1

Temat: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Odnalazłem kilka źródełek, korcą mnie szczególnie do skończenia dwa z nich (dobra, nie odnalazłem, ale miałem tylko zarzuciłem temat). Obie gry są grami pseudolosowymi, obie wymagają dopracowania, ale...
1. Uwolnij Łajkę - jest prostsza (w założeniach) w konstrukcji, możliwe w miarę szybkie ukończenie, tym bardziej, że scenariusz mam z grubsza rozpisany
2. Tajemniczy Zamek 3 - muszę ostrożnie gospodarować grafiką, gdyż nie wiem, czy graficzka będzie chciała coś jeszcze dorysować... Na pewno to nie powstanie szybko, ten typ gry u mnie znacie sami... Scenariusz ma tylko zarys, raczej tylko duży ATR wchodzi w grę.
W załącznikach stare koncepcje z tego. Miło by było poczytać komentarze od Was.
Dodam tylko, że żadna z tych gier nie ukaże się na planowanym cartridge-u, ale będzie tam jedna nowa prosta gra ode mnie - o ile uda mi się ją ukończyć. To dla mnie priorytet, ale czasem trzeba się oderwać i zrobić coś innego dla uspokojenia ciała i duszy :P
=====>
Mój głos to pomidor, abym widział wynik ankiety...

Ostatnio edytowany przez Sikor (2020-04-04 18:00:15)

Post's attachments

INTR.XEX 17.78 kb, liczba pobrań: 20 (od 2020-04-03) 

LAJKA2.xex 18.86 kb, liczba pobrań: 21 (od 2020-04-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

2

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Tylko nie napisz za chwilę z rozgoryczeniem, że nikt się nie odezwał. Zajrzę w te załączniki dziś lub jutro i wtedy na pewno zagłosuję:-)

3

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Nie, tu nie napiszę :P TO moje stare wypociny i tu terminów nie ma, więc spoko.

Sikor umarł...

4

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Coś jakby nie można oddać głosu..

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

5

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Proszę jakby się powtórzyło w komentarzach - miałem tylko możliwość zresetowania wyniku. Póki co był jeden głos na TZ3.

Sikor umarł...

6

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Uratuj Łajkę

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

7

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Wczoraj się dało głosować, dziś nie.

Trudno powiedzieć, ja sam robię przeważnie to na co mam ochotę i myślę, że to najlepsza droga żeby zrobić coś dobrze i do końca. Mam różne pomysły, często zaczynam robić coś pod wpływem jakiejś rozmowy, czasem jakiś pomysł wpadnie sam do głowy.

Myślę, że jeżeli masz już koncepcję i chciałbyś dokończyć którąś grę to zrób tę która w jakiś sposób jest dla Ciebie wyzwaniem. Według tego co napisałeś pomysł z Łajką jest bardziej zaawansowany i może jest bardziej oryginalny, więc myślę że ten, ale może masz inny ciekawy pomysł?

8

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Pełna zgoda z QTZ, żeby robić to na co ma się ochotę w danej chwili. Ja tak samo robię z elektroniką, niektóre projekty porzuciłem, niektóre sobie dłubię, czasem rzucam wszystko i robię coś zupełnie innego - to są takie prawa tego, że robimy to wszystko jako hobby, a nie jako robotę z szefem czy klientem nad głową.

Z rzeczy, które pokazałeś Tajemniczy zamek wydaje mi się być kuszący, ale to za sprawą fajnej grafiki tytułowej, natomiast wszystko zależy czy gra będzie wystarczająco ciekawa i w całości wciągnie. Generalnie muszę jednak dodać, że moja ocena może być kompletnie bezpodstawna, ponieważ nieszczególnie przepadam za grami paragrafowymi i tekstowymi, a wiem, że Sikor w takich typach się raczej obraca.

Jeśli chodzi o opcję "olej to i pomyśl nad czymś innym", to myślę, że od gier paragrafowych i tekstowych mogło by być krokiem w przód robienie gier bardziej rozwiniętych przygodowych typu point and click. Tak sobie myślę, że pakując w point and click scenariusz tego typu jakiego robisz w grach paragrafowych, z taką grafiką jaką operujesz, być może był byś w stanie w Twoim ulubionym Turbo Basicu XL zbudować grę w typie hitów Rolanda Pantoły. To taki luźny mój pomysł, bo bardzo lubię takie gry i chętnie bym coś takiego zobaczył na świeżo na Atari, a jednocześnie może było by to fajne wyzwanie dla Ciebie skoro masz ochotę coś sobie popisać.

9

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Z P&C jest jeden problem - tu już jest potrzebny dobry grafik. Do TZ3 kiedyś udało mi się od jednej osoby zdobyć sporo grafik, ale niestety jakiś czas temu kontakt się urwał. A brak grafika to główna bolączka gier robionych przeze mnie - bo w tym po prostu noga jestem.

