26

Odp: DeathChase

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 06#p123706
a zaraz pozniej:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 09#p123709

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

27

Odp: DeathChase

XXL czemu tak upierasz się 1 ramki, nawet jak zejdziesz do tej 1 ramki to reszta programu może ci przekroczyć ten limit plus jeszcze pare problemów które mogą wystąpić jeśli odrysowanie obrazu będzie na końcu ramki zamiast na początku

tempo gry 1 ramkowe przecież jest zupełnie nie zdatne do grania

nie narzekaj na VBXE, tu wciąż śmiga biedne 6502 z niecałymi 2Mhz

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

28

Odp: DeathChase

rysowanie atrybutow dla mnie ma byc procka uniwersalna... w tej konkretnej grze obraz rysowany jest pionowymi pasami, aktualizacja atrybutow po narysownaiu calego obrazu jest zlym pomyslem (za rzadko), na przerwaniu tez nie mozna (za dlugo sie wykonuje) a co jeden pionowy pas nieekonomiczna - bo wystarczy aktualizowac atrybuty tylko tego konkretnego pasa (i tak bedzie w tej grze) wiec atrybuty na vbxe beda. a zeby nie bylo watpliwosci - gra bedzie dzialac na standardowym atari, jesli atari bedzie mialo vbxe to grafika bedzie taka jaka widac powyzej, jesli nie bedzie vbxe to gra uruchomi sie ... i tu jeszcze mysle jak to zrobic, albo kolorowanie pm albo tryb $e.

> nie narzekaj na VBXE, tu wciąż śmiga biedne 6502 z niecałymi 2Mhz

hmmm, no wlasnie i dlatego zeby 'przetwarzac' atrybuty tracimy z przestrzeni adresowej atari 3kb albo uciekamy sie do bankowania, gdyby... (inny watek o vbxe) to te 3 kilobajty nie musialy by sie znajdowac w przestrzeni 6502.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

29

Odp: DeathChase

>jesli atari bedzie mialo vbxe to grafika bedzie taka jaka widac powyzej

Tylko czy jest sens? Napracujesz się a nikt tego nie doceni. A na pewno nie spowoduje to że ludzie zaczną myśleć o zamontowaniu VBXE.
A na emulu wiadomo to nie to samo, bo można sięgnąć po emula gumiaka i tam się cieszyć grą.
Wciąż grono użytkowników vbxe jest wąskie i żeby się przyjęło jako standard to należało by coś zrobić dedykowane tylko pod to.
Widziałem dotychczasowe produkcje i są ok. Ale czas chyba przenieść się na wyższy poziom.
Myślę że nawet o czymś takim można by pomyśleć. :)
http://www.youtube.com/watch?v=_rcJ7BRbXX4&feature=related
Ale to długa i wyboista droga :) ale myślę że w zasięgu sprzętu.
Ja jak w końcu opanuję 6502 to zabiorę się za specyfikację vbxe.
Ciekawy jestem co to potrafi i co ja potrafię :)

ps. od dłuszego czasu chodzi mi po głowie zrobić to:
http://hol.abime.net/4553
vbxe byłby jak znalazł.
Jak bym w piwnicy pogrzebał to może źródła bym znalazł do tego z grafą (bo tak głupio rypać z własnej gry :) )

Ostatnio edytowany przez Eagle (2011-03-28 16:41:31)

30

Odp: DeathChase

Jest sens i trzymam kciuki za powodzenie. I czekam na zXemulator v.2,0 na VBXE - tak jak wcześniej pisałem Ja wolę Atari, a w niektóre gierki z ZX bym chętnie pograł. Ale nie mam ZX-sa, a emulator na grzybie to nie to samo. Port na Atari to już coś, a emulator na 8-bitowej maszynce to "mnjód-Malincia" ;P

Sikor umarł...

31

Odp: DeathChase

Candle - :) - i wówczas wersja plikowa nie działa z żadnym dos'em.

.. XXL - ext ram jednakowoż istnieje ;) - można go użyć i nie pakować danych od $0400. W zasadzie dla dosa wystarczyło by około $1100.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

32

Odp: DeathChase

A jeśli potrzeba pakować tam dane (bo tak wygodniej jest ZXa "zaemulować"), to można zaraz przed zamazaniem skopiować do ext RAM obszar poniżej MEMLO i odtwarzać go na czas zapisu czy odczytu stanu gry.

Ostatnio edytowany przez Pecus (2011-03-28 22:10:11)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

33

Odp: DeathChase

> Tylko czy jest sens? Napracujesz się a nikt tego nie doceni.

luzik, gdybym robil to dla kogos to nie byla by to taka gra :D zaloze sie ze wiekszosc patrzy na nia i mysli "ale o co chodzi?" :D to byla chyba moja pierwsza gra w jaka pykalem...

> Wciąż grono użytkowników vbxe jest wąskie i żeby się przyjęło jako standard to należało by coś zrobić dedykowane tylko pod to.

istniejacy rdzen ukierunkowany jest na programy pisane wg.jednego modelu...
ja bede go uzywal tylko w takim zakresie jak dotychczas.

