1

Temat: vasm - include innych zrodel

Uzywam trybu zgodnosci z devpack'iem (-devpac -m68000 -no-opt -Ftos) i wg przykladkow jakie widze w sieci to powinno dzialac cos takiego: include foo.s
Niestety dostaje: error 1011 in line 7 of "test5.asm": identifier expected
Probowalem tez .include jak mowi dokumentacja vasm'a czy podawac nazwe pliku w "uszach".

Sorry za lamerskosc tego pytania;) ale nie moge tego zwalczyc... no i wydaje mi sie ze powinno po prostu tak dzialac?

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

2

Odp: vasm - include innych zrodel

Mógłbyś pokazać obydwa pliki, wtedy coś można by powiedzieć.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3

Odp: vasm - include innych zrodel

Sqward, mój błąd - no i zorientowałem się o co chodzi podczas przygotowywania przykładu. A wiec include miałem bezpośrednio na początku linii - a  nie może tam  być bo jest interpretowany jako sygnatura. Błednie założyłem, że dyrektywy mogą być od poczatku linii.

Czyli błędnie:

    jsr     initialize     
    move.w     $ffff8240,d7      
    move.w     #$700,$ffff8240
    jsr waitKey

    move.w     d7,$ffff8240 
    jsr     restore 
    jsr    quit

include 2.asm

I dobrze:

    jsr     initialize     
    move.w     $ffff8240,d7      
    move.w     #$700,$ffff8240
    jsr waitKey

    move.w     d7,$ffff8240 
    jsr     restore 
    jsr    quit

    include 2.asm

Dzieki;)

Ostatnio edytowany przez mkm (2013-01-20 17:59:15)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

4

Odp: vasm - include innych zrodel

maciekm napisał/a:

include miałem bezpośrednio na początku linii - a  nie może tam  być bo jest interpretowany jako sygnatura

dokładnie tak, instrukcje 68k oraz pseudoinstrukcje muszą być po białym znaku, inaczej interpretowane są jako błąd albo etykiety.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org