1,526

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Zrób wersję działającą z CARTRIDGE. Jestem za :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,527

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

juz dawno jest:

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-10 21:30:29)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,528

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

na zwykłego carta.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,529

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

to znaczy ktory jest zwykly :-) mam nadzieje masz swiadomosc istnienia wiecej niz jednego rodzaju :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,530

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

tak, kilkunastu bodaj :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,531

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

czyli ktory jest zwykly? :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,532

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

nie wiem, np. cokolwiek występującego w postaci pliku CAR dla emulatora.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,533

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

od 5 lat juz to jest.

moze jak sie uda skonczyc jakas gierke na karta...

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-10 22:19:13)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,534

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

luzik.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,535

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

podoba mnie sie to...

nie wiem co to bedzie za gra ale intensywnie wykorzystuje xB, programista zarzyczl sobie aby wersja xB ktora mozna inkludowac do gry miala funkcje xBIOS_SET_FILE_OFFSET liczaca od zera... byc moze xB w standardzie tez tak bedzie mial.


--- mala aktualizacja: wkrotce te beda oficjalne:

xBIOS_MAGIC                     equ xBIOS
xBIOS_VERSION                   equ xBIOS+$02
xBIOS_RENAME_ENTRY              equ xBIOS+$03
xBIOS_LOAD_FILE                 equ xBIOS+$06
xBIOS_OPEN_FILE                 equ xBIOS+$09
xBIOS_LOAD_DATA                 equ xBIOS+$0c
xBIOS_WRITE_DATA                equ xBIOS+$0f
xBIOS_OPEN_CURRENT_DIR          equ xBIOS+$12
xBIOS_GET_BYTE                  equ xBIOS+$15
xBIOS_PUT_BYTE                  equ xBIOS+$18
xBIOS_FLUSH_BUFFER              equ xBIOS+$1b
xBIOS_SET_LENGTH                equ xBIOS+$1e
xBIOS_SET_INIAD                 equ xBIOS+$21
xBIOS_SET_FILE_OFFSET           equ xBIOS+$24
xBIOS_SET_RUNAD                 equ xBIOS+$27
xBIOS_SET_DEFAULT_IOMODULE      equ xBIOS+$2A
xBIOS_OPEN_DIR                  equ xBIOS+$2D
xBIOS_LOAD_BINARY_FILE          equ xBIOS+$30
xBIOS_OPEN_DEFAULT_DIR          equ xBIOS+$33
xBIOS_SET_IOMODULE              equ xBIOS+$36
xBIOS_RELOCATE_BUFFER           equ xBIOS+$39
xBIOS_GET_ENTRY                 equ xBIOS+$3c
xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE         equ xBIOS+$3f
xBIOS_READ_SECTOR               equ xBIOS+$42
xBIOS_FIND_ENTRY                equ xBIOS+$45
xBIOS_SET_BUFFER_SIZE           equ xBIOS+$48
xBIOS_WRITE_SECTOR              equ xBIOS+$1b

Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-16 12:14:46)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,536

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

udostepniam testowa wersje bootloadera dla dyskietek, co w nim ciekawego? ma wbudowany dekompresor.

oczwiscie obsluguje takze zwykle binarki ale gdy w pliku binarnym pojawi sie segment z adresem konca $0000 to zaczyna dziac sie magia.

struktura przykladowego pliku binarnego:

0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-459F
3. 4800-4AD2
4. 5400-8303
5. Run 5800 - w sumie 21 KB


i to samo z segmentami spakowanymi:
0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-0000  (blok spakowany LZ4)
3. 4800-4AD2
4. 5400-0000  (blok spakowany LZ4)
5. Run 5800  - w sumie 12 KB

Post's attachments

boot-lz4.obx 384 b, liczba pobrań: 2 (od 2019-01-02) 

test-lz4.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 6 (od 2019-01-02) 

test-normal.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 4 (od 2019-01-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,537

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

kolega Bocianu postanowił był napisać bibliotekę xBIOS do Mad-Pascala

proszę: https://bocianu.gitlab.io/blibs/xbios.html


dziękujemy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,538

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

miło mi zakomunikować, że SuperPacker na stronie Tebe ( http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki )
wzbogacił się o funkcję pakowania segmentów bez dodawania procedur inicjujących dekompresję i samych dekompresorów. Oznacza to, że po spakowaniu segmentów, możemy usunąć bloki INI i procedury dekompresji a za dekompresję odpowiedzialny będzie xB w czasie ładowania bloku a nie po załadowaniu bloku jak to ma miejsce obecnie.

