Temat: Silnik prObe a silnik TeBe

Wlasnie sobie dyskutuje z takim jednym zagraniczniakiem na temat konwersji pewnej gry i mam (a wlasciwie mamy) pytanie:
- gdzie mozna zobaczyc silnik do duszkow autorstwa TeBego w akcji? Mnie sie zdaje, ze tylko w "Droga do Duplandu Slideshow".
- silnik prObego mozna zabaczyc w "Star Multiplekser" i "Crownland" czy jeszcze gdzies?

Co pominalem?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

2

Odp: Silnik prObe a silnik TeBe

jeśli to ma być mnożenie duchów sprzętowych to tylko intro do Dupland Slideshow, a jeśli to mają być duchy programowe w trybie bitmapy lub trybu znakowego to w paczce z mads-em, z czego ostatnio popełniłem jeszcze wersje silnika EOR dla trybu znakowego (aktualnie w paczce metoda EOR-owania tylko dla trybu bitmapy)

program do generowania trajektorii multiplexera dla wybranej ilości i rozmiaru obiektów http://madteam.atari8.info/uzytki/multiplexer.7z

multipexer z intra Dupland Slideshow jest rozwinięciem w/w multiplexera, wymaga trybu bitmapy (znakowy niemożliwy) ze względu na przerwanie rastra, ogólnie zżera tyle CPU ile wynosi wysokość obszaru w którym poruszają się obiekty

multiplexer Probe to multiplexer z interlace-em, takiego nie odważyłem sie popełnić przez niechęć do mrugania

Ostatnio edytowany przez tebe (2007-12-13 08:54:08)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Odp: Silnik prObe a silnik TeBe

A czy to ten silnik ma byc uzyty w "Pang" czy jeszcze cos innego?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

4

Odp: Silnik prObe a silnik TeBe

tebe: ten twój multiplexer (oraz prObe) potrafi rozmnożyć sprzętowe sprity np: do 8 w jednym wierszu jak dobrze rozumiem? jednak nie ma dowolności jeżeli chodzi o ich wsp.X i Y?

Pytam bo w grze BOMB JACK wszelkie ruchome obiekty są robione na 8 sprzętowych SPRITE'ach C64 co bardzo upraszcza kod źródłowy tej gry. Na ATARI wg. mojej wiedzy nie da się rozmnożyć SPRITE'ów sprzętowych do 8-smiu (2-kolorowych)? przy założeniu, że mogą mieć niezależne, dowolne wsp. X i Y.

Chciałbym się myslić w tej sprawie?:) bo znacznie by to uprościło konwersje tej gry na ATARI, kod źródłowy możnaby wtedy na żywca przepisać:)

5

Odp: Silnik prObe a silnik TeBe

Vega: jesli lubisz interlace to mozesz, w pierwszej ramce postaw 4 duchy, w drugiej ramce postaw nastepne 4 duchy, powtarzaj, masz juz 8 duchow 2 kolorowych :)

w sumie w Pangu w/w sposob stosuje dla mnozenia 2-och duchow 2-kolorowych, z tym ze jest to blyskajacy efekt wybuchy, tak ze nie rzuca sie w oczy ze to interlace

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C