Temat: Atari 2600 - dziwny kardridż (Dark Chambers) - jak to działa?

Trafił dziś w moje ręce dziwny kardridż do Atari 2600 - z gra Dark Chambers. Dziwny, bo wg. specyfikacji ROM z grą ma 16 kB (i taki też krąży w sieci) - mapper F6 i dodatkowy układ C020231 (SARA) - pamięć RAM?

Na PCB są dwa scalaki DIP 24 - jeden z romem z gry (4kB - po zdumpowaniu jest on identyczny z trzecim bankiem romu 16 kB krążącego w sieci)
Drugi to właśnie owy C020231. Trochę nie rozumiem, jak ta gra może mieć 16 kB?
http://obrazki.elektroda.pl/7459112700_1479852374_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/4197046800_1479852375_thumb.jpg

2

Odp: Atari 2600 - dziwny kardridż (Dark Chambers) - jak to działa?

A jak dumpowles ROM? Skorzystales z mappera?

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

3

Odp: Atari 2600 - dziwny kardridż (Dark Chambers) - jak to działa?

Wylutowałem ROM i zgrałem jego zawartość za pomocą programatora (samodzielnie stworzonego opartego na atmedze).
Wcześniej, przeanalizowałem wszystkie połączenia na PCB.
http://obrazki.elektroda.pl/8809750500_1479899023_thumb.jpg
Samo połączenie ROMu nie różni się niczym od połączeń na kardridżach, gdzie jedyną kością jest ROM (4 kB) z wyjątkiem linii ROM_CE, która na nich jet podłączona do A12, a tutaj do ROM_EN, wychodzącego z układu SARA C020231 (Super Chip).
Z tego co wyczytałem, to SARA to nic innego jak pamięć ROM 256 bajtów z wbudowanym dekoderem adreosowym (mapuje się pod pierwsze 128 bajtów romu jako port odczytu, a pod kolejne 128 bajtów jako port zapisu).

Nadal to jednak nie wyjaśnia sprawy, gdzie znajudje się pozostałe 12 kB ROMU.

4

Odp: Atari 2600 - dziwny kardridż (Dark Chambers) - jak to działa?

Prawdopodobnie to nie jest zwykły ROM tylko ROM z Mapperem.

O ile dobrze zrozumiałem to trzeba do tego podejść tak:

Wystaw na linie adresowe 0xff6 zczytaj całość.
Wystaw na linie adresowe 0xff7 zczytaj całość.
Wystaw na linie adresowe 0xff8 zczytaj całość.
Wystaw na linie adresowe 0xff9 zczytaj całość.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477