Odp: Dla posiadaczy ZX Spectrum (czyli Dely'ego)
Output można brać ze standardowego wyjścia dźwięku. A input można dorobić w następujący sposób (to jest PCB magnetofonu):
Ostatnio edytowany przez wieczor (2018-03-12 23:51:09)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Strony Poprzednia 1 … 58 59 60 61 62 … 66 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Output można brać ze standardowego wyjścia dźwięku. A input można dorobić w następujący sposób (to jest PCB magnetofonu):
Ostatnio edytowany przez wieczor (2018-03-12 23:51:09)
Wieczór, dziękuję.
Yerz,
Wiem, divIDE jest w kolejce. Na razie jest problem z joystikiem, bo Amstrad przerobił porty w tym komputerze i zwykłe nie działają :(
Podobno jakoś się dało obejść, może ktoś wie jak?
A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio.
Mam ochotę użyć ZX Spectrum w sposób oldschoolowy :)
tP
To nie Amstrad, tylko to są porty pod joysticki standardu Sinclair (np. SJS-1). Sinclair od początku promował ten standard, jego interfejsy są pod te robione. W grach masz z reguły opcję Sinclair i Kempston - te drugie to te "standardowe" atarowskie, ale to wymaga niestety osobnego interfejsu. Można jeszcze próbować robić przejściówkę.
Od razu rzuca się w oczy brak +5V w standardzie Sinclair, co spowoduje że nie będzie działał autofire (chyba że mu zapewnimy własne zasilanie)
Wieczór, dziękuję.
Yerz,
Wiem, divIDE jest w kolejce. Na razie jest problem z joystikiem, bo Amstrad przerobił porty w tym komputerze i zwykłe nie działają :(
Podobno jakoś się dało obejść, może ktoś wie jak?
A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio
Zawsze możesz użyć oldschoolowej przejściówki jack-kaseta, do kupienia w marketach elektronicznych. Przetestowane, działa :-D
Natomiast w sprawie joya to proponuję pomolestować Lotharka bo zrobił fajny zastępnik portów joya (montowany w miejsce kości Amstrada obsługującej joye) dający albo 2 porty w standardzie Sinclair ale z pinoutem jak zwykły joy, albo, po przełączeniu, jeden port Kempston I jeden Sinclair (ale też że zwykłym pinoutem a'la Atari). Mam toto zamontowane w moim szaraku, bardzo fajna modyfikacja.
Ja sobie zrobiłem jakiś czas temu wg schematu takiego, jak wieczór wkleił, bo firmowe joysticki SJS nie nadają się do niczego.
Perinoid
> Zawsze możesz użyć oldschoolowej przejściówki jack-kaseta, do kupienia w marketach elektronicznych. Przetestowane, działa :-D
-----------
Oooo, no więc właśnie - jest to zajebisty pomysł - faktycznie, ja też to mam i sprawdzałem na swoim +2A - w sumie działa (nie od razu no i raczej wzmacniacz jakiś jest wymagany).
Oczywiście można również po prostu nagrać sobie TAPy na taśmę, jeżeli komuś zależy na "oldschoolowym" trybie.
Odnośnie joysticków już pokazywałem The Pinkowi TO:
https://lotharek.pl/productdetail.php?id=147
z naciskiem na fakt, że i tak trzeba wziąć divIDE z Kempstonem. :P
A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio.
Mam ochotę użyć ZX Spectrum w sposób oldschoolowy :)
Jest jeszcze inna opcja. Pear z forum speccy.pl robi takie małe płytki nazwane pEAR, które montuje się między płytę a magnetofon (bardzo prosto, wypinasz magnet, wpinasz pEAR, do niego podpinasz magnet), a do urządzenia doprowadzasz sygnał, np. kabelkiem z gniazdem jack. Urządzonko to normalizuje sygnał, żeby dało się wgrać coś ze źródła z nawet zbyt niskim poziomem dźwięku. No i nie przeszkadza w używaniu magnetofonu. Mam, polecam.
Oooo, no więc właśnie - jest to zajebisty pomysł - faktycznie, ja też to mam i sprawdzałem na swoim +2A - w sumie działa (nie od razu no i raczej wzmacniacz jakiś jest wymagany).
Mi działa bez wzmacniacza z telefonem jako źródło dźwięku. Ciekawostka jest taka, że nie trzeba wciskać klawisza Play - wkładasz konwerter, zamykasz kieszeń, w Basicu piszesz LOAD "", wciskasz RETURN, na zewnętrznym odtwarzaczu dajesz odtwarzanie i tyle. Mój szarak czytał w tan sposób gry, jakby głowica i cały podsystem magnetofonu pracowały bez wciśnięcia Play (silnik nie pracował, ale właściwie po co).
Lecz myślę, że najpewniej na Amidze, bo oni w ogóle nie dopuszczają samplowych AY (ZX, czy ST).
