Temat: Gyruss nie działa na VBXE

Przynajmniej u mnie. Tzn. odpala się i słychać, że gra działa, ale niestety nic nie widać - czarny ekran. Co przypadkiem dziś odkryłem (innuendo chciała w to pograć). Binarkę mam od dely'ego.

Poprawiona wersja do ściągnięcia stąd:

http://drac030.krap.pl/pl-fixes.php

PS. Nie działało też z wsadzoną Spartą X, a przynajmniej z Maxflaszem 8. Poprawiłem to przy okazji.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-02 02:18:09)

KMK
? HEX$(6670358)

2

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Pewnie "sieje" po rejestrach sprzętowych.

Dzięki :)

pomidor

3

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Pogadajcie z xxl-em. Nie, nie pisał on Gyrussa, ale pomoże zapewne :)

EDIT:

A... Już zauważyłem, że Draco przecież poprawił... ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-01-02 10:58:14)

4

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

jakis czas temu juz ta gre poprawilem do dzialania z sdx i vbxe...

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 30#p111430

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

A sorry, nie zauważyłem. :)

Co gierka robi: na wstępie zeruje obszar od $C000 do $E9FF (czyli zeruje rejestry sprzętowe, ale trudno powiedzieć, po co z takim rozmachem). Patch ogranicza to do $C000-$D4FF - co polega na zmianie 1 bajtu.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-02 13:10:36)

KMK
? HEX$(6670358)

6

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

no właśnie zastanawiałem się onegdaj, dlaczego to nie działa. No i jest odpowiedź. Dzięki!! :)_

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

7

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Gierka sama w sobie bardzo fajna, ale pełno w niej bugów (chyba, że to akurat ta konkretna jest zabugowana).

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

8

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Wracamy na chwilę do tematu: jak zauważyła innuendo, wersja plikowa nie działa zbyt stabilnie. Dotyczy to pliku również bez mojej poprawki, oraz w ogóle bez poprawek. Wersji Fandala nie sprawdzałem, bo jest spakowana, ale przypuszczam, że jest to dokładnie to samo, co wszyscy mają, tylko przepuszczone przez jakiś cruncher (i też nie działa na VBXE).

"Niestabilność" objawia się pojawianiem się na ekranie różnych śmieci podczas gry (tzn. zbędnych obiektów, często nieruchomych), trudnościami z przechodzeniem między etapami (mimo zabicia wszystkiego program jeszcze na coś czeka i trzeba rozbić własny statek, żeby ruszyło dalej) itp.

Przyczyną jest ta sama procedura, którą już tu dwa razy poprawiano. Ściągnąłem z atarimanii dump carta i się okazało, że zakres zerowania pamięci w oryginale wcale nie jest $C000-$E9FF (jak w rozpowszechnionym u nas pliku), tylko $0200-$E9FF. Innymi słowy, abstrahując od zerowania rejestrów I/O i cokolwiek bezsensownego zerowania ROM-u, gra przede wszystkim oczekuje, że wyzerowana będzie cała dostępna pamięć RAM.

Śmieci w RAM-ie są przypuszczalną przyczyną wspomnianych przeze mnie powyżej zakłóceń.

Wersja z poprawką to uwzględniającą (zrobiona na świeżo ze wspomnianego dumpa):

http://drac030.krap.pl/gyruss-fix.zip

KMK
? HEX$(6670358)

9

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Innymi słowy: jak gracie na pirackich kopiach, to macie za swoje. ;)

Ostatnio edytowany przez epi (2011-01-14 15:22:02)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

10

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Ja bym powiedział...niekompatybilnym sprzęcie :)

11

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Cholera... To dlatego kiedyś gra mi się zawiesiła w dzieciństwie na 1 etap przed Ziemią, nie było już przeciwników, tylko ciągle ten sam fragment muzyki ;) To było rozczarowanie, gdy statek nie mógł pomknąć do ostatniego levelu! :O

12

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

Jacques, ale Ziemia nie jest ostatnim levelem ;) Jutro testuję Gyrussa dalej. Póki co wyżej wspomniane problemy się nie pojawiły.

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

13

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

No wiem, że potem się od początku gra zdaje się, tylko punkty dalej...

14

Odp: Gyruss nie działa na VBXE

No nie do końca trochę, ale może nie będę psuć zabawy ;)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już