51

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Smaku napisał/a:

czyli chaosowcy, czyli Unixowcy, Linuxowcy, inne odmiany C i chaosu... to nie jest dla ludzi - nie można uczyć się programować na takich rzeczach, oczywiste.

a mama mi mówiła... "Synu.. nie używaj Linuxa bo tam będzie C, a C to złoooo!". No i nie jestem człowiekiem :-)

@Smaku, odkąd napisałeś pierwszego posta na forum - to forum nigdy już nie będzie takie jak było :-) ale napisz lepiej tą grę i udowodnij, że wszyscy się mylimy, że BASIC najlepszym językiem do programowania jest i basta!

Z linuxowym pozdrowieniem,
rm -rf /*

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

52

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

O kuźwa! Mam problem przebrnąć przez chaos wypowiedzi Smaku, ale on naprawdę twierdzi, że Atari Basic jest lepszy od C?

Tomasz Wojtkowiak
Atari 800XL / U1MB / Sophia 2 / Sio2IDE & CF 512 MB

53

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@pancio.net:

Do gry paragrafowej BASIC jest najdoskonalszym językiem, to oczywiste.

Generalnie BASIC jest jedynie najlepszym możliwym istniejącym na świecie językiem programowania, to oczywiste.

Gra jest napisana, więcej nie ma po co. Kod jest dostępny, to cała gra. Pozostałe elementy gry każdy może sobie doklepać sam i będą to tylko te same instrukcje powtarzane, które widać w podstawowym kodzie programu, oczywiste. Inne dodatki są zawsze w zależności od komputera, na którym program miałby być uruchamiany - to każdy sobie sam wpisze bloki własne najdoskonalsze dla siebie, więc nadal program pozostaje doskonały i jedynie najlepszy jako napisany w BASIC, oczywiste.

@G'Kar:

Typowy objaw u osób używających C, Unix, itp. chaosy - takie osoby widzą i analizują świat i wszystko i cokolwiek, jako gąszcze chaosów i w sposób chaotyczny i nielogiczny z wynikami jedynie w zakresie nielogiczności i chaosu... oczywiste.

Ostatnio edytowany przez Smaku (2019-03-01 13:20:26)

54

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Dobry towar ma Twój diler, dobry.

Ostatnio edytowany przez G'Kar (2019-03-01 15:52:08)

Tomasz Wojtkowiak
Atari 800XL / U1MB / Sophia 2 / Sio2IDE & CF 512 MB

55

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@smaku, do 64 obiecanych przez Ciebie paragrafów "nieco" brakuje, nieprawdaż? Ślepnę na stare lata, ale polskich znaków tam też nie widzę... Heh, starość nie radość...

Sikor umarł...

56

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Cytując z głowy książkę Van Tassel'a:

"Lepszy program skromny i działający niź bogaty i rozbudowany ale niedziałający."

To tyle w kwestii C i obiektów. Oczywiste.

57

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Panowie... bądźmy tolerancyjni i rozważmy produkt w kategorii korporacyjnej.
1. Produkt zreleasowany? TAK
2. Zmieściliśmy się przed deadlinem? TAK
3. Zamknęliśmy się w budżecie? TAK
4. Klient zadowolony? NIE

a... mamy jedno NIE, ale co tam i tak 75% zrealizowano :-)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

58

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

To nie jest tak, że koło jest popsute. TRZY KOŁA SĄ SPRAWNE.
Klasyka klasyk.

59

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@Sikor:

Gra jest gotowa w kodzie zaprezentowanym, pozostałe wymagania dowolne każdy może sobie zrealizować sam, to oczywiste.

Jaka jest różnica między kodami:

10 GOTO 20
20 GOTO 30
30 REM KONIEC

lub kod:

10 GOTO 20
20 GOTO 30
30 GOTO 40
40 GOTO 50
50 REM KONIEC

Staram się wyjaśnić, że gra zakończona i pełna, można sobie grać, a nawet dopisać 640 paragrafów, jeśli ktoś ma ochotę, poprzez powtarzanie, jak wyżej w przykładzie, oczywiste.

Za mechaniczna pracę klepania płaci się min. 8 zł. za godzinę stukania w klawiaturę, oczywiste.

Myślę, że to zrozumiałe i oczywiste?

