1

Temat: aktywni graficy (do gier) lista

witam,

z wlasnego doswiadczenia ale takze po rozmowach w Glucholazach dochodze do wniosku, ze aktywnych grafikow, nawet tych potencjalnych (byc moze takze level designerow) nie ma :-)

do gier trzeba przygotowac sporo malych graficzek (klockow do tworzenia leveli), kilka grafik pelnoekrnowych, loga... moze chodzi o to ze pracy jest sporo?

watek przyda sie mam nadzieje paru osobom.

----
lista przydatna do poszukiwan - trzeba wiedziec kogo pytac.

Ostatnio edytowany przez xxl (2011-08-15 11:51:15)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Hmmm tylko co taka lista da?
Graficy jak to artyści mają swoje humory i do niczego ich nie nakłonisz wbrew ich woli.
Jak poczują to "coś" do projektu to sami Cię zasypią grafiką i cały projekt pociągną do przodu.
Jak mu się nie chce to i groźby, prośby i błagania nie pomogą.
Kumpel wprowadził kiedyś środki represji na grafika, za opóźnienia w projekcie odcinał mu procenty z jego udziału.
Mało się nie skończyło tym że grafik musiałby do projektu dopłacać, w końcu skończyło się tym że projekt zdechł.
Podejście do grafika trzeba sobie wyrobić i umieć z nim rozmawiać. Pieniądze rzadko przemawiały do nich, bardziej na ambicjach można było zagrać.
W tych czasach kasa raczej nie wchodzi w grę :) więc to projekt musi "porwać" potencjalnego grafika.
Ja zawsze Liebicha podziwiałem za to jak potrafił Muro zmotywować, bo leniwy był strasznie. :D
Bardziej bym się martwił o level designera bo taki to skarb. Ja chętnie przygarnę jakiegoś daję wikt i opierunek ;)
Bo taka osoba w projekcie jest nie oceniona, przede wszystkim jest łącznikiem między koderem a grafikiem.
Bo te dwa osobniki maja problem się dogadać. :)
------
edit:
Na JIL chyba wiadomo kogo pytać :)
A poza to tutaj popytaj:
http://www.wayofthepixel.net/pixelation/index.php
http://www.pixeljoint.com/default.asp

Może uda się namówić kogoś do rysowania w 4 kolorach.

Ostatnio edytowany przez Eagle (2011-08-15 14:50:45)

3

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Eagle napisał/a:

Bardziej bym się martwił o level designera bo taki to skarb. Ja chętnie przygarnę jakiegoś daję wikt i opierunek ;)
Bo taka osoba w projekcie jest nie oceniona, przede wszystkim jest łącznikiem między koderem a grafikiem.

Racja. Brak takiej osoby byl wlasciwie glownym powodem, ze nie zostala zrobiona gra VECTOR oraz (prawdopodobnie) gra PANG Tebe-go.


------

edit:
Na JIL chyba wiadomo kogo pytać

na podstawie Atariki? ;P

Z grafikow przybyla tylko Innuendo jak widze, a inni roznie sobie radza, najaktywniejszy jest teraz
zdecydowanie Piesiu. :)
Np. Replay obrazil sie za niedocenienie jego grafiki z FOREVERA i nie widac, by cos nowego popelnil...

4

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Dracon, z grafików przybyli sOnar i IRATA.

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

5

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

na podstawie Atariki?

Raczej Addy i temu podobnych :P

Ooz - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … amp;id=158
Piesiu - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=1551
Dely - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=1622
Raster - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=1631
Kaz - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=1596
Dracon - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=1625
Irwin - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … amp;id=512
Ripek - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=2547
Lhuven - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=2545
Insert - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=2544
Rocky - http://artcity.bitfellas.org/index.php? … mp;id=2548

A i Odyniec1 zaczyna czołówce deptać po piętach :)

6

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Dracon jest chyba nieaktywny a Raster mysle moze miec teraz cos innego na glowie niz robienie grafiki do gier

---
Dely tez chyba nie robi grafik do gier

Ostatnio edytowany przez xxl (2011-08-15 17:54:38)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Insert też już chyba nieaktywny.

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

8

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Raster mysle moze miec teraz cos innego na glowie niz robienie grafiki do gier

upsss przepraszam, skopiowałem z innego watku i nie zwróciłem na to uwagi. :(

Insert też już chyba nieaktywny.

