251

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

X-Ray: Jak już, to sam jesteś tabaka. Przeczytaj jeszcze raz mój post i przeczytaj swój i dopiero się odzywaj. Zresztą uważne czytanie tego, co piszą inni już Ci doradzałem. Jak nie chcesz/nie umiesz dyskutować, to nie musisz, tylko wydawało mi się, że po prostu właśnie po to ludzie wchodzą na forum, czyż nie? Myślałeś że dyskutowanie to banan z masłem? Że Ci wszyscy od razu przyklasną? Phi!

252

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Gdy powstawal ten watek, QP2k4 bylo widoczne jako odlegle wydarzenie. Uplynal juz polmetek, a my nadal stoimy w tym samym miejscu ustalmy moze cos konkretnego (glosowanie nad regulaminem, komisjami itp).

Dely, co do twojegu pomyslu i kandydatur mam tylko jedna obiekcje - nie zapominaj, ze na party ludzie bywaja w roznych stanach i moze sie okazac, ze w momencie gdy trzeba dokonac "selekcji wstepnej" dana osoba moze "nie kontaktowac" ;) a im wiecej osob, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze na taka sytaucje sie trafi ;)

253

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Ustalmy czy jedziemy do Ornety czy do Vasca ... bo w drugim przypadku to regulamin jest .,..

All I hear is the sound of me falling on the ground

254

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Buhahaha..... 
on nie tylko jest mistrzem tańca na scenie (podobno wygrał kiedyś konkurencje taneczna "DAUN COMPO" na party RUSH HOURS)
, ale takze znakomicie potrafi "zatekścić", o czym sam sie zdążyłem przekonać...  :lol:  :P

A żebyś wiedział, że było takie compo, myślałem, że Cedyń jebutnie ze śmiechu :P - a teraz - idź se może pobiegać, co???  :twisted:

-----

Co do "komisji dziesięciu" (czy ilu by tam nie było) się zgadzam, jednak może z wyłączeniem oglądania produkcji. Można by jedynie posprawdzać, czy dana produkcja spełnie warunki -> długość (np. intra), czy jest info o autorze i inne tam pierdółki... A jak coś nie będzie działać na samym compo - cóż - niech np. autor/zy przetestują to w paru konfiguracjach (np. RAMBO/COMPY, HDD, SPARTA itepede). Wydaje mi się, że tak będzie rozsądnie. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

255

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Dely, co do twojegu pomyslu i kandydatur mam tylko jedna obiekcje - nie zapominaj, ze na party ludzie bywaja w roznych stanach i moze sie okazac, ze w momencie gdy trzeba dokonac "selekcji wstepnej"

Dobra, pisze boldem i duzymi.

CHODZI O TO ZEBY WYTYPOWANIA KOMISJA PRZYGOTOWALA REGULAMIN PRZED PARTY A NIE NA PARTY. I NIE CHODZI O ZADNA SELEKCJE. CZYTAC DOKLADNIE A NIE POBIEZNIE.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

256

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

a mi sie śniło dzis w nocy ze party w Ornecie nie bedzie........!!!!!
suxx....nie wiem co o tym mysleć...jestem zdruzgotany.....:)))))

gep/lamers^dial

257

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Sprawa regulaminu... (...)Proponuje aby na temat intr, dem wypowiadali sie koderzy Ci, ktorzy ostatnio cos zakodowali np. Fox, Eru, lewiS; muzyki Tatqoo, Xray, BeWu; grafiki Dracon, Tiger, Anj. Czyli ogolnie osoby, które ostatnio cos zrobily!!!

...hehehe;- czyli ja nie robie nic??  :D  :D może komisje wybrać wg. jakiejś ordynacji wyborczej??

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

258

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

tak Jurgi ... i wszystko jasne ...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

259

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Ja generalnie, to w ogóle już nie rozumiem o co wam chodzi. Nie lubię zanadto politykować i gadać o niczym. Wolę konkrety. A ponieważ ma się podobno zebrać wkrótce spec-komisja do spraw regulaminu, więc jako punkt wyjścia do obrad dam im swój konkret:

Regulamin konkursów na Atari XL/XE:

1. Pod pojęciem "komputer Atari XL/XE" (w skrócie Atari) rozumiemy komputer wyposażony w:
-procesor zgodny w dół z 6502 (wykonujący wszystkie jego legalne instrukcje)
-64KB pamięci podstawowej i przynajmniej 256KB pamięci rozszerzonej podmieniającej
zakres pamięci $4000-$7fff i sterowanej przez komórkę $d301
-drugiego POKEY-a dostępnego pod zakresem adresów $d210-$d21f
-potrafiący wykonać każdy program uruchamialny na fabrycznym modelu Atari 800XL,
Atari 65XE, z zastrzeżeniem, że program ten nie wykonuje operacji niezgodnych z dokumentacją
tych komputerów, to jest takich jak: nielegalne rozkazy procesora, korzystanie z nieużywanych
bitów komórki $d301, używanie innych adresów w ROM niż oficjalnie podana tabela skoków itp.