@BartoszP:

Potwierdzam, dobry cytat, może nawet genialny, bo oczywisty w logice rozumnej, czyli może książka wspomniana nie jest w 100% szmelcem. Super. Oczywiste. Podobno nawet w śmieciach udaje się czasem znaleźć coś przydatnego, oczywiste - może się tak zdarzyć - istnieje takie prawdopodobieństwo logicznie rozumne, oczywiste.

@pancio.net:

Pisałem wyżej kilka razy o życzeniach, ale nikt w sumie nie określił. Próbowałem wyspecyfikować program zgodnie z życzeniami i propozycjami samodzielnie, mogłyby być polskie litery, 640 paragrafów, w sumie 64, czy 10 razy więcej, to co za różnica dla szablonu, oczywiste...

... hmm...

I teraz KTO czeka na tą grę? Muszę wyspecyfiować moją pracę i moje koszta.

60

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

No, to skoro wiecie już JAK napisać grę paragrafową, to do roboty. Gotowe i READY[] max 1KB.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

61

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Smaku napisał/a:

Wstępnie:

- 64 paragrafy
(...)
Może tak być?

Może, ale nie jest.

62

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@smaku, dawałem Ci kasę, nie tylko ja, ale z niej zrezygnowałeś. Nie, gra nie jest dokończona a jesteś kłamcą, gdyż nie napisałeś tych 64 paragrafów. Zgodnie z umową: polskie znaki, 64 paragrafy. Jak na razie nie zrealizowałeś tych postulatów, bo - jak widzę - nie potrafisz. To jest oczywista oczywistość, ready[] i wszystko oczywiste ;P

Ostatnio edytowany przez Sikor (2019-03-01 15:40:11)

Sikor umarł...

63

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Grubo, wydaje mi się, że można już zamknąć ten wątek.

64

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Niektórzy ludzie są jak drogowskazy dla innych- pokazują drogę, którą należy iść, ale sam drogowskaz nie pokona za ciebie drogi. Tacy ludzie to rzadkość i trzeba docenić, że są wśród nas. Takim człowiekiem jest Smaku, geniusz pokazujący, że się da.
Dziękujemy ci za twój przykład.

65

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Na tym etapie projektu podsumowując, co jest:

- specyfikacja proponowana przeze mnie jest przykładową, możliwą do zrealizowania w postaci gotowego programu
- należy określić kto oczekuje na grę, kto jest zainteresowany i czym konkretnie (polskimi znakami, ilością paragrafów, grafikami lokacji, inne dodatki, etc.)
- moje warunki były wpisane i są dostępne w tym wątku, m.in. nie trze płacić, więc w ramach zabawy i hobby gra może być jak się komu podoba i jak kto zaproponuje - na byle kiedy, czyli w wolnym czasie i jeśli będę miał ochotę, oczywiste

Teraz należy wskazać kto chciałby co, konkretnie, czyli kto ma ochotę się uczyć i poznawać, a kto chciałby dla własnej zabawy, etc. - warto określić powód chcenia, lub oczekiwania na cokolwiek, żeby było jasne, oczywiste.

@gorgh:

Prawda, ładnie napisane i jest to prawdą. Dzięki. A propos określenia "geniusz" - być może to słowo określa prostotę i oczywistość prostą, rozumną, działającą realnie i sprawnie i dobrze. Hmm... jeśli to, co jest dostępne ode mnie komuś się przyda, to cieszę się. Bardzo proszę. Można sobie używać, za darmo, oczywiste... nigdy nie pokazuję i nie namawiam nikogo do czegoś, co by mogło być 'należne', oczywiste. Człowiek nie ma prawa wskazywać nikomu i niczemu, co ktoś lub coś inne by musiał lub musiało, oczywiste. Ja jedynie pokazuję przykłady, brońcie bogowie, żeby kogokolwiek namawiać do czegokolwiek, co by "należało", oczywiste... oznaczałoby to ostateczne przestępstwo, oczywiste. To raczej tylko pokazanie możliwych dróg, ale na pewno nie "należy", ale być może można, chociaż nie wiadomo, oczywiste... jak by nie było, drogi pokazane jako przykłady i tylko i jedynie, oczywiste... czy bezpieczne, czy dobre, czy nie, tego nie mogę gwarantować ani brać odpowiedzialności, próbując wskazywać innym, nie dajcie bogowie wskazywać jako "należne", oczywiste...

