226

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

popieram i trzymam kciuki :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

227

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

A to nie jest tak jak w przypadku @gorgha, że teraz wydawca decyduje o losie GW? Chyba, że @xxl nie przekazał praw własności do gry.

Gorgh twierdził, że w przypadku TRE Duddie decyduje na obecną chwilę.

228

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

A kogo to interesuje kto decyduje? Efekt jest taki, że osoba, która sentymentalnie wyciągnie z pawlacza Atari i zechce sprawdzić w internecie co tam ciekawego słychać, albo po prostu ściągnąć stare gry i trafi na nasze fora, to w pierwszej chwili zobaczy "o jak fajnie, jest masa ludzi, którzy nadal zajmują się Atari". W drugiej chwili zobaczy całe stado wątków z gównoburzami, a równolegle do tego jakieś mnóstwo konkursów, w których wygrywają jakieś nieistniejące gry. W ostatnim kroku ściągnie Montezumę i więcej nie wróci.

229

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

myslisz?

myslisz ze ktos czyta gownoburze :-) a jeszcze mniej sie tym przejmuje :D

co do drugiej czesci... nawet jakbys napisal Dooma dzis to i tak przyslowiowa Montezuma bedzie miala wieksze wziecie.

pogodz sie z tym.  "nowosciami" interesuje sie garstka sympatkow, z czego polowa obejrzy taka gre na YT i to wszystko :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

230

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

@Mq ja to rozumiem i jestem za modelem który postulujesz. Jednakże bardziej celowe jest kierować te słowa do wydawcy - bo to on ma władzę tę grę puścić lub nie (zakładam, że ma prawa) i wszystkie w przyszłości.

Podejrzewam, że @xxl (Gorgh na pewno) nie oddali Duddiemu gry za darmo tak jak Ilmenit.

Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-02-13 19:36:14)

231

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Temat przeglądam tylko dość pobieżnie, ale moją uwagę przykuły dwa stwierdzenia Mq gdzie opisuje swoje podejście do tworzenia gier. Pozwolę sobie na lekką polemikę :)

Tworzenie gier powinno być celowane za wszelką cenę pod 64kB, jeżeli tylko się da.

Osobiście cenię stock i zawsze jest moim domyślnym targetem. W końcu o to chodzi (mnie), żeby zmierzyć się z epoką i ograniczeniami. Ale tworzenie gier raczej powinno być celowane w to, na co developer ma ochotę.


Gry muszą być wypuszczane za darmo jeśli chcemy utrzymać rozwój naszego hobby.

Tu się zgodzę i tak też robię, wraz ze źródłami. Dodam tylko, że sprzęt, np. SIO2SD też powinien być wypuszczany za darmo, no bo czemu nie?

232

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

mgr_inz_rafal napisał/a:

Dodam tylko, że sprzęt, np. SIO2SD też powinien być wypuszczany za darmo, no bo czemu nie?

chcesz i masz http://sio2sd.gucio.pl/wiki/Hardware_pl

;)

233

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

@mgr_inz_rafal: pełna zgoda, przecież napisałem wcześniej też, że jeśli jest to uzasadnione jakością/zawartością produkcji, to dlaczego nie robić softu pod rozszerzenia? Jestem jak najbardziej za, ale niech to nie będzie default dla produkcji, które da się wcisnąć w stock. Trzeba próbować chociaż.

Co do SIO2SD, to ono jest wypuszczone za darmo. Są udostępnione schematy i wsady, każdy może sobie to samemu zbudować, nie ma problemu. Równolegle jest dostępne też w sprzedaży. I dokładnie tak samo myślę o grach. Gra jest takim "wsadem do sio2sd", a Atari jest "materiałami do fizycznej budowy sio2sd" w tym porównaniu.

@zbyti: takie rzeczy to są kwestie indywidualnego dogadania się, plus resztę reguluje rynek.

234

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

to teraz czekam na u1mb do sciagniecia


;D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

235

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Po co? Są inne lepsze rozszerzenia 1MB do ściągnięcia.

236

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

sa inne lepsze gry od kolekcjonerskiej GW do sciagniecia :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

237

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Mq napisał/a:

@perinoid, piszesz w wątku umieszczonym na forum Atari, w kategorii dotyczącej Atari 8-bit. Nie trzeba chyba tutaj używać słowa Atari, żeby było wiadomo że rozmawiamy właśnie o nim? Bo jeśli tak, to może doprecyzujmy nasze odpowiedzi na pytanie w tym wątku, czy chodziło o ilość pamięci w Atari?

No to chciałem niniejszym oświadczyć, że podszedłem do sprawy w sposób bardziej ogólny. Innymi słowy - uogólniłem problem. Precyzujac: użyłem uogólnienia.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

238

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

perinoid napisał/a:

No to chciałem niniejszym oświadczyć, że podszedłem do sprawy w sposób bardziej ogólny. Innymi słowy - uogólniłem problem. Precyzujac: użyłem uogólnienia.

uzywaj slow ktorych znaczenie rozumiesz. nie uzyles uogulnienia:

perinoid napisał/a:

Po prostu XXL stosuje ogólnie...

to nie jest uogulnienie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

239

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

pablozp napisał/a:

a co to jest GW ?

