Temat: Witam serdecznie

Witam serdecznie starych atarowców (bo młodych, to już chyba nie ma, prawda? :P). Jakiś czas temu na fali powracającej nostalgii postanowiłem sprawdzić, ile jeszcze pamiętam z assemblera 68000. Po materiały sięgnąłem do sieci i małym rykoszetem trafiłem na to szanowne forum :). Nie przypuszczałem, że polski światek atari jest jeszcze taki prężny... W każdym razie witam i mam nadzieję, że zagoszczę w tych miłych atarowskich progach na dłużej. Jestem autorem demka "Insomnia" i aż wierzyć się nie chce, że od tego czasu upłynęły już blisko dwie dekady (!!!). W ramach przypominania programowania na STeku napisałem sobie 4-bitplanowego triangle fillera i muszę przyznać, że wyszło mi to całkiem zgrabnie. ;) Czy ktoś z szanownych grupowiczów "uprawia" jeszcze zapomnianą sztukę pisania w assemblerze?

Pozdrawiam

2

Odp: Witam serdecznie

Witaj Wachu.
Jezeli dobrze pamietam to poznalismy sie w drodze do Ornety na Quasta 96'. Byl chyba jeszcze Maestro (pozniejsza ksywa Seabrush). To byl moj pierwszy zlot i pokazywales mi kto jest kim na scenie malego atari :) Potem spedzilsmy jeszcze kilka chwil przy piwku no i zmieniles muze w Insomni na to co przygotowal Maestro (fantastyczna muza na samplach). Dawno to bylo wiec stad chaos w mojej retrospekcji ;)

Pozdro!

3

Odp: Witam serdecznie

Cześć Tomek, fajne demo zrobiliście:
http://demonstracja.krap.pl/dema/polski … somnia.htm
http://www.pouet.net/prod.php?which=31427
tutaj jest więcej Waszych produkcji
http://demozoo.org/groups/2207/

Masz może jeszcze kody źródłowe?

Co do koderów, to tutaj na AA paru znajdziesz, np MKM czy Sqward.  Osobiście również assemblerem 68k nie gardzę, z tym że jestem raczej typem dziesięciowierszowca.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Odp: Witam serdecznie

O rany Wachu, z tej strony Hospes. Ten od grafiki i muzy kawałka w Insomni /którą wymieniłeś bo player nie łapał komend/ Plus grafy do Egzekutora i muzy też. Daj znać czy jeszcze masz czas i ochotę na kodowanie GRY;)

ps. dzięki za studenckie noclegi w Poznaniu :P

http://demozoo.org/sceners/33054/ - tutaj muza wersja pierwsza do Insomni ;)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

Odp: Witam serdecznie

mazi napisał/a:

Jezeli dobrze pamietam to poznalismy sie w drodze do Ornety na Quasta 96'. Byl chyba jeszcze Maestro (pozniejsza ksywa Seabrush). To byl moj pierwszy zlot i pokazywales mi kto jest kim na scenie malego atari :) Potem spedzilsmy jeszcze kilka chwil przy piwku no i zmieniles muze w Insomni na to co przygotowal Maestro (fantastyczna muza na samplach). Dawno to bylo wiec stad chaos w mojej retrospekcji ;)

Pozdro!

Kurcze pamiętasz więcej ode mnie - ale jak to mówią starość nie radość :P Pamiętam piwo, Maestra i świetną atmosferę zlotu. Nie jestem pewny, czy to ja pokazywałem ci mało-atarowe tuzy, ale jeśli tak twierdzisz, nie będę zaprzeczać... :) Może dzięki kontakcie na forum uda nam się jeszcze na jakieś kolejne piwko wyskoczyć? :)

Odp: Witam serdecznie

Hospes napisał/a:

O rany Wachu, z tej strony Hospes. Ten od grafiki i muzy kawałka w Insomni /którą wymieniłeś bo player nie łapał komend/ Plus grafy do Egzekutora i muzy też. Daj znać czy jeszcze masz czas i ochotę na kodowanie GRY;)

ps. dzięki za studenckie noclegi w Poznaniu :P

http://demozoo.org/sceners/33054/ - tutaj muza wersja pierwsza do Insomni ;)

O kurde!!! Nie wierzę! Widzę, że piwo staje się coraz bardziej prawdopodobne :D Kilka dni temu dla treningu zakodowałem sobie fajnego fillera, więc może jakieś demko trzaśniemy? :P

