1

Temat: double buffering + page flipping

deszczowa sobota jest okazja do zabawy w atari ;-) i przy okazji tego: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15322

systemowe PLOT czy DRAWTO nie sa niestety wydajne i tworzac obraz wszystko "miga".

oto przepis na podwojny bufor ekranu - systemowe procedury rysuja w buforze przed wyswietleniem:

 
najpierw przygotowanie:

SAVMSC2       equ $80
screen_buffer equ $2000

            lda #5
            jsr os_gfx

            lda SDLSTL
            clc
            adc #4
            sta SAVMSC2
            lda SDLSTL+1
            adc #0
            sta SAVMSC2+1
            ldy #0
            lda #.lo(screen_buffer)
            sta (SAVMSC2),y
            iny
            lda #.hi(screen_buffer)
            sta (SAVMSC2),y


a pozniej przed rysowaniem funkcjami PLOT/DRAWTO itp. dajemy:

            lda RTCLOK+2
@           cmp RTCLOK+2
            beq @-

            ldy #1
@           lda (SAVMSC2),y
            ldx SAVMSC,y
            sta SAVMSC,y
            txa
            sta (SAVMSC2),y
            dey
            bpl @-

i tyle. szybko i nie miga ;-)


przyklad:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: double buffering + page flipping

skoro juz tu jestem to snejk:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Odp: double buffering + page flipping

Bardzo fajne
A tak swoją drogą to czasopismo Pasieka jest moim ulubionym czasopismem, dużo tam porad pszczelarskich no i mają archiwum online.

Ostatnio edytowany przez gorgh (2018-06-30 19:46:01)

4

Odp: double buffering + page flipping

http://www.lessmilk.com/game/gravity-snake/

trzeba kliknac odswiez w przegladarce

:)


http://www.gamebase64.com/game.php?id=26352&d=42

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-30 21:11:10)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: double buffering + page flipping


http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: double buffering + page flipping

https://twitter.com/Naufr4g0/status/978562490861805568


ciekawe czyj to pomysl... Davide Fichera czy Thomasa Palefa... u tego drugiego gra byla na stronie pare miesiecy wczesniej ;-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-07-01 08:09:07)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: double buffering + page flipping

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: double buffering + page flipping

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-07-01 19:56:39)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Odp: double buffering + page flipping

xxl napisał/a:

          ldy #1
@           lda (SAVMSC2),y
            ldx SAVMSC,y
            sta SAVMSC,y
            txa
            sta (SAVMSC2),y
            dey
            bpl @-

brak optymalizacji boli


            ldy #1
@           lax (SAVMSC2),y       ; illegal
            lda SAVMSC,y
            stx SAVMSC,y
            sta (SAVMSC2),y
            dey
            bpl @-

zawsze to dwa cykle i jeden bajt mniej ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: double buffering + page flipping

kolorki,
exit pojawia sie po zebraniu calej kolekcji skarbow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: double buffering + page flipping

a z medycznego punktu widzenia jak nazywa się to zaburzenie ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

Odp: double buffering + page flipping

Brak wzwodu?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: double buffering + page flipping

Zajebista gierka się zapowiada, bardzo mi się to podoba:-)

14

Odp: double buffering + page flipping

okazalo sie ze jest gierka oparta na bardzo podobnych zasadach:

bedzie mozna z niej pobrac kilka leveli lamiglowek tylko trzeba dodac do silnika:

- klocki na ktore dziala grawitacja nie musza byc zlozone z kafelkow ktore sie stykaja
- drugi robal do gry w kooperacji

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-07-04 08:03:55)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: double buffering + page flipping

Z dwoma robalami jest fajna łamigłówka. Można by to zrobić w dwóch trybach: jeden to tak jak napisałeś kooperacja, wówczas mogło by być na dwa joye i na dwóch graczy tym samym. Drugi tryb mógłby być tak jak na tym filmie wygląda, że się steruje się naprzemiennie raz jednym raz drugim robalem, przełączać by je można np. na fire. W trybie usypiania robali i sterowania nimi naprzemiennie mogło by być też tak, że mamy np. trzy robale, albo cztery, w sumie chyba ilość dowolna, na różnych levelach mogło by być różne zadanie do wykonania i tym samym różna ilość robali. To by jeszcze uatrakcyjniło ciekawość rozgrywki, tak myślę.
Ogólnie tak sobie rzucam pomysły, które mi się nasuwają luźno, może przyda się coś z tego do wykorzystania, lub nasunie jeszcze inne koncepcje.

16

Odp: double buffering + page flipping

no tak. nawet latwiej zrobic takie sterowanie naprzemienne.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: double buffering + page flipping

Pomysł z przełączaniem robali przy pomocy fire - super. Fajnie by było, gdyby ze sobą współpracowały. O ile się orientuję, niewiele jest takich gier na Atari. Osobiście znam tylko "The Goonies", gdzie można sterować dwoma bohaterami, którzy ze sobą współpracują.

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE

18

Odp: double buffering + page flipping

Tak, z każdą ilością robali >1 grywalność i ogólna miodność gry, stopień jej atrakcyjności i wciągania będą drastycznie większe, a gra zrobi się pełniejsza w sensie, że poziomy będą bardziej wypełnione i mniej mroczne, bardziej dynamiczne itd. @xxl ja sobie myślę, że jak się do tego przyłożysz i do tego zrobisz finalnie jakąś super grafikę, muzykę, dźwięki, efekty specjalne itd. (lub ktoś zrobi), to ta gierka ma spore szanse stać się nie lada hiciorem, może nawet na miarę Laury:-)

19

Odp: double buffering + page flipping

a gdyby tak zwiększyć zakres odbiorców tej świetnie zapowiadającej się gry, dodać mapę kolorów VBXE, tak jak zrealizował to Konop w Rick-u

a gdyby tak użyć asemblacji warunkowej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

20

Odp: double buffering + page flipping

Hehe:-) @tebe poruszasz niepotrzebnie pewne drażliwe kwestie, które mogą spowodować "popsucie" się delikatnie mówiąc wątku, który do tego momentu jest bądź co bądź o grze:-)

21

Odp: double buffering + page flipping

no dobrze. dodane sterowanie naprzemienne, gracze moga wspolpracowac, zgrupowane klocki nie musza byc caloscia, wiecej plajerow... z tego juz mozna cos zrobic :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Odp: double buffering + page flipping

Haa! Super, świetnie się teraz zapowiada i rozwija:-)
Jeśli mogę wtrącić uwagę: wiem, że to faza projektowa na razie, ale poprzedni pysk robala był lepszy, bo nie wyglądał jak penis:-) Nie idź tą drogą:-)

23

Odp: double buffering + page flipping

hehe ... juz mam pomsl na plansze tytulowa ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

24

Odp: double buffering + page flipping

Kurde, ja te gry na Atari dzieciom pokazuję:-) Bardzo proszę o przyzwoitość:-)

25

Odp: double buffering + page flipping

Świetnie to się prezentuje! :)
Będzie hit :)

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE