1

Temat: emulacja układu ULA na VBXE

Popełniłem taką biblioteczkę, która emuluje działanie mapy atrybutów ULA (z ZX Spectrum) za pomocą VBXE z rdzeniem FX.
Pełny artykuł z opisem jest na http://atarionline.pl/v01//index.php?ct … 1468443682 oraz wewnątrz archiwum.
W skrócie:
- biblioteka wykrywa VBXE z rdzeniem FX i włącza XDL podkładający mapę atrybutów pod zwykły tryb ANTIC-a,
- obsługuje Flash,
- obszar mapy atrybutów znajduje się w $5800..$5AFF,
- display list ANTIC-a może być w dowolnym miejscu pamięci (musi o niego zadbać użytkownik),
- kompletna emulacja realizowana jest za pomocą VBXE (na VBLK należy odpalić tylko blitter funkcją ula_refresh)
- po inicjalizacji biblioteki w pamięci może zostać tylko funkcja ula_refresh (10 bajtów, 15 cykli), reszta jest niepotrzebna.
Może przyda się to osobom portującym gry z ZX Spectrum.

Ostatnio edytowany przez mono (2016-07-14 12:14:41)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Odp: emulacja układu ULA na VBXE

Dzięki za kawał porządnej roboty! :)

mono napisał/a:

- obszar mapy atrybutów znajduje się w $5800..5AFFF,

chyba $5800-$5AFF ;-)

Ostatnio edytowany przez seban (2016-07-14 12:13:34)

3

Odp: emulacja układu ULA na VBXE

Fakt :) Poprawione.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: emulacja układu ULA na VBXE

Podobną, o ile nie identyczną emulację zrobił Draco w swoim emulatorze ZX Spectrum 48k, więc pewnie jemu należy się palma pierwszeństwa.
Identyczne wykorzystanie atrybutów FX jest też zaimplementowane w SCR Viewer.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje