1

Temat: MSX Rulezy

No więc tak się toczyła dyskusja nad regulaminem MSX COMPO - a oto co z niej wynika/kło/kłap:

:mrgreen:

I Ty zostaniesz big endianem...

2

Odp: MSX Rulezy

więc tak.
w wyniku syntezy moich i Mikera przemyśleń powstala wersja robocza regulamninu Pokey Compo.    Okraszona złotymi myślami Mikera ;))

poniżej propozycja:

nadal czekamy na Pina, ale jak bedzie zwlekał to go przeglosujemy i bedzie po ptokach ...   (joke)

----------------------------------------------------------------------
POKEY COMPO RULESY


1. Minimalna liczba prac aby kompo się odbyło = 3,  jesli będzie mniej, za zgoda autorow zostaną zaprezentowane poza konkursem. Jesli natomiast ilosc prac przewyzszy 20 to organizatorzy mogą (ale nie muszą) zarządzić wstępną selekcję.

1a. Jeden autor moze wystawic maxymalnie 2 utwory (wliczając kooperacje)


2. Kazda praca powinna byc opatrzona plikiem tekstowym, zawierajacym dane o autorze/autorach, tytul muzyki, ewentualne informacje na temat sposobu odtwarzania.


3. Kazda praca musi byc oryginalna (czyli zadnych coverów) oraz nie moze byc upubliczniona wczesniej. Swoją premierę ma mieć podczas compotów;)


4. Dopuszczalne formaty to:

- MPT (w tym z 1 lub 2 kanalami sampli), TMC, CMC ...- czyli te ktore odtwarza Megaplayer 2.0 MacGyvera;

- samouruchamialne: .com, .exe, .xex;

- każdy inny format - po dolaczeniu programu/playera odtwarzajacego tenze format

4a. Muzyka NIE MOZE wykorzystywac rozszerzonej pamieci (Pokey Compo)

4b. W wypadku dostarczenia wlasnego playera prosze podac dokladna jego instrukcje obslugi - nikt nie bedzie na compo bawic sie w zadna "zgadywanke" - czas to pieniadz! :]


5. Pliki samouruchamialne winny byc skonstruowane tak, aby po uruchomieniu na ekranie nie pojawila sie zadna informacja mogaca doprowadzic glosujacych do identyfikacji autora! Informacja ta moze byc dostepna po wcisnieciu okreslonego klawisza (np. HELP, SHIFT itd.)

5a. Pliki samouruchamialne winny byc skonstruowane tak aby wychodzily do DOSa po nacisnieciu zdefiniowanego klawisza (wskazany 'ESC'), bądź po resecie.


6. Czas trwania utworu to max 3:30 (trzy minuty i trzydzieści sekund)- po tym czasie nastapi wyciszenie utworu (i nie ma przebacz!)


7. Prace wystawiane na compo maja status freeware i beda rozpowszechniane (lacznie z ewentualnymi procedurami odtwarzajacymi) po zakonczeniu compo. Czyli - jesli cos jest rzeczywiscie "tajne" - to moze poczekac na inne compo... :]


8. Prace beda odpalane na komputerze wyposazonym w STEREO i wlasnie w tym trybie. Jesli utwor bedzie wymagac innego trybu odtwarzania - prosze powiedomic o tym Szanowna Komisje! :)))


--------------------------------
To ze scislych zasad - teraz te "luzniejsze":

A. Dobrym zwyczajem jest nie glosowac na prace wlasne oraz prace swojej grupy - niech reszta sceny zadecyduje o tym, kto lepszy.

B. Jeśli używasz cudzych sampli, czy instrumentów, należałoby w pliku tekstowym zawrzeć informacje o ich autorze - tylko lamer podpisuje sie pod nieswoją pracą.

C. Wszelkie problemy zwiazane z ewentualnym "specjalnym odpalaniem" muzyki prosze zglaszac przy oddawaniu prac, a nie na 5 minut przed compo - jak juz wspomnielismy nie bedzie zadnego experymentowania - SHOW MUST GO ON!

--------------------------------------------------
Co do Covox compo to ja osobiscie nie znam szczegółów technicznych, wiec niech glownie fachowiec Pin sie tym zajmie jednakże byłbym za tym aby główne zasady przyświecały podobne.



