26

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Co prawda nie moje to demo (choć podobna kwestia na atarionline.pl kiedyś była omawiana w kontekście mojej produkcji) - ale sądzę - nie dajmy się zwariować. Moje dema wymagają oryginalnego ROMu - wiem o tym, znam skutki i nie mam zamiaru tego zmieniać.
Podobnie to widzę z procesorem. Pomijając osobiste kodera odczucie - skoro demo działa na podstawowym procesorze (6502C), to już bym nie angażował się w poprawki na 65816.
Nie chcę flame'a rozkręcać (do czego tu blisko), ale z drugiej strony - niech każdy będzie świadom skutków zmiany sprzętu.

27

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

cybepunk IHMO mocno koszysta z SIO... stad dziala z loadera ULTIMATE dla SIDE i sio2sd.

z samego side na ATARI nie idzie

howgh

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

28

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

@lotharek: raczej nie, to zwykły plik binarny, nie zawiera żadnych loaderów. Z HDD działa też. Ja bym obstawiał jakiś konflikt pamięci. Ale muszę szeryfa zapytać bo już niczego nie jestem pewien.

Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-12-16 11:00:25)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

29

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Mój pierwszy zrzut z Altirry, więc proszę o wyrozumiałość:
https://www.youtube.com/watch?v=KILeksPzkqo

30

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Zajefajne, w pracy mogę słuchać tak i oglądać kątem oka.
Muzak kul. Obrazki też ciekawe. I ten głos a'la Kraftwerk.

31

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

tak wiec....  demo dziala z SIO2PC tyle ze  nie dziala z APE.
Wczytuje sie detektor wszystko wykrywa ok, pokazuje sie logo SV atarka 'pierdzi' i nic sie nie dzieje. Patrzylem na budowe pliku i wszystko wyglada ok. Takie same objawy sa w kazdym  Waszym demi wiec wina musi byc gdzies w detektorze.

Co ciekawe demo bez problemow wczytuje sie spod Aspeqt'a.

Wszystkie inne dema z tego party (i nie tylko z tego) chodza spod Ape, nawet Arsantica 2 smiga az milo :)

Ostatnio edytowany przez Vidol (2014-12-16 13:54:14)

32

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

ironek: dziękuję w imieniu degenerosceny :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

33

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

demko z 5 razu już poleciało u mnie ! gratuluję designu ! wszystko spójne i podobnie jak Lemiel - głos z Kraftwerku super !

Wieczór super muza!

Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

34

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Lekki offtop - próbowałem wrzucić arsantica2, ale nawet po zresetowaniu ustawień (Altirra 2.50) pojawiają mi się na ekranie śmieci. Czy ktoś miał podobnie?
Edit: zmieniiłem Rambo na Compy i działa. Bez odbioru.

Ostatnio edytowany przez ironek (2014-12-16 14:30:30)

Post's attachments

bug.png 7.66 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

35

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

poczekaj chwile, bo robiona jest wersja bogatsza graficznie bez przestojow podczas ladowania...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

36

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

A propos głosu - muzyk z tym nie ma nic wspólnego (muza leci w tle). Nie są to też sample, z tego co twierdzi autor to autentyczna synteza mowy real-time.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

37

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

wieczor napisał/a:

A propos głosu - muzyk z tym nie ma nic wspólnego (muza leci w tle). Nie są to też sample, z tego co twierdzi autor to autentyczna synteza mowy real-time.

Jeśli chodzi o detale to synteza jest robiona metodą alofoniczną przy wykorzystaniu krótkich próbek z głoskami zajmujących około 10KB.

38

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Pająk mnie zmiażdżył :) Pięknie przelazł przez ekran. Pomyśleliście co może się stać z arachnofobami? :>

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

39

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Tam arachnofobia... Większość autorów dem kompletnie nie myśli o epileptykach :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Demko poszło u mnie z SIO2SD, z loadera SIDE2 (na Atari z U1MB, SpartaDOS X wyłączone). Idzie również poprawnie z włączoną Spartą i loaderem uruchamianym przez "L".

PS. Produkcję chwaliłem już na AOL, ale tutaj też nie zaszkodzi. Świetne demko!

41

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Bober napisał/a:

Nie chcę flame'a rozkręcać (do czego tu blisko), ale z drugiej strony - niech każdy będzie świadom skutków zmiany sprzętu.

Zwykłe 65c816 na zwykłym taktowaniu to nie jakieś halo. Masz wszystko czego potrzeba, nie masz nielegali. Latami chodziły na tym praktycznie wszystkie produkcje no i przyszedł jegomość, co awanturę wielką uczynił i wtrynia teraz nielegale do programów z odbijaniem dwóch pikseli prostokątną paletką ;)

Właśnie dzięki temu, że takie praktyki nie były dozwolone na konkursach mamy teraz kilka dem zajebiście działających w trybie turbo. No i nikt nie odpowiedział na pytanie, co użycie nielegali daje? ;) Nikt niczego sensownego jeszcze tym sposobem nie napisał ;)-

Demo LMS - działa z IDE+ jak i spod SDX tak i spod loadera (SD-Load z idebios)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

42

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

gepard napisał/a:
Pin napisał/a:

@Wieczor - nie działa ;)- Pisze, że wymagany 6502c

lub 65C02

I to jest właśnie najgłupsze, gdyż timingi (czasy wykonywania rozkazów) w 65C816 są bardziej podobne do tych ze starego 6502, niż te z 65C02. Nie ma zatem powodu blokować wykonania się kodu na 65C816 (bo nie żadne "poprawki" tu chodzi, tylko o świadomą blokadę), skoro nie ma jej dla C02.

KMK
? HEX$(6670358)

43

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

:) - spokojnie - Gepard stwierdził, że jest 1:1 - następną razom jak będzie, to zabiore komputer tylko z 65c816 ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

44

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

@Pin: dzięki za testy, sprawdzam jeszcze co z APE po uwagach Vidola.

btw. nie chcę się wtrącać ale może przyda się głos widza, że ja chętnie zobaczę produkcje i na Atari z użytymi nielegalami i na Atari z wymienionym procesorem na 65c816 z jego specyficznymi możliwościami, byle w innych kategoriach ze względu na inne możliwości. Dość samolubnie proszę: nie zniechęcajcie ludzi do jakiejkolwiek działalności demoscenowej żebym miał co oglądać :)

@drac030: dobrze wiedzieć, na emulatorze z procem 65C02 demo działa ale jeśli ktoś kiedyś przetestuje gdzieś w sprzęcie i nie pójdzie dobrze to następnym razem trzeba będzie zablokować albo dostosować.

Ostatnio edytowany przez Szeryf (2014-12-16 20:09:37)

45

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Szeryf napisał/a:

nie zniechęcajcie ludzi do jakiejkolwiek działalności demoscenowej

To jest jasne - zniechęcajmy ich tylko do stosowania złych praktyk :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

46

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

wieczor napisał/a:
Szeryf napisał/a:

nie zniechęcajcie ludzi do jakiejkolwiek działalności demoscenowej

To jest jasne - zniechęcajmy ich tylko do stosowania złych praktyk :)

:) To właśnie robię Wieczorze, jedyną złą praktyką byłoby mówienie: "masz używać tego a nie czegoś innego". Imho lepiej zachęcać do czegoś co uważasz za dobre niż zniechęcać do czegoś co Ci nie leży. Inaczej tylko zrobią Ci na złość.

To co, rozpoczynamy dyskusję na 5 stron czy pogadamy sobie we 2 na najbliższym sztabie? :)

47

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

wieczor napisał/a:

@Grzybson: czarny ekran - chcesz powiedzieć, że coś się wywaliło i nie idzie?

Nie. Chcę powiedzieć, że obejrzałem całe demo, a gdy się skończyło gapiłem się jeszcze przez chwilę w czarny ekran, z wrażenia :)

grzybson/SSG^NG

48

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

@szeryf: To by była zdecydowanie zła praktyka, na szczęście nikt tego nie robi :) Zauważyłem jedynie mówienie: "lepiej użyj tego, ponieważ... " - i to ponieważ jest najistotniejsze ;) Ja akurat, jak i pewnie większość myślących ludzi, mam tak, że nie przyjmuję zaleceń bez uzasadnienia. Lubię rozumieć co robię i dlaczego.

Nie jest to kwestia "leżenia" komuś lub nie, a jedynie doświadczenia. A argumentów doświadczonych ludzi warto czasem wysłuchać, nawet jeśli ostatecznie uznasz, że wiesz lepiej - i warto swoje działania racjonalizować, to pozwala uniknąć błędów. Robi się to tak, że przed zrobieniem czegoś, odpowiadasz sobie na pytanie: dlaczego chcę to zrobić tak a nie inaczej i jeśli jedyną odpowiedzią, która Ci przychodzi do głowy jest: "bo tak i ch..", to może być sygnał, że zamierzasz popełnić błąd :)

@grzybson: kamień mi z serca zdjąłeś :)

Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-12-16 20:30:27)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

49

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Pełna zgoda, słuchajmy doświadczonych koderów.

50

Odp: CyberPunk by LAMERS - wersja finalna

Raczej miałem na myśli ludzi z doświadczeniem w ogólności. W zależności od tego, co robisz. Słuchanie doświadczonego kodera, który ma doświadczenie wyłącznie w tym co robił, też może okazać się zgubne. Ja uważam, że do stworzenia dobrego programu samo doświadczenie koderskie, zwłaszcza gdy dotyczy konkretnej platformy, może być niewystarczające ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem