26

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

@darpajdp nie wiem na co patrzyles ale napewno zle patrzyles.
Tam nie ma, nie bylo i nigdy nie bedzie dzielnika napiecia.
Zostaw te rezystory w spokoju.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

27

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Gdyby ktos potrzebowal uno2sio. To nadal mam plytki V3 i V2
do tego zostalo mi pare kompletow, rezystory + scalak.

28

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

To sprawdź jak zachowa się napięcie na szynie SIO (data in, data out) jak odepniesz "+" zasilania od SDriveMax z interfejsem (buforem) na układzie 74LS07.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

29

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

@darpajdp Juz chyba wiem co masz na mysli.

Wychodzisz z BARDZO blednego zalozenia. Jesli mi nie wierzysz, sprawdz organoleptycznie. Zbuduj, podlacz i zmierz. To ze uklad elektroniczny nie jest zasilany, nie znaczy ze ma wyjscia zwarte do masy. To samo sie tyczy zasilania etc.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

30

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

No dobrze, nie masz SDriveMax-a z płytką  na 74LS07 to muszę wyjaśnić ci na piechotę. Wszystkie sygnały przesyłu danych SIO Atari są typu OC (otwarty kolektor lub dren) dlatego szyna danych w Komputerze Atari zasilana jest z napięcia +5V przez rezystory 4,7kOhm. Podłączając do  szyny SIO SDriveMax z nieszczęsną płytką z układem 74LS07 i dwoma rezystorami 4,7kOhm wpiętymi między zasilanie +5V a szynę danych IN i OUT. Wszystko jest dobrze do momentu w którym nie odłączamy zasilanie od SDriveMax z płytką  na .... .
W ramach wyjaśnienia czemu SDriveMax jest zasilany u mnie z zewnętrznego zasilacza:
1.  Ułatwia wybór gry, programu przed wczytaniem.
2. Moje Atari 800XL nie daje rady zasilić SDriveMax (pobór prądu około 150mA, instrukcja podaje, że obciążenie wyjścia zasilania w gnieździe SIO nie powinno być wyższe niż 50mA) i wyświetlało "krzaczki" na wyświetlaczu.
3. Choć moje 130XE daje rade zasilić SDriveMax patrz pkt. 1.

Ale wracamy do opisu sytuacji przed wyłączenia zasilania SDriveMax. Mamy szynę danych IN i OUT zasilaną w komputerze przez rezystory 4,7kOhm i w SDriveMax a właściwie na dodatkowej płytce w SDriveMax też przez rezystory 4,7kOhm. Pozbawiając zasilania SDriveMax z płytką .... , powoduj, że rezystory 4,7kOhm w SDriveMax nie są podłączone do +5V zasilania a przez mała rezystancje wewnętrzną SDriveMax (przy włączonym zasilaniu wynosi około 33Ohm) z MASĄ (minusem zasilania). To powoduje, że napięcie na magistrali będzie w przybliżeniu wynosiło połowę napięcia zasilania.
I to ta tyle.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

31

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Czyli jednym z możliwych rozwiązań jest też zasilanie SDrive Max z zewnętrznego źródła zasilania ? Wtedy nie należy łączyć pinów zasilania z wtyczki SIO, tak ?

32

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Tak dokładnie.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

33

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Ehhh...

1) Dlaczego odlaczyles pullupy od zsilania atari skoro zasilasz z zewnetrznego zasilacza??
Tak powinienes to zrobic:
https://obrazki.elektroda.pl/7596009800_1580035400_thumb.jpg

2) 150mA jak i 330Om to zdecydowanie za duzo. Podejzewam ze masz jakis trefny LCD

3) Nawet gdyby. Atari jest maszyna zbudowana w technologii TTL. Wszystko co jest wyzsze niz 2V jest uwazane za stan wysoki. Nie oznacza to oczywiscie ze tak powinno byc. Jednakze uzywanie komputera z podlaczaonym a niezasilonym urzedzeniem jest takim samym bledem.

4) Jak juz tak bardzo przeszkadzaja ci te rezystor i musisz je zmienic, zmien je na 10k ... albo wywal wogole.

Ostatnio edytowany przez willy (2020-01-26 12:01:29)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

34

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Czemu pull-upy są na obu liniach (Tx i Rx)? Wyjście emulatora ma być typu OC, pull-up jest po stronie Atari. Rezystory podciągające mają być tylko na sygnałach przychodzących z Atari.

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

35

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

willy napisał/a:

Jednakze uzywanie komputera z podlaczaonym a niezasilonym urzedzeniem jest takim samym bledem.

Powiedz to projektantom wszystkich stacji dyskietek do Atari 8bit, że źle zaprojektowali swoje stacje bo mają wyłącznik zasilania i można w każdej chwili ją włączyć i wyłączyć według potrzeb.

Ostatnio edytowany przez darpajdp (2020-01-27 06:48:50)

1088XEL i inne XL, XE, ST.

