Temat: ATARI TT - grafika?

Wesół dzień,

piszą tu o porażających możliwościach graficznych Atari TT (które zamierzam niebawem mieć), a chociaż głównie chciałem pomęczyć trzydziesto-dwu-megahertzowy 030 jakąś muzyką z półki innej, niż na ST/e (oraz w sumie też na F030 z tego, co widzę), to jednak graficzne tryby są mocarne.

Czym się właściwie odpala obrazki na tym? A jeśli nie ma przeglądarki (co byłoby złem wcielonym), to ew. jakie są na to programy graficzne, które wykorzystują to, co poniżej opisano?

http://www.atarimuseum.com/computers/16bits/tt030-specs.jpg

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

Odp: ATARI TT - grafika?

Yerzu,


proponuje przy najblizszej okazji wszystko to u mnie przetestowac i zobaczyc na wlasne oczy, przegladarki obrazków sa tak jak na falcona 030, programy graficzne tak samo

Rezerwuj przyszly weekend :)

Pozdro
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2014-10-30 22:36:36)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

3

Odp: ATARI TT - grafika?

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Czym się właściwie odpala obrazki na tym?


tym samym co na ST, np. GEM-View


YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

A jeśli nie ma przeglądarki (co byłoby złem wcielonym), to ew. jakie są na to programy graficzne, które wykorzystują to, co poniżej opisano?

j.w. te same co na ST.
jest sporo ciekawych programów graficznych i do retuszu na ST/TT

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

Odp: ATARI TT - grafika?

Kroll:

No jeśli przyszły to ma być ten, to akurat nie mogę, bo jeśli ma być ta jakaś niedługa, 60-minutowa prezentacja Speccy 2020 Lotharka, na SV, to muszę załatwić wpakowanie tego do jakiejś ludzko wyglądającej obudowy, żeby syfu nie było.
Więc mam zajęte.

Ale niewykluczone jest (że w spodniach Levi Strauss znajdziesz grudkę złota), iż 7-9 listopada coś by się robiło, bo wątroba Pana Mono domaga się ponoć paliwa.





.

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2014-10-30 22:42:31)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Odp: ATARI TT - grafika?

Cyprian:

No tak, ale ja tam widzę mózgoniszczący tryb 256 kolorów. Więc na ST to by raczej nie poszło, hłe hłe.

Chociaż rozdzielczość tego trybu dosyć nietypowo pionowa - 320x480.

Domniemywam, że on to wyświetla nadal, jak leżący prostokąt, a nie żeby jakąś Wieżę Babel budował na ekranie?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

6

Odp: ATARI TT - grafika?

Yerzu:

1. do Twojej muzyki to proponowałbym od razu taki monitor, szybkość działania plus mega ilość tracków na ekranie (Kroll pokazał Ci 1/3 tego co może być) to niewątpliwy plus, minusem jest jednak.. dostępność takich monitorów... ale bywają :) http://atariki.krap.pl/index.php/TTM194

obraz jest zajebisty na czymś takim, będziesz na Retro? to będę miał taki monitor wraz z TT to se posiedzisz przy tym

2. do grafiki to wszystko to co do ST ale jednak troszkę szybciej będzie Ci się otwierać ;) ale marzeniem zawsze do TT-ki jest karta graficzna, bywają na aukcjach, ale kasa z kieszeni mocno ubywa przy zakupie...

TT ram ważna rzecz, będziesz miał?

tu masz coś: http://www.atarimusic.net/featured-arti … gofthehill

Ostatnio edytowany przez piter (2014-10-30 23:03:57)

Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

Odp: ATARI TT - grafika?

Piter:

> Yerzu: 1. do Twojej muzyki to proponowałbym od razu taki monitor, szybkość działania plus mega ilość tracków na ekranie (Kroll pokazał Ci 1/3 tego co może być) to niewątpliwy plus, minusem jest jednak.. dostępność takich monitorów... ale bywają :) http://atariki.krap.pl/index.php/TTM194
-------------------------
No faktycznie rzadki - z allegro właśnie dowiedziałem się, że są klapki 'japonki' TTM194.

> obraz jest zajebisty na czymś takim, będziesz na Retro? to będę miał taki monitor wraz z TT to se posiedzisz przy tym
--------------------
Hmmmmm. No a nie brałbyś na SV, daj Boże?


> 2. do grafiki to wszystko to co do ST ale jednak troszkę szybciej będzie Ci się otwierać ;) ale marzeniem zawsze do TT-ki jest karta graficzna, bywają na aukcjach, ale kasa z kieszeni mocno ubywa przy zakupie...
-------------------
Nie zaprzeczam temu, chociaż, jako posiadaczowi Atari ST od roku 1995, to jednak specyfikacja standardowej grafiki TT zrobiła dziurę w głowie i tak.
Zwłaszcza interesuje mnie tryb 320x480 x 256 kolorów. Oraz czy na ekranie jest to jednak prostokąt poziomy.