Jakies pytania ?

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

3

Odp: MSX Rulezy

Reg. poszedł na priva do X-Raya;- X i Miker - trzeba na priva kilka rzeczy ustalić. X-Ray - prosze mi tu nie inputować samowolki z jakimś przegłosowaniem  :D  :D  :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

4

Odp: MSX Rulezy

Popierwsze trza bylo wyslac od razu i do Mikera (co to za dyskryminacja! ;P), po drugie wziales stara wersje reg i do niej sie odnosiles - zadales sobie trud zeby napisac posta na forum a przeczytac to juz nie raczyles. heh chlopie , po trzecie zadna samowolka, tylko ew. wola wiekszosci trójcy. po czwarte troche zagmatwales wszystko -  reg. trza upraszczac a nie wymyslac jakies nowe dziwne kombinacje.  wroce do domu to zapodaje tutaj twojego posta od razu z komentarzami (coby nie powielac za duzo) -  nie bedziem na privie nic ustalac, bo sie nie doczekamy do Sierpnia regulaminu - sam wiesz jaka masz czestotliwosc.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

5

Odp: MSX Rulezy

No dobra;- od synth się odstosunkuje, lecz proponuje zmienić coś w kwestii dopuszczenia samouruchamialnych bez dodania źródła (o ile dobrze zrozumiałem) - źródła, jakiekolwiek by nie było (RMT, czy inny format..).

Nie moge uprościć reg. dla Covox compo, bo później ktoś będzie miał pretensje np. o to, że używając "niedozwolonych" effów moda skrzaczy msx na kompotach. Poprawie regulamin covox compo i wrzuce tu niebawem. Jeśli ktoś będzie miał uzasadnione powody; zapraszam.
Wait...


NNo, reg poprawiony. A oto on:

1. Zasady ogólne COVOX COMPO

* Muszą być nie mniej niż 3 prace i dwóch autorów, by konkurs się odbył. W przypadku mniejszej ilości prac (poniżej 3) muzyki za zgodą autorów będą prezentowane poza konkursem - zadecyduje o tym organizator - w porozumieniu z uczestnikami konkursu. Nie ma podziału na mod / neo compo - wszystkie prace w tej kategorii występują pod szyldem /covox compo/

* jeden autor może wystawić max 3 prace (włączając koprodukcje..).

* prace muszą posiadać stosowny opis w pliku txt (znaki w standardzie ATARI) zawierającym; miejsce zdarzenia, tytuł, autora(ów), itd.

* msx musi stanowić własną kompozycję

* W przypadku modów - nie ma znaczenia, na jakiej platformie został napisany.

* można używać cudzych sampli - bez konieczności udowadniania źródła ich pochodzenia.

* Nie zapętlamy modułów - tak będzie bezpieczniej; czyli w songu nie umieszczamy komendy w stylu np. FF:xx

* Limitem czasowym jest zdrowy rozsądek i talent twórcy;- jeśli więc po przekroczeniu minimum 3:30 moduł może zostać dyskretnie "wyciszony". "Minimum" nie oznacza oczywiście, że msx musi trwać ustalony umowny limit czasowy.


2. Covox compo - szczegóły

* Wszystkie prace na COVOX compo odegrane zostaną na NEO 1.5 (lub odpowiadającym mu playerze) / covox (ok. 12kHZ na track) / 1088kB RAM. Dopuszczonymi formatami są tu oczywiście pliki *.mod i *.neo. Rozkład track'ów; 1-4/2-3 - tu ważna uwaga, gdyż nie wszyscy mają poprawnie zbudowanego covox'a. Nie używamy formatu NEO w wersji(ach) 0.x (o ile ktoś je posiada).

* NeoTracker umożliwia odtwarzanie / edycje modułu o max objętości 1MB, lecz pisząc taki msx należy liczyć się z faktem, że nie każdy będzie miał możliwość odsłuchania takiej produkcji - chodzi oczywiście o RAM, ew. nośniki danych. Wskazane, aby moduł działał na rozszerzeniu 320kB, czyli max. 15 sampli - każdy z nich zajmuje po jednym banku - niezależnie od swojej objętości. Sample do max 16kB (16384 B), oraz jeden opcjonalnie dłuższy - do max 22kB (22528 B). Jeden bank rozszerzenia 320kB zostawiamy dla użytkowników Sparta DOS X. Jeśli msx nie spełnia powyższych sugestii (nie dot. to max długości smp, która jest stała) - fakt należy zgłosić do świętej trójcy najpóźniej w pierwszy dzień trwania imprezy.