Chyba nie (z tego co mi wiadomo)

A z tymi nieaktywnymi to bym nie przesądzał jeszcze. Ja tez nie myślałem że na starość wrócę do 8 bit :)

9

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Insert też już chyba nieaktywny.

Potwierdzam.  Znudziło mu się.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

10

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

To dosc szybko sie znudzil (1-2 lata? ;)). A moze i ostatni Forever nie pomogl...
Pomimo to, "AtariBDSM" chyba wciaz istnieje, nie slyszalem nic o zamknieciu tego wyjatkowego zespolu. :)

A co z (Powr)Ooz-em?  Przeniosl sie na scene C64 czy rzezbi grafike do PANG'a ?

Ostatnio edytowany przez Dracon (2011-08-15 22:58:05)

11

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Pow żyje  ... jak pr0be się wyrobi to może coś zobaczysz na SV ;)

"wszystko się kiedyś kończy......."

12

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Dracon napisał/a:

Racja. Brak takiej osoby byl wlasciwie glownym powodem, ze nie zostala zrobiona gra VECTOR oraz (prawdopodobnie) gra PANG Tebe-go.

Nie no... do Panga gfx chyba robił Powrooz, przeciąganie się Panga to chyba bardziej problem braku leveli?

13

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

@Jacques. No przeciez o tym pisalem, ze ktos kto potrafi projektowac (dobre) poziomy do gier jest na wage zlota.  Zarowno do VECTORa jak i PANGa byly i sa udostepnione (publicznie) narzedzia, ale mimo to raczej jest zastoj w temacie...
Swoja droga jesli tak jest szczegolnie odnosnie tego drugiego, to czemu by nie wypuscic fianalnej wersji w 99% opartej tylko na oryginalnych planszach (z innych komputerow) ??? ;o

Ostatnio edytowany przez Dracon (2011-08-16 09:04:36)

14

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

No właśnie kiedyś pytałem tebe o to... Chyba o poziomy z C-64 np. Ale jeśli dobrze pamiętam miał zastrzerzenia co do ich jakości ;)

15

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Pomimo to, "AtariBDSM" chyba wciaz istnieje ...

Oczywiscie AtariBDSM istnieje i szuka nowych członków ... :)

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

16

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Eagle, zapomniales w poscie #5 wspomniec o Vidolu. Coz za niedopatrzenie.

A co do lenistwa grafika o ksywie Muro, to az nie chce mi sie w to wierzyc.... O ile dobrze pamietam, w jednym z dawnych "oldschoolowych" dem duetu Liebich+Muro (a moze calego U.S.S.R.) bylo ogloszenie, ze mozna ich wynajac (za odpowiednia oplata ;)) do jakiegos projektu (grafika + muzyka). :o

17

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

:D pewnie jeszcze "zawsze aktualne" :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

Mówię co mi TL opowiadał :)
Ale może to się też brać z tego że TL miał dosyć sporo roboty przy mnie i maćku (ecs).
Rzadko miewał wolny tydzień żeby muzyki nie robić, więc może z tej perspektywy patrzył na Muro.
Niejednokrotnie przychodziłem w sobotę na giełdę i mu oznajmiałem że któryś z nas potrzebuje na niedzielną giełdę muzykę bo w poniedziałek już jest w Avalonie umówiony.
Fajnie wyglądał na drugi dzień, potem już się wycwanił i na zapas muzę nam robił :)
Chociaż teraz jak sobie przypominam to narzekanie Tomka na Muro mogło się brać z tego że był strasznie wybredny no to co Muro mu narysował.
Z tego co pamiętam TL wykorzystał około 25% grafiki którą mu Muro przygotował do Vickiego.
Swoją drogą nie jeden grafik by się zbuntował jakby mu tak przesiewano jego prace.
Ja z grafikami obchodziłem się jak z chińską porcelaną.
Ale jak człowiek przyjeżdżał po dwóch tygodniach po umówioną pracę a dowiaduje się że nic nie zrobione.
Bo właśnie dostał nową gierkę i grał cały tydzień to mi para z uszów szła.

A Vidola nie ominąłem celowo, kopiowałem z innego wątku a tam nie było.
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=7717

19

Odp: aktywni graficy (do gier) lista

jestem i zyje :) nawet cos dlubie na SillyVenture ;)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800