Odp: Muzyka na GTIA oraz POKEYu
Kto gral kiedys na coin-opach lub teraz na mame (w stare gry) ten widzal ten tekst nie raz i nie dwa.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
VI. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Kto gral kiedys na coin-opach lub teraz na mame (w stare gry) ten widzal ten tekst nie raz i nie dwa.
sprawdziłem player znajdujący się demie Axel-F z muzyką Tomka Liebicha, nie ma tam użycia GTIA, choć dźwięki nie są typowe dla Atari
TL przekazał następujące info (zastrzegając, że może niedokładnie pamiętać):
Trudno sobie przypomnieć szczegóły po 30 latach. Z tego co pamiętam, znalazłem przez przypadek 1 bit w którymś z rejestrów (nawet nie jestem pewien, czy to rejestr POKEYa). Ustawienie tego bitu powodowało "pyknięcie" na wyjściu dźwięku a jego wyzerowanie - ponowne. Tak jakby ten bit odpowiadał za poziom DC na wyjściu dźwięku. Gdy na ten bit puściło się sekwencyjnie zera i jedynki, można było uzyskać dźwięk. O ile mnie pamięć nie myli, w czasie odtwarzania puszczałem na niego najstarszy bit sampli. To tylko 1 bit, więc jakość była koszmarna, ale niektórych sampli perkusyjnych dało się słuchać. Zarzuciłem potem ten kierunek ze względu właśnie na słabą jakość oraz na zwiększone zapotrzebowanie playera na zasoby procesora.
.. no to jednak ziarnko prawdy w tej legendzie jest :)
O ile mnie pamięć nie myli, w czasie odtwarzania puszczałem na niego najstarszy bit sampli. To tylko 1 bit, więc jakość była koszmarna, ale niektórych sampli perkusyjnych dało się słuchać. Zarzuciłem potem ten kierunek ze względu właśnie na słabą jakość oraz na zwiększone zapotrzebowanie playera na zasoby procesora.
kierunek byl dobry, ale zapis nawet raz na linie skanngowa nie mowiac juz ramke to stanowczo za wolno i jesli byl efekt to musial byc faktycznie marny bo nawet wlaczenie dma dla obrazu potrafi zepsuc efekt...
ale faktem jest ze da se odtwarzac sample jesli podniesiemy czestotliwosc zapisywania do rejestru i efekty sa calkiem ok,
Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-03 16:03:45)
XXL spróbuj zrobić wersję dla 65816 na 20MHz, jak zabrzmi 1bit GTIA przy takiej MOCY :)
Zabrzmi tak: "Czy to jeszcze ATARI?" :P
to jest bez nielegali, w watku obok masz ATR
https://megawrzuta.pl/download/8238c65e … 136b5.html
w 2CF3 masz szybkosc odtwarzania ($08 - 1,7M $10 - 3,5M itd) niestety to nie tak hop siup, trzebaby zmienic sample, dane itd...
Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-03 20:38:01)
XXL spróbuj zrobić wersję dla 65816 na 20MHz, jak zabrzmi 1bit GTIA przy takiej MOCY :)
Zdaje się, że któreś Beep'in all odpala na Rapidusie i gra tak z 5 razy za szybko. Jak by to "docyklował" to mogło by nawet być ciekawe ;)
to możesz kiedyś dla "jaj" wypuścić taką wersję, przeliczoną powiedzmy na 20Mhz. Prośba tylko o "normalny" portB i ew. plik wykonywalny ładowany nie koniecznie od $700
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.091 sekund, wykonano 12 zapytań ]