* Sample zapętlone metodą "pingpong" będą odtwarzane jak standartowa pętla.
UWAGA!! Przy odtwarzaniu koniec pętli równa się ZAWSZE końcowi sampla.
* W modułach można używać następujących "efektów": głośność, zmiana wartości nuty na wybrzmieniu/pętli (bez numeru sampla w patternie), zmiany tempa w patternach (01-0F), znak końca patternu, "volumeslide" (płynna zmiana głośności), oraz portamento - lecz w ostatnim przypadku biorąc pod uwagę konwersje  z grzyba i sposób w jaki robi to NEO - należy sprawdzić efekt finalny pod NEO (1.5 - działa z emulem / output device; pokey), gdyż tam może to nieco inaczej zabrzmieć. Do dyspozycji mamy 62 nuty (C-1 do C#6). Odpowiedzialność za błędne odtwarzanie modułu niezgodnego z powyższymi założeniami ponosi autor tegoż modułu.

* AMEN

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

6

Odp: MSX Rulezy

No dobra;- od synth się odstosunkuje, lecz proponuje zmienić coś w kwestii dopuszczenia samouruchamialnych bez dodania źródła (o ile dobrze zrozumiałem) - źródła, jakiekolwiek by nie było (RMT, czy inny format..).


Ja w tej kwestii sie nie zgadzam.  I stawiam stanowcze nie.
To dobrą wolą autora(ów) jest to, że udostępnia źródło.
Freeware to freeware a nie opensource.
NIe wolno zmuszac nikogo jak sam tego nie chce do ujawniania (albo ulatwiania innym rozkminienia) swoich tajemnic.
dla mnie to jest przepis nieuczciwy i po prostu dla leniwych pasożytów.

chyba najwazniejsza kwestia jest to, zeby praca dzialala - znaczy odpalila na kompotach a potem wszystkim w domach. I maja prawo do tego, zeby sobie jej posluchac. A od grzebania w zrodlach to wara (chyba, ze za przyzwoleniem autora)

Tak samo mysle, ze odnosi sie to i do inych prac - widze, ze chlopaki w gfx tez cos z tym kombinuja..   moze i w demo intro by wprowadzic ?? chlopaki ??

mam nadzieje, ze wygra uczciwosc i zdrowy rozsadek.

No ale jesli Miker powie tak niestety z wielkim zalem bede zmuszony się zgwałcic podpisując się pod tym regulaminem.


Nie moge uprościć reg. dla Covox compo, bo później ktoś będzie miał pretensje np. o to, że używając "niedozwolonych" effów moda skrzaczy msx na kompotach. Poprawie regulamin covox compo i wrzuce tu niebawem. Jeśli ktoś będzie miał uzasadnione powody; zapraszam.
Wait...

ok


NNo, reg poprawiony. A oto on:

1. Zasady ogólne COVOX COMPO

* Muszą być nie mniej niż 3 prace i dwóch autorów, by konkurs się odbył. W przypadku mniejszej ilości prac (poniżej 3) muzyki za zgodą autorów będą prezentowane poza konkursem - zadecyduje o tym organizator - w porozumieniu z uczestnikami konkursu. Nie ma podziału na mod / neo compo - wszystkie prace w tej kategorii występują pod szyldem /covox compo/

* jeden autor może wystawić max 3 prace (włączając koprodukcje..).

nie wiem czemu tu rozdzielac tą zasade miedzy pokey a covox - moim zdaniem powinna byc taka sama.

no ale tu sie moge dostosowac.

* prace muszą posiadać stosowny opis w pliku txt (znaki w standardzie ATARI) zawierającym; miejsce zdarzenia, tytuł, autora(ów), itd.

* msx musi stanowić własną kompozycję

* W przypadku modów - nie ma znaczenia, na jakiej platformie został napisany.

ok

* można używać cudzych sampli - bez konieczności udowadniania źródła ich pochodzenia.

ten zapis wogle bym usunąl  - co nie jest zabronione znaczy dozwolone i nie trzeba o takich rzeczach pisac tylko zostawic to sumieniu autora.

pieknie mowi o tym dopisek Mikerowy na koncu synth compo o dobrych obyczajach.