Ostatnio edytowany przez Smaku (2019-03-01 17:05:44)

66

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

1. pancio.net +1 (64 paragrafy, polskie fonty, grafiki co paragraf, kolor PCB - dowolny) -:)

'Oczywiście' to żart, zagrałbym w cokolwiek nowego - tyle tylko bym nie poznawał szczegółów i meandrów BASIC-a a został zaskoczony pomysłem i wykonaniem. Obawiam się natomiast, że dalsze ciągnięcie tego wątku to po prostu bicie piany i niepotrzebnego hejtu. Dajmy se spokój, demony same odejdą :-)

Edyta.
Znienawidziłem słowo 'oczywiste'

Pozdrawiam,
pancio

Ostatnio edytowany przez pancio.net (2019-03-01 17:09:32)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

67

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@pancio.net:

Czytam życzenia / wymagania określone i cieszę się, że ktoś konkretnie pisze nareszcie, od siebie i nagle "to żart" i gruz czyli... w końcu trzeba by się określić, bo najpierw piękne wymagania, gotowe, do zrobienia i nagle "to żart". Więc znowu: odpada, oczywiste.

Uzasadnienie przynajmniej dobre, ciekawe, warte mojej zabawy i klepania dalej tej gry dla własnej radości w ramach hobby i zabaw, oczywiste.

Obawy znowu trudno mi jest wpisać w specyfikację - jak mam obawy dopisać i uwzględnić przy realizowaniu gry?

I ponownie: czy życzenia są żartem, czy "dajmy se spokój", jak pogodzić logikę wykluczającą się wewnętrznie?

Prosiłbym o wyjście z zakresu nie logiki i wtedy można rozmawiać logicznie, oczywiste...

68

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Smaku, skończysz co zacząłeś, czy już ready[]?

69

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@Smaku,

Ujmę to tak. Może jesteś bardzo ekscentryczny i niekoniecznie rozmawiamy na tym samym poziomie abstrakcji. Myślę, że skoro już zadeklarowałeś się, że napiszesz tę grę to ją po prostu napisz! I jak już będziesz miał finalny produkt to pokaż go nam. Będziemy mogli się nacieszyć nową super paragrafówką. Nie katuj nas natomiast wywodami o jakości oprogramowania czy wyższości BASIC-a nad innymi językami z piekła rodem bo my jako tako się na tym znamy. Zamknij się w jakiejś pustelni, odpal kompa i koduj, koduj i koduj! Potem komentuj pracę innych.

Z poważaniem,
pancio

Edyta.
Chciałbym by to był ostatni mój komentarz w tym stylu...

Ostatnio edytowany przez pancio.net (2019-03-01 20:58:02)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

70

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Informacja jeszcze prościej wyłożona (dla niektórych zainteresowanych tym wątkiem):

- gra jest gotowa, działająca, jak widać i czytać, każdy może sobie zagrać
- wymagań własnych nikt nie potrafi określić, lub nie ma ochoty, czyli zainteresowanych grą nie ma

Czyli dopóki nie pojawią się konkretne życzenia, co kto by chciał w tej grze na danym etapie kodu, no to gotowe, READY czyli.

Staram się powtarzać te same informacje w różnych konfiguracjach / kodach tych samych informacji, aż będą przetworzone przez rozumy niektórych osób jako zrozumiane, hmm... nie proste, jak widać, oczywiste...

Aktualnie można sobie życzyć, to dopiszę, kto co by chciał, ale jak wcześniej:

- uzasadnienie jakieś
- konkretnie powiedzieć, np. "ja poproszę polskie litery, bo nie wiem, jak się je robi w BASIC" - i wtedy dam blok do polskich liter, może być cyrylica, oczywiste..., albo "ja poproszę grafiki lokacji" - wtedy dorobię i gotowe, "ja poproszę nowy paragraf, ten o knajpie i kupowaniu piwa i piciu lub rzyganiu" - wtedy dorobię, etc.

Czy jasno wyjaśniam ciągle to samo, non stop?

Jak przekazać informację prostą, żeby była zrozumiana przez odbiorców? Hmm... - to problem, jak praca z ułomnymi, ciekawe... hmm... nowe doświadczenia dla mnie...

71

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

@smaku, ale już było określone, o tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 24#p248124 - i to nawet przez Ciebe... Nie dodałeś tylko, że oprócz tego, że zrobisz byle kiedy - zrobisz byle jak. Jak napisałem to już: poproszę polskie znaki na dzień dobry i 64 paragrafy, bo jakoś tego nie widzę w Twojej grze. Jak napisałeś - to są podstawy, oczywiste i READY[] czekamy ;P

Sikor umarł...

