1

Temat: AY-2-POKEY

Czy jest sens próbować emulować AYgreka na pokeyu ??

Wczoraj przeprowadziłem pierwsze testy i efekt jest różny - na razie trochę fałszuje co jest wynikiem prawdopodobnie błędnych obliczeń wysokości dźwięku ale gra podobnie do oryginału.  smile
Dlatego nie umiszczam na razie przykładów bo grają nieczysto  sad

Jeśli miałby powstać player to potrzebuję prockę do dekompresji LHA na 6502 bo wszystkie AY są właśnie nim pakowane.

2

Odp: AY-2-POKEY

w sumie - czemu nie big_smile

- Święty?? - a ile można teoretycznie % oryginału zaemulować np SID'a - lecz na 65c816 @ 14mhz ??

Tak nawiasem (()) mówiąc widziałem na F$6 coś z superCPU dla C64;- chciałbym to demkiem nazwać, lecz w zasadzie było to coś - co wyglądało jak split gierek z Amigi. Krótko mówiąc - niezłe.  :twisted: -

Co to jest? To przecież ATARI! ... Atari? - co pan, ja nie jestem rolnikiem ;)

3

Odp: AY-2-POKEY

Czyli AY Player? Jak masz ochotę (widzę, że masz wink), to myślę, że czemu nie? Zawsześ się atarowce dowartościują trochę.  roll  Z tym, że bardziej mi spieszno jakąś finalną wersję SID2POKEY zobaczyć?  A potem? AY Player? AY2POKEY? CO będzie następne?  :mrgreen:

Generalnie: jestem za.

[ Dodano: Pon Mar 21, 2005 10:42  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  roll

4

Odp: AY-2-POKEY

pewnie chodzi Ci o gierke z Protovision co zwie sie Metal Dust?

http://www.protovision-online.de/
http://www.protovision-online.de/md/trailer.zip

niezłe...taki jak to ktos powiedzial na party..." sklonowany Zybex do kwadratu" z konkretnymi wymaganiami:

"  * A Commodore 64 with Heavy Duty Power Supply or a Commodore 128
    * A 3,5" floppy drive (FD-2000 or 1581) or another compatible mass storage
    * A CMD SuperCPU 20 MHz Accelerator with SuperRAM Card (at least 4 MB)
    * and of course a monitor or TV as well as one or two joysticks.
  You can get the game on two 3.5" disks for a CMD FD-2000 disk drive, or four 3.5" floppy disks for a standard CBM 1581 disk drive. Of course you can copy the game to a CMD HD Hard Disk or a CMD RAMLink and play from there. The parallel data transfer of a CMD HD connected to a RAMLink is supported by the game. If you should own an IDE64 Controller with a SuperCPU compatible OS (otherwise you'll have to upgrade your OS), you can play Metal Dust from your IDE Hard Disk, too."

gep/lamers^dial

5

Odp: AY-2-POKEY

Swiety, jezeli tylko Ci sie chce to jak najbardziej jest sens..
pytanie techniczne: chcesz to robic softsynthem czy w wypadku tego ukladu da rade cywilizowanymi prostokatami?

6

Odp: AY-2-POKEY

Pomysł róló, tylko czy nie lepiej dopieścić do granic niemożliwości najpierw SID Playera?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

Odp: AY-2-POKEY

Xan: - raczej cywilizowanymi sposobami czyli tak jak sid2pokey.

Dely: - u mnie tak to już jest że musi mnie najść żeby coś zrobić a w głowie mam tysiąc pomysłów na sekundę.

Pin: na 14 MHz sądzę że można na pewno zrobić coś co będzie grało na 2 razy większej częstotliwości i może uda się zaimplementować jakieś dodatkowe rzeczy może nawet 70-80% sida.

8

Odp: AY-2-POKEY

jak najbardziej róló, ale wydaje mi się, że na 2POKEY only. Tak, żeby na jednym włączać w miarę potrzeby filtr 15kHz (albo i trzymać włączony na stałe). Btw. ciekawe ile możnaby w ten sposób oktaw uzyskać - z 6+ by chyba wyszło z tego...

Ale - tu zgodzę się z delym - lepiej najpierw SIDplayera dopieścić (może jakiś COVOX/'816 support?) smile

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Odp: AY-2-POKEY

Covoxowi mówimy zdecydowanie NIE. smile 816 tak, ale jako opcja jak ktoś chce mieć lepszą jakość dźwięku. Zanim dopałki z 816 staną się standardem trochę jednak minie.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10

Odp: AY-2-POKEY

najwyzszy k.... czas

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: AY-2-POKEY

Fajna sprawa, ciekawe jakie jeszcze scalaki muzyczne da się emulować na atarce ? Można napisac konverter i przerzucać muze z inncyh komputerów.

