51

Odp: pikselizacja vs konwersja

zwięźle:
jestem za tym, żeby także konwery były wystawianie w jednym konqrsie z true A8 pix

Ciesze sie, ze rowniez grafik z drugiej "strony" tego watku (zwolennik pixlowania na atarku) jest przeciwnikiem rozdzielania Gfx Compo.

Dlatego ciesze sie ,ze w koncu ktos wymyślił Conversion Compo.
To idealne rozwiazanie-wzorem np grzybowej sceny-gdzie zazwyczaj są dwa kompoty: LO-Resowy i Hi-Resowy...

A wedlug mnie rozdzielanie to sztuczny podzial. Pamietam jak na ktoryms Last Party byly 3 compo muzyczne: 4 channel pokey, 8 channel pokey, covox compo i jezeli mam byc szczery, to tracalo to troche absurdem. Osobiscie jestem zwolennikiem polaczenia np. covox compo z pokey compo. Biorac pod uwage poziom wiekszosci prac na covox compo i tak produkcje pokeyowe oferuja zdecydowanie wyzszy poziom, poza tym moze moblizowaloby mnie to do siedzenia i sluchania podczas msx compo, bo o ile podczas pokey compo zawsze z zainteresowaniem slucham muzyki, o tyle na covox compo zawsze sie nudzilem (z reguly podczas covox compo slychac glownie szum i lupiaca perkusje, wszystko leci "na jedno kopyto", w wypadku pokey compo mozna oceniac zarowno motyw jak i piekno brzmienia, efekty i sztuczki dzwiekowe itp).
Oczywiscie jest to tylko moja prywatna opinia.

Sorka, ze troche zjechalem z tematu, ale watek rozdzielania gfx compo wydal mi sie analogiczny do tego z konkursami dzwiekowymi i uznalem, ze wlasnie w tym momencie warto bylo go przytoczyc.

52

Odp: pikselizacja vs konwersja

V> >Dla mnie celem jest zobaczenie obrazka, ktory jest na Atari.

Drc> hmmm... jedna z odpowiedzi jest taka, ze po skonwertowaniu i poprawieniu tez otrzymasz obrazek "ktory jest na Atari" - ale to wersja odpowiedzi z "przymruzeniem oka"... 

I tak ja potraktuje ;)


Drc> Mialem na mysli grafike "MADMAN" - chetnie obejrzalbym do niej tzw. stepy (wtajemniczeni wiedza co to oznacza)... 

A co w niej kontrowersyjnego? Convert jak sie patrzy.


Drc> Co prawda wiedzialem, ze na innych party wczesniej byly tez pokazywane grafiki, ale po prostu, takze mniej przyjezdzalo ludzi.

Akurat Anj i Tiger byli na wiekszosci tych zlotow, wiec dla nich nie bylo roznicy.


Drc> "Narzekanie caly rok" nie mialo wg mnie miejsca, a celem mojego apelu bylo przede wszystkim ponowne zaktywowanie tych, ktorzy mogliby ponownie jak ja sie "obudzic" na kolejne party.   

Oj, mialo. Przebijala taka nutka w kilku postach na forum (nie chce mi sie tego szukac, bo musialbym je wszystkie z tego czasu przejrzec). Hmm, kogo konkretniej chciales obudzic? Bo jak juz mowilem obaj liczacy sie graficy "nie spali" od dawna.


Drc> co ma zrobic osoba, ktorej posiadany joystick sie popsul albo sie juz odzwyczaila od rysowania nim? Robic konwerta, czy w ogole wstrzymac sie (w przypadku gdyby byl zakaz konwersji, hehe) ?

Lew> No sorry, ale jeżeli zepsucie się joya miałoby być powodem zaprzestania rysowania na Atari to naprawdę dziwne rozumowanie. Mało to joyów na allegro czy na bazarach? A jak Ci sie nie chce szukac to z przyjemnością zainwestuje te 20PLN i kupię Ci joya. Wszystko po to aby obejrzeć jeszcze jakąś grafę pikslowaną by Dracon...

Oj, widze, ze chcesz nas na joya naciagnac, co sie zreszta udalo. Lewis, doloze sie!


Drc> to narzedzie do rysowania zwie sie HIP-PAINTER autorstwa (dawnego) LBS-a? Jakos sie do niego nie przekonalem bo mnie zawodzilo i opracowalem kiedys wlasna metode HIP-owania. Moze to opisze w jakims artyklu do zina SYZYGY (?).