* Nie zapętlamy modułów - tak będzie bezpieczniej; czyli w songu nie umieszczamy komendy w stylu np. FF:xx

czegos takiego tez bym nie pisal, moze ktos ma wizje na fajnie zapetlony kawalek

* Limitem czasowym jest zdrowy rozsądek i talent twórcy;- jeśli więc po przekroczeniu minimum 3:30 moduł może zostać dyskretnie "wyciszony". "Minimum" nie oznacza oczywiście, że msx musi trwać ustalony umowny limit czasowy.

na cos takiego tez niemoge sie zgodzic albo z gory ustalony limit albo zadnego.  proponowalbym jednak staly limit.  tobie sie nie bedzie podobac wyciszysz  innemu sie bedzie podobalo, a autora skrzywdzisz.

stayly limit to staly limit i jak to pieknie Miker powiedzial (niema przebacz).


2. Covox compo - szczegóły

* Wszystkie prace na COVOX compo odegrane zostaną na NEO 1.5 (lub odpowiadającym mu playerze) / covox (ok. 12kHZ na track) / 1088kB RAM. Dopuszczonymi formatami są tu oczywiście pliki *.mod i *.neo. Rozkład track'ów; 1-4/2-3 - tu ważna uwaga, gdyż nie wszyscy mają poprawnie zbudowanego covox'a. Nie używamy formatu NEO w wersji(ach) 0.x (o ile ktoś je posiada).

* NeoTracker umożliwia odtwarzanie / edycje modułu o max objętości 1MB, lecz pisząc taki msx należy liczyć się z faktem, że nie każdy będzie miał możliwość odsłuchania takiej produkcji - chodzi oczywiście o RAM, ew. nośniki danych. Wskazane, aby moduł działał na rozszerzeniu 320kB, czyli max. 15 sampli - każdy z nich zajmuje po jednym banku - niezależnie od swojej objętości. Sample do max 16kB (16384 B), oraz jeden opcjonalnie dłuższy - do max 22kB (22528 B). Jeden bank rozszerzenia 320kB zostawiamy dla użytkowników Sparta DOS X. Jeśli msx nie spełnia powyższych sugestii (nie dot. to max długości smp, która jest stała) - fakt należy zgłosić do świętej trójcy najpóźniej w pierwszy dzień trwania imprezy.

* Sample zapętlone metodą "pingpong" będą odtwarzane jak standartowa pętla.
UWAGA!! Przy odtwarzaniu koniec pętli równa się ZAWSZE końcowi sampla.
* W modułach można używać następujących "efektów": głośność, zmiana wartości nuty na wybrzmieniu/pętli (bez numeru sampla w patternie), zmiany tempa w patternach (01-0F), znak końca patternu, "volumeslide" (płynna zmiana głośności), oraz portamento - lecz w ostatnim przypadku biorąc pod uwagę konwersje  z grzyba i sposób w jaki robi to NEO - należy sprawdzić efekt finalny pod NEO (1.5 - działa z emulem / output device; pokey), gdyż tam może to nieco inaczej zabrzmieć. Do dyspozycji mamy 62 nuty (C-1 do C#6). Odpowiedzialność za błędne odtwarzanie modułu niezgodnego z powyższymi założeniami ponosi autor tegoż modułu.

* AMEN


ok.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

7

Odp: MSX Rulezy

Oki więc co ja tu widzę...

Na początku może odnośnie Covoxa to dodałbym, że ten dłuższy sampel dobrze by było, jakby był pierwszy - szczególnie w MODach, bo może ktoś zechce potem tego pod Inertią słuchać... :)

Minimum 2ch autorów i 3 utwory (i może max. po dwa na osobę, co? - z możliwością zwiększenia na miejscu do 3ch - w wypadku tragicznej liczby prac for example)

Umieszczanie źródła  :arrow:  jak kto uważa  :arrow:  chce, to umieszcza, nie chce - ma prawo!

