26

Odp: thunderdome - pytanie

@erOS faktycznie imponujące obiekty w produkcjach które podałeś. aczkolwiek o ile w pierwszej framerate jest jeszcze w miarę ok to w drugiej jest na poziomie slideshow... jak dla mnie robienie efektów poniżej 25fps (2 ramki) to zazwyczaj czysta męką dla widza;)
A w Thunderdome 3d jest dość płynne. z resztą co byś nie mówił to technicznie jest to bardzo imponujące.

PS. wywodzę się z Olsztyna:) choć od wielu wielu lat już w centrum kraju....

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

27

Odp: thunderdome - pytanie

Bo nie ma po co dema Checkpointów rozbijać na efekty - tu liczy sie całość - sample audio plus digi, do tego efekty 3D w bardzo przyzwoitym framerate a wszystko na 0,5mega bez bliterów-szmerów, prosto z dwóch dyskietek w zajebistym flow

gep/lamers^dial

28

Odp: thunderdome - pytanie

Zgadzam się. Choć ze względu na mój gust muzyczny part 1 wolę bez dzwięku:) Za to part 2 to już miód na uszy. Poza tym bez wątpienia chłopaki balansują na granicy możliwości technicznych tego sprzętu. Choć imho gdyby trochę podpatrzyli tricków designowym z dem Amigowych to na dobre by to wyszło;)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

29

Odp: thunderdome - pytanie

@mkm
fakt nie są to najpłynniejsze efekty, ale też nie przesadzajmy ze slideshowem, ruch jest jeszcze wyraźny, widoczny zresztą przy części efektów zdaje się, że był licznik :) a slideshow to był dopiero w "Reve" Cobry na Fo3o ;)
ale mieliśmy okazję się poznać w Olsztynie czy nie? :)

@Gepard
to też nikt nie rozbija i nie porównuje, ot powiedziałem, że ilość trójkątów mnie akurat nie zabija
właśnie co do dyskietek może byś się odniósł do mojego pytania z poprzedniej strony?

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

30

Odp: thunderdome - pytanie

@erOS nie, w Olsztynie na 100% nie było takiej możliwości gdyż przeniosłem się do Łodzi we wczesnej podstawówce... poza jestem TU relatywnie nowy:) Choć bywam w Olsztynie przynajmniej raz w roku, więc może będzie okazja to nadrobić kiedyś.

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Odp: thunderdome - pytanie

Co do Thunderdome, to ono nie śiga na 0.5MB. Każdy efekt jednostkowo działa na 0.5MB, ale demo całościowo wymaga 1MB.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

32

Odp: thunderdome - pytanie

erOS napisał/a:

) Awaken preview by Cobra, gdzie Mayonez dał Env Mapp dla obiektów 300-700 face'ów

Mayonez odwalił kawał dobrej roboty ale Thunderdome ma trochę szybsze efekty

tu dziad jest generowany w pięc ramek:
http://s13.postimg.org/q1i5q721f/TD1.jpg

tu w siedem:
http://s30.postimg.org/pu0ecjwy5/TD2.jpg

tu w trzynaście:
http://s13.postimg.org/3s48jn6kz/AWA_Pre.jpg

w dwadzieścia pięć:
http://s27.postimg.org/9h8iyhxmn/AWA_ENV2.jpg

w szesnaście:
http://s12.postimg.org/es0x63ujd/AWA_ENV3.jpg

w siedemnaście:
http://s12.postimg.org/9ym7yd4d5/AWA_ENV4.jpg

Co do Reanimation by Syntax to tam jest trochę wolniej niż Thunderdome, w zależności od obiektu, w siedem do dwunastu ramek na obiekt

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33

Odp: thunderdome - pytanie

Za cholerę nie chciałem takiej dyskusji, każdy chyba widzi, że w TD są szybsze :>
mkm się zachwycił obiektami, więc dałem do zrozumienia, że w odległych czasach były bardziej złożone.

i btw Mayon napisał to w 1998-99, a nie w 2014 i był to praktycznie jego pierwszy (i ostatni) kod na ST,
a nie 10 z kolei demo.

