101

Odp: demo effects

przetlumacz na pl, dodaj pare przykladow i dodatek gotowy :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

102

Odp: demo effects

demoscena jako obiekt badań naukowych smile

https://link.springer.com/content/pdf/1 … 7-3_30.pdf

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

103

Odp: demo effects

Developing a rotozoom-effect

http://www.golombeck.eu/index.php?id=42&L=1

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

104

Odp: demo effects

może komuś się przyda, kompletny program wypełniający polygon zadanym kolorem

procka fdraw na podstawie kodu Eru (Marcin Żukowski)

Post's attachments

polygon.zip 9.1 kb, liczba pobrań: 11 (od 2019-03-26) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

105

Odp: demo effects

dzięki. Laoo też ma taką gotową prockę dla chunky mode, może by udostępnił ją również

106

Odp: demo effects

wersja szybsza o 16 linii skaningowych

można podejrzeć w porównaniu z poprzednią wersją jak przyspieszyło rozpisanie wypełniania linii poziomych

Post's attachments

polygon_3.zip 3.75 kb, liczba pobrań: 19 (od 2019-03-26) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

107

Odp: demo effects

realizacja scrolla poziomego, pionowego w grach na konsolę NES, daje się zastosować tą technikę na A8

https://youtu.be/wfrNnwJrujw

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

108

Odp: demo effects

podsumowanie dotyczące rozciągania obiektów PM na całą szerokość ekranu

http://madteam.atari8.info/index.php?undef=pmfull

oraz sampli 8-bit na POKEY-u

http://madteam.atari8.info/index.php?undef=smp8bit

Ostatnio edytowany przez tebe (2019-10-13 12:01:23)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

109

Odp: demo effects

Wow ten trójkąt robi wrażenie

110

Odp: demo effects

tak przy okazji że się pojawiłem bo znowu mnie wena nabrała na małe atari , jest fajny sposób na szybkie czytanie tablicy np:

lda table,x
inx

zakładając że tablica nie leży na stronie zerowej , najprostszą rzeczą jaką można wykminić to:

umieszczamy tablicę na pozycji 0 na stosie czyli  - table equ $100

po czym ustawiamy wskaźnik stosu na 0

ldx #0
txs

wtedy każdy rozkaz PLA oczytuje nam wartość tablicy , jednocześnie zwiększając wskaźnik stosu o 1 smile przy czym nie rusza nam to rejestrów x i y a wskaźnik stosu określa element tablicy

Podobnie buforowanie X na wskaźniku stosu rozkazem TXS i TSX mogłoby w pewnych sytuacjach przyśpieszyć kod ale kosztem szybkiego czytania tablic na stosie smile

Oczywiście ograniczeniami są przerwania i tego typu kod może być użyty do efektów np wyrabiających się między kolejnymi przerwaniami i aktualizującymi wskaźnik stosu oraz jego zawartość bądź buforując kawałek stosu gdzieś indziej.
Teoretycznie przy małej liczbie skoków i przerwań na sam stos wystarczy zostawić kilka bajtów a odtwarzać jedynie znacznik stosu

111

Odp: demo effects

oo nowa prodka od świętego byłaby w pytunię
edit: literówka

Ostatnio edytowany przez gorgh (2020-01-29 17:03:04)

112

Odp: demo effects

do tego może byc długa droga ale jeśli będzie trochę samozaparcia to kto wie wink Na razie mam napisane 2 playerki typu softsynth grające w trybie PDM ( 8 bitowy sampel) na 4 kanałach syntch plus sample .

Wracając do demo efektów jeszcze:

Uzupełnienie odnośnie kefrens barów , bo o ile algorytm był przedsawiony poprawny o tyle realizuje się to nieco inaczej.

Bufor ekranu ustawiamy najlepiej na stronie zerowej i display listą rozciągamy go na maxa na tym samym adresie co linię.
Zanim ekran zacznie byc rysowany kasujemy bufor na stronie zerowej , następnie czekamy na rozpoczęcie rysowania obrazu i co 1 bądź 2 linie dorysowujemy kolejnego bara w buforze ekranu - wiec w kolejnej rysowanej linii mamy bara z góry w dól , w następnej lini już 2 , w kolejnej 3 itp i tak do dołu ekranu - wyrabiamy się spokojnie w ramce

113

Odp: demo effects

ja w swoim intrze Night Flight zrobiłem kefreny tak, że miałem jedną linię ekranu i następny rozkaz to był skok do tej samej linii ekranu, na dole ekranu nadpisywałem Display Listę tak, że był rozkaz końca DL, dobry pomysł jak chce się zrobić to w 256 bajtach, minus jest taki, że rozkaz skoku generuje jedną pustą linię
https://www.pouet.net/prod.php?which=61928

114

Odp: demo effects

swiety, udostępnisz jakiś teaser playerków ? smile

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C