Gazeta Wyborcza? :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

240

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:

uzywaj slow ktorych znaczenie rozumiesz. nie uzyles uogulnienia:

No tak, zapomniałem, że wiesz lepiej.

Przy okazji, piszę się "uogólnienie". Ale to tak na marginesie. I w ogólności.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

241

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Może jestem jakimś staromodnym nerdem, ale jak dla mnie powinna celować tylko i wyłączeie w to co było wówczas fabrycznie dostępne czyli 64 lub 128 kb, no może 256 bo chyba dało się wówczas coś takiego zrobić. Wszystko inne to "oszustwo". Więcej to jak wkładanie do starej 911ki silnika od obecnej i podniecanie się osiągami jakie to stare rozwiązania nie są super. Zresztą widzę ankieta potwierdza to co myślę ;-)

Ostatnio edytowany przez jedynymentos (2021-02-13 22:43:49)

30 lat temu moje poglądy nazywane były normalnymi, 20 lat temu konserwatywnymi, 10 lat temu skrajnie konserwatywnymi, dzisiaj jestem nazywany faszystą. Ja nie zmieniłem poglądów, tylko idioci zmienili wartości!

242

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:

sa inne lepsze gry od kolekcjonerskiej GW do sciagniecia :-)

Nieadekwatne porównanie. Instalując jakiekolwiek rozszerzenie 1MB będziemy mieli takie same możliwości użycia tej rozszerzonej pamięci. Grając w jakąkolwiek inną grę niż Gravity Worms, nie doświadczymy tych samych wrażeń.

Edit: a w ogóle, to może po prostu trzeba spiracić te wszystkie gry, które są niedostępne i już. Jak ktoś mi pożyczy oryginał, to udostępnię incognito wersję do ściągnięcia z netu. @xxl, pożyczysz egzemplarz na jeden dzień? :-)

Ostatnio edytowany przez Mq (2021-02-13 22:50:10)

243

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:

sa inne lepsze gry od kolekcjonerskiej GW do sciagniecia

Mq napisał/a:

Grając w jakąkolwiek inną grę niż Gravity Worms, nie doświadczymy tych samych wrażeń.

slusznie, sprawdzalem Twoja czujnosc. nie ma lepszej gry od GW

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

244

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

No przecież już kiedyś Ci pisałem, że to bardzo dobra jest gra, jak dla mnie jedna z lepszych, stawiałem w czołówce, ale skoro nie istnieje, to trudno ją tam utrzymać na dłużej.

245

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

jedynymentos napisał/a:

Może jestem jakimś staromodnym nerdem, ale jak dla mnie powinna celować tylko i wyłączeie w to co było wówczas fabrycznie dostępne czyli 64 lub 128 kb, no może 256 bo chyba dało się wówczas coś takiego zrobić.

To znaczy? :)

z początkiem lat '90 miałem 320kB ram założone na krakowskiej giełdzie a z końcem pierwszy interface dysku twardego kupiony osobiście u Simiusa (IDE JŻ/KMK)

Dało się wówczas też zrobić stereo pokey, bo to wynalazek z początku lat '90. Teraz pytanie, czy to za wcześnie, czy za późno :D

Każdy uznaniowo traktuje ten temat więc dla niektórych "epoka" trwała "od" - "do", a dla niektórych trwa "od" i się jeszcze nie skończyła. Trudna sprawa :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

246

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Mq napisał/a:

udostępnię incognito wersję do ściągnięcia z net

incognito ma ten sam blad co U1mb, jak juz bedziesz udostepnial to popraw ten zenujacy babol.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

247

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

:-) hehehe:-) To co, pożyczysz grę na dzień?

248

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:

incognito ma ten sam blad co U1mb,

Tak - ma błąd bo go nie sygnalizuje, ale w nowej wersji U1MB będzie sygnalizował fakt nielegalnego dostępu do portB :)

xxl - czy U1MB oprócz komunikatu ma też wyświetlać twoją podobiznę? :) Wystarczy sam grzybek?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

249

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Czytając https://tooloudtoowide.com/z-pamieci/po … 2020-roku/ uświadomiłem sobie, że tylko jedna z tych gier jest płatna bez pełnej wersji free, chyba tylko obecnie w Delta Shadows nie można pograć bez $$$, Alien Neoplasma jest do kupienia ale można dostać oryginał za free, Sword of Ianna to samo etc.

W świecie ZX ten model jak widać funkcjonuje.

Na C64 to jest różnie, część jest płatna i pozostaje płatna, niektóre tytuły jak Abbey z czasem można było dostać za free.

Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-02-13 23:22:03)

250

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

@Pin: ma byc na wypasie. obiecal :-)


nie zadowole sie byle czym :D

---
ale nie ludze sie, on niczego nie potrafi zrobic dobrze, pewnie guru bedzie mozna wylaczyc albo przeflashowac i zniknie :(

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-13 23:33:59)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.