7

Odp: Witam serdecznie

Wachu: Hej. Masz jakiegoś SKYPA GG albo Pejsa?? to daj znać. Koderów na ST brak praktycznie. Walczę z grafą, kodem itp. Skrócę Ci w pigułce 20 lat Twej nieobecności ;)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

8

Odp: Witam serdecznie

Wachu: no moze robiliscie to wspolnie z Maestrem, ciezko teraz sobie przypomniec :)
Po zlocie Maestro podeslal mi kilka zdjec, miedzy innymi z pociagu. Aaach zeby udalo sie je odnalezc w domu u rodzicow.
Co do piwa to nadal sa zloty, sztaby (lokalnie) wiec nie ma najmniejszego problemu aby przy okazji cos spozyc :)

Odp: Witam serdecznie

Cyprian napisał/a:

Cześć Tomek, fajne demo zrobiliście:
Masz może jeszcze kody źródłowe?

Co do koderów, to tutaj na AA paru znajdziesz, np MKM czy Sqward.  Osobiście również assemblerem 68k nie gardzę, z tym że jestem raczej typem dziesięciowierszowca.

Dzięki za miłe słowa... Szczerze, to nie wiedziałem, że ktoś pod Luzakiem coś jeszcze robił. :) Albo po prostu Alzheimer się do mnie coraz szerzej uśmiecha... :P

Co do źródeł, to trochę mi się ostało... Jeśli ktoś będzie zainteresowany, chętnie się podzielę. Z tego co widzę, to mam jeden diament, prawdopodobnie NAJSZYBSZĄ procedurę obrotów w 3D. Po wstępnych przeliczeniach procedura NIE WYMAGA żadnych mnożeń i dzieleń - pełny obrót punktu w trzech wymiarach + perspektywa na motoroli 68000 zamyka się w około 350 cyklach zegara...

Odp: Witam serdecznie

Hospes napisał/a:

Wachu: Hej. Masz jakiegoś SKYPA GG albo Pejsa?? to daj znać. Koderów na ST brak praktycznie. Walczę z grafą, kodem itp. Skrócę Ci w pigułce 20 lat Twej nieobecności ;)

Z Fishzbuka nie korzystam, cenię sobie swoją prywatność... :P Wrzucę ci na maila namiar na GG, może też w końcu Skype'a sobie zainstaluje? :)

Odp: Witam serdecznie

mazi napisał/a:

Wachu: no moze robiliscie to wspolnie z Maestrem, ciezko teraz sobie przypomniec :)
Po zlocie Maestro podeslal mi kilka zdjec, miedzy innymi z pociagu. Aaach zeby udalo sie je odnalezc w domu u rodzicow.
Co do piwa to nadal sa zloty, sztaby (lokalnie) wiec nie ma najmniejszego problemu aby przy okazji cos spozyc :)

Szukaj tych zdjęć, szukaj :) A co do zlotu, to chętnie się wybiorę... :)

12

Odp: Witam serdecznie

Zeby poszukac, musze najpierw do nich pojechac. Ale jak zjade to pokopie :)
Ostatnio nasz ftp scenowy mial padake i sporo rzeczy szlag trafil ale z Quasta 96' cos zostalo:
http://ftp.pigwa.net/stuff/photos_and_v … ta,Poland/
Milego ogladania.

edit:
cos mi swita, ze jeszcze ten kolezka z nami wtedy jechal: http://ftp.pigwa.net/stuff/photos_and_v … STER6.html

Ostatnio edytowany przez mazi (2015-02-20 19:32:31)

13

Odp: Witam serdecznie

Wachu: slij namiara na gg na hospes<tu wstaw małpę>elblag dawaj kropke comundpl

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

Odp: Witam serdecznie

mazi napisał/a:

cos mi swita, ze jeszcze ten kolezka z nami wtedy jechal: http://ftp.pigwa.net/stuff/photos_and_v … STER6.html

Dzięki za zdjęcia. Niestety gościa nie kojarzę, co nie znaczy, że nie jechał... :D

15

Odp: Witam serdecznie

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Witam

Witam:)

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Czy ktoś z szanownych grupowiczów "uprawia" jeszcze zapomnianą sztukę pisania w assemblerze?