36

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Projektanci w instrukcji obsługi zawarli informację, że zasilanie urządzeń peryferyjnych należy włączać przed włączeniem zasilania komputera, a wyłączać dopiero po jego wyłączeniu.

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

37

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Peryferia należy włączyć przed włączeniem komputera po to, by komputer je wykrył. Nie wykryje tych offline. Nie ma więc obowiązku włączania wszystkich peryferiów w łańcuchu SIO. Jak ktoś ma nowy wynalazek, który on czy ktoś inny wynalazł nie zachowując zgodności z wymogami ATARI SIO, to niech się z tym buja. Zasada jest prosta: Na pinie 3 SIO  w urządzeniu zewnętrznym ma być kolektor tranzystora wyjściowego (bez żadnych podciągnięć do +), na 5 i 7 szeregowy opornik 100 kΩ połączony z bazą tranzystora wejściowego.
Większość peryferiów używa też sygnału +5 V z pinu 10.

Ostatnio edytowany przez jer (2020-01-27 13:23:33)

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

38

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

To już będzie ostateczna obudowa do SDrive Max wykonana z klocków Lego. Może nie jest tak porządna jak te drukowane, ale
zrobiona własnoręcznie  i jest funkcjonalna.

Post's attachments

Ob1.jpg 161.72 kb, liczba pobrań: 1 (od 2020-01-27) 

Ob2.jpg 160.17 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

39

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Jest nowy release SDrive MAX v1.2c3, ma coś na kształt autodetekcji wyświetlacza/dotyku.

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

40

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Tylko że jest w nim bug, źle wykrywa touch od mcu friends.
Ma co prawda obsługę wyświetlacza ili9325, ale toucha nie wykrywa poprawnie.
Przynajmniej ta wersja którą dostałem na testy miała tego buga.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

41

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Ta opublikowana c3 jest poprawiona.

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

42

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

To ja odswierze temat.

Zbudowalem sobie SDrive MAX'a i dziala na zewnetrzym zasilaniu.
Co trzeba zrobic aby SDrive MAX mogl byc zasilany z Atari ?

43

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Odpowiedni pin podłączyć, tylko pamiętaj, że nie mogą działać zasilania razem.

Sikor umarł...

44

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Sikor napisał/a:

Odpowiedni pin podłączyć, tylko pamiętaj, że nie mogą działać zasilania razem.


Jesli masz na mysli pin 10 +5V z SIO do +5V Arduino to juz to sprawdzalem i u mnie niestety nie dziala.

45

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Sprawdź czy twoje CloneDuino nie ma jakichś extra zworek itd. To MUSI działać.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

46

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Dziala tak jak powinno. Zlamal sie przewod na ktorym testowalem. Przelutowalem wszystko na docelowy kabel i wszystko jest ok :)

Dzieki

Ostatnio edytowany przez Monsoft (2020-03-30 13:05:15)

47

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Mam pewien problem , wszystko zaprogramowanie niby działa ale wyskakuje error init fat: 2

48

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Miałem taki problem jak wgrałem wsad bez bootloadera programatorem USBAsp (program "wstawał", zanim karta była gotowa), ale może to też być kwestia za dużej (nieobsługiwanej) karty pamięci, lub nieobsługiwanego systemu plików na karcie pamięci (ExFAT, NTFS).

Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2020-12-31 12:10:12)

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

49

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Karty wkładałem 512Mb, 2Gb, i 8Gb wszystkie formatowane na FAT32.
Nie wiem jak jest z bootloaderem.
A może masz taki bootloader, to bym wgrał wszystko od nowa.

50

Odp: SDrive Max potrzebna pomoc.

Witam wszystkich w swoim pierwszym poście . Coś mnie podkusiło i zrobiłem sobie wgrywadełko Sdrive Max na wyświetlaczu 2.4 i płytce UNO . Projekt wydawał się prosty ,ale niestety nie do końca . Po pierwsze wyświetlacz niby jest opisany jako ili9341 ( tak twierdzi sprzedawca) ale obraz poprawnie wyświetla się po wgraniu ili9329 . W tym pierwszym przypadku treść jest w lustrzanym odbiciu i do góry nogami. Udało się uzyskać poprawny obraz dopiero w wersji softu 1.2 bo wcześniejsze ( 1.0 i 1.1 ) albo nie wyświetlały nic albo tylko znacznik kalibracji . I tu dochodzimy do sedna. Co bym nie wgrał do tego to nie da sie zmusić urządzenia do obsługi funkcji dotykowych. Pomijając to wgrywajka działa i da się ją obsługiwać z poziomu Atari.  Pisaliście tutaj że to się zdarza bo jest bałagan w opisie i obsłudze wyświetlaczy a dostępny soft nie jest w 100% kompatybilny .Niestety moja wiedza jest za cienka do własnoręcznej kompilacji kodu . Pytanie czy jest mi ktoś w stanie podrzucić jakiś pomysł na rozwiązanie problemu ?

Ostatnio edytowany przez adamn (2021-04-18 11:56:37)