Zdaje sie, ze tak - artykul, jak najbardziej!


Drc> no coz, tak to jest na tym swiecie, ze dzieje sie wiele niesprawiedliwosci...

Dlatego podjalem ta krucjate...


Drc> Gdyby tak zebrac i zanalizowac material stad i z forum na AtariAge (tez tam troche dyskutowali o podobnych problemach) to moglby nawet powstac dlugi, ciekawy artykul, nie uwazasz ??? ... Tylko kto by go przygotowal ??? Najlepiej chyba jakas osoba, ktorej nie mozna by posądzić o stronnniczosc w pogladach...  Tak więc ja pewnie odpadam. 

Ale dlaczego? Nie sadze, aby jedna grupa przekonala druga, badz odwrotnie, dlatego uwazam, ze taki artykul powinien napisac ktos, kto ma cos do powiedzenia. To, ze bedzie "stronniczy", to nic zlego. W koncu kazdy podpisuje sie pod artem i wiadomo czyje to poglady. Pisz, jak najbardziej.


Drc> A w ogole jak podales ten przyklad, to mi sie przypomnial kilkuczesciowy obrazek s.p. Qbka, zaprezentowany na ktoryms QUAST-cie, pt. "BRUCE LEE" - idea byla rewelacyjna, wykonanie dowcipne.  Pamietasz ten motyw ??? 

Dokladnie to mialem na mysli!


> Publicznie obiecuje, ze zrobie jeszcze przynajmniej jedna caloekranowa grafike na atari (oczywiscie za pomoca joysticka). Tak mi dopomoz 6502 !

Dobra, dobra, podaj jeszcze ramy czasowe, co by zamknac Ci pewna furtke przed lenistwem :)


Slv> do 'polemizujacych' ... ciekawe czy wiecie ile trudu (tak, trudu) trzeba wlozyc rysujac na PC, zeby efekt koncowy na xl/xe wyszedl tak jak nalezy... he?

Ale porownaj to do ilosci czasu jaki trzeba poswiecic aby rysunek robiony na xl/xe "wyszedl jak nalezy". Nie bedzie to ulamek tego?


Xan> teraz nie kazdy ma ATARI! Z roznych powodow.. jeden mial, ale sprzedal i teraz zaluje, inny dopiero sie zajawil... praca w emu to juz nie to samo.

Moze i nie, ale chyba nie jest to tez jakas mordega ustawic sobie strzaleczki jako joya i pixlowac, prawda?


Xan> Pamietajcie, ze w grafice tak na prawde najwazniejsze sa: talent i koncept, narzedzie (zreszta byla juz o tym mowa) to sprawa drugorzedna.

Ze pomecze znow tych kolarzy: czyli dobry kolarz powinien tego ciagnietego tez wyprzedzic?


Fox> Chętnie pogadam na party, przeczytam/napiszę arta, a na forum mi się nie chce.

Twoj artykul zostal zakupiony na pniu!


Tig> Jak siedziałem na głodniaka przez kilkanaście godzin nad częścią pixa to jak mam się nie wqr... na fast pc-grafy ? ale mi szybko przeszło

I to jest dla mnie kwintesencja tego watku...


Solo> Ale nie narzucajmy nikomu nic na sile. Ja bardzo wiele rzeczy na scenie robilem rpzede wszystkich DLA SWOJEJ SATYSFAKCJI.

Ja nikomu nic nie narzucam. Nie zgadzam sie jedynie na polaczenie konwertow i 100%A8.


MacG> watek rozdzielania gfx compo wydal mi sie analogiczny do tego z konkursami dzwiekowymi i uznalem, ze wlasnie w tym momencie warto bylo go przytoczyc.

Jak najbardziej analogiczny. Tak jak tutaj uwazam, ze nalezy rozdzielac, tak samo w msx-compo :)

- - - - - - - - - - - -

A co do "akcji cichociemnej" Mikey'a to moge powiedziec tyle. Zgadzam sie z pogladami gloszonymi jako f* dot. tego, ze:

- nie powinno sie wystawiac konwertow, bo to jest be (hmm, odkrywcze, nie?)
- Dracona stac na dobra grafe rysowana na Atarce

a takze nie podoba mi sie slownictwo jakiego f* uzywal do swoich argumentow - dlatego nie cytowalem wypowiedzi f* dla poparcia swoich pogladow, bo uwazalem je za be.

