476

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Krótki napisał/a:

Sektory mogą się wczytywać przy pełnej synchronizacji z muzyczką, która jest specjalnie skomponowana, żeby akurat na czas wczytywania kolejnego sektora grać tylko na dwóch kanałach.

to da sie zrobic. da sie tez zrobic komunikacje na 1 kanale POKEY i 3 zostana na muzyke ale obydwa sposoby maja jedna wade: na stacji dyskow nie beda dzialac - beda dzialac na nowoczesnch emulatorach stacji.

muzka nie zaczeka, silnik stacji moze sie nie obudzic na czas, restrykcje czasowe oggromne, trzeba by bylo przewidziec ze stacja moze juz zasnac, niektore systemy turbo wylaczaja sie jak sie wylaczy silnik i trzeba praktycznie co odczyt odpytaywac o us

a nie zrob turbo to kociokwic bedzie nieziemski...

---

zaraz zaraz.... Ktoras Arsantica wlasnie tak robi, na czas ladowania przelacza sie granie muzyki na player na 2 kanaly :-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-24 21:08:23)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

477

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:
Krótki napisał/a:

Sektory mogą się wczytywać przy pełnej synchronizacji z muzyczką, która jest specjalnie skomponowana, żeby akurat na czas wczytywania kolejnego sektora grać tylko na dwóch kanałach.

to da sie zrobic. da sie tez zrobic komunikacje na 1 kanale POKEY i 3 zostana na muzyke ale obydwa sposoby maja jedna wade: na stacji dyskow nie beda dzialac - beda dzialac na nowoczesnch emulatorach stacji.
)

Panowie, to się nazywa TRACMO i było już w epoce. Na SIO oczywiście.

Sikor umarł...

478

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Krótki napisał/a:

Ja to bym się ucieszył, jakby powstało Flimbo's Quest bez paralaksy, albo z duszkami software'owymi bez prekalkulacji, odświeżanym raz na 2-3 ramki, albo zrobione na jednokolorowych duszkach sprzętowych, ewentualnie podkolorowanych jak w grach Activision, jeśli miałoby to oznaczać że grę da się upchnąć w 64 KB z doczytywaniem. Nadal byłaby to fajna, grywalna gra. Ale nie, niemożliwe - gra musi być identyczna z wersją z C64, bo inaczej komodziarze zauważą że paralaksa się nie paralaksuje i się będą śmiali. Ludzie, jakbym chciał pograć w wersję która wygląda jak na C64, to sobie bym spiracił ROM-a i grał na C64.

Żadne kompleksy, raczej niedosyt i to, że wiemy, że Atari potrafi więcej niż wyciśnięto z niego w epoce - głównie ze względu na porzucenie przez poważnych wydawców.
Można odwrócić tezę, że są kompleksy związane z użyciem rozszerzonej pamięci, bo ma się dać koniecznie w 64KB jak w C64?
Ja uważam, że RAM to tylko swoistego rodzaju nośnik, który od zarania w różnych komputerach się rozszerzało, a który nie definiuje stricte charakteru danego komputera. A definiują go układy graficznie i dźwiękowe, OS, CPU. RAM to swoistego rodzaju nośnik, co udowadnia trend z opcjonalnym EXT-ROMem (cartridge) i tyle.
Poza tym na C64 też używają różnych rozwiązań, czy to REU, czy co np. cartridge EasyFlash.

A co do "ucieszenia się" z uproszczonego Flimbo, Możemy spytać CPC-owców czy cieszą się swoim ochłapem z epoki. Nie ma scrolla -> nie ma parallaksy -> nie ma problemu ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2021-02-24 23:40:34)

479

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Jacques napisał/a:

Ja uważam, że RAM to tylko swoistego rodzaju nośnik (...)

