Odp: mouSTer - Universalny Adapter Urządzeń USB (mysz, gamepad, joystick).
na Mega dzialaja problem jest z Mega STE ( chyba w klawiaturze jakis inny kontroler siedzi )
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
VI. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » mouSTer - Universalny Adapter Urządzeń USB (mysz, gamepad, joystick).
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
na Mega dzialaja problem jest z Mega STE ( chyba w klawiaturze jakis inny kontroler siedzi )
Z tego co wyczytalem gdzies tam to jest to poprostu problem z zasilaniem, ale moge sie mylic.
Ma ktos schemat klawiatury do MSTE w takim razie?
@bitman: kontroler siedzi i w jednej, i w drugiej klawiaturze.
Jak będzie w sprzedaży też poproszę 1szt :D
Dzisiaj udało mi się w końcu przetestować prototyp adaptera myszy usb dla Atari.
http://youtu.be/5caEkP2tlvM
Powinien działać z niemal każdą dowloną myszą USB :)
Jakbyś sprzedowoł, to biere.
Tylko w sensie, jeśli to do każdego 16/32, bo pod video stoi, że to ustrojstwo do Falcona. Hm .
@bitman: kontroler siedzi i w jednej, i w drugiej klawiaturze.
SIKOR , kuman ;) ze tak yest
p.s
gosc klepie takie interface's od kilku lat i sprzedaje na allegro :
http://allegro.pl/adapter-myszy-usb-do- … 92891.html
kupilem kilka dzialaja OK z ( ST , STE , Falcon , Mega ST ) ale odmawia prace z Mega STE , voila !!!
Tyle że to tak naprawdę interface do myszy PS/2, a że część myszek USB potrafi przełączyć się na protokół PS/2 to ten człowiek wykorzystał tą właściwość i zamontował gniazdo USB zamiast PS/2.
http://pinouts.ru/InputCables/usb_ps2_m … nout.shtml
w dodatku ta konstrukcja wygląda na "twórcze" rozwinięcie francuskiego rozwiązania z 2006-go roku :)
Dlaczego to piszę? Bo chciałem zaznaczyć iż rozwiązanie willy-ego to pełny USB-host ze pełnym wsparciem dla protokołu USB :) Na pierwszy ogień willy wziął myszkę... ale potem można pomyśleć o innych urządzeniach USB :) np. pad-ach, joy-ach, etc.
Ostatnio edytowany przez seban (2014-02-07 13:30:10)
seban wiem bo te interface fr sam skladalem , siedzi taki w moim falconie ( tylko ciekawi mnie sprawa Mega STE )
sorry , jestem upierdliwy ;)
@Bitman: Popieram Twoją ciekawość w temacie MegaSTE, gdyż to mój ulubiony model Atari i jestem ciekawy testów.
P.S. Ale na tej fotce masz czyściutko! Teraz to już na pewno nie pokażę nikomu mojej graciarni... :-(
THX za komplementy , zona sie ucieszy ;)
To ja nawet nie próbuję stawać w konkury.
Dziś przyszły sample z microchipa, postaram się w weekend złożyćjakiś mniejszy prototyp i wysłać na testy do kogoś z mega ste.
Ender napisał/a:A czy jest szansa, żeby np. zadziałał z tabletem (któryś z tańszych dostępnych na rynku np. PENTAGRAM ThinType P2006)?
Moglbys sprecyzowac co masz na mysli?
Czy tablet działałby jak myszka (chodzi mi o wykrywanie ruchu pisaka, o dodaniu i rozpoznaniu siły nacisku pisaka na tablet nawet nie marzę). Przy okazji, gdyby było podobne urządzenie i joye, kierownica działały też byłoby super. Rozmarzyłem się :)
@AS.. jak pograłem w Quake'a na SV to nie było wyjścia. Tym się nie dało grać.