---
chodzi oczywiście o SuperPacker :-) sorka Tebe :-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-20 09:54:58)

Post's attachments

tebe1.jpg 90.37 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

tebe2.jpg 94.83 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,539

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Power Packer? Jest na Amigę :) XXL ma na myśli Super Packer od wersji 6.2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,540

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

dziala to ze wszystkimi pakerami czy tylko z LZ4?

1,541

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

to jest (jeszcze) testowa wersja. Na obecnym etapie mozesz uzyc LZ4, finalnie przewiduje jeszcze uzyc DEFLATE


---
przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.

no to juz sie miesci - 94 KB

Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-20 16:29:10)

Post's attachments

bjlz4.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 8 (od 2019-08-20) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,542

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

A jest taka opcja, aby wczytywać deflate albo lz4 bajt po bajcie? Tzn czytać z lz4 jak z nieskompresowanego pliku, a dekompresja jest w get_byte. Bez buforów.

1,543

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

nie wiem czy dobrze rozumiem... dane pobierane sa bezposrednio z pliku (wlasciwie to z buforu sektora - bo sektor jest odczytywany do bufora)

sprobuj spakowac i ladowac obrazek, ktory bezposrednio wczytuje sie na ekran to zobaczysz jak to dziala :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,544

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Chodzi mi o to, że bufor docelowy nie jest określony, a chcę raz na jakiś czas odczytać bajt ze skompresowanego strumienia.

1,545

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

ale 1: to nie ma nic wspolnego z LOAD_BINARY_FILE i LOAD_FILE, nic z LOAD_DATA tylko GET_BYTE,
ale 2: lz4 (upraszczajac) polega na tym, ze kopiuje dane juz odpakowane znajdujace sie wzgledem adresu docelowego...

a Ty chcesz zapisywac dane pewnie do rejestrow sprzetowch albo nie sekwencjnie (nie zdepakuje sie prawidlowo) - mozna to zrobic ale potrzeba innej metody kompresji - na AtariAge ostatnio o tym dyskutowali i doszli do ciekawych wnioskow (skompresowane dane zapisywane do rejestrow POKEY - odtwarzanie muzy bez playera)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,546

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

W LZ4 można określić okno kompresji tak, żeby ilość historycznych danych potrzebnych do dekompresji była mniejsza (kosztem stopnia kompresji).

Przy okazji - używasz kompresora smallz4?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

1,547

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.

no to juz sie miesci - 94 KB


Jest przecież v5 BombJack, spakowana do 96kB, ładuje się i rozpakowuje dokładnie tyle czasu co Twoja, oraz jest w jednym XEX, czyli nie wymaga dodatkowo żadnych zewnętrznych .. bibliotek, jak to tam nazywasz :)

plik:

http://www.pinokio.pigwa.net/BJV5_320.EX_

Ostatnio edytowany przez Pin (2019-08-21 15:08:22)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,548

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

@sqward: potwierdzam, smallz4 (https://create.stephan-brumme.com/smallz4/) lepiej kompresuje - w testach na 8 kb po kilka bajtow mniej. porownywalem z tym: https://github.com/lz4/lz4/releases/tag/v1.9.2

@Pin: nie czytales prawda? nie wymaga biblioteki ;-) obydwa sa w jednym pliku ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,549

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

o, tego akurat nie doczytałem.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

1,550

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

ta wersja v5 pakuje sie jeszcze lepiej... :-) poza tym zawiera dekompresor ktory mozna usunac... pewnie by sie zmiescilo na dyskietke SD

Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-21 15:20:58)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.