Temat: Dźwięki specjalne
Mogą panowie mi podać wzorce ustawień do generatora Atari ST żeby dostać dźwięki pracy różnych silników? Osobiście sam doszedłem tylko do dźwięku silnika okrętu :P
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mogą panowie mi podać wzorce ustawień do generatora Atari ST żeby dostać dźwięki pracy różnych silników? Osobiście sam doszedłem tylko do dźwięku silnika okrętu :P
wzorców raczej nikt nie ma, jedynie co możesz zrobić to pobawić się ustawieniami. Napisałem jakiś czas temu programik do zabawy z ustawieniami yamahy jak chcesz to mogę podesłać.
saulot, podsyłaj :)
Saulot: Jakbyś mógł, to podeślij ten program w załączniku tutaj na forum. Myślę, że wielu użytkowników Atari ST chciałoby się pobawić tym programem :) (nie ukrywam, że ja też ;) )
Mogą panowie mi podać wzorce ustawień do generatora Atari ST żeby dostać dźwięki pracy różnych silników?
Ja też bym chciał uzyskać odgłos pracy różnych silników. Zależy mi bardzo na uzyskaniu dźwięku Skody 105 :p
Ostatnio edytowany przez marcin1040stfm (2011-01-03 14:07:20)
ok podaje linka do mojego posta. Podejrzyjcie opis pod ym2149. Program jest prostacki, ale na żywo można odsłuchać efekty ustawiania wartości do rejestrów. Nie ma tam niestety żadnych zaawansowanych efektów typu syncbuzzerry i inne. Klawiszologia dotyczy układu klawiatury w układzie niemieckim (klawiatura jest zczytywana po scancode'ach, niestety).
To było robione na szybko, są też kody źródłowe (miks c/asm 68k).
Mam dziwne wrażenie, że ten wątek będzie niedługo zannihilowany przez moderatora ;) (cześć Lewis! :))...
Ostatnio edytowany przez saulot (2011-01-03 15:12:44)
Nie znam dokładnie charakterystyki YM, ale być może problem da się rozwiązać poniższym sposobem, jeżeli jest dostępny dobry emulator tego układu. Można też próbować z oryginalnym układem, ale wymaga nieco więcej roboty.
1. Bierzemy zsamplowany dźwięk, dla którego chcemy znaleźć wartości rejestrów.
2. Definiujemy funkcję, która ocenia podobieństwo zsyntezowanego odgłosu do oryginalnego, np. suma kwadratów różnic modułów współczynników wyliczonych z FFT obu sygnałów.
3. Zastosować algorytm genetyczny, czyli wylosować populację ciągów wartości ładowanych do rejestrów i w kolejnych iteracjach krzyżować te najbliższe oryginałowi wg funkcji zdefiniowanej w 2., mutować niektóre ciągi z niedużym prawdopodobieństwem, itd., dopóki odgłos nie będzie wystarczająco podobny (co to znaczy, to też sobie trzeba zdefiniować).
W razie potrzeby zmienić funkcję w 2 i parametry alg. genetycznego.
Powodzenia.
w sumie jakby się uprzeć to można odgrywać sample na ym... nagrać skode i zaloopować ;). Ale wiadomo, wszystko kosztem czasu CPU.
A pamiętacie Panowie jakąś gierkę w której w miarę realnie brzmiał dźwięk silnika granego przez AY? Mi się wydawało że w Vroom było całkiem realny, ale jak dziś odpaliłem Atari to już tak nie myślę ;)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 4.189 sekund, wykonano 9 zapytań ]