1

Temat: TRIG oraz GRACTL

Mam pytanie do elektronikow:

1. czy na pinie 6 (FIRE) gniazda joya standardowo jest 0 czy 5V
2. czy po ustawieniu bitu 2 w GRACTL czyli trigger w trybie zatrzasku oraz nacisnieciu i puszczeniu FIRE stan na pinie 6 gniazda joya jest 0 czy 5V?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: TRIG oraz GRACTL

Ad 1. Nie może być 0 na wejściu fire, bo wciskając fire zwieramy to wejście do masy, więc to my podajemy wtedy 0. Na schemacie Atari nie ma podciągnięcia do +5V, więc pewnie jest wewnętrznie podciągnięte do plusa wejście w GTIA.

3

Odp: TRIG oraz GRACTL

super.

to gdy nacisniemy fire mamy 0V, w trybie zatrzask puszczamy fire i zostaje 0V ?

===
po:

POKE 53277,4

Ostatnio edytowany przez xxl (2019-11-17 21:30:42)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: TRIG oraz GRACTL

Nie wiem tego, jak nie odpisze nikt kto wie, to mogę sprawdzić, ale dopiero jutro, lub jeśli nie zdążę, to pojutrze, bo nie mam chwilowo sprzętu pod ręką...
Ale możesz napisać w międzyczasie lub skierować do odpowiedniego opisu jak ma działać teoretycznie "tryb zatrzask", bo jestem ciekaw?

5

Odp: TRIG oraz GRACTL

10 POKE 53277,4
20 ? STRIG(0):G.20

ma pokazywac 1 a po nacisnieciu fire ma byc 0 - od teraz zero ma byc nawet gdy zwolnimy fire.

pytanie: czy na pinie fire w gniezdzie joya jest 0.

ale tak sobie spekuluje ze nie... to by zablokowalo dzialenie piora swietlnego - a to jest obsluiwane przez inny czip... takiego bledu chyba by nie zrobili (chyba ze to jest jakos sprytnie rozwiazane na plycie glownej) ;-)
z drugiej strony... prawdopodobnie pozwoliloby wycianac z rejestru PENH wartosc wewnetrzneo licznika HCOUNT - a tacy wielkoduszni to na 100% nie sa. pewnie rejestr PENH jest zatrzaskiem pobierajacym nowa wartosc z HCOUNT przy zmianie 1 na 0 a nie ciagle przy 0.

no jestem ciekawy.

Ostatnio edytowany przez xxl (2019-11-18 07:22:27)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: TRIG oraz GRACTL

linie T0, T1, T2, T3 w GTIA są tylko i wyłącznie wejściami. GTIA, fizycznie na tych pinach wewnątrz GTIA są "na dzień dobry" inwertery, potem przerzutniki typu "D" które mogą zatrzasnąć informację znajdująca się na każdym z tych wejść (o ile bit#2 w GRACTL jest odpowiednio ustawiony).

GTIA nie jest w stanie fizycznie wpłynąć na stan tych linii, piny są tylko typu "wejściowego". Dopiero linie S0..S3 mają dodatkowo obecny na pinie tranzystor który może daną linię ściągnąć do potencjału masy.

Ostatnio edytowany przez seban (2019-11-18 11:17:24)

7

Odp: TRIG oraz GRACTL

i caly plan wpi....u ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: TRIG oraz GRACTL

A co chciałeś zrobić właściwie? Może podpowiemy inną drogę do celu?

9

Odp: TRIG oraz GRACTL

DatSheet GTIA. Rozdzial 7 i 9.2.
Smacznego.

A jak napiszesz co bys chciał to moze nawet da sie zrobić, tylko nie tak prosto jak byś chciał.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

10

Odp: TRIG oraz GRACTL

Nie miałem jak wkleic obrazkow wczesniej,

7
https://obrazki.elektroda.pl/2138278800_1574107564_bigthumb.jpg
9.2
https://obrazki.elektroda.pl/9842664400_1574107634_bigthumb.jpg

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

11

Odp: TRIG oraz GRACTL

@willy: być może nie rozumiem Twojej wypowiedzi, albo wręcz tego co pisze XXL... ale co to wszystko ma do tego że XXL chciałby wpłynąć na stan pinu T0...T3 podczas gdy ten piny są tylko typu INPUT? (pull-up zmienia tylko to że gdy nic nie podłączone to mamy wymuszoną domyślnie "1"). Nie ma tam żadnego pin-drivera mogącego wpłynąć na stan tej linii, przerzutnik T i jego stan mają wpływ tylko i wyłącznie na wewn. rej. GTIA, przynajmniej tak wynika z tego co Ijor z AtariAge zaprezentował:

http://seban.pigwa.net/aa/gtia_tx_sx.png

src: GTIA decap by Ijor

Ostatnio edytowany przez seban (2019-11-19 13:21:54)