53

Odp: pikselizacja vs konwersja

To dobrze, że są ludzie tacy jak Vasq Lew i Del, bo miło jeśli ktoś docenia ciężką pracę(chociaz bez przesady), ale w kwestii gfx compo, to można sprawę rozwiązać w ten sposób. że koderzy po prostu zakończą ten spór
i wreszcie stworzą jakieś narzędzia, które wykorzystają chociaż cżęść tych możliwości jakie dają nowe tryby, jeśli to jest możliwe, bo przecież trudno mi uwierzyć, że koderzy z TQA albo Solo(lejmer;)) nie potrafiliby tego uczynić. Graficy są po prostu olewani, np. dopiero od jakiegoś czasu w demach dba się także o malarską :) sferę, kod (ql efy) i zajebista muza, a grafika to hm... średnio... wiem, że mało ramu itd.
więc po prostu dajcie nam się wykazać w gfx compo, bo czy muzycy mogą powiedzieć, że TMC to słabe i przestarzałe narzędzie ?

McMaster - stary, popracuj jeszcze nad swoim programem, prog jest obiecujący, miałbym kilka pomysłów co do jego funkcji. Mógłby się dla mnie stać podstawowym narzędziem, zajebiście by było (dla mnie)
gdybyś go skończył(poskładał do qpy:)).
Zresztą mi nie trzeba wiele, ostatecznie INP jest prosty jak młotek.

Jeśli pojawią się jakieś spox progi do grafy, to nie trzeba będzie rozdzielać gfx compo, a tego się obawiam.

Pozostaje jeszcze kwestia, co zrobić z tymi konwerami, które wyruchano filtrami na pC i tymi, które są po prostu skanami. Solo blury itd. to nie wszystko co oferują progi na pC, często jedno kliknięcie robi całkiem ciekawe efy, które są trudne do zrobienia albo bardzo czasochłonne przy użyciu A8 - czyli może być tak, że pix na A8 będzie gorszy technicznie i pewne jego fragmenty mniej dopracowane, bo po prostu owa techniczna strona będzie dziełem grafika a nie dokładnej procedury paintshopa - no i ten czas.

Jeśli zaś ktoś otwiera na pC w progu okno 160x192 / 320/192 z odpowiednią ilością kolorów(regulaminową:)) i później taki plik wskakuje w formę mic'a lub inp'a lub innego formatu dostępnego dla tych, co rysuja na A8 to luz, oczywiście bez filtrowania.

Jeśli RIPy i TIPy będzie można tworzyć na A8, to i na pC droga wolna.

Po prostu, jeśli grafik, który musi(?) pixlować na pC i chce mieć czyste sumienie(zartuję) musi/powinien stosować się do jednej zasady:

Format graficznego pliku docelowego pixa, czyli jego właściwości i ograniczenia techniczne związane z najlepszym narzędziem jakie jest dostępne do jego stworzenia na A8, wyznacza odpowiednio regulamin tworzenia tego pixa na pC/Ami.

- tak jest etycznie -

Oczywiście róbcie, co chcecie, jeśli MCMastah skończy swój prog, to mnie
konwery nie będą ruszać :)

pozdrawiam !!

Onizuka róla ! :)

54

Odp: pikselizacja vs konwersja

Xan> Pamietajcie, ze w grafice tak na prawde najwazniejsze sa: talent i koncept, narzedzie (zreszta byla juz o tym mowa) to sprawa drugorzedna.
Ze pomecze znow tych kolarzy: czyli dobry kolarz powinien tego ciagnietego tez wyprzedzic?

Raczej nie to mialem na mysli. Widzisz.. u kolarza liczy sie sila miesni,
ktora bezposrednio wplywa na wynik wyscigu.
U grafika liczy sie talent i inwencja... Dziecko farbami za 1000 zlotych namaluje dokladnie to samo co farbami za 5 zlotych, prawda?

55

Odp: pikselizacja vs konwersja

Przypomnialo mi sie cos.
Pamietacie jak w Bajtku byl konkurs graficzny?
Czesto gesto zdarzalo sie, ze obrazek (z pomyslem)
namalowany w paintbrushu wygrywal z tymi
photoshopowymi/corelowymi.