Zapętlanie/nie zapętlanie  :arrow:  także wolna wola autora - oczywiście, jeśli ktoś 10 sekund w kółko zapętli to sorry Gregory :D :twisted:

W sumie pojawiła się ciekawa sugestia, żeby koprodukcję traktować jako innego autora - myślę, że pomysł wart rozważenia - tyle że dobrze by było, żeby członkowie grupy tworzącej moduł/y nie głosowali na nie/go (odsyłam do "dobrych obyczajów").

Aha - co do poprawnego odtwarzania muzyki - wszelkie odpalanie "niestandardowe", np. pod composerem (np. TMC) - muszą być opisane w pliku textowym - to chyba już pisałem nie? :) ( :arrow: Pin )

I jeszcze co do współpracy z SDX - prosiłbym o informację od/dla koderów, gdzie w pamięci może muza bezpiecznie siedzieć - dotyczy plików samouruchamialnych - playery chyba dobrze działają...

Na razie tyle - chyba, że mnie jeszcze ktoś/coś oświeci... ;)

OVER

I Ty zostaniesz big endianem...

8

Odp: MSX Rulezy

... dla leniwych pasożytów....

  :D hmmm;-

Oki, niechaj zapis o plikach samouruchamialnych pozostanie w obecnej postaci - nie będziemy gwałcić przedstawicieli tego samego gatunku / płci.  8O  :D


Jeśli chodzi o 3 prace na covox;- chodzi w obecnej chwili o zwykle niewielką ilość prac. Jeśli ilość prac w przyszłości będzie większa - to nie widze problemu, by zejść nawet do ilości 1 szt.

Co do opisu autora sampli - "co nie jest zabronione; jest dozwolone"... wg. tej zasady można by nie pisać o "samouruchamialnych" - skoro nie są zabronione.  :lol: - decyzje pozostawiam wam. Jak dla mnie; zapis może być, a może go też nie być - choć zapis ten jest jak by to powiedzieć "elegancki" ..hehehe

Loop - w takim razie utwory przekraczające 3:30 są wyciszane, a nie na chama wyłączane; czyli loop ok.

* Limit czasowy dla produkcji COVOX COMPO 3:30 - dłuższe utwory na wyraźne sugestie partyzantów - odpalane po konkursach.

MIKER;-

* Na początku może odnośnie Covoxa to dodałbym, że ten dłuższy sampel dobrze by było, jakby był pierwszy - szczególnie w MODach, bo może ktoś zechce potem tego pod Inertią słuchać...  *

- czy jesteś tego pewny, że położenie "dłuższego" sampla ma tu jakieś znaczenie??? ...i nie szczególnie w modach - tylko wyłącznie. :D

* Minimum 2ch autorów i 3 utwory (i może max. po dwa na osobę, co? - z możliwością zwiększenia na miejscu do 3ch - w wypadku tragicznej liczby prac for example) *

A, czy jeśli się okaże, że prac jest mało - ktoś będzie na miejscu dopisywał msx?? Myśle, że zapis można pozostawić w obecnej postaci, ew. dożucić coś na kształt synth - że jeśli ilość prac przekroczy np. umowne 20 szt (w co nie wierze), to komisja ustala, które prace zostają dopuszczone do konkursu.

Źródła - OK. Niechaj tak zostanie (zależnie od woli autora).

* W sumie pojawiła się ciekawa sugestia, żeby koprodukcję traktować jako innego autora - myślę, że pomysł wart rozważenia - tyle że dobrze by było, żeby członkowie grupy tworzącej moduł/y nie głosowali na nie/go (odsyłam do "dobrych obyczajów"). *

Nie mam nic na_przewciw - jednak możliwość głosowania na członków (?) swojej grupy proponuje ukrócić na etapie regulaminu.

SDX - najprościej - przysłowiowe memlo $2000;-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: MSX Rulezy

Obra w wolnej chwili pozbieram wszystko jakos do kupy. 

aha jeszcze mala sugestia.  proponowalbym nic co do glosowania nie ustalac tutaj w reg., bo to sprawa bardzo ogolna. i nie tyczy sie tylko msx compo.  bo co bedzie, jak na gfx czy demo/intro ustala co innego ??  wyjdzie straszna bzdura.  do tego pomyslcie tez o liczacych votki,  jakos nie chce mi sie wierzyc zeby weryfikowali potem czy delikwent glosowal na siebie czy nie. takie liczenie troche by potem trwalo. mądry i szanujący się czlowiek wie jak sie zachowac podczas glosowania.