I szanowny Pan mnie poprawiał odnośnie definicji "plikówka" a widzę sam ma jakieś uważanie :D

RAM jest nośnikiem jak go przenosisz :]

480

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Jacques napisał/a:

Nie ma scrolla -> nie ma parallaksy -> nie ma problemu ;)

Z tym akurat problemu nie ma :D problem jest z tym: gdzie są przeciwnicy? ;)

481

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

ciekawe jakie rozszerzenie bedzie potrzebne na cpc

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

482

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

xxl napisał/a:

ciekawe jakie rozszerzenie bedzie potrzebne na cpc

Dandanator

483

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

dziwne... ale nie :-)


chyba nie maja tam sceny

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-24 22:16:35)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

484

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Demosceny na Amstrada chyba średnio się znajdzie, ale demko Batman Forever to im wyszło. Mają za to niezłą lutoscenę ;)

@mkm - bez obrazy, może trochę przejaskrawiłem ;) Ale @laoo i @Mq (ze sporą dozą ironii) dobrze odczytali moją intencję ;)

grzybson/SSG^NG

485

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Ja byłbym za 1MB, to żaden wstydek wymagać chocćby i 1MB ale, że by grało wyglądało jeszcze lepiej niż oryginał. Nie wyglądał, trudno, za x lat będzie :) Każda scena ma swój standard i próbowania zrównywania wszystkiego do jego poziomu to mech...

Przypomnę świeżę produkcje:
https://www.pouet.net/prod.php?which=68486
https://www.pouet.net/prod.php?which=64930
https://www.pouet.net/prod.php?which=30140

Ostatnio edytowany przez Nitro (2021-02-24 22:43:09)

486

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

zbyti napisał/a:
Jacques napisał/a:

Ja uważam, że RAM to tylko swoistego rodzaju nośnik (...)

I szanowny Pan mnie poprawiał odnośnie definicji "plikówka" a widzę sam ma jakieś uważanie :D

RAM jest nośnikiem jak go przenosisz :]

Bardzo "subtelne" wycięcie rozwinięcia mojej myśli i wyeksponowanie rdzenia przyczepienia się, Panie szanowny ;)

487

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Drogi Panie :]

Tak jak ja wtedy miałem na myśli fizyczny plik do pobrania i musiałem się zmierzyć ze strażnikiem pamięci tak teraz ja dobrze wiem, że miałeś na myśli RAM jako chwilowy magazyn danych :]

Ale nie mogłem sobie odmówić ;)

488

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Nie zaczynajmy, na zdrowie :)

489

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Chciałem się początkowo odnieść do wpisu @Krótkiego lecz przyznam, że tak obszernej masy bzdur nie warto jest tu jednak komentować. Plus istnienia tego wątku jest jednak taki, że mamy okazję bliżej się zapoznać :)

Ostatnio edytowany przez Pin (2021-02-24 23:31:00)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

490

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

@krótki, Twój długi wywód na temat atarowców zrozumiałem. Sam jestem czy byłem atarowcem i do ataryny czuję sentyment po prostu. I też mi to dokładanie RAM'u ponad fabrykę wygląda trochę na gonienie komody i uważam to za swego rodzaju "oszustwo samego siebie". Ja tam wolę by jak coś już powstawało to na fabryczny komp. Na karcie jak najbardziej akceptowalne bo to nie wymusza robienia z Ataryny wspomnianej szpachlibry. Ale z tymi chrześcijanami, kamienowaniem i aborcją też nie zrozumiałem. Chyba że to taki przemycony postulat "hej, hej, hej aborcja jest ok" ;-)

30 lat temu moje poglądy nazywane były normalnymi, 20 lat temu konserwatywnymi, 10 lat temu skrajnie konserwatywnymi, dzisiaj jestem nazywany faszystą. Ja nie zmieniłem poglądów, tylko idioci zmienili wartości!

491

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Flimbo Quest 64KB to Atari 65xe, 800xe, 800xl  stock atari z Pewexu obsluzy.
O czym Krótki piszesz?

Nie potrafię ogarnąć swoją analityka skąd ciągle tego typu posty. Plaskoziemcy mają lepsze posty.

Ok starczy mi.

492

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

[double post]

Czekam na niesamowity wysyp produkcji w 2021, najlepiej 8kb. liczę na 25+ gier. Można? Można.

