Temat: dekompresor lzh
Czy ktoś zna jakąś implementację dekompresora LZH na Atari XL/XE? Są jakieś źródła? Ten algorytm da się wykorzystać do strumieniowej dekompresji?
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy ktoś zna jakąś implementację dekompresora LZH na Atari XL/XE? Są jakieś źródła? Ten algorytm da się wykorzystać do strumieniowej dekompresji?
http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/ … /UNLZH.xex
exomizer, doynamite, subsizer przystosowane są do dekompresji strumieniowej, często jest to oddzielna wersja dekompresora obok tej głównej, więcej dowiesz się stąd http://codebase64.org/doku.php
implementację dekompresora LZH mam wTurbo Pascalu na PC
Tia, w temacie dekompresji strumieniowej gotowe rozwiązania można znaleźć w loaderach, klasycznym przykładem jest loader Krill'a który dekompresuje w locie 5 różnych algorytmów kompresji.
Nie siedzę zupełnie w temacie samej kompresji, ale chyba najpopularniejsze oferujące dobre ratio kompresja/szybkość dekompresji są oparte o LZ. Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja, nikt nie używa go w trackmach.
dekompresja strumienia danych:
LZ4: http://xxl.atari.pl/lz4-decompressor/
Ostatnio edytowany przez xxl (2018-08-10 12:56:43)
Ja może uściślę. Chcę dorobić do PSGPLAY możliwość odtwarzania skompresowanych dumpów. W dostępnych formatach używana jest kompresja LZH. No i algorytmu do takiej dekompresji właśnie potrzebuję. I najlepiej gdyby to był algorytm strumieniowy (o ile się da).
@tebe: Chętnie zerknę. Obecnie mam źródła do LHAsa w C.
Ostatnio edytowany przez mono (2018-08-10 13:57:43)
Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?
@mono: podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.
Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja
Kiedyś robiliśmy tu porównanie różnych standardów kompresji i wyszło, że Exomizer ma stopień kompresji zbliżony do DEFLATE, ale gorszy. Za to znacznie szybciej się dekompresuje.
Z tego co widziałem na szybko wczoraj to Exomiser jest z rodziny LZ, jakim cudem bez kodowania entropii może mieć podobny stopień kompresji co DEFLATE? :)
Ostatnio edytowany przez sqward (2018-08-12 13:43:55)
Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?
Niektóre algorytmy zakładają, że to co zostało dotychczas zdekompresowane jest już ciągle dostępne i odwołują się do tych danych np. kopiują fragment w bieżące miejsce. No i to mi nie odpowiada bo wtedy tak czy inaczej musiałbym rozkompresować całość do pamięci, a ja chcę w pamięci mieć tylko fragment pliku - dokładnie to, co w najbliższej przyszłości zostanie zagrane, a co po zagraniu zostanie usunięte. Więc na tym polegała by "dekompresja strumieniowa" że w dowolnej chwili chcę zdekompresować kolejny blok danych bez konieczności trzymania w pamięci tego co zostało zdekompresowane wcześniej. Oczywiście nie jest problemem, że w pamięci musi być jakiś bufor albo słownik z którego dekompresor korzysta.
Podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.
Jeśli masz na myśli LHAsa, to jest tu: https://github.com/fragglet/lhasa
Przykładowe dumpy:
- .ym: archiwum https://pacidemo.planet-d.net/html.html lub ftp://ftp.modland.com/pub/modules/YM/ (opis formatu: http://leonard.oxg.free.fr/ymformat.html - .ym można łatwo zdekompresować za pomocą "lha x modul.ym" i dostajesz wtedy docelowy plik z nagłowkiem "YMx!" itd.),
- .vtx: archiwum https://bulba.untergrund.net/music_e.htm (opis formatu: https://documentation.help/AY-3-8910.12 … _e0irc.htm tu dane do dekompresji są już zaszyte w środku)
W załączniku przykłady.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 3.381 sekund, wykonano 17 zapytań ]