ST to faktycznie się zgadza, modułu nie wrzucisz
ale jeżeli chodzi o ZX, to zasada jest prosta - dostarcz plik wykonywalny (tap czy tam ay) i będzie gites :D
Takie krótkie pytanie - czy są jakieś gry w których nie ma opcji Kempston? Tzn. czy mapowanie Kempstona jako Sinclair w ogóle jest potrzebne.
Są, np. SWIV. Generalnie gry, które były tworzone pod Spectrum 128+2 mogą "nie umieć" nic innego bo ten komp ma wbudowane 2 porty Sinclair (inaczej zwane Interface 1).
Zlew:
No to mają dziurę w zasadach, ale też nie najmądrzejsze mają te zasady. :)
Wieczór:
Dużo jest gier, które nie mają Kempstona + część gier, gdzie Kempston jest niewłaściwie zmapowany przez programistę, więc de facto go nie ma, bo nie działa.
dziura w zasadach...do dziś nigdzie nie jest napisane że nie można używać DMA :D
Dziękuję wszystkim za wyczerpujące informacje. :)
tP
"Bad Apple ZX81" :D :D :D :D :D :D
Na ZX81 32K.
Oczywiście bez dźwięku. :) :)
DOWNLOAD: http://www.pouet.net/prod.php?which=75655
YOUTUBE: https://youtu.be/iMzVWNWk4E0
o właśnie , Yerzu, mógłbyś wytłumaczyć jak to działa? w sensie technicznym
Ruski telefon z AYgrekiem
Genialne, w nawiązaniu do poprzedniego posta zrobię mały offtop ale nie mogę się powstrzymać(i twórca owego piecyka chyba też nie mógł :)
P.S. Przydałoby się zmniejszyć filmy z vid'ów
Notka autora
465 SIDs could be played. Also, because SpiderJam had an integrated looper, it was possible to extract a loop from a tune and export the chosen SID voices (like the bass line + drums) to a track and jam-along with.
When a Line6 floorboard was connected, start/stop/pause, mute/un mute SID voices...
It's running my own SID emulation engine running on the 266MHz SHARC DSP ADSP-21371. Not totally cycle-exact, but alias-free synthesis of all waveforms, including ring modulation and hard synchronization, correct handling of ADSR delay-bug and boundary-bugs.
Ostatnio edytowany przez Nitro (2018-03-26 20:34:57)
Heheh, spoko.
Co do bad apple, to jak do kompa podłączysz szybki napęd masowy - to to pójdzie ze wszystkiego. :)
Tu - dodatkowo oczywiście ZXpand to 32Kb RAM-u.
Pozdrawiam.
gorgh: popatrz na NFO:
http://www.pouet.net/prod_nfo.php?which=75655
jeśli nadal to czarna magia to przestudiuj temat algorytmów 'Hill climbing'.
Ostatnio edytowany przez Nitro (2018-03-26 20:39:39)
Heheh, spoko.
Co do bad apple, to jak do kompa podłączysz szybki napęd masowy - to to pójdzie ze wszystkiego. :)
Tu - dodatkowo oczywiście ZXpand to 32Kb RAM-u.
Pozdrawiam.
Na samym ZX-Pand nie pójdzie. Potrzebny dodatkowy interface UDG4. Chyba że masz ZX-Pand+, który ma toto wbudowane
Ilyad:
no widzisz, ja np. nie mam, ale dla UJ to już chyba kupiliśmy "+".
Ciekawe. Może sprawdzę w wolnej chwili.
Hehe, wspaniała nowa gra tekstowa na ZX81 z ZXpand.
DOWNLOAD: http://yerzmyey.i-demo.pl/nihilum_ZX81_eng.zip
Zrobiło się hi-resową grafikę, płynny scrolling tejże, muzykę na AY i takie tam.
Controls:
8 and NewLine (ENTER) for PAGE DOWN - next page. Also: to skip the pictures.
5 for PAGE UP (previous page).
6 & 7 (cursors UP/DOWN) scroll the text UP/DOWN.
A,B,C as "ACTION KEYS" - at the appropriate time to advance to the next chapter.
S - music ON/OFF.
Text, music and graphic by Yerzmyey/H-PRG.
Code and fonts by SirMorris.
Scrolling WRX driver by Adam Kloxblit.
STC player by Andy Rea.
English language help - Gasman/H-PRG.
.
Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2018-04-09 21:48:47)
eee, myślałem, że na 1KB pójdzie ... ;P
Poza tym - fajnie, że portujesz, na co się da ;)
Hehe, na 1K to raczej nie. :) Ale też śmialiśmy się z koderem na ten temat, nie dalej, jak wczoraj. :P
PS: Będzie jeszcze na Apple II btw, heh. :)
Strony Poprzednia 1 … 58 59 60 61 62 … 66 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 1.468 sekund, wykonano 16 zapytań ]