1

Temat: Labyrinth 16k

przy okazji wykopalisk ( http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15322 ) napisalem krotka gre: Labirynt 16K

Historia stara jak swiat:
Tezeusz przywiazuje nic Ariadny przy wejsciu do Labiryntu, wchodzi, szuka spiacego Minotaura, zabija go, zabiera trofeum i dzieki nici Ariadny wychodzi z labirynu. koniec bajki.

technikalia:
- duzo rozkazow nielegalnych
- duzo bezposrednich skokow do ROM,
- gra dziala na komputerach: Atari 600XL, 800XL, 800XE, 65XE, 130XE, XEGS a na innych najprawdopodobniej NIE
- tak, gra dziala na 16K RAM czyli np. na Atari 600XL
- tak, obsluguje PAL/NTSC
- tak, czyta i zapisuje na dyskietce

tudu:
- czyatnie i zapis Tropajona
- wywarzenie poziomu nudnosci
- sfx

zwracamy uwage na:
niezalezne od poruszania sie po menu tworzy labirynt na ekranie startowym - normalnie multitasking ;-)

film:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: Labyrinth 16k

Brawo !!!

.

3

Odp: Labyrinth 16k

Ta gra wygląda jak prowokacja :).

4

Odp: Labyrinth 16k

Rozumiem, że na 600 XL odpalamy tego youtube-a?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

Odp: Labyrinth 16k

Tak, po uprzednim podłączeniu apolla albo blizzarda z 68060 do złącza Parallel Bus w 600xl. Na pierwszy rzut oka złącza nawet dość podobne, trochę podpiłować i wcisnąć, może zatrybi?! A jak nie to jakaś przejściówka na pająka i nie ma siły, by nie poszło...

6

Odp: Labyrinth 16k

laborant napisał/a:

albo blizzarda z 68060 do złącza Parallel Bus w 600xl.

XXL zakazał używania Parallel bus. 060 musi być podłączone przez SIO, inaczej się nie wczyta. No i nielegale, bez których procedury krytyczne czasowo nie wyrabiają :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

7

Odp: Labyrinth 16k

W koncu jakis natywny soft dla mojego atari 65xe z plomba :)
Kiedy release?

8

Odp: Labyrinth 16k

Fajoskie ! :)

9

Odp: Labyrinth 16k

Mazi - już był w #1. Wszystkim się uruchamia ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2018-05-07 23:18:43)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

10

Odp: Labyrinth 16k

@Fox,Mazi: wykonywane sa jeszcze prace majace na celu obnizenie poziomu nudnosci gry... jest na to pomysl.

kilka, moze kilkanascie dni :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: Labyrinth 16k

poprawiony algorytm generowania labiryntu - juz nie bedzie taki... oczywisty

dodany ekran podczas ladowania

relokacja xB przy sterowniku OS I/O dla niedowiarkow ze to dziala ;-)

filmik:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: Labyrinth 16k

betatest. w zalaczniku.

konkretnie interesuje mnie sterowanie.

Post's attachments

minotaur16k.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 16 (od 2018-05-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Odp: Labyrinth 16k

luz, 3kB danych i 89 po co? :)

Dodam, że u mnie działa. Trochę tylko miejsca zajmuje, ale to chyba postęp jest i przestrzeń.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

14

Odp: Labyrinth 16k

owszem, pewnie nie uwierzysz ale sa lamusy, ktore w razie potrzeby nie umialyby skopiowac tak krotkiego atr na prawdziwa dyskietke ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: Labyrinth 16k

aktualizacja:

- muzyka interaktywna (zalezna od akcji)
- wywolywana na przerwaniach IRQ a nie NMI dzieki temu dziala tak samo w PAL i NTSC
- przez blad w systemowej procedurze rozpoznawania przerwania trzeba bylo zmienic konstrukcje DisplayListy (pare bajtow wiecej)
- po zabiciu Minotaura otoczenie zmienia kolor i bez Nici Ariadny nie wyjdziemy z Labiryntu.
- dodane generowanie kodu Datamatrix dla HiScore Cafe
- tablice wynikow przechowuje w pliku na dysku

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-03 09:12:22)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

Odp: Labyrinth 16k

Aktualizacja z tyłka - brak pliku do ściągnięcia tylko jakieś tuby...

Sikor umarł...

17

Odp: Labyrinth 16k

Nie błąd w systemowej procedurze, tylko błąd w 6502.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

18

Odp: Labyrinth 16k

fajny blad ktory wystepuje tylko na atari a na inych maszynach z 6502 nie ;-)


@Sikor, zanim bedzie pliczek chce jeszcze jedna rzecz dodac (moze sie uda bo 16kb ramu przy zyjacym OS to niewiele)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

Odp: Labyrinth 16k

autorem interaktywnej muzyki jest...


ostatnia rzecz jaka bedzie dodana to "fog of war"

mysle ze to bedzie koniec :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Odp: Labyrinth 16k

fog of war:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

Odp: Labyrinth 16k

po kilku bug reportach wreszcie jest.

dziala na komputerach z 16k ramu :-)

- czytanie zapis wynikow: xbios (gra posluzyla jako poligon dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O, relokacji wektorow run)
- generowany kod Datamatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan

- full nielegali
- full OS Calls

dziala na atari od 600XL i pozniejszych z dowolnym oryginalnym XL OS

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-09 12:53:44)

Post's attachments

m16k.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 11 (od 2018-06-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Odp: Labyrinth 16k

updejt. maly update na hsc

Post's attachments

m16k.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 9 (od 2018-06-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

Odp: Labyrinth 16k

https://obrazki.elektroda.pl/3880656800_1601563780_thumb.jpg

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

24

Odp: Labyrinth 16k

Ja tam sfastyki widzę. Zastanawiam się czy to obraża moje uczucia czy nie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

25

Odp: Labyrinth 16k

detale... na prawdziwie poprawnym plakacie minotaur powinien byc kobieta, murzynem albo niepelnospawnym

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.