Odp: Sophia Vs Uno Cart
Problem zidentyfikowany i usunięty.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Problem zidentyfikowany i usunięty.
MISTRZU! :-)
A możesz rozwinąć dla potomności? Przynajmniej jedna osoba ma podobnie, ale może komuś jeszcze się trafi.
To jest skutek zakłóceń na PHI2. Sophia ma wewnątrz licznik cykli P/M, który jest taktowany przez PHI2 i startuje od 0 w momencie, kiedy na magistrali danych można się spodziewać informacji dla P/M. Przy czym dane dla pocisków pobierane są w cyklu nr 0, potem jest cykl przerwy, a potem cztery cykle (nr 2, 3, 4 i 5) dla kolejnych graczy, po czym licznik jest zerowany i zatrzymywany do następnej linii. W Twoim komputerze, w cyklu nr 1, w fazie niskiej, pojawia się dość regularnie, bo co drugą linię, szpilka, która inkrementuje licznik P/M a tym samym likwiduje cykl przerwy między pobieraniem danych dla pocisków i graczy, i w rezultacie Sophia pobiera informację dla gracza 0 w cyklu bezpośrednio następującym po cyklu DMA dla pocisków. Ponieważ w tym miejscu są dane programu, zamiast gracza na ekranie pojawiają się śmieci. Potem oczywiście gracz nr 1 jest ładowany danymi gracza 0 i tak dalej. Dane gracza 3 są ignorowane. Trzeba było dodać w torze PHI2 coś w rodzaju filtra eliminującego glitche i problem ustąpił.
Super. Piszę na priv w sprawie rozliczenia i przesyłki zwrotnej.
Czyli trzeba poprosić o nowy wsad do zaprogramowania?
Pewnie Simius potwierdzi, ale wydaje mi się że wspomniany filtr został zaaplikowany w płycie komputera, nie w Sophi(ach). W okolicy GTIA, konkretnie w miejscu C48 pojawił się element SMD.
Płyta już wróciła i działa aż miło!
Jacek, jeszcze raz wielkie dzięki!!! I za naprawę i dodatkowo przekładkę potencjometru kolorów na spód płyty, przez co Sophia siedzi wygodniej w podstawce.
Happy End :)
Można poprosić o opis przeróbki? Jeśli to na płycie to może bym i u siebie dorobił (tylko u mnie to 800XL bez Freddiego).
Zmiany dotyczą tylko konfiguracji CPLD. Kondensator 10uF zmieniłem na SMD ze względu na kolizję z płytką Sophii.
No to sobie nie zrobię.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.069 sekund, wykonano 14 zapytań ]