Sikor umarł...

10

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

To rób grafikę symboliczną tylko, ale z dobrym scenariuszem i gameplayem. Jak będziesz miał kawałek gry gotowej i będzie zachęcająca, to może skusi się jakiś grafik ze stałych ekip robiących grafiki na kompoty i do różnych współczesnych gier. A tak sobie myślę, że w TBXL powinno się spokojnie dać radę zrobić taki point&click. Wyobrażam sobie np. to co zrobiłem w The Last Disk+ (w sensie nakładu pracy i skomplikowania kodu/logiki) i w zasadzie wystarczyło by do tego dołożyć jakąś strzałkę jako kursor z PMG i spokojnie by to uciągnęło się wszystko. Można z góry założyć, że gra będzie duża objętościowo w sensie nie pchać na siłę wszystkiego w RAM, tylko doczytywać z atr-a. Zmierzam do tego, że wydajnościowo i możliwościowo powinno się spokojnie dać zrobić w TBXL grę na poziomie produkcji Pantoły. Oczywiście faktycznie grafika jest potrzebna dobra, tu nie przeczę. Natomiast ja o tym wszystkim wspomniałem dlatego tylko, że myślę sobie, że taka gra to by mógł być na prawdę jakiś nowy hicior, a skoro chcesz się bawić w TBXL i jednocześnie iść dalej i rozwojowo w stosunku do tego co robiłeś wcześniej, to jest jeden z kierunków możliwych jaki podsuwam:-)

11

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

No, TZ3 na pewno będzie się doczytywał ;) A z C&P nawet swego czasu z Pinokiem myśleliśmy nad czymś, ale upadło właśnie z powodu braku grafika... A TB spokojnie to uciągnie, choć Rolandem Pantołą niestety nie jestem (w sensie kodowania oczywiście) ;) Zobaczymy.

Sikor umarł...

12

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

W ciekawą przygodówkę z interaktywną grafiką chętnie bym pograł :)

W zamierzchłych czasach chciałem zrobić przygodówkę. Chyba wtedy jeszcze takich gier nie było? Miało się sterować szczurkiem podobnym do postaci ze Spy vs Spy, gdzie po zebraniu i użyciu przedmiotów w domu miało się lecieć w kosmos :) Powinienem mieć jeszcze rysunek :)

Kiedyś pytałeś mnie czy bym nie zrobił grafiki do jakiejś Twojej gry. Jak to mówią na bezrybiu i rak ryba, ja od czasu do czasu coś narysuję, ale do poziomu grafików dużo mi brakuje i chyba nie dałbym rady aż tyle grafiki na całą grę zrobić.

Łatwiej rysuje się na kartce, potem można to zeskanować i poprawić lub przy pomocy tabletu graficznego (ja mam taki mały kilku calowy). Pisałem już o tym przy okazji konkursu Blukiego i mojej niby gry. Do której zrobiłem trochę grafiki (obrazki powyżej).

Na marginesie: Tej gry chyba już nie dokończę. To co jest, to zaledwie zajawka tego co miałem zamiar zrobić. Miała to być jedna z dostępnych miejscówek w większej całości. Niedawno napisałem program - "kostka do gry", który miał powstać na potrzeby tego projektu, a napisałem go bo sama kostka pseudo 3D wydała mi się ciekawym wyzwaniem. Kolejnymi niedokończonymi pomysłami są Koło Fortuny i Gra w Statki, a to jeszcze nie wszystko... a teraz zajmuję się OCR-em... i turbo K.S.O. ;)

Ostatnio DearHenry przyznał że jest grafikiem, może by się zgodził coś narysować? ;) Ew. mógłbym spróbować zapytać znajomych grafików... jak rozumiem projekt niekomercyjny?

Ostatnio edytowany przez QTZ (2020-04-07 09:43:58)

13

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Podoba mi się koncepcja Twojej grafiki. Nic, jak skoczę projekt na carta to do czegoś usiądę.  Niestety, zdalna praca jako nauczyciel mnie dobija - poziom niekompetencji uczniów i rodziców jest tragiczny... A i narzędzia nie ułatwiają sprawy.

Sikor umarł...

14

Odp: Jak myślicie, warto do tego teraz wracać?

Dzięki.

Znalazłem rysunki, o których pisałem - projekt mojej gry, który prawdopodobnie powstał nie później niż w 1992 roku (najpóźniejsza data jaka jest zapisana na pozostałych kartkach). Spróbuję te rysunki zeskanować. [Co ciekawe szukając znalazłem moje notatki z elektroniki, które uzupełniają to o czym pisał dziś Jer.]

Oglądałem jednego dnia lekcje w TV, trafiłem na dość ciekawe (podobno były też wpadki uczących). Ale nie wyobrażam sobie jak wyglądają lekcje on-line z grupą dzieciaków.