/TU PIN/:: okiej, kierowniku - niechaj tak się stanie. Czyli mam chwile wolnego - ide pić z YerzmYeYem - cóż dziś 27 mi stuknęło..... jestetm stary jak Wasko!



-----------------------------------------------------------------------------
obra zebralem wszystko do kupy, i to co jest w miare jest zgodne z moim sumieniem, przeczytajcie chlopaki i akceptujcie albo nie. 
czasu malo a regulaminow nadal nie ma.  wiec zrobbmy chociaz jako pierwsi.  ponizej co nastepuje:
-----------------------------------------------------------------------------

POKEY COMPO RULESY


1. Minimalna liczba prac aby kompo się odbyło = 3, jesli będzie mniej, za zgoda autorow zostaną zaprezentowane poza konkursem. Jesli natomiast ilosc prac przewyzszy 20 to organizatorzy mogą (ale nie muszą) zarządzić wstępną selekcję.

1a. Jeden autor moze wystawic maxymalnie 2 utwory (wliczając kooperacje)


2. Kazda praca powinna byc opatrzona plikiem tekstowym, zawierajacym dane o autorze/autorach, tytul muzyki, ewentualne informacje na temat sposobu odtwarzania.


3. Kazda praca musi byc oryginalna (czyli zadnych coverów) oraz nie moze byc upubliczniona wczesniej. Swoją premierę ma mieć podczas compotów


4. Dopuszczalne formaty to:

- MPT (w tym z 1 lub 2 kanalami sampli), TMC, CMC ...- czyli te ktore odtwarza Megaplayer 2.0 MacGyvera;

- samouruchamialne: .com, .exe, .xex;

- każdy inny format - po dolaczeniu programu/playera odtwarzajacego tenze format

4a. Muzyka NIE MOZE wykorzystywac rozszerzonej pamieci (Pokey Compo)

4b. W wypadku dostarczenia wlasnego playera prosze podac dokladna jego instrukcje obslugi - nikt nie bedzie na compo bawic sie w zadna "zgadywanke" - czas to pieniadz! :]


5. Pliki samouruchamialne winny byc skonstruowane tak, aby po uruchomieniu na ekranie nie pojawila sie zadna informacja mogaca doprowadzic glosujacych do identyfikacji autora! Informacja ta moze byc dostepna po wcisnieciu okreslonego klawisza (np. HELP, SHIFT itd.)

5a. Pliki samouruchamialne winny byc skonstruowane tak aby wychodzily do DOSa po nacisnieciu zdefiniowanego klawisza (wskazany 'ESC'), bądź po resecie.


6. Czas trwania utworu to max 3:30 (trzy minuty i trzydzieści sekund)- po tym czasie nastapi wyciszenie utworu (i nie ma przebacz!)


7. Prace wystawiane na compo maja status freeware i beda rozpowszechniane (lacznie z ewentualnymi procedurami odtwarzajacymi) po zakonczeniu compo. Czyli - jesli cos jest rzeczywiscie "tajne" - to moze poczekac na inne compo... :]


8. Prace beda odpalane na komputerze wyposazonym w STEREO i wlasnie w tym trybie. Jesli utwor bedzie wymagac innego trybu odtwarzania - prosze powiedomic o tym Szanowna Komisje! ))




COVOX COMPO


1 Muszą być nie mniej niż 3 prace i dwóch autorów, by konkurs się odbył. W przypadku mniejszej ilości prac (poniżej 3) muzyki za zgodą autorów będą prezentowane poza konkursem - zadecyduje o tym organizator - w porozumieniu z uczestnikami konkursu. Nie ma podziału na mod / neo compo - wszystkie prace w tej kategorii występują pod szyldem /covox compo/

- jeden autor może wystawić max 3 prace (wliczając koprodukcje..).

- prace muszą posiadać stosowny opis w pliku txt (znaki w standardzie ATARI) zawierającym; miejsce zdarzenia, tytuł, autora(ów), itd.

- msx musi stanowić własną kompozycję

- W przypadku modów - nie ma znaczenia, na jakiej platformie został napisany.

