Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Zrób wersję działającą z CARTRIDGE. Jestem za :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
VI. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Strony Poprzednia 1 … 60 61 62 63 64 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zrób wersję działającą z CARTRIDGE. Jestem za :)
na zwykłego carta.
tak, kilkunastu bodaj :)
nie wiem, np. cokolwiek występującego w postaci pliku CAR dla emulatora.
luzik.
podoba mnie sie to...
nie wiem co to bedzie za gra ale intensywnie wykorzystuje xB, programista zarzyczl sobie aby wersja xB ktora mozna inkludowac do gry miala funkcje xBIOS_SET_FILE_OFFSET liczaca od zera... byc moze xB w standardzie tez tak bedzie mial.
--- mala aktualizacja: wkrotce te beda oficjalne:
xBIOS_MAGIC equ xBIOS
xBIOS_VERSION equ xBIOS+$02
xBIOS_RENAME_ENTRY equ xBIOS+$03
xBIOS_LOAD_FILE equ xBIOS+$06
xBIOS_OPEN_FILE equ xBIOS+$09
xBIOS_LOAD_DATA equ xBIOS+$0c
xBIOS_WRITE_DATA equ xBIOS+$0f
xBIOS_OPEN_CURRENT_DIR equ xBIOS+$12
xBIOS_GET_BYTE equ xBIOS+$15
xBIOS_PUT_BYTE equ xBIOS+$18
xBIOS_FLUSH_BUFFER equ xBIOS+$1b
xBIOS_SET_LENGTH equ xBIOS+$1e
xBIOS_SET_INIAD equ xBIOS+$21
xBIOS_SET_FILE_OFFSET equ xBIOS+$24
xBIOS_SET_RUNAD equ xBIOS+$27
xBIOS_SET_DEFAULT_IOMODULE equ xBIOS+$2A
xBIOS_OPEN_DIR equ xBIOS+$2D
xBIOS_LOAD_BINARY_FILE equ xBIOS+$30
xBIOS_OPEN_DEFAULT_DIR equ xBIOS+$33
xBIOS_SET_IOMODULE equ xBIOS+$36
xBIOS_RELOCATE_BUFFER equ xBIOS+$39
xBIOS_GET_ENTRY equ xBIOS+$3c
xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE equ xBIOS+$3f
xBIOS_READ_SECTOR equ xBIOS+$42
xBIOS_FIND_ENTRY equ xBIOS+$45
xBIOS_SET_BUFFER_SIZE equ xBIOS+$48
xBIOS_WRITE_SECTOR equ xBIOS+$1b
Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-16 12:14:46)
udostepniam testowa wersje bootloadera dla dyskietek, co w nim ciekawego? ma wbudowany dekompresor.
oczwiscie obsluguje takze zwykle binarki ale gdy w pliku binarnym pojawi sie segment z adresem konca $0000 to zaczyna dziac sie magia.
struktura przykladowego pliku binarnego:
0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-459F
3. 4800-4AD2
4. 5400-8303
5. Run 5800 - w sumie 21 KB
i to samo z segmentami spakowanymi:
0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-0000 (blok spakowany LZ4)
3. 4800-4AD2
4. 5400-0000 (blok spakowany LZ4)
5. Run 5800 - w sumie 12 KB
kolega Bocianu postanowił był napisać bibliotekę xBIOS do Mad-Pascala
proszę: https://bocianu.gitlab.io/blibs/xbios.html
dziękujemy
miło mi zakomunikować, że SuperPacker na stronie Tebe ( http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki )
wzbogacił się o funkcję pakowania segmentów bez dodawania procedur inicjujących dekompresję i samych dekompresorów. Oznacza to, że po spakowaniu segmentów, możemy usunąć bloki INI i procedury dekompresji a za dekompresję odpowiedzialny będzie xB w czasie ładowania bloku a nie po załadowaniu bloku jak to ma miejsce obecnie.
---
chodzi oczywiście o SuperPacker :-) sorka Tebe :-)
Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-20 09:54:58)
Power Packer? Jest na Amigę :) XXL ma na myśli Super Packer od wersji 6.2
dziala to ze wszystkimi pakerami czy tylko z LZ4?
A jest taka opcja, aby wczytywać deflate albo lz4 bajt po bajcie? Tzn czytać z lz4 jak z nieskompresowanego pliku, a dekompresja jest w get_byte. Bez buforów.
Chodzi mi o to, że bufor docelowy nie jest określony, a chcę raz na jakiś czas odczytać bajt ze skompresowanego strumienia.
ale 1: to nie ma nic wspolnego z LOAD_BINARY_FILE i LOAD_FILE, nic z LOAD_DATA tylko GET_BYTE,
ale 2: lz4 (upraszczajac) polega na tym, ze kopiuje dane juz odpakowane znajdujace sie wzgledem adresu docelowego...
a Ty chcesz zapisywac dane pewnie do rejestrow sprzetowch albo nie sekwencjnie (nie zdepakuje sie prawidlowo) - mozna to zrobic ale potrzeba innej metody kompresji - na AtariAge ostatnio o tym dyskutowali i doszli do ciekawych wnioskow (skompresowane dane zapisywane do rejestrow POKEY - odtwarzanie muzy bez playera)
W LZ4 można określić okno kompresji tak, żeby ilość historycznych danych potrzebnych do dekompresji była mniejsza (kosztem stopnia kompresji).
Przy okazji - używasz kompresora smallz4?
przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.
no to juz sie miesci - 94 KB
Jest przecież v5 BombJack, spakowana do 96kB, ładuje się i rozpakowuje dokładnie tyle czasu co Twoja, oraz jest w jednym XEX, czyli nie wymaga dodatkowo żadnych zewnętrznych .. bibliotek, jak to tam nazywasz :)
plik:
http://www.pinokio.pigwa.net/BJV5_320.EX_
Ostatnio edytowany przez Pin (2019-08-21 15:08:22)
@sqward: potwierdzam, smallz4 (https://create.stephan-brumme.com/smallz4/) lepiej kompresuje - w testach na 8 kb po kilka bajtow mniej. porownywalem z tym: https://github.com/lz4/lz4/releases/tag/v1.9.2
@Pin: nie czytales prawda? nie wymaga biblioteki ;-) obydwa sa w jednym pliku ;-)
o, tego akurat nie doczytałem.
Strony Poprzednia 1 … 60 61 62 63 64 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.226 sekund, wykonano 17 zapytań ]