1

Temat: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Witam forumowiczów,
czy ktoś z Was ma doświadczenie w temacie zapisywania stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez funkcję freezer w QMEG?
Potrzebuję osoby, która ma doświadczenie w tej kwestii i dosłownie krok po kroku wytłumaczy mi łopatologicznie jak to zrobić.
W internecie co prawda są instrukcje do QMEG, ale są tak niezrozumiale dla mnie napisane, że nic z tego nie rozumiem...
Trzeba ponoć jakoś konfigurować ramdyski, ale w którym momencie (przed wczytaniem gry czy po) oraz w jaki sposób co i jak skonfigurować to już nie napisali.
Poza tym nigdzie nie znalazłem informacji czy w ogóle można zapisywać te stany na w/w urządzeniach.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :)

2

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

dobrze że zadałeś to pytanie bo może z tydzień temu zastanawiałem się jak to rozwiązanie pod qmegiem funkcjonuje.

@Voy - ?? :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

3

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

instrukcja Q-MEG  http://madteam.atari8.info/index.php?syzygy=q404ins

1. Przygotuj na Sio2SD pusty ATR (może być sformatowany w Medium) pod napęd D2
2. Wczytaj gierkę z D1
3. Zapis stanu gry do ext-ram Control + Help   oraz  Control + S
4. Odtworzenie ww z  ext-ram  Control + Help   oraz  Control + L
5. Zapis z ext-ram na D2    Control + Help  wybierz napęd 2   oraz Shift + W
6. Odczyt z D2 do ext-ram   Control + Help  wybierz napęd 2   oraz Shift + R

4

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Dzięki pajero, potestuję dziś wieczorem. :)

5

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Niestety nie jest tak różowo, znaczy zapisuje się i wyczytuje spoko, ale sporo gier się sypie, a to nie ma części grafiki, a to dźwięku etc. to taki uroki softwarowego freezera niestety

6

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

a to nie jest tak ze przed zaladowaniem freeza najpierw trzeba odpalic gre a dopiero pozniej wczytac freeze?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

tak jest lepiej

no i ogromna część gier wyłącza OS i kaput

8

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Inne pytanie. Qmeg zrzuca na przykładowe w/w D2: dane do pliku, czy sektorami na urządzenie?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

To zrzut pamięci sektor za sektorem. Jeden ATR to jeden zrzut i nic więcej

10

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

hmmm.. czyli taki zrzut da się wykonać na podmontowany pod Dn: ATR na IdePlus. Może się tym dziś pobawię ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

11

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

=> pajero:

1. Piszesz"5. Zapis z ext-ram na D2    Control + Help  wybierz napęd 2   oraz Shift + W ".
W jaki sposób wybierać ten napęd D2? Bo jak nacisnę klawisz 2 na klawiaturze, a potem Shift+W to kompletnie nic się nie dzieje...
2. Czy jeśli później chcę wgrać zapisany stan gry, to muszę tę grę najpierw uruchomić i potem wgrać zapisany stan, czy po prostu od razu odpalić wirtualną dyskietkę, na której zapisałem wcześniej ten stan?

12

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

1) start chyba jeszcze trzeba nacisnąć ;) najpierw dyskietka się sformatuje później zapisze zrzut gry.
2) najpierw musisz wgrać grę, albo przynajmniej zacząć ja wgrywać i wejść do qmega ctrl+help

ps. w załączniku skróty klawiszy Qmega, którą otrzymałem od Mq (za co jeszcze raz dzięki), mam nadzieję, że się nie obrazie za to że to umieszczam.

Ostatnio edytowany przez lopez (2020-02-22 12:22:54)

Post's attachments

qmeg404manual.txt 3.13 kb, liczba pobrań: 12 (od 2020-02-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

13

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

@lopez: a jak testowałeś tego freezera i Ci się niektóre gry wywalały po wczytaniu z zapisanego stanu, to może faktycznie kwestia tego wczytania danej gry najpierw normalnie. Chodzi o to, że tak jak gdzieś tam wcześniej w innym wątku koledzy pisali, że ten freezer nie zapisuje stanu niektórych rejestrów. Wtedy może wczytanie najpierw normalnie danej gry poustawia właściwie niektóre rejestry i odczyt zapisanego freeza będzie śmigał poprawnie? Testowałeś tak dla tych gier, które wcześniej pisałeś że były walnięte po odczycie?

Edit: ten plik ze skrótami klawiszowymi to lopez faktycznie dostał ode mnie, ale nie ja jestem autorem, znalazłem to gdzieś w necie na jakiejś stronie, tylko zapisałem sobie do pliku tekstowego:-)

Ostatnio edytowany przez Mq (2020-02-22 19:00:04)

14

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Tak, nic to nie zmieniało, ale ja testowałem tylko robbo i freda, z tym, że w robbo wystarczyło stracić życie i wszystko wraca do normy, ale fred traci dźwięk.

15

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Ok,
ale w jaki sposób wybrać napęd nr 2?
Przez naciśnięcie klawisza 2?
Jeśli tak, to po naciśnięciu klawisza 2 jest krótki beep, jeśli potem nacisnę START, to kompletnie nic się nie dzieje, nic się nie formatuje...

16

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Najpierw 2, później SHIFT+W

17

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

=>lopez:
to nie działa, nic się nie dzieje po naciśnięciu SHIFT+W... :(

18

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Już chyba wiem, w czym problem:
QMEG nie widzi dyskietki, którą umieściłem w napędzie D2.
Ale czemu?
Może jest z złym formacie?
Jakim programem można stworzyć opusty ATR?
Ja używam AtrUtil...

19

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Jeszcze trochę poczytałem i wychodzi na to, że chyba tylko z poziomu menu systemu QMEG możemy zafreezowany program nagrać na dysk ( Shift + W), nie można tego zrobić z poziomu gry.
No to jak w takim razie wyjść z uruchomionej gry i wejść do systemu QMEG bez wyłączania komputera (i tym samym utraty danych)?

20

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Select+Reset

21

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Ok,
udało się coś nagrać.
Potem wczytuję ten zapis znowu z poziomu menu QMEG, tak?
SHIFT+R.
I czym to znowu mam zatwierdzić, żeby się uruchomiło?

22

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Pewnie Start

23

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Niestety nie... :(

24

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Po naciśnięciu SHIFT+R (i zatwierdzeniu przez START) coś się wczytuje.
Po czym wraca z powrotem do menu QMEG.
Naciśnięcie w tym momencie START nic nie daje.
Jak zatem uruchomić te wczytane dane?

25

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Może musisz wczytać Shift+R co spowoduje odczyt z dyskietki i wrzucenie zawartości do ramdysku. Następnie może musisz przejść do freezera i stamtąd odczytać do pamięci. Tak bym próbował, ale to tak tylko sobie z głowy kombinuję, nie wiem czy tak jest.