Ramos/Samar/HVSC Crew/ASMA/FanCA

12

Odp: AY-2-POKEY

AY - Zdecydowanie tak.
To dobrze, że ktoś taki jak Swiety ma milion pomysłów na sekundę i chociaż kilka z nich realizuje ;-)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

13

Odp: AY-2-POKEY

najwyzszy czas zebrac to wszystko razem i zrobic nowy uklad dzwiekowy do Atari all-in-one wink

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

Odp: AY-2-POKEY

No to skoro SIDPlayer tak szybko ujrzał światło dzienne (szybciej chyba niż SID sprzętowy) no to za AY Playerem też jestem ZA big_smile (mimo że mam speca z AY to chętnie bym posłuchał tego samego na Atari). A z drugiej strony nikt nie chciał podłączać AY(YM) do małego Atari ???? big_smile

15

Odp: AY-2-POKEY

Super sprawa !
Szczerze mówiąc bardziej mnie to interesuje niż Sid2Pokey - wydaje się, że Pokey gra bardziej podobnie do AYka (YMa) niż do Sida !
Święty zapodaj jakieś próbki ! :-) np. muza z Xenona. :-)

work ^ buy ^ consume ^ die

16

Odp: AY-2-POKEY

Hmm, święty, a nie da się zrobić programu z wtyczkami...? Coś jak WinAmp?  Napisałbyś trzon, wytyczne dla wtyczek - i jazda. Kto potrafi - pisze odpowiedni moduł. Myślę, że skoro już sporo osób ma HD - byłoby nieźle (łącznie z atarowskimi formatami), a jednocześnie - odciążyłoby Ciebie. Jako projekt Open Source może byśmy mogli obsługiwać full formatów w cywilizowany sposób.
W każdym razie - jestem za!!

Sikor umarł...

17

Odp: AY-2-POKEY

Sikor: JEST już coś takiego, ale na razie sza! smile

Jak autor skończy to sam to ogłosi...

Nie?  8)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

Odp: AY-2-POKEY

już widzę ten full formatów , szczególnie w OS

All I hear is the sound of me falling on the ground

19

Odp: AY-2-POKEY

Test pierwszego ay2pokey - jeszcze troszkę fałszuje ale może uda mi się to poprawić.
Acha plik jest najlepiej słuchać pod emu bo wczyuje się od $0600 lub $0700 do końca pamięci.

20

Odp: AY-2-POKEY

nie no fakt - "jeździ" nieco, ale łorkczy i to jest najważniejsze smile

Od razu pytanko: Czy jest jakiś odpowiednik .sap-a czy .sid-a dla muzyczek ze speca? Niby jest ten plugin do plikow .vtx - tylko nie wiem czy to toto...  roll

I Ty zostaniesz big endianem...

21

Odp: AY-2-POKEY

Jesli chodzi Ci o AYgrekowe to jest to ten sam format YM (tylko inne czestotliwosci z tego co pamietam trzeba odtwarzac), a jesli chodzi o bzyczek... wink
Najfajniejsze w YM jest to ze nic nie trzeba relokowac czy emulowac procesora i srodowiska, wiec player bedzie na 100% szybki i latwy do zaimplementowania w grach czy innych takich...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

22

Odp: AY-2-POKEY

Taaa... tylko YM to zgrane "na chama" wartości wszystkich kanałów (bodajże bit po bicie) i spakowane ZIPem. 8O

A po rozpakowaniu taki pliczek ma ~200 kilo. Także nie wiem czy obrabianie YM-a to najlepszy pomysł...

No, ale... wink

I Ty zostaniesz big endianem...

23

Odp: AY-2-POKEY

Nie ZIPem a LHARCem smile i myslisz ze co teraz swiety swoim nowym playerem odtwarza jak nie YMy, znasz inny popularny format AYgrekow?? smile

Zobacz jaka dlugosc ma przykladowy plik i jak ladnie sie spakowal smile

W gre wchodzi rozpakowywanie w czasie odtwarzania i to by zalatwilo sprawe objetosci plikow. I to ma sens.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

24

Odp: AY-2-POKEY

Wlasnie myslimy ze Swietym nad rozpakowywaniem w locie. Na atari nie ma depakera do -lh5- wiec trzeba go napisac a i tak czuje ze za szybki to on nie bedzie, wiec zastodowanie do gier moze byc problematyczne. Moze wie ktos jak z ta kompresja radza sobie spektrumowcy?

laoo/ng

25

Odp: AY-2-POKEY

est pierwszego ay2pokey - jeszcze troszkę fałszuje ale może uda mi się to poprawić.

Kuna, dla mnie bomba, od razu słychać, że to AY. A nie możesz Święty od razu skompilować z jakąś znaną muzyczką, żeby można było z oryginałem od razu porównać?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.