No i właściwie jakie pliki w tych trybach zjada TT? (Typu - ST pożera dajmy na to IFF, no nie).


> TT ram ważna rzecz, będziesz miał?
--------------
4Mb. Czyli jak na potrzeby Hex-Trackera, to wporzo. Siedzieliśmy z Krollem i moje 6-kanałówki dwumegowe na ym2149 odpalaliśmy na TT. Miejscami na tych 6 kanałach osiągał jakość 40khz, na tej yamasze. Łoł.
Czyli jak się zejdzie z jakością do tych plus/minus 22khz, to powinno uciągnąć ze dwa razy tyle. Do tego to już jakiś RAM pewnie były potrzebny. Ale myślę, że 4Mb będzie OK.

Rozumiem, że oprócz AY, on ma jeszcze to samo DMA, co w Atari STE?


> tu masz coś: http://www.atarimusic.net/featured-arti … gofthehill
-----------
Ooo, dzięki. Zaraz przeglądnę.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

8

Odp: ATARI TT - grafika?

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Kroll:

No jeśli przyszły to ma być ten, to akurat nie mogę, bo jeśli ma być ta jakaś niedługa, 60-minutowa prezentacja Speccy 2020 Lotharka, na SV, to muszę załatwić wpakowanie tego do jakiejś ludzko wyglądającej obudowy, żeby syfu nie było.
Więc mam zajęte.

Ale niewykluczone jest (że w spodniach Levi Strauss znajdziesz grudkę złota), iż 7-9 listopada coś by się robiło, bo wątroba Pana Mono domaga się ponoć paliwa.

.

Yerzu, jestesmy w kontakcie i jakbys chcial zapragnac zobaczyc to jak najszybciej w akcji to masz do mnie praktycznie rzut beretem, zawsze mozesz cos zapraponowac miej to na uwadze

Pozdro
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2014-10-30 23:19:29)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

9

Odp: ATARI TT - grafika?

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Cyprian:

No tak, ale ja tam widzę mózgoniszczący tryb 256 kolorów. Więc na ST to by raczej nie poszło, hłe hłe.

Chociaż rozdzielczość tego trybu dosyć nietypowo pionowa - 320x480.

Domniemywam, że on to wyświetla nadal, jak leżący prostokąt, a nie żeby jakąś Wieżę Babel budował na ekranie?

ST ma taki fajny system graficzny - GEM, który daje niezależność od rozdzieloczości i ilości kolorów.
Sporo softu działa więc bez problemu. Dawno nic nie robiłem z grafiką na ST ale taki soft jak Photoline, RetuchePro, Calamus, GemView, ImageCopy powinien działać i używać trybów ST/TT/Falcon

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

10

Odp: ATARI TT - grafika?

Dokladnie, kazdy z wyzej wymienionych programow w trybie osiagalnycm na VGA (do 640x480x16kol) Yerzu mozesz obejrzec  u mnie, natomiast jak dokladnie pisze Piter do 1280x960 w trybie mono potrzeby jest monitor TTM194, a namiastke osiagam na swojej TTetce z karta graficzna

Pozdro
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

11

Odp: ATARI TT - grafika?

Yerzu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=12143

tu ten monitorek

zamiennik (a właściwie dokładnie to samo w środku) to Protar ProScreen 19"

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7555

jak ktoś będzie chciał oddać to wiesz co robić

na SV będę i mogę oczywiście wziąć te 20 KG! ;)

ostatecznym i nowoczesnym rozwiązaniem jest przejściówka do "zwykłych" LCD:
http://www.tenox.net/hw/tenoxvga/

niestety płaci się w "zielonych"

Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

12

Odp: ATARI TT - grafika?

a w ogóle to pytałeś o grafikę ?;)

TT dużo przyjmię, łącznie z TIFFami, JPG-ami, GIF-ami, IMG (to były bitmapy, rastry) a także grafikę wektorową typu AI (stary Illustrator), EPS, SVG i wieie innych

co z tym można zrobić? bardzo dużo ale to trzeba przedyskutować...

a Ty będziesz w końću na tym Retro Kompie ?

Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

13

Odp: ATARI TT - grafika?

"Atari TT (które zamierzam niebawem mieć),"... No i patrz, pełne wsparcie od "dużoatarowców' ;-) To ja też się dorzucę. Swoją TT złożyłem z hmm... jednej dobrej, trzech mniej dobrych i kilku dodatków, więc jak podasz konfigurację swojej to sprawdzę czy nie będę miał czegoś co Ci się przyda :-)
Na kartę grafiki nie licz. W Polsce nadmiarową ma tylko Kroll. Ma ją co najmniej od 15lat, czyli od tylu lat od ilu ja próbuję ją od Krolla wysępić.
Jeśli teraz Ty ją wysępisz to spłoniesz w ogniu piekielnym czego oczywiście byśmy nie chcieli - nieprawdasz? ;-)

14

Odp: ATARI TT - grafika?

