1

Temat: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Zostając wezwany do tablicy przez Tebe podzielę się swoją twórczością, której poświęciłem sporo godzin na zakodowanie tego.
Z racji że mam wenę na retro więc powstało takie coś - playerek grający na 4 kanałach softsyntch wraz z nieco trikowym odtwarzaniem sampli - od strony technicznej 4 kanały grające na 8 khz z oversamplingiem na 16khz ( w zasadzie co 2 miksowane kanały jest wpis do DACa ) , od strony technicznej jest to player formatu PumaTracker - mam nadzieję że każdy słuchając będzie wiedział skąd te utwory pochodzą , ja zawsze chciałem usłyszeć kawałek nr 7 na Atari i mam nadzieję że nie tylko mi to sprawi radość :)
Trochę nieskromnie powiem że jest to chyba najładniej grająca procedurka tego typu na małe Atari.
Podpowiem to jest prezentacja pierwszego z 2 playerków ;)

W załączniku pliki obx (atarowe comy)

Post's attachments

toki3.obx 18.44 kb, liczba pobrań: 60 (od 2020-01-30) 

toki4.obx 17.87 kb, liczba pobrań: 46 (od 2020-01-30) 

toki5.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 39 (od 2020-01-30) 

toki7.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 51 (od 2020-01-30) 

toki9.obx 18.34 kb, liczba pobrań: 40 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Jak zwykle perełka :) Playerek gra bardzo fajnie (na razie odsłuchałem na emulu, ale wieczorem posłucham na Atari). Dzięki Święty!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

gra idealnie :-)

PumaTracker to nie wariacja FutureComposera?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

w zasadzie tak , pierwszy powstał playerek do futurecomposera 1.4 ;), pumatracker bazuje nieznacznie na nim. Ogólnie używa fal z fc1.3 oraz podobnego zapisu songu typu 32 wierszowe patterny, songpozycja - pattern plus 2 transpozycje - instrumentu i nuty , rożnice są w zapisie patternów oraz całkiem innej filozofii opisu instrumentów ale koncepcja jest podobna - 2 tablice - jedna do obsługi głośności oraz numeru próbek , druga do modulacji częstotliwości ( zmiana nuty bądź samej częstotliwości).

Za to dużo miałem rozkminiania samego sposobu działania playera z amigi , zwłaszcza że sam kod playera jest jakąś deasmblacją oryginanego kodu bez żadnego opisu zmiennych ... Tak że część było podglądnięte z amigowego playera , część była napisana od początku na bazie szczątkowej instrukcji samego pumatrackera ...

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 12:18:48)

5

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tylko szukac bazy muzyczek :D


a ten wspomniany drugi player to.... ?

Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 12:37:58)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

gra pięknie :)

szukałem informacji na temat Puma Tracker-a, samego programu nie namierzyłem, tylko moduły z kilku gier m.in. Toki
z informacji wynika że tracker był wykorzystywany w komercyjnych produkcjach firmy OCEAN, w grach

gdyby był dostęp do tego tracker-a, może byłaby możliwość tworzenia nowych modułów, nowe narzędzie dla scenowych muzyków

Ostatnio edytowany przez tebe (2020-01-30 13:08:47)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tu lezy

https://demozoo.org/productions/184151/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

@tebe: http://www.planetemu.net/rom/commodore- … ile-cr-abg

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tak, dzięki :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

ogólnie to najlepszym rozwiązaniem odnośnie edytora byłoby połączenie komend z future composera z pumatrackerem i zrobienie edytora na którym dałoby się tworzyć tego typu utworki :)

XXL drugi playerek to future composer ale docelowo chciałbym wykorzystać go w jakimś interku ;)

11

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

dwie dobre wiadomosci.

- bedzie plajerek

- bedzie intro

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

uuuu, playerek za dobry jest żeby go od razu upubliczniać ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW :P W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 16:43:28)

Post's attachments

toki1.obx 16.02 kb, liczba pobrań: 42 (od 2020-01-30) 

toki6.obx 17.28 kb, liczba pobrań: 40 (od 2020-01-30) 

toki8.obx 18.81 kb, liczba pobrań: 43 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

.... rewelacja ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Super gra... przez chwilę się zastanawiałem czy to na pewno jest Pokey... kawał dobrej roboty :-)

https://systemembedded.eu/
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

16

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

@Święty: mi te WOW rosło za każdym razem, jak podsyłałeś mi kolejne pliczki do testów. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

17

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

swiety napisał/a:

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW :P W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie


Amazing work ! I now feel unfortunate that the sound of my 130XE is playing through my monitor speakers which cannot play very loud.

18

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Święty - zrób wersję pod TURBO!! - przykładowo istnieje obecnie wersja softsynth playera (by Mono) grająca na 6502 i 65c816, różnica jest powalająca ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

19

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Właśnie miałem zapytać ile to KHz może zrobić na rapidusie.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

20

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

wersja dla starego Softsynth wyrabiała coś około 50kHz.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

21

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

dajcie jakiegoś linka do dokumetacji np rapidusa - bo rozumiem że dla tej kary chcielibyście specjalną wersję :)
Sam nie mam tego w swoim atari a że chwilę już wypadłem z obiegu więc nie do końca wiem jak działa to wszystko , z tego co widzę altira emuluje rapidusa więc jak będę wiedział jak mogę spróbować zrobić wersję dla 20mhz

22

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

najlepiej niech się wypowie Mono, który robił już softsynth pod turbo. Choć, to nie były dwa programy tylko jeden. Sprawdzał wydajność cpu i obliczał odpowiednio bitrate.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

23

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Na http://drac030.atari8.info jest Rapidus OS (jeszcze niedawno nazywał się DracOS). Wczoraj wyszła nowa wersja nr 2.41. Zaprogramuję tę wersję u siebie i podeślę ci cały zrzut flasha z Rapidusa.

W razie czego pisz do autora karty, czyli Pasia. Jest tutaj na forum.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

24

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Programiki, które popełniłem są dwa: PSGPLAY (synteza AY na POKEY-u - gra dumpy .PSG - nie jest jeszcze publicznie udostępniony bo nie jest skończony) i SSPLAY (odtwarza moduły z SoftSynth-a).
Nie pisałem programów specjalnie pod Rapidusa (dlatego nie programuje Rapidusowych rejestrów), ale chciałem żeby procedury syntezy poprawnie działały w komputerach z dowolnym kwarcem. W związku z tym przed odtwarzaniem utworu puszczam procedurę odtwarzającą na pustych falach i patrzę ile cykli syntezy wykona się w 50/60 ramkach. Potem zależnie od tego przeliczam częstotliwości dźwięków.
Rapidus dzieli pamięć podstawową na 4 banki po 16K. Użytkownik może "dopalić" bank podczas konfiguracji Rapidusa. Adresowanie banku dopalonego działa z pełną prędkością 816, adresowanie niedopalonego synchronizuje dostęp do pamięci z zegarem 1.77MHz *.
Dostęp do rejestrów I/O zawsze jest synchronizowany z zegarem 1.77MHz *.
I cała filozofia.

* - właściwie to zegar na płycie Atari

Edit: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Jeden POKEY może grać dwie fale PDM - 1+3 i 2+4. AUDCTL ustawiasz na 1.77 na kanałach 1 i 3, filtr na 1+3 i 2+4 i łączysz generatory 1+2 i 3+4 w pary. Ponieważ okres generatora jest < 256 to obydwa kanały 1 i 2 mogą generować falę o wypełnieniu 1/7 (oidp) bo zarówno AUDF1 i AUDF2 jak i AUDF3 i AUDF4 będą się przeładowywać w tym samym momencie. Może miałbyś mniej miksowania wtedy. Sampla generujesz parami 1+3 i 2+4.

Ostatnio edytowany przez mono (2020-02-01 17:20:23)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

25

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

jedynie zostaje mi jeden kanał C1+C3 na 1.79 z filtrem bo na kanalce C2 mam zegar taktujący przerwanie IRQ dla playera - w tym przypadku zegar bazowy 15khz /2

Będe orał temat