Temat: Problem z przenoszeniem danych PC-ST za pomocą dyskietki

Mam niezrozumiały dla mnie kłopot z przenoszeniem danych z PC na ST (od razu przyznam, że jestem w tym temacie początkujący).
Mam 1040STe. Po drugiej stronie jest laptop z Linuksem i stacja dyskietek USB. Przypadki:
- Formatuję dyskietkę na PC (mkfs.vfat -A /dev/sdf) i jest ona dobrze widoczna na PC. Ale STe jej nie chce przeczytać ("Data on the disk in drive A: may be damaged.").
- Formatuję dyskietkę na Atari. Atari ją widzi, nie ma problemu. Wkładam do stacji laptopa - komputer ją widzi. Mogę ją zamontować, nagrać coś, a po tym ST przestaje ją poprawnie rozpoznawać (komunikat jak wyżej). Natomiast PC widzi ją bez problemu, nagrywa/czyta/cokolwiek.
- Nie ma problemu, jeśli dokładnie to samo robię na stacji wbudowanej na stacjonarnym PC, ale ten mam w pracy i dostęp do niego w weekend mam ograniczony.
- Również Win10 nie ma problemu z nagraniem plików tak, żeby Atari je widziało.
Macie może jakąś podpowiedź, jak wybrnąć z tego problemu? Może ktoś się z czymś takim już spotkał? Linux coś tu kaszani. Ale co?

Ostatnio edytowany przez perinoid (2017-10-07 10:32:58)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

2

Odp: Problem z przenoszeniem danych PC-ST za pomocą dyskietki

A to nie było tak, że dopiero od którejś wersji TOS umiał FAT tak jak MS-DOS to robi?

3

Odp: Problem z przenoszeniem danych PC-ST za pomocą dyskietki

@perinoid
Obwiniałbym raczej tę stację USB niż Linuxa. Generalnie to odradza się korzystanie z tego typu wynalazków, ale dotyczyło to raczej niestandardowych formatów, innych niż 720KB.

@Hrw