Ostatnio edytowany przez solo/ng (2021-02-25 00:14:01)

493

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

jedynymentos napisał/a:

I też mi to dokładanie RAM'u ponad fabrykę wygląda trochę na gonienie komody i uważam to za swego rodzaju "oszustwo samego siebie". Ja tam wolę by jak coś już powstawało to na fabryczny komp. Na karcie jak najbardziej akceptowalne bo to nie wymusza robienia z Ataryny wspomnianej szpachlibry.

Ram w kompie jest "be", ale w karcie jest już ok i "głupi" komodorowiec tego nie zauważy. Ale to już nie jest "oszustwo samego siebie". Ciekawa sentencja, zapiszę to sobie ;)

... aha, i coby ktoś mi później nie wypominał, że napisałem "głupi komodorowiec". Tak nie twierdzę.

A z tym kompleksem komodora to dobrze was poniosło, osobiście przez ostatnie 20 lat ani razu nie przyszło mi to nawet na myśl :)

@xxl - pamiętaj, by przy każdej okazji wypominać jeden bank ext ram :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

494

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Carty o rożnych pojemnościach to normalny proceder na każdej platformie na jakiej występowały. Miały taką pojemność jaka była potrzebna twórcom o ile nie decydowała o tym ówczesna technologia i/lub koszty.

Na Atari 2600 też mają teraz jakieś niebotyczne karty nieznane w epoce i nikt się nie szczypie z ich użyciem.

Także nie jest to oszukiwanie samego siebie. Po prostu FQ dla A8 było by droższe w produkcji w porównaniu do wersji C64 chociażby ze względu na potrzebę użycia większej ilości kości ROM.

495

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Pin napisał/a:
jedynymentos napisał/a:

I też mi to dokładanie RAM'u ponad fabrykę wygląda trochę na gonienie komody i uważam to za swego rodzaju "oszustwo samego siebie". Ja tam wolę by jak coś już powstawało to na fabryczny komp. Na karcie jak najbardziej akceptowalne bo to nie wymusza robienia z Ataryny wspomnianej szpachlibry.

Ram w kompie jest "be", ale w karcie jest już ok i "głupi" komodorowiec tego nie zauważy. Ale to już nie jest "oszustwo samego siebie". Ciekawa sentencja, zapiszę to sobie ;)

... aha, i coby ktoś mi później nie wypominał, że napisałem "głupi komodorowiec". Tak nie twierdzę.

To jest właśnie p*.*.

Atari + kartridż- uuu, free.
C64+kartridz+drugi komp aka stacja dysków - gites

Pala się styki.

496

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

solo/ng napisał/a:

Czekam na niesamowity wysyp produkcji w 2021, najlepiej 8kb. liczę na 25+ gier. Można? Można.

W takim challenge wziął bym udział :D

Ode mnie była by jedna gra, potrzeba jeszcze 25 chętnych ;)

Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-02-25 00:19:57)

497

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

@Zbyti

Krótki napisał/a:

A najlepsze że komodziarze śmieją się dalej, że Flimbo's Quest wymaga 320 KB pamięci. I będą śmiać się nawet z wersji kartridżowej, bo a) to nadal taka sama ilość pamięci, tylko upchnięta gdzie indziej, b) pomyślcie co można osiągnąć na C64 programując grę na kartridż 1MB.

... bo zaraz przyjdzie Pan Krótki i zrobi Ci jesień średniowiecza. Wiesz z czego.

Ta dyskusja prowadzi jakby do nikąd, bo każdy mówi co innego, a życie swoje ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

498

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Dawno nie widziałem śmiejącego się komodziarza, muszę sobie jakiegoś wygooglować :]

499

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Wygoogluj zdjęcie Sebaloza. On zawsze się uśmiecha :)


ooo :)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag … p;usqp=CAU

Ostatnio edytowany przez Pin (2021-02-25 00:43:20)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

500

Odp: 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu

Pin napisał/a:

Wygoogluj zdjęcie Sebaloza. On zawsze się uśmiecha :)

O! Patrz, nawet poznaję, widziałem gościa na jedynym party na jakim byłem, Koszalin '95 +/- rok. Ale wtedy jadł bułkę z białym serem :D

Tak zapamiętałem, bo był to znany swapper a pierwszy raz miałem okazję przypasować ksywkę do twarzy dlatego pamiętam :]

Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-02-25 00:49:56)