MarekP:
cos ci sie pomyli ja zadnej karty graficznej nadmiarowej nie mam i nie mialem a TTetki dostalem jak zreszta caly sprzet oprocz falconow 3 lata temu (nie wiem skad wziales 15 lat :), mam jedna karte graficzna w tej TT ktora uzywam, Yerz ja widzial i zna ten sprzet czyli obie TTetki

Pozdro
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2014-10-30 23:55:42)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

15

Odp: ATARI TT - grafika?

co do karty grafiki to jest opcja przejściówki VME ISA adapter. Dzięki temu możesz podłączyć kartę ISA z czipem ET4000. Konrad kiedyś pozbył się takiej przejściówki http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7941

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

Odp: ATARI TT - grafika?

MarekP: Nawet nie będę próbował. ;)
Na razie to Kroll głównie zna konfigurację tego sprzętu, ale z tego, co wiem, to na moje potrzeby będzie OK.
Zobaczymy, co HexTracker będzie umiał zrobić na takim dużym procu 030.

Piter: No więc właśnie mamy być tylko na SV. Z tym, że tam jeszcze tego TT nie biorę, ale powoli już się i tak przymierzam.
No to rozumiem, że te programy wiele pecetowskich formatów łykają. Splendid.

Kroll: Spoko, będziemy kombinować.

Cyprian: Te programy to są już abandonware, czy też trzeba płacić? Hm, może Kroll ma coś oprócz Calamusa. ;)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

17

Odp: ATARI TT - grafika?

Photoline jest juz za darmo a z programow graficzcnych to mam chyba wszystkie a oryginalne sie znajda Retuche Pro. Teraz wiem ze przy najblizszej okazji bede musial pokazac Ci Yerzu takze mozliwosci graficzne
MarekP, Ta TTetka o ktorej mowi Yerz to TT z pamiecia 4 MB w obudowie tower ponadto z dyskami SCSI i napedem CD-R

Wlasnie swoja TT z karta graficzna biore na SV

Pozdro
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

18

Odp: ATARI TT - grafika?

@Kroll. Ściiiieeeemniiiiasz! (tera w oczach mam obłęd).
Albo...hmmm... To może to jednak Sikor ma taką kartę...
Enyłej, jak gdzieś jest taka karta to Yerz jej nie dostanie! (dalej obłęd w oczach) będzie moja! Moja!
(obłęd se poszedł)
Przypomniało mi się, że ja też mam taki monitor ( ten jak klapki). Dostałem go od Gzynia, ale z powodu braku kabla musiałem zrobić sobie taki kabel sam. No i zestaw nie zadziałał. Nie wiem co zawiodło, mój kabel czy monitor więc "sprzedają jako niesprawny",  :-)  znaczy się mogę przekazać dalej, bo właśnie czekam na w/w tenoxvga.

Odp: ATARI TT - grafika?

Kroll: Ooo, to jest myśl. Można by zasiąść 'graficznie' któregoś mroźnego weekendu.

MarekP: Tylko keeshkah, bo z tym TT nie działa Cubase Dwójka.
Co prawda łazi Trójka, ale jej nie poważam.
Jakkolwiek mam, więc można by i tak posprawdzać.

Btw, jeśli ktoś ma MISTa z MIDI, to mogę wziąć na SV pliki do przetestowania (plus kable i sprzęt).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

20

Odp: ATARI TT - grafika?

MarekP, oczywiscie ze nie sciemniam
caly sprzet 2 x TT, 2xHades, plus napedy CDRW, skanery, drukarka laserowa i itp dostalem dokladnei w czerwcu 2011 r. od Pawla Z (F. ANDA) . a jak je uruchamialem (od Ciebie przeciez dostalem kontroler SCSI to jednej z nich) zauwazylem ze w jednej z niej jest karta MegaVision i TT ram,
mowa o ciezarowce sprzetu atari ktora zajechala do mnie byla mowa juz wielokrotnie na forum :)

Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

21

Odp: ATARI TT - grafika?

Włączyłem edycję, poszedłem se dolać i trochę się pozmieniało...
Widzę mało RAMu. Sprawdzę jakie mam rozszerzenia RAM, ale najprawdopodobniej oba - sprawdzę i dam znać.
@Cyprian: Tak wiem o tej "przejściówce". Mam nawet kartę grafiki która na nią czeka. Ale, autentycznie poluję na _prawdziwą_ kartę na VME. Tyle, że albo jej nie ma, albo cena szybuje na poziom "falkonowy" ;-)

22

Odp: ATARI TT - grafika?

