1,676

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Tzn., żeby było jasne, ja to sobie w sumie na początek skorzystałem z otwartego projektu carta 4Mbit read-only zgodnego z "połową" Maxflash 8Mbit, a cel był taki, że wziąłem na warsztat coś gotowego, co szybko byłem w stanie przerysować, żeby zrobić test wymiarów płytek pod obudowy Sikora. Natomiast ponieważ projekt ten był zrealizowany na bazie układu xilinx, a tak się składa, że ostatnio bawię się xilinxami, to mając już ten prototyp pobawiłem się tym trochę bardziej i zrobiłem w wersji prototypowej egzemplarz rozszerzony, który ma już pełne 8Mbit i potrafi robić również zapis, a więc jest to w sumie kartridż zgodny całkowicie z Maxflash 8Mbit. Chwilowo temat stanął na tym, że mam prototyp, ale pewnie zrobię pod to jakieś płytki, możliwe też, że udostępnię źródła, więc jak by co, to można by gdybyś nie miał nic przeciwko i gdyby nie rodziło to jakichś konfliktów interesów, to polecić takie rozwiązania dla tych, którzy chcą sobie samemu takie kartridże budować i wykorzystać na nich xbios. Jak by co, to jestem otwarty na jakieś udostępnienie, pomoc itp., jeśli chodzi o stronę sprzętową tego mojego rozwiązania gdybyś potrzebował takie carty, chociaż wiem, że robicie już tam coś równolegle z Kubą Husakiem, to nie chcę przeszkadzać - ot taki przypadek się wydarzył, że akurat mi się niechcący zbudował taki kartridż:-)

1,677

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

kart wedlug projektu:
https://atariage.com/forums/topic/23851 … nt-4479957

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,678

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

skąś znam tą obudowę :D

Sikor umarł...

1,679

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

zgadza sie :-) dobrze rozpoznajesz

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,680

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

A ja tą łapę i resztę otoczenia:-)

1,681

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

pojawil sie xBOOT w wersji DOS

porownanie do Foxowego Dosa w 384 bajtach:

obydwa mieszcza sie w boot sektorach
xboot zostawia pamiec wolna od $700, Dos Foxa od $097F
xboot obsluguje wszystkie rozszerzenia formatu dos2, Dos Foxa obsluguje standardowy (nie obsluguje MyDos)
xboot sam konfiguruje sie na wielkosc sektora, Dos Foxa trzeba kompilowac na odpowiednia wielkosc sektora
xboot nie ma zapisu, Dos Foxa potrafi zapisac istniejacy jednosektorowy plik

Post's attachments

xBootDOS.obx 384 b, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,682

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pytanie teoretyka - dla Turbo Basica XL pojawia się więc dodatkowa przestrzeń w zakresie $700-$1fff? Szósta strona wolna? Serio pytam.

Sikor umarł...

1,683

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

na stronie $600 jest bufor sektora, mozna skonfigurowac bufor sektora na strone $700 wtedy pamiec od $800 w gore jest wolna


wez sobie sprawdz, nagraj na dyskietce turbobeja pod nazwa AUTORUN i zainicjalizuj ja tym programem. jak trzeba bedzie ustawic bufor na $700 albo ustawic memlo to daj znac.


---
ten xBOOTa DOS jeszcze troche podrasuje bo juz widze ze na rozmiarze moge urwac pare bajtow...

Ostatnio edytowany przez xxl (2020-04-15 17:30:34)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,684

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

O.K. Może się przydać w takim razie. Dzięki za info.

Sikor umarł...

1,685

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Tebe zglaszal problemy - $480 to za nisko...

ta wersja jest jak wszystkie DOS od $700 do (jak zaden) $937

Ostatnio edytowany przez xxl (2020-04-15 17:29:20)

Post's attachments

xBOOTDos.obx 384 b, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

xBOOT_Initializer(DOS).xex 915 b, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,686

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Mq napisał/a:

to polecić takie rozwiązania dla tych, którzy chcą sobie samemu takie kartridże budować i wykorzystać na nich xbios. Jak by co, to jestem otwarty na jakieś udostępnienie, pomoc itp., jeśli chodzi o stronę sprzętową tego mojego rozwiązania gdybyś potrzebował takie carty, chociaż wiem, że robicie już tam coś równolegle z Kubą Husakiem, to nie chcę przeszkadzać - ot taki przypadek się wydarzył, że akurat mi się niechcący zbudował taki kartridż:-)

MQ Ja chetnie byl zduplikowal taki propotyp i potestowal ze swoja gra :)
Moze warto wydzielic oddzielny temat na forum.