56

Odp: pikselizacja vs konwersja

To dobrze, że są ludzie tacy jak Vasq Lew i Del

ja tez (wbrew pozorom) doceniam pikslowana grafe i dlatego uczciwie na nia glosowalem na compo.  To ze w tym roku zapragnalem tworzenia gfx na PieCu i przez to konwersji to zasluga regulaminu oraz niewielkiej ilosci czasu, ktory moglem na prace poswiecic...   :rolleyes:

Graficy są po prostu olewani

racja !

np. dopiero od jakiegoś czasu w demach dba się także o malarską :) sferę

czy mozesz rozwinac to mysle, bo nie bardzo rozumiem  na czym polega to dbanie w demach o to ???

Przede wszystkim jest (za) malo grafikow na scenie atarowskiej - co bynajmniej nie podwyzsza poziomu, a wrecz na odwrot...
I na tym cierpi tez troche projektow, np. zapowiadana kolekcja Greyscale.

McMaster - stary, popracuj jeszcze nad swoim programem, prog jest obiecujący, miałbym kilka pomysłów co do jego funkcji.

ja tez mialem, na LL2k2 McMaster pytal sie mnie czy warto to rozwijac, upenilem go w tym, wspomnialem o przydatnosci dodania obslugi myszki od Amigi/ST (wciaz takowa posiadam) i.... cisza.... Z tego co widze, nic sie nie ruszylo...

Z drugiej strony jednak, Tiger, czy potestowales troche XLP v1.9 ???  Jest to tryb w interlace, ale i masz do dyspozycji 16 kolorow....  W sumie mozna na tym tez cos zrobic (moj screen do gry DUPLAND jest wlasnie w tym trybie).
Nie wiem tylko czy TeBe do konca zoptymalizowal kod tego proga, tak aby sie on spokojnie wyrabial na prawdziwym atari.


Mógłby się dla mnie stać podstawowym narzędziem, zajebiście by było (dla mnie)  gdybyś go skończył(poskładał do qpy:)).
Zresztą mi nie trzeba wiele, ostatecznie INP jest prosty jak młotek.

pewnie, ze jest prosty i przyznasz ze rysowanie klawiatura nie jest zbyt rajcujące??? ;)

Pozostaje jeszcze kwestia, co zrobić z tymi konwerami, które wyruchano filtrami na pC i tymi, które są po prostu skanami.

dla mnie sprawa jest prosta, skany odrzucac. :)
czyli jednak powinna byc tzw. selekcja, jak za dawnych dobrych czasow.  ;)

Solo blury itd. to nie wszystko co oferują progi na pC, często jedno kliknięcie robi całkiem ciekawe efy, które są trudne do zrobienia albo bardzo czasochłonne przy użyciu A8

no troche za duze uproszczenie z tym jednym kliknieciem, w koncu ktos musi nad tym wszystkim zapanowac...   A co do strony techniczej pracy, to jest to sprawa gustu ogladajacych przeciez - jeden lubi pikseloze na maksa, a drugi za to moze ladnie wygladzone obrazki (ale jak zauwazyl Slaves - przygotowania obrazka, maksymalnie wykorzystujace zalety TIP-a na PC, to tez zabawa dla cierpliwych eksperymentatorow).

Jeśli zaś ktoś otwiera na pC w progu okno 160x192 / 320/192 z odpowiednią ilością kolorów(regulaminową:)) i później taki plik wskakuje w formę mic'a lub inp'a lub innego formatu dostępnego dla tych, co rysuja na A8 to luz, oczywiście bez filtrowania.

no tak wlasnie robil VIDOL,. ale na koniec skonwertowal do TIP-a (glownie po to aby zachowac kolory i "wygladzenie" jak mysle), wiec trudno byloby od razu stwierdzic ze to bylo tworzone regulaminowo - wskazuje tutaj trudnosci w ocenie odnosnie  poznania techniki tworzenia (a moze trzeba zrobic nakaz dolaczania tzw. "stepow", czyli dolaczania posrednich faz obrazka) ?

Format graficznego pliku docelowego pixa, czyli jego właściwości i ograniczenia techniczne związane z najlepszym narzędziem jakie jest dostępne do jego stworzenia na A8, wyznacza odpowiednio regulamin tworzenia tego pixa na pC/Ami.

kto opracowalby ten regulamin i czy bedzie w nim mowa o zakazie uzywania konkretnej aplikacji, np. Phtotoshopa ?