Od niedawna próbuję swoich sił w tej dziedzinie - co nieco można było zobaczyć na ostatnim SV. Fajnie, że będzie kolejna osoba do wymiany pomysłów / doświadczeń :)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

16

Odp: Witam serdecznie

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Z tego co widzę, to mam jeden diament, prawdopodobnie NAJSZYBSZĄ procedurę obrotów w 3D. Po wstępnych przeliczeniach procedura NIE WYMAGA żadnych mnożeń i dzieleń - pełny obrót punktu w trzech wymiarach + perspektywa na motoroli 68000 zamyka się w około 350 cyklach zegara...

no niezły wynik, normalnie tylko jedno dzielenie zajęło by ze 150 cykli

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

17

Odp: Witam serdecznie

Wachu: Heh pamiętam tę prockę. Namiętnie mi ją tłumaczyłeś, a ja słuchałem tego jak wykładu z fizyki kwantowej. Ale fakt, że działało bardzo zacnie. Masz może źródła tej gierki kosmicznej co leci sie w prawo i strzela? Paralxa, usunięte ramki, górna, dolna lewa? Technicznie bardzo fajnie, tylko coś wajcha rwała przerwania.
Mogę nie pamiętać bo to ze 20 lat temu było chyba;)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

Odp: Witam serdecznie

Jak dzisiaj patrzę na tę obroty, to też buzię szeroko ze zdziwienia otwieram, że można to w taki sposób zrobić... :P Niestety nie wszystkie źródła przetrwały do naszych czasów. :( Mam całą Insomnię i trochę innych rzeczy. Gierka chyba nie przetrwała, ale scroll i ramki nie powinny być trudne do napisania.

Odp: Witam serdecznie

mkm napisał/a:

Od niedawna próbuję swoich sił w tej dziedzinie - co nieco można było zobaczyć na ostatnim SV. Fajnie, że będzie kolejna osoba do wymiany pomysłów / doświadczeń :)

No to super. Postaram się w takim razie wrzucić na forum mojego 4 bitplanowego triangle fillera - jest tam kilka ciekawych pomysłów, np. liczenie dx linii za pomocą jednej (!!!) instrukcji.

20

Odp: Witam serdecznie

świetnie

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

21

Odp: Witam serdecznie

Witamy :).

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Co do źródeł, to trochę mi się ostało... Jeśli ktoś będzie zainteresowany, chętnie się podzielę. Z tego co widzę, to mam jeden diament, prawdopodobnie NAJSZYBSZĄ procedurę obrotów w 3D. Po wstępnych przeliczeniach procedura NIE WYMAGA żadnych mnożeń i dzieleń - pełny obrót punktu w trzech wymiarach + perspektywa na motoroli 68000 zamyka się w około 350 cyklach zegara...

A ile RAMu tablice zajmują?
I czy są jakieś ograniczenia?
Odnośnie społeczności ST - więcej się dzieje na zachodzie. Trochę fajnych rozmów toczy się na IRCu - kanał #atariscne.

22

Odp: Witam serdecznie

Tomasz Wachowiak napisał/a:

(bo młodych, to już chyba nie ma, prawda? :P)

Uprzejmie pragnę się nie zgodzić… :>

.: miejsce na twoją reklamę :.

Odp: Witam serdecznie

Bober napisał/a:

Witamy :).
A ile RAMu tablice zajmują?
I czy są jakieś ograniczenia?
Odnośnie społeczności ST - więcej się dzieje na zachodzie. Trochę fajnych rozmów toczy się na IRCu - kanał #atariscne.

Dwie tablice po 64 kilo. Punkty ograniczone w wartościach od -64 do 64.

Odp: Witam serdecznie

skrzyp napisał/a:
Tomasz Wachowiak napisał/a:

(bo młodych, to już chyba nie ma, prawda? :P)

Uprzejmie pragnę się nie zgodzić… :>

Dobra nasza. Rośnie nam atarowski narybek... :D

Odp: Witam serdecznie

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Witam serdecznie starych atarowców (bo młodych, to już chyba nie ma, prawda? :P). Jakiś czas temu na fali powracającej nostalgii postanowiłem sprawdzić, ile jeszcze pamiętam z assemblera 68000. Po materiały sięgnąłem do sieci i małym rykoszetem trafiłem na to szanowne forum :).

Zacna idea.

A młodzi jeszcze są.

Tylko mają po 40 lat.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.