- można używać cudzych sampli - (dobrym obyczajeb byłoby napisanie źródła pochodzenia ich ale jak nie znasz to trudno)

- Nie zapętlamy modułów - tak będzie bezpieczniej; czyli w songu nie umieszczamy komendy w stylu np. FF:xx

- Limit czasowy = 3:30 (trzy minuty i trzydzieści sekund)


2. Covox compo - szczegóły

- Wszystkie prace na COVOX compo odegrane zostaną na NEO 1.5 (lub odpowiadającym mu playerze) / covox (ok. 12kHZ na track) / 1088kB RAM. Dopuszczonymi formatami są tu oczywiście pliki *.mod i *.neo. Rozkład track'ów; 1-4/2-3 - tu ważna uwaga, gdyż nie wszyscy mają poprawnie zbudowanego covox'a. Nie używamy formatu NEO w wersji(ach) 0.x (o ile ktoś je posiada).

- NeoTracker umożliwia odtwarzanie / edycje modułu o max objętości 1MB, lecz pisząc taki msx należy liczyć się z faktem, że nie każdy będzie miał możliwość odsłuchania takiej produkcji - chodzi oczywiście o RAM, ew. nośniki danych. Wskazane, aby moduł działał na rozszerzeniu 320kB, czyli max. 15 sampli - każdy z nich zajmuje po jednym banku - niezależnie od swojej objętości. Sample do max 16kB (16384 B), oraz jeden opcjonalnie dłuższy - do max 22kB (22528 B). Jeden bank rozszerzenia 320kB zostawiamy dla użytkowników Sparta DOS X. Jeśli msx nie spełnia powyższych sugestii (nie dot. to max długości smp, która jest stała) - fakt należy zgłosić do świętej trójcy najpóźniej w pierwszy dzień trwania imprezy.

- Sample zapętlone metodą "pingpong" będą odtwarzane jak standartowa pętla.
UWAGA!! Przy odtwarzaniu koniec pętli równa się ZAWSZE końcowi sampla.

- W modułach można używać następujących "efektów": głośność, zmiana wartości nuty na wybrzmieniu/pętli (bez numeru sampla w patternie), zmiany tempa w patternach (01-0F), znak końca patternu, "volumeslide" (płynna zmiana głośności), oraz portamento - lecz w ostatnim przypadku biorąc pod uwagę konwersje z grzyba i sposób w jaki robi to NEO - należy sprawdzić efekt finalny pod NEO (1.5 - działa z emulem / output device; pokey), gdyż tam może to nieco inaczej zabrzmieć. Do dyspozycji mamy 62 nuty (C-1 do C#6). Odpowiedzialność za błędne odtwarzanie modułu niezgodnego z powyższymi założeniami ponosi autor tegoż modułu.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To ze scislych zasad - teraz te "luzniejsze":

A. Dobrym zwyczajem jest nie glosowac na prace wlasne oraz prace swojej grupy - niech reszta sceny zadecyduje o tym, kto lepszy.

B. Jeśli używasz cudzych sampli, czy instrumentów, należałoby w pliku tekstowym zawrzeć informacje o ich autorze - tylko lamer podpisuje sie pod nieswoją pracą.

C. Wszelkie problemy zwiazane z ewentualnym "specjalnym odpalaniem" muzyki prosze zglaszac przy oddawaniu prac, a nie na 5 minut przed compo - jak juz wspomnielismy nie bedzie zadnego experymentowania - SHOW MUST GO ON!

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

10

Odp: MSX Rulezy

No - w zasadzie mogłoby być...

Co do loopa, to jeśli się ktoś naprawdę będzie upierać - to może zrobić, aczkolwiek niech nie będzie miał mądrej miny tylko dlatego, że wyciszy mu się muzę w jakimś przypadkowym momencie...

Aha - jeszcze jedno: wszelkie "ewidentne syfy" zawsze można potraktować jak crazy i przerzucić je do crazy-compo (o ile takie będzie). Choć w sumie na skisłego jabola (nagrodę to się piniąchy znajdą)... :lol:

Oki - a na poważnie - Myślę, że niech się jeszcze Pinoczet wypowie - i już mamy rulezy

I Ty zostaniesz big endianem...

11

Odp: MSX Rulezy

Myślem, że z racji na decyzję Eijka proponuje pozostawić reg w postaci Waskowego, a zmienić tylko część, która została na forum ukończona - czyli MSX.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info