Temat: Muzyka na GTIA oraz POKEYu
Gdzie grała jednocześnie muzyka na POKEYu oraz GTIA ? :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Gdzie grała jednocześnie muzyka na POKEYu oraz GTIA ? :)
Hmm, Axel-F Liebicha? Perestroyka Liebicha? To tak na szybko z pamięci...
Co do dwóch poprzednich, nic sobie nie dam uciąć.
Ale jest takie demko, Sound in Stereo, jeszcze pod OS-B. To gra na 100% na POKEYu i GTIA.
Axel-F Husaka ? Perestroyka Liebicha? Nie widzę tam GTIA.
Sound in Stereo - dzięki!
Sikorowi chyba chodziło o to... http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=39
brzmi dziwnie, i w scroll-u są wypisane jakieś informacje o 5 kanałach, ale nie wiem czy tam jest GTIA, nigdy nie zaglądałem w kod playera.
Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-07 20:41:26)
Sound in Stereo chodzi stabilnie tylko na OS A; na OS B pod koniec muzyczek następuje zwiecha. :)
sprawdziłem player znajdujący się demie Axel-F z muzyką Tomka Liebicha, nie ma tam użycia GTIA, choć dźwięki nie są typowe dla Atari :)
Sound in Stereo - dzięki!
procedura:
23D5 LDA $CF ; 3cyc ; A5 CF
23D7 EOR #$FF ; 2cyc ; 49 FF
23D9 STA $D01F ;CONSOL ; 4cyc ; 8D 1F D0
23DC STA $CF ; 3cyc ; 85 CF
23DE PLA ; 4cyc ; 68
23DF RTI ; 6cyc ; 40
dziala na przerwaniach, jedna wartosc, stala szybkosci...
czy ta procedura nie generuje przypadkiem barwy podobnej do tej przy "CSAVE" ewentualnie troszke wyzszy dzwiek ale tylko jedna nuta (stala czestotliwosc) ?
Perestroyka ani tym podobne produkcje z muzyką Tomka Liebicha (np. Fucked Vocabulary czy Sky Computer Network)
nie używają GTIA, wiem to na pewno ponieważ player-y z perestroyki czy sky computer network musiałem napisać od nowa gdy robiłem kompilację muzyczek Tomasza Liebicha ( The TL's Old Music Show ) grającą jednocześnie obie wersje muzyki na Atari wyposażonym w drugi POKEY (stereo).
Jeżeli ktoś jeszcze tego nie widział/słyszał to plik do pobrania tutaj: The TL's Old Music Show
W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.
Zapewniam Cię iż idea odtwarzania sampli na GTIA nie jest nowa, eksperymentowała z nią całkiem spora grupka ludzi w zamierzchłych czasach, a ja odtwarzanie sampli na GTIA robiłem sobie około '93 roku... byłem zainspirowany grami które ze spectrum-owskiego beep-era (np. Tim Folin i jego utwory z lat '80), wydawały całkiem ciekawe dźwięki :) A to wszystko zaczęło się dzięki kolegom spectrum-owcom z giełdy, którzy potrafili katować nas swoimi piskami :]
Wcześniej napisałem sobie np. program do czytania spectrum-owskich taśm na magnetofonie przerobionym na Turbo 2000 :) Chodziłem do zaprzyjaźnionych spectrum-owców i prosiłem aby nagrywali mi obrazki ze swoich gier ;) wybierałem takie w których brak atrybutów nie przeszkadzał zbytnio w wyświetleniu grafiki na Atari :)
Skończyło się jednak na fazie eksperymentów i odtwarzaniu sampli na GTIA, ponieważ doszedłem do wniosku że przeniesienie player-ów ze ZX-Spectrum to dla mnie droga przez mękę, z kilku powodów...
1) moja znajomość ASM Z80 była bardzo wątpliwa, zacząłem nawet pisać jakiś disassembler dla Z80, ale w tamtym czasie to SoTe mnie przegonił i napisał własny, a to z tego powodu że z jakiegoś powodu chciał disassmeblować ROM stacji LDW2000 :) Oczywiście zadziałało na mnie to jak demotywator i porzuciłem dalsze prace :)
2) nie miałem do tego zupełnie cierpliwości, dissaemblowanie, cyklowanie, brrr ;)
3) wszelakie testy wykazywały i moja subiektywna opinia pokazywała że POKEY gra głośniej i wyraźniej :) cały pomysł zarzuciłem, ponieważ stwierdziłem że to droga donikąd.
Było jeszcze parę osób które miały podobne pomysły, ale nikt ich również nie zrealizował, dochodząc do podobnych wniosków co ja :) Dźwięk generowany przez GTIA od tej pory wykorzystywałem jedynie do generowania różnego rodzaju key-clicków i innych wkurzających beep-ów.
dopiero XXL po latach usiadł i wykazał się ogromną cierpliwością i zrobił to co było wiadome że da się zrobić ;) tzn. przeniósł playery ze spectrum :)
... a ja w tamtym okresie zacząłem inne eksperymenty z POKEY-em, a ich owocem po latach było mini-demko Digital Trash z 1995 roku. Dla dociekliwych dodam tylko, że w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx ;-)
Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-08 11:42:51)
w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx
Co było zmorą twórców emulatorów i odtwarzaczy SAP. :)
Ostatnio edytowany przez Fox (2014-04-08 11:59:13)
W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.
No nie wiem, w sumie wbudowany głośniczek w Atari 800 nie służył tylko do kliku klawiatury... Aczkolwiek - jak napisał Seban - wykorzystywano to głównie do sampli...
No w sumie nie miałem pojęcia - myślałem, że to świeża idea - pamiętam jak czytałem o tym tutaj na forum.
idea jest stara jak swiat ;-) nawet apple2 z tego korzystalo. a atari? po co... POKEY byl latwy w programowaniu, bez obciazenia cpu...
przyklad muzyki opartej na samplach dla GTIA:
a tu zmiana szerokosci impulsu:
:D
PC też tej funkcjonalności onegdaj używał dość często - dobry przykład - granie 4 kanałowych modów w Pinbal Fantasies na PC-Spikerze ;)
To, że idea jest stara to ja wiem :) Miałem i Spectrum przed Atari a i na PC pod DOSem słuchałem modułów na speakerze :) Chodziło mi o samą ideę grania tą metodą konkretnie na brzęczyku GTIA - myślałem, że to zostało odkryte niedawno, a się okazuje, że nie.
pin: odnosnie pinball fantasies - z nostalgii kupilem na ps3, zajebioza zagrac w to na tv w proporcjach kinowych obroconym o 90 stopni :D
To chyba jutro dasz zagrac :)
Haha, ja jak tu przeczytałem, że jest PF na PS3 to od razu kupiłem. Zaczynam grać!
To chyba jutro dasz zagrac :)
Dobrze, że masz blisko :P
WINNERS DO NOT USE DRUGS - że też to przeszło w sklepie PlayStation. Tryb 90 stopni to chyba jak leżysz nawalony. ;)
Gralem wczoraj, widzialem gre na odwroconym monitorze o 90 stopni. Jednak steroawanie w tym trybie ssie. I nie lezalem nawalony :)
Fox: sporo gier stylizujacych sie na "tamte lata" ma ten tekst gdzies zaszyty, w pinballistik ktory czasem lubie pomeczyc - tez go dostrzezesz czasem...
http://en.wikipedia.org/wiki/Winners_Don't_Use_Drugs
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.163 sekund, wykonano 14 zapytań ]