26

Odp: lista poszukiwanych/zaginionych programów

przy czym ztcp pierwszy blok na stronie b edytora, ma być tym samym pierwszym zestawem haseł, jaki jest oryginalnie wczytywany z grą super fortuna. ale skąd to pamiętam i czy tak jest na 100%, to nie wiem.
to o czym piszesz (2 sposoby zapisu zestawów) to stoi w instrukcji. hmm nie pomyślałem żeby wrzucić jakiś skan/zdjęcie. chwila moment.
----
fotki. zaś muszę zrobić normalne skany.

Ostatnio edytowany przez takron27 (2022-02-20 16:16:16)

Post's attachments

SFE_instr_str2_20220220_155620.jpg 530.58 kb, liczba pobrań: 1 (od 2022-02-20) 

SFE_instr_str_1_20220220_155553.jpg 588.25 kb, liczba pobrań: 1 (od 2022-02-20) 

SFE_okl_20220220_155515.jpg 680.9 kb, liczba pobrań: 1 (od 2022-02-20) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

27

Odp: lista poszukiwanych/zaginionych programów

Drążąc dalej - wszystkie 5 zestawów haseł z "Edytora" są prawie identyczne z zestawami dołączanymi do gry. Prawie, bo porównanie binarne wykazuje drobne różnice - tu parę bajtów zmienionych, tu parę dodanych. Być może w zestawach z "Edytora" jest jedno czy dwa hasła więcej, a może tylko układ słów na tablicy jest inny - nie sprawdzałem.

Zestaw "skompilowany" różni się od "zapisanego" tylko jednym bitem (bit 7. w którymś z bajtów w tym kilkubajtowym bloku,, który poprzedza właściwy blok danych) - więc jakby ktoś chciał sprawdzić te różnice to wystarczy zmienić ów bit i wtedy można taki zestaw wczytać z powrotem do "Edytora".

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

28

Odp: lista poszukiwanych/zaginionych programów

Czyli wersja skompilowana jest tak naprawdę "wersją" tylko do odczytu.
@Takron27 Dzięki za instrukcję.

Wg instrukcji hasła miały być nowe.

[INSTRUKCJA]

SUPER FORTUNA EDYTOR

Autor: Jakub Husak
MIRAGE Software © 1994

WCZYTYWANIE.

Dysk: Włączyć stację dysków, włożyć dyskietkę i włączyć komputer.

Dyskietka zawiera 4 nowe zestawy haseł, które można umieścić na firmowej dyskietce postępując zgodnie z poniższą instrukcją.

Kaseta: Ustawić taśmę na początek sygnału pilotującego, wcisnąć PLAY, włączyć komputer przy wciśniętych START + OPTION i nacisnąć dowolny klawisz (oprócz BREAK).

Kaseta na stronie B zawiera 400 nowych haseł, którymi można się posługiwać analogicznie do tych ze strony B oryginalnej kasety z programem SUPER FORTUNA.

PRACA Z EDYTOREM.

Po wczytaniu Edytora ukazuje się MENU. Zawiera ono 7 opcji i dane o ilości wolnej pamięci oraz ilości wpisanych haseł. Ponadto w trybie edycji haseł pole NUMER HASŁA podaje nam numer hasła nad którym pracujemy.

Oto poszczególne opcje i ich działanie, numer przed nazwą oznacza naciśnięcie odpowiedniego klawisza:

1. ZMIANA KATEGORII — pozwala na zmianę kategorii hasła, wraz z opcją 6.

2. KATALOG DYSKU (tylko dla dyskietki) — podaje numery istniejących na dysku plików z hasłami (od 0 do 9).

SZUKANIE PLIKU (tylko dla kasety) — podaje numer pierwszego napotkanego pliku. Ponadto określa, czy jest to plik skompilowany, czy źródłowy (tzn. taki, który można zmieniać, edytować).

3. ODCZYT HASEŁ — funkcja pozwala odczytać uprzednio zapisany opcją 4 plik.

Podajemy w tym celu numer pliku (od 0 do 9) i potwierdzamy klawiszem "T", każdy inny klawisz powoduje rezygnację z tej opcji. Dla dyskietki — edytor sam odszuka plik, a jeśli nie ma takiego pliku to powiadomi nas o tym. Opcja 2 pozwala na dokładne obejrzenie zawartości dysku. Dla kasety — edytor zacznie szukać pliku o zadanym numerze. Podczas szukania pliku można operację przerwać naciskając klawisze START, SELECT, OPTION na raz. Do sprawdzenia numeru pliku służy opcja 2.

4. ZAPIS HASEŁ — pozwala na zapisanie efektu naszej pracy. Wskazane jest zapisywanie plików na oddzielnej kasecie (na dyskietce jest dużo miejsca, jednakże wzgląd bezpieczeństwa nakazuje używanie również oddzielnej dyskietki, sformatowanej w pojedynczej gęstości). W tym celu podajemy numer pliku.

DYSKIETKA: Jeżeli na dyskietce jest już plik o podanym numerze, to Edytor pyta się, czy kontynuować operację. "T" powoduje zapis pliku, każdy inny klawisz oznacza rezygnację.

Zbiory zapisane przez EDYTOR będą odczytywane przez program jako dane o jeden numer większe (np. 1 jako 2), gdyż numer 0 zarezerwowano jako stały zestaw wczytywany z programem.

