1

Temat: Fonty 12bit

Witam, kiedyś miałem na atarynce takie cudo. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim ? Jak zmusić tryb GR0/GR8 do wyświetlenia takiego fontu ? Chodzi mi raczej o algorytm bas/Tbas niż asm.

I jeszcze jedno mi się skojarzyło: miałem program do wyświetlania fontów standardowych w trybach kolorowych wyższej rozdzielczości. Czy ktoś może jeszcze coś takiego posiada ? Na ile bitów trzeba by rozbić jednego bajta standardowego fonta ? Czy nie czasem przypadkowo na te 12 bitów ??


//EDIT: i niech do cholery ktoś wreszcie zrobi konwerter blizzard2cas :D

Ostatnio edytowany przez maw (2008-03-15 12:00:19)

___
Press play on tape...

2

Odp: Fonty 12bit

w gr8/0 masz jeden bit na pixel - 12 bitow to sie raczej nie stosuje jezeli juz to wielokrotosc bajta czyli 8,16 itd.
w gr 15 na pixel przypada 2 bity, czyli na bajcie masz 4 pixle.Tu takze fonty robi sie dopasowujac do bajta, moze to chodzi o 12 pixli czyli 3 bajty?
ogolnie nie wiem, co to za ustrojstwo...

3

Odp: Fonty 12bit

nie, to były typowe monofonty, edytor do nich był z jakiegoś niemieckiego czasopisma przepisany. Być może były one potem przepisywane jako 8+4b.

Pamiętam, że na nich robiłem grafikę do "własnego" Druida. Dawało się je dopisywać do własnego programu w basicu za pomocą procedurki usr. Gdzieś tam przy usr się podawało x i y i treść do wypisania.

Jeżeli bym miał teraz sam pisać takie cudo, to algorytm jest prosty: przesunięcie bitowe o 0, 2, 4, 6 w zależności od wyniku modulo 8 z pozycji znaku x 12px. Jest możliwe, że procedura generowania na ekranie po prostu przepisywała bitowo na ekran wg kolejki ?

Chyba że w grę wchodzi tak jak Ty mówisz: 16bitów, tylko że z marginesemi 2bity lewo i prawo... No ale to raczej z tego co sobie przypominam nie wchodzi w grę - odstępy nie były znowu takie duże...

___
Press play on tape...