1

Temat: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Jakie są możliwości graficzne i muzyczne STE. Wiem , że na forum był poruszany temat i podano link do specyfikacji technicznej.
Jednak chciałbym się dowiedzieć jakie są rzeczywiste możliwości w porównaniu ze zwykłym ST.

Chodzi mi o wyświetlanie obrazów statycznych i ruchomych ( ilość kolorów ).
Animowanie sprite (szybkość wyświetlania ).
Efekty dźwiękowe ( samplowana muzyka ).

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Nie mam wiele, tylko dwa.
http://ym-digital.i-demo.pl/album2/14_Y … achine.mp3
http://ym-digital.i-demo.pl/10_YERZMYEY … ls_DMA.mp3

Przykładowe dema na STE:
https://www.youtube.com/watch?v=oarR61SeY8E
https://www.youtube.com/watch?v=OFVl669i3sg
https://www.youtube.com/watch?v=fpF_u4mYVAI
https://www.youtube.com/watch?v=W-tzUD74rEg
https://www.youtube.com/watch?v=u3loXS8vf9U
https://www.youtube.com/watch?v=7IcVHDQAH10
https://www.youtube.com/watch?v=9Ynjgp8Z_e0
https://www.youtube.com/watch?v=Et1K72PaNZ4
https://www.youtube.com/watch?v=iNbVcFThTxY

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

3

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Dziękuję za pokazanie możliwości. Rozumiem , że to niestety wszystko sztuczki programistów.

4

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Sztuczki, nie sztuczki. Na zwykłym ST nawet one nie pomogą...
Można wiedzieć, do czego zmierzasz?

5

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Jakby nie patrzeć, wszystkie efekty w każdym komputerze to "sztuczki programistów" :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

6

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Bober napisał/a:

Sztuczki, nie sztuczki. Na zwykłym ST nawet one nie pomogą...
Można wiedzieć, do czego zmierzasz?

Chciałbym napisać grę w C na atari STe która wykorzysta lepsze możliwości sprzętowe tego komputera.

7

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

No to będziesz miał C przeplatane z asemblerem, i to ostro :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

8

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Widzę, skrzyp, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie. Wbrew pozorom nie będzie aż tak źle, jest sporo bibliotek w RG na przykład, wiele rzeczy da się zrobić.

Sikor umarł...

9

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

skrzyp napisał/a:

No to będziesz miał C przeplatane z asemblerem, i to ostro smile

Właśnie tak robię na amstradzie cpc 6128 . Język c + wstawki asemblera. Co prawda tylko wstawki najczęściej powtarzanych operacji obliczeniowych.

Ostatnio edytowany przez gotham (2015-09-02 20:24:39)

10

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Sikor napisał/a:

Widzę, skrzyp, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie.

To źle widzisz.

.: miejsce na twoją reklamę :.

11

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Zależy co rozumiesz pod pojęciem 'lepsze możliwości sprzętowe'. Użycie rozszerzonej palety STE jest banalne. Użycie pełnego 24bitowego adresu ekranu również. Zabawa ze scrollem, blitterem, czy DMA to już trochę więcej zabawy. A jak chcesz blitterem zmieniać kolory w rastrze, otwierać ramki itd... - no to już zabawa całkiem spora jest.
Nie wiem, gdzie to czytałem, ale ponoć wszystkie gry Reservoids Gods są napisane w C.

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Szkielet gier RG jest napisany w C, ale opiera się na bibliotece, gdzie wszystko co ważne jest napisane w asemblerze.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

13

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

Czyli generalnie racja jest po obu stronach, C przeplatane assemblerem jest, tylko ktoś to już zrobił za nas :) To tak jak ta biblioteka na Jaga, Removers. Interfejsy do C, a w środku assembler ładnie zapakowany ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

W C też można robić bardzo ambitne i fajne rzeczy na 68k. Na przykład to demo na A500 http://www.pouet.net/prod.php?which=64106 z tego co czytałem w endscroll jest napisane w "hand optimized" C ("with few assembler inlines").

Ostatnio edytowany przez mkm (2015-09-03 07:29:54)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

15

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

wieczor napisał/a:

Czyli generalnie racja jest po obu stronach, C przeplatane assemblerem jest, tylko ktoś to już zrobił za nas smile To tak jak ta biblioteka na Jaga, Removers. Interfejsy do C, a w środku assembler ładnie zapakowany wink

Czyli są biblioteki pod C na atari ST?

16

Odp: Możliwości STE ( graficzne i muzyczne )

gotham napisał/a:

Czyli są biblioteki pod C na atari ST?

http://www.reservoir-gods.com/source.htm - jako przykład, można znaleźć dużo więcej

Sikor umarł...