1

Temat: Nowe poziomy Montezumy

Znalezione na atariage, do końca nie wiadomo, czy demo, czy wersja grywalna - w każdym razie hack romu z nowymi poziomami. Smacznego.

Post's attachments

Montezuma New Levels v1.xex 32.25 kb, liczba pobrań: 33 (od 2018-07-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

2

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Grać się da, ale krótko, tylko do szeregu łańcuchów ze skaczącymi czachami.

Ma ktoś Preliminary Monty pod emulator? Nigdzie nie ma.

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

3

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Ma ktoś P.M? Pleaseeee

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

4

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Zdaje mi się, że to jest to: http://www.atarimania.com/game-atari-40 … _6762.html Tak przynajmniej wygląda.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

5

Odp: Nowe poziomy Montezumy

no i jest jeszcze tu...

http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2657

6

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Dzięki serdeczne, obydwa linki dobre, choć w pierwszym tytuł mylący.

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

7

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Ta nowa wersja jest super. Preliminary Monty, to jedna z moich ulubionych gier. Cieszę się, że autor zrobił to na bazie tej gry, bo Montezuma's Revenge nigdy za bardzo nie lubiłem tylko i wyłącznie z powodu ograniczenia czasowego przebywania na planszy. Ja zawsze lubiłem grać ze spokojem:-) Poza tym w Preliminary było zakończenie, kolejne poziomy coraz trudniejsze, ogólnie wolałem, ale nie o tym wątek.

W Montezuma Again w mojej opinii jest świetnie zrobiona koncepcyjnie całość labiryntu, a także ciekawe i różnorodne plansze.

@jer: Tam gdzie jest szereg łańcuchów i skaczące czachy, to jest podpucha. Przez te łańcuchy nie da się przejść, a za nimi już dalej nic nie ma:-) Po prostu tam nie idziemy.

Reszta jak najbardziej grywalna, przeszedłem cały poziom pierwszy i gra się super miodnie:-)
Z tym że ja grałem w wersję ściągniętą bezpośrednio ze strony projektu, stąd:
https://montemaker.blogspot.com/p/monte … on-10.html
Plik załączony tu w wątku w pierwszym poście ma taki sam rozmiar, ale zawartość się różni, więc chyba jeszcze nie było to dokończone.
@Sikor: może podmień ten pliczek na aktualny?
Edit: dołączam pliczek do swojego postu tutaj - ten, który jest na 100% grywalny i ukończyłem cały pierwszy etap.

Nie wiem czy kolejne poziomy to zapętlony w kółko pierwszy poziom, bo ten pierwszy jechałem ponad godzinę i miałem dość, pomimo, że gra się wyśmienicie:-)

Grałem na real Atari:-)

Aha, dojście po klucz konieczny do zebrania ognika - dwie plansze ze znikającymi podestami, to jak dla mnie trochę masakra, ale da się tam też przejść jak by co, tylko trzeba wykombinować sobie drogę, skakanie w odpowiednich momentach i w końcu za którymś tam razem się uda:) Przyznam się, że na tych dwóch planszach w dwóch, lub trzech bezpiecznych miejscach odpoczynku wspomogłem się freezerem z QMEG-a, bo nie wytrzymałem presji:-) Przy okazji sprawdziłem sobie jak ten freezer działa, bo niedawno zainstalowałem sobie dopiero rzeczonego QMEG-a. Freezer fajna rzecz:-)

Ostatnio edytowany przez Mq (2018-09-29 21:46:17)

Post's attachments

montezuma_again_final_v1.xex 32.25 kb, liczba pobrań: 13 (od 2018-09-29) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

8

Odp: Nowe poziomy Montezumy

W newsach dałem parę dni temu. Po prostu dołącz pliczek do postu ;)

Sikor umarł...

9

Odp: Nowe poziomy Montezumy

No dobra, dołączyłem:-) I polecam, bo gra się wyśmienicie. Idę se pograć znowu:-)

10

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Dzięki ;)

Sikor umarł...