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

34

Odp: thunderdome - pytanie

Coś koło 2004 rozmawiałem na GG z Mayonezem no i wspominał że stracił wszystkie pliki źródłowe, oraz że nie ma czasu na kodowanie.
Szkoda, gdyż produkcja zapowiadała się ciekawie.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

35

Odp: thunderdome - pytanie

@erOS: ups, nie zauważyłem wcześniejszego pytania... unikam nowych dyskietek, tzn mam ich całkiem sporo ale co nowsze nośniki to większy szrot i to bez względu na firmę, choć Maxell i TDK to królowie szrotu ;) Nie ma to jak okazyjnie nabyć używki (nawet i HD) z końca lat 90tych i początku nowego tysiąclecia. Podczas gdy stare dyskietki trzymają jako taki poziom to nowe często już odleciały do Manitou... Ale jeśli upierasz się na nówki to na pewno eMteki będą lepsze niż Media Range (kiedyś miałem dwa pudełka tej chińszczyzny i połowa dysków odleciała na starcie, bo nawet nie chciała ruszyć z formatem). Jeśli chodzi natomiast o używki to kluczem jest gdzie te dyski były przechowywane, bo znając polskie realia to połowa pochodzi z zawilgoconych piwnic i może mieć grzyba na nośniku (tak, takie kilka razy spotkałem) a po pozostałych Niemiec płakał jak oddawał na flumarku (czyt. polski cwaniak kupił na elektrośmieciach).

Ostatnio edytowany przez gepard (2014-12-30 14:24:38)

gep/lamers^dial

36

Odp: thunderdome - pytanie

@Cyprian, mkm
no i trzeba pamiętać, że w Awak to niby env mapy a to się chyba jednak trochę różni od zwykłego teksturowania;
więc nie wiem czy w ogóle można te efekty porównywać co do prędkości.

Tak stracił już chyba nie tylko źródła, ale pewnie i sam komputer a przy okazji mój też.
pewnie dziś by to i tak pisał od nowa i lepiej ;)


@Gepard
nie upieram się przy nówkach, ale myślałem, że to pewniejszy zakup, a widać niekoniecznie.

Ostatnio edytowany przez erOS (2014-12-30 14:48:24)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

Odp: thunderdome - pytanie

Env jest prostszy od teksturowania :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

38

Odp: thunderdome - pytanie

Widzę, że znów temat idzie w złym kierunku i znów zamienia się w jakąś konfrontację :)

@Adam
akurat o to nie będę się spierać, raz że nigdy nic prawdziwego nie zakodowałem,
dwa, że po tylu latach przerwy nawet nauka i teoretyczne podstawy grafiki komputerowej poszły w las :)
wydawało mi się jednak, że zwykłe teksturowanie było szybsze, ale jak mówię o to się spierać nie będę,
ale może jakiś praktyk się wypowie...

a co do dowcipu z QP96 to wyjaśniło się na FB chyba ostatecznie, i Macgyver i Winio stwierdzili że to Winio :)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

39

Odp: thunderdome - pytanie

drygol napisał/a:

A ja moge ;P mi sie dobrze z nim pilo ostatnie dwie imprezy lolol

Wrooooc , to jednak byl LSL

Odp: thunderdome - pytanie

Jeśli piłeś z LSLem, to tak jak byś też pił z Defjamem, bo współdzielą jedno ciało ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

41

Odp: thunderdome - pytanie

;)

42

Odp: thunderdome - pytanie

Znaczy, pije za dwóch, skoro na jedną xywę %% nie starcza. ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

43

Odp: thunderdome - pytanie

miker napisał/a:

pije za dwóch

czego Wam również dziś serdecznie życzę ;)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.