2. "Praca" to plik(i), który można uruchomić na Atari z dowolnego DOS-u potrafiącego współpracować
z twardym dyskiem lub załadować do dowolnego powszechnie dostępnego programu działającego z takim DOS-em.
Do pracy musi być dołączony dodatkowy plik tekstowy zawierający informacje o autorze pracy, konkursie do
którego została wystawiona oraz wszelkie dodatkowe potrzebne do jej uruchomienia. Jeżeli praca wymaga
rozszerzenia pamięci musi pozwalać na wybór banków albo poprzez menu na starcie pracy, albo
poprzez menu w dołączonym do pracy innym programie, albo poprzez edycję pliku tekstowego czytanego przez sam
program na starcie. Jeżeli praca jest ładowana do innego programu, konfigurację taką musi zapewniać
ten program. Konfiguracja raz wybrana musi być ustawiona jako domyślna przy następnej próbie
uruchomienia pracy.

3. "Competition" (w skrócie compo) to konkurs, w którym biorą udział przynajmniej 3
prace należące do tej samej kategorii. Każdy uczestnik może oddać co najwyżej 3 swoje prace na compo.
Wszystkie prace prezentowane są ogółowi w losowej kolejności. Zwycięzca wyłaniany jest w tajnym
głosowaniu wszystkich uczestników. Uczestnicy oddają swoje głosy na kartkach przyznając każdej z prac od
0 do 10 punktów.

4. Prace zaliczamy do następujących kategorii:
-"Demo" - to praca zupełnie dowolna.
-"Intro 16K" - to praca, której wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia nie zajmują więcej niż 16KB
(nie wliczając plików potrzebnych do konfiguracji rozszerzenia).
-"Intro 256B" - to praca, która po załadowaniu do pamięci (przed uruchomieniem) zajmuje w niej nie więcej
niż 256 bajtów.
-"Grafika" - to praca nie odtwarzająca dźwięków, prezentująca nieruchomy obrazek.
-"Muzyka" - to praca odtwarzająca dźwięki, o nieistotnych innych aspektach.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

260

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

I to jest bardzo dobra koncepcja! Jedyne co bym zmienil to intro 256b na intro 1k.

261

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

W przypadku muzyki wcale nie jest tak że inne aspekty są nieistotne ..jest jeden istotny: czas trwania muzyki ...

All I hear is the sound of me falling on the ground

262

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

I to jest bardzo dobra koncepcja! Jedyne co bym zmienil to intro 256b na intro 1k.

:arrow:  A dlaczego nie 997 bajtów??? - bi diffręt  :!:  :lol:

Brawo Jaskier! Z tym, że co do intra 16kB może dodatkowe banki jako opcja (bufor, cache itd.) - tak jak już chyba wcześniej było wspomniane. Tak, żeby na 64kB też mogło działać - wolniej, syfniej, mniej kolców/szczegółów, ale jednak! - co Wy na to???

I Ty zostaniesz big endianem...

263

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Spokojnie koledzy, nad tym wszystkim być może popracuje nasza grupa trzymająca władzę :-) Wszystko da się poprawić. Doda się intra 1KB i 4KB (a co?) i ograniczy muzykę do 3min.

Natomiast nie zgadzam się z Mikerem. Dlaczego jeżeli koder zrobił intro wykorzystujące rozszerzenie, to musi je potem przerabiać aby go nie wykorzystywało? W czym gorsze jest intro od dema, które z rozszerzenia może korzystać. W końcu chyba w XXIw powinniśmy się zgodzić na definicję Atari taką jak w pierwszym punkcie, to znaczy, że jest to komputer na którym można uruchomić wszystko to co na normalnej atarce a nawet więcej.

Pozwólcie mi wyjaśnić ogólną ideę która mi przyświecała:
Prac na Atari jest mało. I nie będzie ich więcej jeżeli zaczniemy wprowadzać ograniczenia. To tak jak z podatkami. Państwo nie będzie miało więcej pieniędzy jak podwyższy podatki. Podobnie powinniśmy i my postępować.
Dlatego w regulaminie co do prac obostrzenia są następujące: MAJĄ BYĆ!!! oraz MAJĄ SIĘ URUCHAMIAĆ!!! (na dowolnej atarce z rozszerzeniem). I tyle. Po co więcej?
W końcu czy praca jest grafiką, muzyką, czy demem, to kwestia tego co prezentuje. Jej postać może być dowolna, byle by dała się odpalić na atarce.
Zauważcie, że moja propozycja dopuszcza grafiki w postaci *.COM oraz dema w postaci *.BAS :D Z czego szczęśliwy powinien być chyba Lewis?
I takie jest moje zdanie na temat compotów. A teraz możecie się dalej przekrzykiwać.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

264

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jaskier: juz to przerabialismy...  a potem wybuchly klotnie i sprzeczki ;))  no ale taka konkluzja juz byla. (z reszta bardzo sluszna)  czyli zatoczylismy piekne kolo. czekamy na wybory.  oby jak najszybciej, bo trzeba sie wziac za to jak najszybciej.  No i trza zaczac dręczyć Eijka...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

265

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Skoro mają być wybory, to niech będzie też okres przedwyborczy i niech z każdy z kandydatów w 2-3 zdaniach przedstawi swoje przekonania, bo ja się w tym wszystkim już pogubiłem. Pamiętam tylko, że ty byłeś za jednym gfx-compo, czyli pod tym względem mamy te same poglądy, ale co do reszty, to nie wiem, a już zupełnie nie pamiętam o co chodziło innym.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

266

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Zauważcie, że moja propozycja dopuszcza grafiki w postaci *.COM oraz dema w postaci *.BAS :D Z czego szczęśliwy powinien być chyba Lewis?

A czemu niby? Jak dla mnie to moze w ogole nie byc regulaminu. Ja po prostu glosuje zgodnie ze swoimi przekonaniami. Jezeli praca jest dobra to jej daje duzo punktow. Najwyzej odejme z jeden punkt za to, ze powstala calkowicie na grzybie. To moja ocena, a kazdy niech glosuje jak chce i wystawia prace jakie chce. W sumie moze zrobilby sie burdel jak na compo na C64, ale przynajmniej byloby duzo prac :)

267

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Sorki, zdawało mi się, że to ty w Opalenicy męczyłeś się z przerabianiem dem z turbo basica w com-y. A może to był Dely z Sikorem??? Eh... memoria fragilis.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

268

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Prosze mnie tu nie wyzywac od Sikorow i Mikerow... :evil:

269

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wezme cala wine na siebie.

To byl Sikor.  :D  :D

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

270

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Eeee, to chyba ja przerabiałem. RND.X, MUSTAK.. i inne takie tam. A co do msx to napisze tylko tyle, że jedyne co trzeba zrobić to oddzielić pokeya od Covoxa (nie rozróżniając oczywiście przy covox cmp czegoś w rodzaju neo/mod - wszystko razem), oraz jestem za NIEOGRANICZANIEM max czasu dla msx, oraz objętości pliku z modułem pod covox.
Co do czasu;- jeśli kawałek jest kiepski, to i po 1min. może stać się nudnym przynudzaniem;- co najczęściej kończy się reprymendą ze strony uczestników party - więc mysle, że od tego można uzależnić długość trwania msx. Jeśli ktoś skomponuje coś na miarę symfonii Betowena, a uczestnicy party z wielkimi oczami ( 8O ) i szczękami przy podłodze wryją się w beton na 20 min... nie widze problemu. Oby takich prac było jak najwięcej - tu jedynie uwaga, by nie zrobić loop'a - tak jak przy prezentacji OWCY 1, gdzie poleciały prawie 3 kółka, zanim ktoś zjarzył, że widzi coś po raz kolejny ... hehehe;-
A co do msx file_ln w covox;- NEO Tracker umożliwia edytowaine, oraz odtwarzanie modułów o max objętości 1MB. I tak większość ludzi dysponuje następującymi "nośnikami" danych;- SIO2IDE, SIO2PC, KMK/IDEa;- gdzie problem objętości modułu nie istnieje, lub TOMS720 / XF(720 - jest takich kilka...)...;- myśle, że idąc dalej - rozsądne ograniczenie to pojemność stacji 720kB, a nie strona w DD (180). Jak już przedmówca powiedział - pomimo, że używamy tego (jakże zaje...bistego) sprzętu - to żyjemy w XXI wieku;- więc coś zmienić trzeba.

Z racji, że admin rospisał wybory;

To są moje postulaty, więc jeśli chcesz - to głosuj na mnie!

:D  :D  :D  :D  :D

I jeszcze to - LEWIS;- racja, dość już 256, 1kB jest o wiele lepszym rozwiązaniem;-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

271

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Gieneralnie zgadzam się z Pinem. Sugerowałbym jednako, żeby msx na pokeya był ograniczony do 64 kilo - bo moda też na pokeyu puścić można...
P. S. Nie wiem Pin, czy nadajesz się do komisji. Jesteś chyba za kiepskim muzykiem, bo najlepsi muzycy nie mają covoxa. Demontuj badziewie! :P :P :P

272

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Hehehehe;- Jurgi - zioło w tym roku mocne, co? Jak byś tyle palił - to też byś dobre txt pisał. Demontuj Self Test z OS'a, bo niepotrzebnie zajmuje kupe romu;- a od kowoksa to proszę mi się odstosunkować. Dobrze grzeje - to ma szczególne znaczenie w sezonie grzewczym.  :D  :D  :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

273

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Łe, no, Pin, to nie było moje zdanie, tylko fachowca. Ja tylko podążając za światłymi radami chciałem podnieść poziom Twojej muzy (który nawiasem mówiąc ostatni i tak się podniósł - pewnie rzadziej covoxa włączasz).
Jak potrzebujesz grzania to sobie zrób covoxa quadro. Tylko nie grzej się za mocno po wódzie, bo zapłoniesz.

274

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Lewis dobrze prawi......żadnych regulaminów i każdy głosuje jak mu sumienie podpowiada...

ps. Jurgi wersja 2.0 tak sie ostatnio rozbestwił,że to chyba już wersja 3.0 Pro ;)

gep/lamers^dial