1

Temat: VBXE - drżący obraz

Mam VBXE podłączone do Framemeistera przez wejście RGB i dalej przez HDMI do monitora. Problem jest taki, że w trybach VBXE obraz jest niestabilny. Obrazki statyczne wyświetlają się OK, natomiast przy jakiejkolwiek zmianie na chwilę jakby gubiła się synchronizacja. Jest tak w Sparta Commanderze (wystarczy wcisnąć strzałkę żeby zmienić zaznaczenie), w grach na VBXE (np. robbo) czy demie oldschool. W trybach Atari obraz stabilny jak skała. Gdzie szukać przyczyny?

800XL/U1MB/Stereo+USwitch/SIDE2/VBXE 2.1
MegaSTE/USatan,

Odp: VBXE - drżący obraz

Prawdopodobnie jest to problem z deintralce. Mam trochę podobnie na moim konwerterze rgb->hdmi, obraz statyczny jest ok, fragmenty animowane skaczą sobie +-1 linię.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Odp: VBXE - drżący obraz

Adam Klobukowski napisał/a:

Prawdopodobnie jest to problem z deintralce. Mam trochę podobnie na moim konwerterze rgb->hdmi, obraz statyczny jest ok, fragmenty animowane skaczą sobie +-1 linię.

No to dziwne bo z trybami interlace z Amigi czy C128 problemów nie ma.  Ale dzięki za naprowadzenie na połowiczne rozwiązanie problemu. Po ustawieniu Sync Unlock we Framemeisterze (domyślnie jest sync lock żeby scrolle się nie cięły) obraz już nie znika ale właśnie od czasu do czasu drgnie o kilka pikseli a w demie Lamersów kilka razy przez kilka-kilkanaście  sekund zamiast logo LAMERS na górze ekranu jest niebieska sieczka.

800XL/U1MB/Stereo+USwitch/SIDE2/VBXE 2.1
MegaSTE/USatan,

Odp: VBXE - drżący obraz

Tu nie chodzi o tryby interlace, tylko o że 'klasyczny' sygnał PAL to 25 obrazów, które podzielone są każdy na 2 półobrazy, wyświetlane jeden po drugim, finalnie dając 50 ramek, które konwerter łączy z powrotem w 25 ramek dla HDMI. Komputery wyświetlają praktycznie zawsze 50 obrazów w 50 ramkach, ale konwerter o tym nie wie, i próbuje je łączyć tak jak klasyczny obraz TV, stąd te dziwne efekty. Paradoksalnie, sprzętowe tryby interlace konwerter powinien łyknąć bez problemu, jest też szansa że dobrze pokaże interlace programowy (zależnie od tego czy się dobrze wstrzeli parzysta ramka).

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

5

Odp: VBXE - drżący obraz

Problem rozwiązany - w opisie podłączenia VBXE w tutorialu piszą, żeby Composite video brać: "e.g. from standard monitor jack" więc podlutowałem do pinu 4 gniazda DIN. I to jak się okazuje był błąd. Poczytałem trochę więcej i podlutowałem się do pinu 15 CD4050. Obraz stabilny jak skała, żadnego drżenia, żadnych artefaktów niezależnie od tego czy włączę SYNC Lock czy nie. Dzięki jeszcze raz za pomoc.

800XL/U1MB/Stereo+USwitch/SIDE2/VBXE 2.1
MegaSTE/USatan,

6

Odp: VBXE - drżący obraz

japierdziu ;) - a miałem po pierwszym poście zapytać skąd masz csync ;)-

To popularny błąd i nie wiem dlaczego do tej pory nie zostało to stosownie opisane.

EDIT:

Jenot - na Forever jedziesz? Można by uskutecznić te twoje nalewajki ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2016-02-24 21:13:20)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

7

Odp: VBXE - drżący obraz

Wiedziałem, że coś jest nie tak z CSync tylko nie wiedziałem co. Na szczęście forum i wujek google nie zawiedli :)
Niestety nie mam szans na wyjazd w marcu. Spotkamy się na pewno na SV, a być może uda się na Wapniaku. Na pewno będę miał eliksir.

800XL/U1MB/Stereo+USwitch/SIDE2/VBXE 2.1
MegaSTE/USatan,