Oczywiście róbcie, co chcecie, jeśli MCMastah skończy swój prog, to mnie
konwery nie będą ruszać :)

z tego co wiem, jego niedkonczony prog jest tylko na tryb XLP15 (7 kolorow)... wiec sporo jeszcze przed nim - o ile chce to rozwijac i zrobic zdrowa konkurencje TeBe, ktory ostatnio pracuje na pelnych obrotach w temacie ulepszania gfx na A8  (logoser, itp.)   8)

57

Odp: pikselizacja vs konwersja

czyzby ? teraz dziecko farbkami o nazwie photoshop zrobi "troche" więcej i lepiej niz tymi o nazwie INP, ING, KLEKS ... (A8)

a czy w ankiecie pozycja nr 3 nie jest tendencyjna ?
"jakość grafiki"  a to takze ilość kolorów itd.  nie tylko inwencja

moje farbki są za 5 zl  bo coś mało kolorqw dostałem
zresztą chyba tych wszystkich, którzy na A8 pixlują

Onizuka róla ! :)

58

Odp: pikselizacja vs konwersja

moja powyższa wypowiedź tyczy się Xan'a

co do Dracona, to ta reguła:

Format graficznego pliku docelowego pixa, czyli jego właściwości i ograniczenia techniczne związane z najlepszym narzędziem jakie jest dostępne do jego stworzenia na A8, wyznacza odpowiednio regulamin tworzenia tego pixa na pC/Ami.

to wyraz regulamin użyłem niedokładnie... to nie jest odesłanie do jakiegoś kodeksu tylko chodzi o to, że   regulamin = nieprzekraczalne zasady  -  teraz powinno być jaśniej, sorki za to!
Ta zasada jest samowystarczalna i nie odsyła do niczego.

czyli po prostu tworzę na pC "jakbym" miał przed oczyma narzędzie (prog) z A8

-Prog MCM jest juz chyba bardziej zaawansowany

-Pogadam z Rolandem/NG może coś zrobi na A8 w kwestii grafy

-XLP1.9   nie, nie próbowałem - ale juz mi ślinka cieknie:)
jakkolwiek do TIP to chyba jeszcze daleko.

Ale i tak wypas. Thx za info.

Onizuka róla ! :)

59

Odp: pikselizacja vs konwersja

Tiger!  A wez odpowiedz szerzej na te moje powyzsze wnioski/zapytania, OK?

I pomecz tego XLP v1.9 to od razu TeBe uwierzy w sens swoich dzialan... :P

Pytanie 3. nie jest tendencyjne - jak masz opanowana technike to z wszystkiego mozesz wyciagnac maxa... :)))   Uzyskac wysko jakosc grafiki mozesz przeciez na wiele sposobow...   8)

Twoje farbki moga byc jeszcze lepsze jesli pouzywasz np. CIN-a ... ;)     ;)

POPRAWKA: wlasnie zauwazylem, ze w miedzyczasie mi odpisales - OK!

60

Odp: pikselizacja vs konwersja

CIN'a ? najpierw muszę sobie qpic monit z kolorkiem :)
zresztą przy 7 kolorach - raczej traktowałem je jako odcienie jednego :)
ale przy 16 kolorach to juz inna będzie sprawa

może rzeczywiści jestem ortodoksem :) (INO rlz :)))) ale czy CINa się je z interlacem ?
nie wiem bo nie bawiłem się nim z racji no-clr-monit
i bardziej odcieniowywałem niz kolorowałem :)

thx za info again !!

TEBE jeśli zrobisz tego proga, to oddam Ci moją siostrę(a jest spoko)
- cóż siostry jednak nie mam, ale gdybym miał, to bylaby Twoja
no i czemu nie miałaby być spoko :)))))))))))))))))

pozdrawiam !!!

Onizuka róla ! :)

61

Odp: pikselizacja vs konwersja

zastanawiam sie wlasnie czy mozna na atarke zrobic lepszy program do grafiki w trybie 8-mym niz Trzmiel...a moze juz taki jest a ja o niczym nie wiem???

gep/lamers^dial

62

Odp: pikselizacja vs konwersja

Konwersje: w demach itp owszem (jeśli z własnych prac) zwłaszcza w nowych trybach

W compo: absolutnie nie!

Jak ktoś rysuje na PC, niech na PC wystawia.

Mógłbym wystawić swoje prace ołówkiem, ale tego nie robię. Chociaż mnie korci. Niewykluczone, ze kiedyś to zrobię (nie w Opalenicy!), w ramach prowokacji.

Może.