1,687

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

W tzw. międzyczasie trochę korespondowaliśmy z xxl'em, czego efektem było zaprototypowanie działającej obecnej wersji Prince of Persia na kartridżu zgodnym z Maxflash w wersji read-only 4Mbit. Ustaliliśmy też, że projekt kartridża nie dubluje się z pracami xxl'a z Kubą Husakiem, bo oni tam mają inne trochę cele i trochę inny kartridż robią.
Założę oddzielny temat jak już dokończę prace nad kartridżem. Będzie to kartridż w pełni zgodny z bankowaniem Maxflash 8Mbit z możliwością zrobienia na tych samych płytkach wersji z zapisem lub read-only oraz wersji z mniejszą kością czy też z jedną kością zamiast dwóch w przypadkach kiedy chcemy zrobić np. pojedynczą grę na kartridżu i uprościć konstrukcję oraz obniżyć koszty produkcji samych kartridży.
Fajne jest to, że produkcje przygotowane z użyciem xbios w formie dyskietkowej (atr) można praktycznie od ręki przenieść na taki kartridż.
MADRAFi, tak że jak chcesz to poczekaj trochę na osobny wątek z kompletem informacji, a jeśli chcesz wcześniej pogadać i coś porobić w tym temacie, to odezwij się do mnie na PW.

1,688

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Będzie się dawał odpalić z Ultimate Cart?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,689

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl musiał by odpisać, ale z tego co wiem, to skoro obrazy kartridży oparte o xbios przygotowane są w standardzie Maxflash i działają na tym kartridżu, to powinno się dać odpalić taki obraz na wszystkich kartridżach, które potrafią emulować ten standard -ktoś o tym pisał już w wątku PoP na atariage.
Czyli prawdopodobnie będzie to działało na popularnych multi kartridżach.

1,690

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

@perinoid @Mq: to prosto sprawdzić - Mq możesz wystawić obraz? Da się wtedy zapisać na SD i sprawdzić.

Sikor umarł...

1,691

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Nie mogę, obraz jest na razie w fazie testów działania xbios na kartridżu i tylko po to zrobiony, sama gra nie może być upubliczniana w wersjach testowych pośrednich modyfikowanych pod kątem różnych nośników. Moim zdaniem będzie to działać, ale na obecnym etapie testy takie nie mają jeszcze sensu, bo autor PoP sam będzie decydował w jakich formach będzie to chciał upubliczniać. Natomiast czy xbios zadziała, to xxl jakiś inny obraz może chyba udostępnić?

1,692

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Prośba o wytłumaczenie. Zaobserwowałem już dawno, ale dopiero wczoraj po kolejnym uruchomieniu PoP postanowiłem się zapytać.

PoP jest bootowany za pomocą xBios (m.in. PoP oczywiście). Zaobserwowałem, że na standardowy OS (XL/XE) po zabootowaniu z obrazu następuje automatyczne uruchomienie gry. Ale jeśli użyję OS z łatą na szybkie SIO, to odpala się tylko do menu i automatycznie nie idzie dalej. Muszę wybrać binarkę i ją odpalić - wtedy ładuje się dalej.

To ficzer czy bug? Jeśli ficzer, to z jakiego powodu? Jeśli bug to może udałoby się poprawić?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,693

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

ani to ani to. to zalez od programisty a metoda zalezy w ktorym momencie chce to zrobic. jesli programista wlaczy standardowy sterownik I/O ale nie zmieni predkosci (moze to zrobic specjalnie ze wzledu na przerwania DLI) to powinien (zalez od momentu kiedy to robi) albo pogodzic sie z turbo i przelaczyc w turbo albo nie godzic na turbo i wymusic powrot stacji do std speed... tak w skrocie...

===
moim zdaniem w tym konkretnm przypadku turbo kompletnie nic nie da ze wzledu na to ze tam idzie dekompresja w locie praktycznie caly czas...

Ostatnio edytowany przez xxl (2020-04-25 11:57:48)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,694

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Sprawdziłem czas ładowania od momentu wybrania poziomu 1 do pokazania się planszy i rzeczywiście, dekompresja obcina przepustowość (ewentualnie loader wyłącza turbo).

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,695

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

:) ciekawe czy dekompresja w locie możliwa jest podczas odczytu z magnetofonu

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,696

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

mysle ze tak

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,697

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

dekompresja musi nadążyć za taśmą

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,698

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

gdyby nie koniecznosc sprawdzania sumy kontrolnej (detekcja poprawnosci danych) to nawet bufor nie bylby potrzebny, moznaby odrazu pobierac dane do dekompresji bezposrednio z SERIN :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,699

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Możesz. Przecież jeśli suma kontrolna się nie zgodzi to i tak przerywasz ładowanie z błędem.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,700

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

wydaje mi sie ze przed sprawdzeniem sumy kontrolnej nie wolno dekompresowac bo program moze "posprzatac" pamiec albo sam siebie nadpisac i juz nie bedzie komu, z czym i gdzie wracac

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.