Cena będzie raczej przystępna, ale do tego jeszcze daleko. Pi razy oko max 15€ z vatami stratami. Wersja do Amigi 25€ :D
Na Amidze też powstało coś takiego i to odrobinę wcześniej niż u Was :)
No ale nie o to chodzi. Ważne, że coś powstaje na te platformy.
Ostatnio edytowany przez spidi (2014-02-27 09:55:10)
Dzisiaj pcb poszło do produkcji.
Rozmiar 25x35mm+ca. 10mm wtyku db9.
edit: dodałem wizualizacje 3d
Ostatnio edytowany przez willy (2014-03-06 21:23:11)
Kiedy zaczniesz zapisywać? Jakby co to ja się piszę na 1 szt.
To ja też byłbym zainteresowany. Czekam i trzymam kciuki.
Własnie skończyłem debugować pierwszą wersję firmware która nadaje się do testów;)
Wydaje się działać poprawnie.
W chwili obecnej firmware zawiera:
- Obsługa myszy dających się przestawić na protokoł boot
- Update firmware przez USB (pendrive z plikiem zawierjacym nowe Firmware)
- Konfiguracja firmware przez USB (pendrive z plikiem zawierjącym plik INI)
Co mozna konfigurować, najlepiej chyba wytłumaczy zawartośc pliku INI:
;ini file example
;config version 1004
;included all available options.
;Config file located at X:\HID2ST\HID2ST.INI
[hid2st]
mode=0
; 0 - emulate atari mouse - default
; 1 - emulate amiga mouse
; 2 - emulate joystick in atari standard - could be autodetected.
txrate=2000
; transmit rate in pulses change/sec (STeps).
; default is 2000 STeps/sec.
; min 750, max 10000 (in theory 1000000)
microstep=1
;usefull with hires mouse. Indicates how many microsteps include one STep. Slows down the mouse.
;you can call it dpi divider if you wish:)
;min 1(max resolution), max 100 (100 micro steps, makes 1 STep)
dynamictx=1
;dynamic txrate
;speeds up the txrate when fast mouse moving detected.
:0 - disables the feature
dynamicth=16
;dynmictx threshold, threshold in STeps, when to speed up the mouse.
;warning: dynamicth*microstep < 0xffff , or expect unexpected.
turbotxr=4000
;turbo txrate, defines the txrate in STeps/sec when dynamictx enabled
; default is 4000 Steps/sec.
; min 750, max 10000, should be larger that txrat, but is not checked.
Ostatnio edytowany przez willy (2014-03-16 16:07:38)
; 2 - emulate joystick in atari standard - could be autodetected.
Dzięki temu można zastosować i w małym Atari :)
Czy wiadomo coś więcej o urządzeniu, testach itd.?
Firmware się powoli pisze.
Niestety z powodu choroby (prawie 2 tygodnie w łóżku) i błędu na pierwszej partii pcb (dupy dałem) testy trochę się przesunęły. Poprawiona wersja PCB jest już w produkcji i w przyszłym tygodniu mam nadzieję zmontuję kilka pierwszych egzemplarzy.
No to czekam i zdrowiej chłopie, zdrowiej.
Update. Ciężkie święta ...
Ładny centymetr :)
a może lepiej było by wyprowadzić gniazdo USB na 10cm kabelku - od razu rozwiązany problem z beznadziejnym dostępem do portu myszy w ST....
Znalazłem już chyba wszystkie błedy w krzemie (chipie) i jeszcze bardziej uwazam że twórcy za braki/błedy w dokumentacji i błedy w chipie powinni siedzieć w więzieniu.
Jak ktoś będzie miał w przyszłości dziwne problemy z chipem (VNC2 od ftdi) chętnie podzielę się moimi doświadczeniami.
@bartek030 Gniazdo usb na kabelku mozna sobie dolutować ;)
Potrzebuję kogoś do testów wersji dla MEGA ST(e). Bitman ? masz ochotę ? Jakby nie patrzeć ty zgłosiłeś tę uwagę.
Ostatnio edytowany przez willy (2014-05-03 20:53:44)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.110 sekund, wykonano 12 zapytań ]