26

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

seban napisał/a:

......."ulepszenia" w dekoderach adresów to w pozycji OFF (default) musi to działać tak jak niezmodyfikowane ATARI. Inaczej część starych produkcji (w tym używających np. playera CMC z błędem) będzie miała problem z działaniem na zmodyfikowanym sprzęcie.

Dobrze, że to piszesz....

FixPokey ma oddawać POKEYowi to co POKEYowe.
Czyli bity A0-A4 z $D2xx jeśli bity A5-A7 są wyzerowane.

No to trzeba będzie dodać możliwość wyłączania FIXa. Zworka, switch albo najlepiej przez AOSD.

Ostatnio edytowany przez pajero (2009-08-16 18:35:23)

27

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

A czy nie można ominąć problemu dwóch pokeyów softwareowo? Tzn jeśli gramy muzykę na dwóch pokeyach to zawsze piszemy najpierw do drugiego ($d2xx z pełnym dekoderem), potem do pierwszego ($d20x z niepełnym). Problem z niepełnym dekoderem na płycie atari nie będzie miał wtedy znaczenia?
Przecież nawet przy kodzie:

  ldx #8           ;2
  lda pokey1,x  ;3
  sta $d2x0,x    ;5
  dex               ;2
  bpl *-7          ;3
  ldx #8           ;2
  lda pokey0,x  ;3
  sta $d200,x    ;5
  dex               ;2
  bpl *-7          ;3

Między zapisami do $d20x a $d2xx mija jeśli dobrze liczę 66us - co dałoby do odfiltrowania częstotliwość rzędu 15.2 kHz a więc prawie na progu słyszalności.

Ostatnio edytowany przez mono (2009-08-17 09:18:41)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

28

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

Nakładki softwarowej nie wrzucisz do systemu.... by wyłapywała różnice programowe i/lub sprzętowe.

FixPokey (wersja Enable) będzie zastępował 7400 w Pasiowym stereo by:
- adresowanie Covox'a możliwe było na $D280
- SoundBoard mógł adresować $D2C0
- zostawić wolne $D6xx (np. na TTP) które wyłapie (i nie pokłóci się) VBXE
- zostawić wolne $D7xx

Bez FixPokey to:
- Covox chodzi na $D6xx (wyłapie i nie pokłóci się z VBXE) albo na $D7xx (wtedy możliwy jest np. TTP)
- SoundBoard - nie zagra (jego piosnka wybrzmi się też na POKEYach)



Obecnie FixPokey to  74ls27 + 74ls00 + 74ls02 albo GAL 20pin
Nic łatwiejszego nie przychodzi mi do głowy.

I co - będą zainteresowani?

29

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

Zainteresujcie się plizz :) Mam ochotę na taką orkiestrę. Ja najprawdopodobniej będę miał SimpleStereo + SB więc tu jak rozumiem konfliktu nie ma.
To żeby działały razem w jednym sprzęcie to jedno - ja bym chciał żeby mogły działać _równocześnie_

Ostatnio edytowany przez wieczor (2009-08-17 10:31:30)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

30

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

sound board zagra rownoczesnie z simplestereo - period

przechodze na tumiwisizm

31

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

a czy sound board zagra z innymi stereo niz stereo candla?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

32

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

mono napisał/a:

Przecież nawet przy kodzie:

  ldx #8           ;2
  lda pokey1,x  ;3
  sta $d2x0,x    ;5
  dex               ;2
  bpl *-7          ;3
  ldx #8           ;2
  lda pokey0,x  ;3
  sta $d200,x    ;5
  dex               ;2
  bpl *-7          ;3

Między zapisami do $d20x a $d2xx mija jeśli dobrze liczę 66us - co dałoby do odfiltrowania częstotliwość rzędu 15.2 kHz a więc prawie na progu słyszalności.

Obawiam, się że "między" jest trochę więcej kodu do obstykania.
I wszystko jest wyliczone co do taktu.

Ale to pytanie do EPIego....

PS. Ale to wciąż rozwiązanie na przyszłość, a co z 37latami softu na Atari :/

UPDATE: nie ważne - czy stereo czy nie.


xxl napisał/a:

a czy sound board zagra z innymi stereo niz stereo candla?

wg mnie nie, chyba że zmieni Candle adresowanie na inne niż $D2xx albo damy FIXpokeya

UPDATE: nie ważne - czy stereo czy nie. Gryzie się POKEY z SB i tyle

Ostatnio edytowany przez pajero (2009-08-17 11:31:32)

33

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

pajero napisał/a:

PS. Ale to wciąż rozwiązanie na przyszłość, a co z 37latami softu na Atari :/

No Stereo jest chyba znacznie młodsze :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

34

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

Nie łapać mnie za słówka. Wyraźnie napiszę - NA GOŁYM ATARI (albo z Pasiowym Stereo) dodając SB będzie zgryz - podałem przykład mp3 w pierwszy poście....

I zostawmy SimpleStereo - to już nie dotyczy tego wątku....

Panowie - konkrety - pomysły - sugestie !

Ostatnio edytowany przez pajero (2009-08-17 11:38:34)

35

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

jezu... a ja napisalem juz ze sound board jest wykrywalny i nie ma znaczenia gdzie go sobie ktos podlaczy tak dlugo jak nie poniesie go fantazja (tj soft bedzie sprawdzal taka lokalizacje)
czy ktos go bedzie pchal tam gdzie on bedzie razem z simplestereo czy nie to juz tylko i wylacznie sprawa tego, kto bedzie to instalowal
ja mam ogolny plan i robie tak swoje rozszerzenia, by byly kompatybilne ze soba - nie mam zamiaru uwzgledniac tego co istnieje, a uwazam za pomijalne - np stereo z dekoderem na scalaku, gdzie jedyna jego funkcja jest inwersja jednej linii adresowej - takie rzeczy pierwsza wersje simplestereo realizowala na tranzystorze jfet - jednym - i to byla calosc simplestereo
obecna wersja powstala tylko po to, by pokazac ze sie da upchnac na plytce tej samej wielkosci co pierwowzor cala funkcjonalnosc jaka oferowaly alternatywne - nawet najbardziej wypasione rozwiazania i zmiescic cos wiecej

jesli komus to nie pasuje - moge nie robic w ogole ;)
there is only one way - my way ;)

przechodze na tumiwisizm

36

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

OK. Mamy 1. wątpliwość wyjaśnioną - brak sztywności w adresie (nie tylko $D2C0).

Więc, 2. pominę - wyjdzie w praktyce.

Temat można wznowić jak ukaże się SB (jeśli będzie trzeba).
Choć, pomysł Candle by ujednolicić (standard) adresowanie dźwięku na $D2xx ma moje poparcie:

pajero napisał/a:

.... w Pasiowym stereo by:
- adresowanie Covox'a możliwe było na $D280
- SoundBoard mógł adresować $D2C0
- zostawić wolne $D6xx (np. na TTP) które wyłapie (i nie pokłóci się) VBXE
- zostawić wolne $D7xx

Ja swoje Sterea będę "dopracowywał" FixPokeyem jak wyjdzie taka potrzeba przy późniejszych montażach SB....
Ważne, że coś zostało ustalone :D

Ostatnio edytowany przez pajero (2009-08-17 12:53:40)

37

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

Candle napisał/a:

stare covoxy nie koliduja z czymkolwiek procz vbxe, a na to lekarstwo ma vbxe
problem jest sztuczny

mialem /starego/ covoxa na d6 - i wszystko co bylo dla niego napisane dzialalo. teraz mam vbxe na d6, bo jak bylo na d7 to polowa programow do karty jakos tego nie rozpoznawalo. sumarycznie wiec mam dzialajace vbxe, oraz w polowie niedzialajace programy dla covoxa na d7, programy ktore niejednokrotnie pisane byly dosc dawno temu i ktore na dzien dzisiejszy nalezalo by po prostu po kolei przerabiac.

i na koniec - nie wiem, o co chodzi z tym "sztuczny" ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

38

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

Candle napisał/a:

pajero
vbxe jest na d640 i ma swoj dekoder dla innych urzadzen
zamiast d600 z '138 podlaczasz WR0D600 z VBXE i masz z glowy
nie potrzeba zadnej dodatkowej logiki

39

Odp: D2xx - zgryz POKEYa, COVOXa i SoundBoarda (czyli FixPokey).

pin: bos c*pa ;] popatrz w instrakszyn do vbxe 1 i wszystko stanie sie jasne a covox znowu bedzie na d600

przechodze na tumiwisizm