Temat: SID rulez!

witam kolegów atarowców! ;)

ostatnio po latach zacząłem ponownie fascynować się kompami 8 bitowymi, a w szczególności C64, którego jestem posiadaczem i pamiętam od szczenięcych lat. czytam więc fora i przeszukuję net szukając wspomnień.
wielokrotnie pojawiają się opinie, że wasz POKEY lepszy jest niż SID. ściągnąłem więc trochę muzyczek *.sap, playera i jakoś nie przekonuje mnie to brzmienie. poza tym, że stereo i fajne efekty związane z przesłuchem między kanałami to generalnie bryndza. od razu mówię, że nie wnikam w możliwości techniczne i nie jestem programistą. nie interesują mnie cyferki i inne pierdoły. liczy się efekt końcowy. jeśli macie do zaprezentowania coś co może konkurować z tym:

http://87.230.1.191/tmb/Blibb_Blobb_Episode_004.mp3

http://blibbblobb.blogspot.com/

to bardzo chętnie posłucham.

Episod4 to kawałki naszego rodzimego Randy'ego.
Są też dostępne w necie jako pliki *.sid

Polecam szczególnie fragment od pozycji 12:14 /potężny bas  - warto sprawdzić na dobrym zestawie audio/
oraz od 23:08 /filtry/

Jakoś nie sądze aby Atarynki mogły wygenerować lepsze techniawki.
Oczywiście mówimy o czystej syntezie, a nie digitkach i samplowaniu.

Jak zancie jakieś linki do czegoś o powinno skopać SID'a to poproszę :)

dobryser

2

Odp: SID rulez!

jak przesłuchacie powyższe to tu jest jeszcze coolowy kawałeczek warty uwagi:


http://sid.oth4.com/series/02/mp3/Reed_ … n_6581.mp3

dobryser

3

Odp: SID rulez!

dobryser napisał/a:

nie wnikam w możliwości techniczne i nie jestem programistą. nie interesują mnie cyferki i inne pierdoły. liczy się efekt końcowy.

w takim razie sprowadzasz sprawe wylacznie do gustu. jezeli ktos wda sie z toba w dyskusje, to jedynym jej owocem bedzie klotnia w stylu rozwazan nad wyzszoscia swiat bozego narodzenia nad wielkanoca. totalnie bez sensu...

ps. czy chodzi o ser spodlaski? ;)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

4

Odp: SID rulez!