1

Temat: "TOKI" na 7800?

Jak donosi Atariage - odkryto prototyp TOKI na Atari 7800
Info na atariage: http://atariage.com/forums/topic/234406 … iscovered/
Dedykowana strona na betaphaze: http://betaphasegames.com/7800_Toki_Screens.html
Póki co nic oprócz screenów nie jest do ściągnięcia - ciekawe, na ile w tym prawdy, a na ile "badanie rynku".

Sikor umarł...

2

Odp: "TOKI" na 7800?

Noooo, to jest news. Toki to kultowa giera, taka typowa "salonówka" męczona na Amigach. Nawet nieźle to wygląda.
Czekam w takim razie jeszcze na Turricana na 7800 ;)

3

Odp: "TOKI" na 7800?

To wiemy mniej więcej czemu Atari padło, skoro w 1993 r. robiło jeszcze gry na 8-bitowce ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Odp: "TOKI" na 7800?

Może jakby je wydawali to trzymali by się lepiej, ale Tramiel za bardzo żydził... :P

Sikor umarł...

5

Odp: "TOKI" na 7800?

NES byl sprzedawany jeszcze dluzej.

6

Odp: "TOKI" na 7800?

I co z tego? W 1993 r. Nintendo miało już sprzedanych kilkanaście milionów następcy NES, kiedy Atari nie miało swojego modelu konsoli tej generacji. Poza tym chyba nie chcesz porównywać biblioteki gier 7800 z NES?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

Odp: "TOKI" na 7800?

myślę że właśnie anulowanie projektu Toki przyczyniło się do upadku... :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Odp: "TOKI" na 7800?

Oraz anulowanie ikari warriors na xe ;)

9

Odp: "TOKI" na 7800?

Jeśli miało wyglądać pod względem jakościowym jak Green Beret, to bardzo dobrze, że nie powstało.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10

Odp: "TOKI" na 7800?

@dely, ale kung fu master jest na 7800 naprawdę spoko. I ma lepszą grafę niż na 2600 - choć na 2600 też wymiata, co niektórzy mieli okazję onegdajj sprawdzić na mojej konsoli bodajże na Głuchołazach. Btw - kiedy strona :D

Sikor umarł...

11

Odp: "TOKI" na 7800?

tutaj prototyp.
dźwięki są dość toporne ale wygląda zacnie

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-01-12 10:23:15)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

12

Odp: "TOKI" na 7800?

Ladne. Dzwieki sa toporne, no bo to nadal TIA. Jak na ten chip jest niezle.

13

Odp: "TOKI" na 7800?

Tutaj widać jakie Maria ma możliwości. Są tylko po prostu trudne do wykrzesania. Zwyczajnie brakuje czasu CPU żeby wygenerować te wszystkie fajne display listy i brakuje RAMu żeby je pomieścić.

14

Odp: "TOKI" na 7800?

Mimo ze taki waski ekran (na oko 24 znaki czyli 96 pikseli) to ladnie to wyglada.
Tryby 160A ale pewnie robione na grafice/sprajtach zamiast znakow.
Zostaje duzo czasu Marii na obiekty ale tworzenie Display listy musi byc bardzo czasochlonne.
Ja koncze teraz full screen (160x192) scrolling z paralaxa w trybie 160B (13kolorow) znakowym 2 bajtowym i Maria juz mi nic nie zostawia czasu.
Zeby to mialo sens w grze trzeba by zwezic przynajmniej do 128 piksel.
Ale wtedy trzeba bedzie zmarnowac sprajty na przykrycie lewej i prawej strony. 
Moze mi sie uda wtedy wcisnac 2 sprajty na linie w trybie 4 kolorowym direct.

15

Odp: "TOKI" na 7800?

@Eagle a ile masz maksymalnie warstw (jakiej długości no i w którym trybie) w jednej linii?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

16

Odp: "TOKI" na 7800?

Tryb znakowy 160B (80znakow w lini+2 znaki na scroll) jedna warstwa, paralaxa na znakach jak w flimbo quest.
Display lista podzielona na 2 obszary. Jeden naglowek 5 bajtowy o szerokosci 32 znakow (w trybie dwuznakowym daje to 64 znaki), drugi naglowek 5 bajtowy o szerokosci 9 znakow. Nie da sie przykryc calej lini w tym trybie jednym wpisem do display listy.
Z CharPada64 przerzucilem przy pomocy 3 programow i moich skryptow znaki i tlo z Mayhem in Monsterland ;)
Potem postanowilem wziac troche grafiki z Crownland na drugie tlo. Pierwszy plan jest skonczony, drugi musze narysowac i przekonwerterowac pod wymagania paralax. W weekend powinienem skonczyc. Potem chce zrobic ta sama technika czterowarstwowy paralax. Na pierwszym planie 160A znakowy 2 bajtowy paralax na 2 plany, na drugim tak samo tylko w innych kolorach. Wedlug wyliczen powinno zabrac 378 cykli Marii plus koszt naglowkow i innych. Ale czy procek wyrobi? Na szczescie nie tworze DL na biezaco :)
Najwazniejsze ze mam juz jako taki zbior narzedzi i skryptow do konwersji, potem juz wszystko idzie szybciej.