> ext ram jednakowoż istnieje

przy vbxe owszem, ale gra ma dzialac tez na standardowym atari ktore moze nie miec dodatkowej pamieci. poza tym oryginalna gra dziala na zx spectrum 16KB !!! bez przesady ;-)

byc moze bede musial jeszcze raz przemyslec sprawe publikacji tej gry jako gra calodyskowa, chociaz nadal nie podoba mi sie zapis wynikow/stanu/czasu gry do pliku

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

34

Odp: DeathChase

xxl napisał/a:

zx spectrum 16KB !!! bez przesady ;-)

to po co Ci w Atarce prawie ram od $0400 do $ffff na grę, która jak mówisz - w oryginale mieści się w 16k? ? :) :D .. i z tego powodu odnoszę wrażenie, iż jest to argument skierowany przeciw wersji plikowej :D

Tak tylko zapytam, ki diabeł siedzi w zapisie pod dosem danych do pliku? ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-03-29 21:14:29)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

35

Odp: DeathChase

zaznaczylem jakia jest roznica miedzy fileowa a calodyskowa gra, obydwie moga wykonywac operacje dyskowe, calodyskowa ma mniejsze wymagania, rowniez pamieci. w fileowej wersji trudno by bylo trzymac gre w jednym pliku (nie mowie o pliku z zapisanymi wynikami) gdyby byl np. wybor wersji gry.

ok. brakuje kierowania, strzelania i sys.kolizji.

http://atari.pl/dc_6502.jpg

filmik: http://atari.pl/dc_6502.rar

szybkosc jest taka sobie, trzeba bedzie optymalizowac ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

36

Odp: DeathChase

brak juz tylko kolizji i strzelania :-)

odnalazlem takie bledy w oryginalnej grze:

1. licznik score po przekreceniu nadpisuje pamiec (niegrozne)
2. punkty zdobywamy m.in za sciganie cyklistow, blad polega na tym, ze jesli cyklista zniknie po lewej stronie to i tak punkty beda naliczane.

na atari te bledy zostana poprawione oczywiscie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

37

Odp: DeathChase

rozumiem, że na natywnym atari bez vbxe będzie tylko B/W, bez pokolorowania?
tak czy siak, z przyjemnością zagram w tę grę na atari:)

PunBB bbcode test

38

Odp: DeathChase

na standardowym atari grafika bedzie kolorowa. zmiany beda robione razem z optymalizacja - najpierw cala gra musi dzialac.

byc moze na stronie xxl.atari.pl bedzie mozna pobrac rejestrowana na usera gre ;-)

zastanawiam sie tez nad tym aby udostepnic na stronie rowniez tabela hiscore. wyniki beda automatycznie zalaczane wraz z nazwa usera (byc moze tez czasem gry) jesli zarejestrowana gra zostanie uploadowana.

zobaczymy ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39

Odp: DeathChase

Fajny pomysl z tym high scorem online.

40

Odp: DeathChase

Brakuje juz tylko systemu kolizji

ciakawostka: programista gry pomylil sie o 6 bajtow przy podawaniu adresu dla sprita pocisku dlatego jest blad w grafice przy rysowaniu drzewa :-)

filmik: http://atari.pl/dc1_6502.rar

a z nieciekawych informacji to taka ze gre trzeba mocno przyspieszyc (jeszcze nie robilem optymalizacji) obecnie to co jest na filmiku dziala na emulcu z predkoscia 170% :(((((((

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

Odp: DeathChase

gra zostala przepisana na atari.

http://atari.pl/dc2_6502.rar

teraz tylko optymalizacja, podmiana grafiki i w swiat ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

42

Odp: DeathChase

ladne cacko. Czemu patrol dzienny i nocny wyglądają tak samo? Czy skończenie tej konwersji oznacza przymiarki do zXEmulatora 2.0 dla VBXE? Fajnie by było ;)

Sikor umarł...

43

Odp: DeathChase

wyglada tak samo bo narazie gra jest identyczna z tym na zx (dzien/noc - roznia sie kolorami atrybutow), na atari otoczke graficzna pozmieniam tak zeby wygladalo to w miare godnie.

co do zxemulatora dla vbxe, w tym momencie roznil by sie tylko tym, ze wlasciwie bylby kolorowy i wolniejszy... ten emulec moze byc szybszy, kolorowy i na 48k a nie 16k, mozna dodac tryb emulacji kilku maszyn arcade (mame) ale do tego potrzeba to: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=8378  moj ulubiony temat ;-) innymi slowy - chcesz miec emulca zx48k i kilku gier z m.a.m.e? lobbuj :D

--- zmiana adresu ;-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2011-04-17 10:03:54)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

44

Odp: DeathChase

xxl napisał/a:

lobbuj :D

Znaczy co w sensie koperty, tak ? :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

45

Odp: DeathChase

zeby to bylo takie proste to by nie bylo problemu :-)

nie wiem co dziala na Electrona, heh

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

46

Odp: DeathChase

ok. nadszedl czas zeby zmienic w grze grafike i moze niektore ustawienia.


czy jest w okolicy grafik, ktory podjal by sie przygotowania nowej grafiki do gry?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

47

Odp: DeathChase

filmik w kolorze:

http://www.youtube.com/watch?v=Le3MA2Lc7g0

w programie poprawilem blad przez ktory helikopter i czolg nigdy nie mogly pojawic sie w skrajnych pozycjach. w oryginale procedurki do obslugi ruchu maja odpowiedni kod ale nie jest on wykonywany, co ciekawe na cpc jest dokladnie ten sam blad ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

48

Odp: DeathChase

Super :) A będzie także bardziej kolorowa wersja dla VBXE?

49

Odp: DeathChase

http://atari.pl/dc6502colour.png

jeszcze nie jest ostateczna wersja. a gdzie te wiecej kolorow potrzeba?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50

Odp: DeathChase

Motorek, drzewa, niebo, trawa... W porównaniu z ZX jest jeszcze trochę "monochromatycznie" ;)