@Yerz:"Co prawda łazi Trójka, ale jej nie poważam." O!? Nie poważasz? Będę to musiał z Tobą omówić.
"jeśli ktoś ma MISTa z MIDI" - ma, ma i weźmie :-)
Mało RAMu to widzę w konfiguracji, tak tytułem wyjaśnienia.
Kroll, no oczywiście, że wierzę. (To taka trochę hiperbolizacja z mojej strony;-))
Wiesz, ta karta to taki mały grall - szukam jej od lat, ale jak nie znajdę to taż nic się nie stanie ;-)

23

Odp: ATARI TT - grafika?

MarekP / Yerzu: taki kabelek działający (do połączenia stacji graficznej TT030 z 20 kg super monitorem 19") mam i mogę wysłać pocztą bądź przekazać na Retro jak będzie ktoś z Waszych stron.

MarekP: ja mam kartę na VME (nie, nie pozbywam się) - czy mam zacząć się bać ? ;)

All: konieczny do Yerza TT030 jest TT Ram, poszukam też czy coś mi zostało
jak coś to tu jest dość tani: http://tiny.pl/qvfvk

Kroll / Yerzu: jak będziecie psuć sobie wątrobę przy sprawdzaniu TT030 to rzućcie okiem czy ta maszyna ma FPU. To ważne. Duuużo softu albo jego wymaga do odpalenia albo są specjalne wersje na "nie ma FPU" i "jest FPU" (najczęściej frazy te są pisane po niemiecku więc nie wypisuję ich bo staram się ich nie zapamiętać)

kolejna sprawa to sprawdźcie TOS'a - warto mieć w TT 3.06 angielski (lub polski)

a przy okazji jak będziecie już rozkręcać to zobaczcie jaka jest rewizja płyty głównej - jeśli rev. H to to jest bardzo rzadka i najlepsza płyta główna do TT (z nalutowanym CPU)

hmm.. więcej zadań nie mam dla Was... ;)

w załączeniu TT030 plus właśnie Protar z aplikacją graficzną - tak się pracuje na mono !! kolory sczytujesz ze składowych CMYK (lub RGB) ! :) np. kolor czerwony to: (0, 100%, 100%, 0)

Ostatnio edytowany przez piter (2014-10-31 04:58:46)

Post's attachments

IMG_7467.jpeg 212.57 kb, liczba pobrań: 18 (od 2014-10-31) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

24

Odp: ATARI TT - grafika?

W tej chwili z glowy to pisze, ale jak dobrze pamietam 99.9% to ma FPU a TOS jest 3.06 ale niemiecki,jak arev plyty to nie widze w tej chwili ale dzisiaj po poludniu przyjrze sie tej plycie

Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

Odp: ATARI TT - grafika?

Piter:

> All: konieczny do Yerza TT030 jest TT Ram, poszukam też czy coś mi zostało
jak coś to tu jest dość tani: http://tiny.pl/qvfvk
------------------
Aa, no na razie to pewnie i tak się kasa nie uzbiera (chociaż ten faktycznie dość tani chyba), jakkolwiek wolę jednak kupować z Polski, bo mimo wszystko taniej. Chyba.
Więc niby nie planowałem, ale jakby się znalazł i był niepotrzebny, to i tak bym podłączył.
Nigdy nie wiadomo - może Hex to wykorzystuje, kto wie.

> Kroll / Yerzu: jak będziecie psuć sobie wątrobę przy sprawdzaniu TT030 to rzućcie okiem czy ta maszyna ma FPU. To ważne. Duuużo softu albo jego wymaga do odpalenia albo są specjalne wersje na "nie ma FPU" i "jest FPU" (najczęściej frazy te są pisane po niemiecku więc nie wypisuję ich bo staram się ich nie zapamiętać)
--------------
Faktycznie można by, ale Kroll wspominał, że akurat na TT to się średnio zna, więc moglibyśmy mieć problem.

> kolejna sprawa to sprawdźcie TOS'a - warto mieć w TT 3.06 angielski (lub polski)
---------------------
Ja tam polskich nie lubię. Ale sprawdzić to pewnie by się dało dość prosto.

> a przy okazji jak będziecie już rozkręcać to zobaczcie jaka jest rewizja płyty głównej - jeśli rev. H to to jest bardzo rzadka i najlepsza płyta główna do TT (z nalutowanym CPU)
------------
Do sprzętu to ja się nie mieszam, heh.





Kroll: No jakoś wytrzymam z niemieckim TOSem. Wytrzymałem na moim 1040 tyle lat, to i z tym wytrzymam pewnie. :)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.