Temat: Crystal Sound II
Jaki softem to obsłużę?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jaki softem to obsłużę?
Hej!
No łady okaz :) Pierwszy raz widzę na oczy "Crystal Sound II". Aby odpowiedzieć jakim softem to obsłużyć trzeba by wiedzieć pod jakim adresem lądują próbki oraz czy proces konwersji jest automatyczny, czy wymaga bardziej zaawansowanych kroków niż tylko odczyt z rejestru.
Zakładając maksymalną prostotę projektu można przyjąć że próbka ląduje w przestrzeni $D5xx i że konwersja odbywa się automatycznie (nie potrzeba dodatkowych operacji ze strony komputera). Tak działał np. "A/D converter" czy jakieś tam inne samplery które miałem w rękach.
Aby to sprawdzić możesz na szybko uruchomić prymitywny program testowy: d5smptst.xex.zip
Program odczytuje z prędkością ~15KHz lokację $D500 (tam powinna znajdować się aktualna próbka), następnie umieszcza ją w rej. głośności kanału #0 POKEY-a, dodatkowo zrobiono prosty wykres wizualizujący to co przychodzi z $D500.
Klawisz OPTION wybiera odtwarzanie dolnych 4-bitów rejestru $D500 (czarne tło, ustawienie domyślne), klawisz SELECT przełącza od odtwarzanie górnych 4 bitów (tło robi się niebieskie). Wciśniecie OPTION+SELECT+START powoduje wyjście z programu (warm start).
ps1) jeżeli proces konwersji nie jest zautomatyzowany, lub jeżeli rejestr przechowujący próbki znajduje się w innej lokacji niż $D500, program testowy nie zadziała. Natomiast jeżeli zadziała, możesz użyć dowolnego oprogramowania dodanego np. do wcześniej wspominanego A/D Convertera. Może to być np. Digital Studio lub Micro Recorder
ps2) Crystal Sound w wersji pierwszej podpinało się po portów JOY-a, jak zbudowana była wersja CART nie wiem, mogę się jedynie domyślać patrząc na zdjęcie ;)
ps3) wywiad z jednym autorów Crystal Sound-a: Marcin Długosz
Ostatnio edytowany przez seban (2019-03-14 22:45:09)
Jaki softem to obsłużę?
O rany. Mam coś takiego w swoich zasobach, niestety w dużo gorszym stanie.
Ale cudo!
tP
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 3.375 sekund, wykonano 15 zapytań ]