11

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Spróbowałem przejść bez zbierania ognika, bez przechodzenia przez te plansze ze znikającymi podestami. Tak też da się przejść, ale trzeba w ciemnościach trochę się nakombinować, żeby znaleźć drogę:-)

12

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Kto nie lubił TEJ gry.... mały bug patrz foto, nie wpływa na samą rozgrywkę


EDIT:  gdzie można znaleźć "MonteMaker page for Atari 800 computers"  ?

Ostatnio edytowany przez pajero (2018-09-30 16:43:48)

Post's attachments

MontyNew_Err.jpg 17.66 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

13

Odp: Nowe poziomy Montezumy

@pajero: ja w to gram od kilku dni, przeszedłem już kilkukrotnie całość. Taki bug występuje od czasu do czasu w różnych miejscach, zdarzył mi się z pająkiem, ale też z czaszką i ze żmijką. Faktycznie w żadnym wypadku nie wpływał na rozgrywkę, z resztą w najgorszym razie można po prostu zginąć w starciu z bugiem i go nie będzie:-)

Co do kwestii lubienia tej gry: to była pierwsza gra komputerowa w jaką w życiu grałem i w ogóle mój pierwszy w życiu kontakt z komputerem. 800XL to było:-) Wtedy zachorowałem na Atari i tak mi zostało do dzisiaj:-) Hmm... powiedzmy jedna z pierwszych, bo równolegle był też River Raid, nie pomnę już teraz co faktycznie było pierwsze:-)

Ciekawostka, choć pewnie niejeden ma taką samą historię w zanadrzu: wtedy graliśmy na czarno-białym monitorze, nikt nie miał innego i nigdy nie widział Atari w kolorze. Mówiło się "klucz biały" i "klucz ciemny":-) No i klucze białe pasowały do białych drzwi, a klucze ciemne trzeba było sprawdzić do których drzwi pasują, bo tylko niektóre pasują do niektórych drzwi, a niektóre nie pasują:-) Początkowo myśleliśmy, że to tak musi być i specjalnie zostało to tak wymyślone - taki dodatkowy utrudniacz w grze:-) Aż w końcu ktoś, gdzieś, skądś się dowiedział, że na kolorowym monitorze "ciemne" klucze są czerwone i niebieskie:-) Na czarno-białym odcień jest identyczny - nie do odróżnienia.

14

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Gratuluję przejścia ;) Ja ostatnio za mało czasu mam i wychodzi przemęczenie ze mnie :/

Sikor umarł...

15

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Wracając = jest do tego edytor "MonteMaker" ?

@Mq:  a na moim byłym Neptunie 156 zielony kinol już wypalony też dawałem radę... nie rozumiem dzisiejszego szukania obrazu jakości fullHD :)

16

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Eeee, dziś przemęczenie z każdego wychodzi, starzy już po prostu jesteśmy:-) A ja pykam ostatnio po nocach, a potem śpię do południa, albo wstaję na siłę z podkrążonymi oczyma nieprzytomny rano:-) Ale se wtedy mówię: warto było - Atari, to Atari:-)

@pajero: tu masz na stronie opis jak tworzył Monte Makera wychodząc od Atari Map Makera zrobionego przez Mato Simi początkowo na potrzeby Ridiculus Reality, a później dostosowanego do użytku uniwersalnego:
https://montemaker.blogspot.com/
Autor pisze, że Monte Maker doprowadził do takiej postaci, że sobie można graficznie całość projektować i generuje się z tego od razu bezpośrednio xex z gotową grą:-) Na koniec wspomina, że obecna wersja gry ma 72 plansze, że będzie pracował nad kolejnymi wersjami gry i dopracowaniem Monte Makera, którego wówczas gotowego zamierza opublikować czy tam upublicznić.

17

Odp: Nowe poziomy Montezumy

i oto dowiedziałem się, że po 2 latach ukazała się nowa wersja 1.1  Atari Map Makera

https://sourceforge.net/projects/atari- … t/download

18

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Tak, to jest właśnie chyba najwyraźniej ta wersja dostosowana do uniwersalności. Teraz są takie narzędzia, że może się kiedyś skuszę i też sobie napiszę jakąś grę:-)

19

Odp: Nowe poziomy Montezumy

Chętnie bym Robowi podesłał ale nie wiem czy wolno... Może by napisał nową wersję dla Atari?? Kto wie...