KASETA: Wskazana jest szczególna ostrożność przy zapisie. Najlepiej poszczególne pliki zapisywać co około 2 minuty kasetowe, najdłuższy zbiór haseł zajmuje ok. 4 kilobajty, czyli minuta i kilkanaście sekund. Dwie minuty od początku kasety to około 40 obrotów. W ten sposób zapisując co 40 obrotów nowy zbiór łatwiejsze jest szukanie i zmieści się na kasecie C—60 minimum 10 plików na jednej stronie. Bardzo pomocna przy ustalaniu początku zapisu pliku zapisywanego powtórnie jest opcja 2, wcześniej opisana.

5. KOMPILACJA — przygotowanie zbioru do używania razem z programem SUPER FORTUNA, jako zbiór nowych haseł.

DYSKIETKA: Edytor pyta, który zestaw haseł podmienić na dyskietce systemowej, którą trzeba włożyć do stacji dysków. Kompilacja na inną dyskietkę jest niemożliwa. Niemożliwa jest również podmiana pierwszego zestawu haseł.

KASETA: Edytor pyta, jaki numer nadać zestawowi haseł. Po podaniu numeru prosi o potwierdzenie klawiszem "T", każdy inny klawisz powoduje rezygnację. Przy zapisie na kasetę można podmieniać pliki na kasecie, jednak na własną odpowiedzialność. Zasady zapisu jak w punkcie 4. Po wczytaniu się SUPER FORTUNY wkładamy kasetę z naszymi skompilowanymi zestawami, wybieramy numer i jeśli na kasecie jest zestaw o podanym numerze to zostanie on wczytany. Jeżeli nie, to niestety trzeba wczytać grę od nowa (gra oczekuje w pętli na podany numer). Prostym sposobem na to będzie posiadanie na kasecie wszystkich czterech, od 1 do numeru 4, skompilowanych opcją 4 zestawów haseł.

6. EDYCJA HASEŁ — po wybraniu tej opcji przechodzimy do właściwego edytora. Funkcje edytora:

Klawisze "+" "*" — poruszanie się po tablicy w lewo lub prawo.

Klawisze "—" "=" — zmiana numeru edytowanego hasła; poprzednie zostanie zapamiętane. Jeśli przejdziemy do ostatniego hasła, to pojawi się hasło puste gotowe do edycji. Dodatkowo przyciskając powyższe klawisze z klawiszem SHIFT numer hasła jest zmieniany co 10.

Klawisz DELETE BACK SPACE (na lewo od BREAK) powoduje wymazanie poprzedniej litery, cofnięcia kursora o 1 pole i wstawienia na byłe miejsce "ślepego" pola.

Klawisz SPACE powoduje wstawienie "ślepego" pola i przesunięcie kursora w prawo.

Klawisz 1 powoduje zmianę kategorii aktualnie edytowanego hasła.

Klawisz RETURN kończy edycję (umożliwia np. zapis zestawu haseł).

Dopisywanie do istniejącego pliku jest możliwe po ponownym wybraniu opcji 6.

W przypadku wątpliwości radzimy poeksperymentować.

7. ZEROWANIE PAMIĘCI — edytor zapyta, czy jesteśmy pewni swojego wyboru. Klawisz "T" kasuje cały zbiór haseł w pamięci; każdy inny powoduje rezygnację z tego desperackiego czynu.

UWAGI!

Jeżeli Edytor powiadamia nas, że nie ma już pamięci do przechowywania haseł i należy zapisać zbiór, TO NALEŻY TO WYKONAĆ. Polskie znaki wpisujemy z klawiszem SHIFT, np:

Ą — SHIFT + A, Ż — SHIFT + X,
Ź — SHIFT + Z, Ó — SHIFT + O, itd.

Niemożliwe jest wpisywanie jakichkolwiek innych znaków niż litery. Obsługa magnetofonu jest inteligentna, tzn. nie jest konieczne ustawienie taśmy dokładnie na początek wczytywanego pliku. Edytor sam znajdzie potrzebny plik choćby miał przeszukać całą kasetę, w samej grze obsługa jest podobna. Wystarczy, żeby pojawił się sygnał pilotujący przez 1 sekundę, a Edytor rozpozna plik. Wykorzystanie edytora pozwoli znacznie rozszerzyć możliwości znakomitej gry.

Autor i MIRAGE Software życzą miłej zabawy!

Program prawnie chroniony! Kopiowanie, rozpowszechnianie i wykorzystywanie w celach komercyjnych zabronione.

[OKŁADKA]

ATARI
SUPER FORTUNA EDYTOR

MIRAGE SOFTWARE

SUPER FORTUNA MIRAGE

SUPER FORTUNA © MCMXCIII by Mirage Software
Dystrybucja: AS Warszawa ul. Gen. Abrahama 4 tel. 125—123

[KASETA]

EDYTOR HASEŁ

[OCR by QTZ 2022]

[W załączniku wersja sformatowana oryginalnie]

Ostatnio edytowany przez QTZ (2022-02-22 00:17:59)

Post's attachments

Super_Fortuna_Edytor_Instrukcja.txt 6.08 kb, liczba pobrań: 9 (od 2022-02-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.