72

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Smaku napisał/a:

No dobrze. Normalizując życzenia do specyfikacji, wyszło, że:

- 64 paragrafy
- tytuł "Oczywiste Nimfy"
- nośnik: BAS lub ATR
- polskie litery
- pudełko (bez dyskietki)
- coś o ziołach

Uf... początek już jest, tylko dokończę i będzie gotowe. Może po weekendzie już będzie, zobaczymy. Skoro nikt nie płaci, to mam czas przynajmniej. Etapami, oczywiste...

Jak mogę dać tu screena z gry? Bo gra już działa w sumie, wstępnie. Genialna będzie, oczywiste. Na razie wrzucam w Awatar. Jak się nauczę zamieszczać screeny, to dodam w pełnym wymiarze. Super gra, na pewno wszystkim się spodoba, oczywiste.

Gdy Smaku pisze, że zrobi, to znaczy, ze pisze. Niekoniecznie chyba jednak  rozumie i pamięta co pisze. Oczywiste.

73

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

OK.

- polskie znaki mnie akurat interesują również, bo musiałbym sobie przypomnieć i zrobić, więc ten punkt OK - do zrobienia - będzie blok do inicjalizacji polskich liter, sam jestem ciekaw ile to zajmie, to będzie zrobione dla mojej radości własnej, oczywiste

- 64 paragrafy będą, ale mój warunek: zainteresowani grą muszą napisać od siebie, jakie paragrafy ich interesują i dać przykłady, pomysły, np.: chodzenie po lesie i zbieranie monet, knajpa z piciem piwa, palenie ziół i co z tego wynika, przygody w chatce, podziemia w lesie, inne labirynty, etc. - kto ma pomysł na jakiś paragraf, to żeby powiedział / napisał - i wtedy doklepię - aż zbierze się 64 paragrafy i będzie gotowe

Zasugerowałem się jakąś wypowiedzią, chyba @Cobol, żeby zrobić grę wspólnie, stąd dalsze rozmowy trochę inaczej wyglądają, niż na początku. Uważam to za wspólne robienie gry, przynajmniej w podziale, że ja koduję, inni maja życzenia, jeśli nikt nie ma ochoty kodować bloków, które by chciał dodać do gry.

- BAS, ATR, itp - to każdy umie sam, tak, jak polskie litery i wszystko w sumie, oczywiste - dlatego pytam o uzasadnienie, dlaczego ktokolwiek miałby czekać na moją pracę - jak to wyjaśnić?

Ktoś wyżej dobrze uzasadnił, że "zagrałbym w cokolwiek nowego" - czyli ktoś po prostu by sobie pograł w jakąś nową grę - to jest genialne uzasadnienie, oczywiste. Tylko że za chwilę napisał "dajmy se spokój", no więc jak można traktować osobę poważnie, oczywiste.

OK.

Dla formalności, żeby nikt potem nie marudził, czy coś, jakoś z czasem doklepie się te paragrafy, żeby było 64. Widać to ważne dla niektórych, no to OK.

Polskie litery - możliwe, że nie każdy umie, no to będzie kod w BASIC dla wszystkich i przynajmniej ktoś skorzysta może. Czyli OK.

Hmm... no to OK.

Etapami będzie się doklepywało... kod zawsze otwarty, będzie widać...

74

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Dobra nie wiem co tam jest brane, palone albo pite ale chciałbym to poznać.
Jak na razie gry jak nie było tak nie ma - oprócz jakiegoś lekkiego wstępu.
A stwierdzenie BASIC jest najlepszy ogólnie? No mistrzostwo. Czy C jest najlepsze? Nie. Czy BASIC? też nie.
Wszystko zależy co chcemy osiągnąć. Ale i tak uważam że tutaj są niezłe teorie...
Czyli nie jestem człowiek, bliżej do UFO bo używam między innymi różne odmiany Linuxa, nie jestem programistą zawodowym a jedynie napiszę czasami coś jako hobby - i zdarzyło się użyć C lub późniejszych jego odmian.
Wszystko to jest oczywiste.

75

Odp: Paragrafowa gra autorstwa użytkownika "Smaku"

Ja mam pytanie do @Smaku, co takiego zrobiłeś, że wyrzucili Cię z atarionline.pl ?