Temat: Bledy w TOS-ie 4.02

Jakis czas temu uslyszalem o pewnych problemach z zwiazanych z funkcja 88 przerwania 14 - funkcja ta umozliwia bardzo wygodna zmiane trybow graficznych na Falcon-ie, lecz slyszalem, ze na TOS-ach starszych niz 4.04 sa z tym jakies problemy - moze ktos zna szczegoly ?

2

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

Nigdy się nie spotkałem z problemami na tosie 4.02 a potem
jak sobie podmieniłem to o na 4.04.
Jeśli chodzi o wygody tej funkcji to bym się spierał:)
Ja osobiście robie to inaczej bardziej "inwazyjnie"
i uzyskuje większą kontrole nad tym co uzyskuje.
Jak chcesz to na priv i coś Ci powysyłam.

3

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

podstawowym bledem TOS 4.02 jest zla obsluga DSP

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

A jak ci chodziło na 4.02 np. Insanity ? Bo slyszalem, ze sie pierdzielilo, natomiast na Falconach z 4.04 dzialalo tak jak powinno, a ktos kiedys mi wspominal, ze to podobno sprawa jakiegos buga w 4.02 w tej funkcji. Podobno tej samej natury problem byl z ktoryms z demek Winia, ktory z tego co pamietam rowniez uzywal tej funkcji.

A co do wygody - kazdy posiada jej wlasne kryterium ;)
Pamietam na przyklad sytuacje z dopala Gandalfa - aby dopalony Falcon prawidlowo wyswietlal tryby RGB wymagalo to podania 32 MHz na wejscie External Clock - wykorzystanie funkcji 88 powodowalo, ze tryby graficzne pieknie sie przelaczaly nie wylaczajac zewnetrznej synchronizacji - wszelkie bezposrednie odwolania na nizszym poziomie (bezposrednie wpisy do rejestrow) wymuszaly pewne ustawiania, ktore na przyklad wylaczaly external clocka - systemowe wywolanie bez zaglebiania sie dawalo przezroczystosc ustawien, poza tym system ladnie zalatwial sprawe powrotu do systemu, bowiem funkcja 88 zwraca poprzedni tryb graficzny, a wiec tym samym zalatwie wiele rzeczy za kodera i pozwala sie skupic bardziej na na samym kodzie, a nie rozdrabnianiu sie przy rzeczy ktora jest niejako epizodyczna (wspolpraca z OS-em i sprzetem).

Oczywiscie mozesz miec inne zdanie na ten temat i nie mam zamiaru agitowac, zebys przyjal moj punkt widzenia.

5

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

ale naszczęście dopała Gandalfa to nie jest wyznacznik jakości i standartów:)
Poza tym to obydewa rozwiązania mają wady i zalety, ale ja widze o wiele więcej zalet
mojego sposobu.Ale jak napisałeś dla każdego coś miłego:)
Byle by to się obróciło w jakiś kod.

Jeśli wypuścisz jakieś demko na flaka może w końcu by się coś ruszyło i tutaj:)

6

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

Motyw z external clockiem to nie tylko sprawa dopalki Gandalfa - sporo "dopalek" to stosuje (wszystkie te, ktore opieraja sie na podbiciu sytemowego zegara 32 MHz), a ja wychodze z zalozenia, ze jezeli juz mam cos tworzyc, to niech to chodzi na mozliwie duzej liczbie komputerow a nie tylko na moim ;) (na ile rzecz jasna jestem w stanie przewidziec pewne sprawy).

A czemu piszesz o demkach na flaka ? Kupilem Falcona bo mi brakowalo Tautology 2 ;)

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

Ja bym polecal zapoznac sie ze zrodlami DHS Demosystem, to dziala (chyba) wszedzie. Z tego co sie orientuje chlopaki z DHS operuja bez uzywania 88.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

8

Odp: Bledy w TOS-ie 4.02

Owszem, DHS Demo System jest spoko, ale sa pewne sytuacje, gdzie optymalizuje sie kod pod wzgledem kontkretnego, niewielkiego rozmiaru i uzycie DHS DS w tym wypadku mija sie z celem.