376

Odp: Gravity Worms

@Pin, specjalnie dla Ciebie założyłem wątek. Co z tymi DOSami?

Sikor umarł...

377

Odp: Gravity Worms

Trochę sprostuję. Oryginalnie jest 74LS08, a czasami w przypadku problemów wymiana na 74HCT08 lub 74F08 pomaga. Niemniej jednak to był tylko przykład dla Pina, żeby zrozumiał o czym mowa, bo wiem, że Pin akurat miał z tym układem przeboje. Nie jest to jedyne złote remedium na wszystko, mi chodziło tylko o to, że podłączając kilka rzeczy pod magistralę jednocześnie prosimy się o kłopoty i w jednych Atarkach to zadziała lepiej, a w innych gorzej.

Edit: jeszcze dopiszę: @xxl, nie jet tak, że projektant sdx miał coś w d. To jest problem ogólny, nie dotyczy w szczególności sdx, dotyczy wszystkich rzeczy, które podpina się pod magistralę w większych ilościach, zwłaszcza jeśli już mamy porozszerzane komputery, w których są już podokładane np. pamięci i ich sterowniki wiszące na tej samej magistrali. Nie rozgrzebuj tego jako temat sdx, bo to nie ma związku jedno z drugim. Najfajniej jest podpiąć sobie SONari bezpośrednio do złącza kartridża i odpalić program(grę) np. z SIO, wtedy nie ma żadnego problemu. Projektanci Atari nie zakładali, że do złącza kartridża ktoś będzie wtykał bez żadnych buforów po kilka kartridży jednocześnie, a sam też żadnych buforów na magistralach nie zrobił, więc jest to ewidentnie wina Atari i oszczędności w jego produkcji.

Ostatnio edytowany przez Mq (2021-02-28 19:57:15)

378

Odp: Gravity Worms

Dlatego przydał by się taki pbi/eci expander z buforowaniem tego wszystkiego.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

379

Odp: Gravity Worms

Dokładnie tak jak Pin pisze. Tak że xxl, jak Ci to zrobią, to będzie git, a jak nie zrobią, to jesteśmy tam gdzie byliśmy.

380

Odp: Gravity Worms

Zrobia. Patoscena latami nie rozwiazala trywialnego problemu. Czas na fachowca

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

381

Odp: Gravity Worms

Znów zaczepiasz i starasz się kogoś wk_urwić, zależy ci na tym aż tak bardzo?

Miło się rozmawia? Tak tylko pytam :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

382

Odp: Gravity Worms

Mq napisał/a:

nie jet tak, że projektant sdx miał coś w d. To jest problem ogólny, nie dotyczy w szczególności sdx, dotyczy wszystkich rzeczy, które podpina się pod magistralę w większych ilościach,

user nie musi sie znac ale konstruktor sprzetu musi a na warunkach brzegowch moze opierac sie hobbsta a nie profesjonalista wiec jakby konstruktor sdx byl powaznym graczem to nie umiescilby przelotki do podlaczenia kolejnego karta bo "a noz sie uda" tylko zrobil tak jak nalezy :-) wtedy przelotka by dzialala zawsze.

-- ale co tu gadac o rzeczach oczywistych.

wazne jest ze GW i SONari beda dzialac bez problemu na kazdej masznie nawet tych przerabianych - ale zgodnie ze sztuka :D

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-28 22:54:02)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

383

Odp: Gravity Worms

Nie mam pojęcia co przewidywał projektant sdx podłączać do przelotowego złącza w czasach pierwowzoru tych starych oryginalnych sdx, nie wiem też co na tej przelotce testował, a czego nie, więc się nie wypowiadam. Czepiłeś się tej sparty chociaż przecież nie jesteś elektronikiem, ani nawet zapewne tego nie testowałeś w takich konfiguracjach jako użytkownik. Tak jak mi się również nie wszystkie ideologie związane ze spartą podobają, tak akurat w kwestiach samego zaprojektowania, to bym nie przesadzał, bo problemem nie jest sparta, tylko Atari i jego oszczędnościowy projekt, napisałem to już wcześniej.

384

Odp: Gravity Worms

to tak jakbys wzial elektryka i powiedzial, Panie Ładny wez mi Pan tu porob gniazdka w kuchni a elektryk widzac jaki jest stan linii ze niCh...a, rozdziela z jednego kabla 10 gniazdek... moze zadziala ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

385

Odp: Gravity Worms

Mq napisał/a:

Nie mam pojęcia co przewidywał projektant sdx podłączać do przelotowego złącza w czasach pierwowzoru tych starych oryginalnych sdx,

Zwłaszcza to:
http://atariki.krap.pl/index.php/R-Time_8

lub cokolwiek z języków programowania, czyli Basic XE, MAC itd.

Ciekawym jest jak Basic XE współpracuje w trybie extend z sdx.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

386

Odp: Gravity Worms

prace sie rozpoczely, chinskim raczkom juz podobno wdano polecenia...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

387

Odp: Gravity Worms

stało się.

skonczyl sie niechlubny okres gdy user nieswiadomy problemow wtykal kartrydze jeden na drugi i czesto przekonywal sie ze nie jest wybrancem ;-)

wiec jesli ktos chce gre na karcie ktora jednoczesnie korzysta z innych urzadzen podlaczanych kartrydzem powinien rozwazyc wlasciwy "rozdzielacz".

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

388

Odp: Gravity Worms

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

389

Odp: Gravity Worms

Kiedy fizyczne wydanie?

390

Odp: Gravity Worms

No fajnie, ale mowa jest że autor reportażu nie zaszedł na razie za daleko w grze, dalej mówi, że na pewno odsłonią się kolejne etapy i odblokują jak się przejdzie poprzednie. Raczej jednak się rozczaruje, bo ta gra jest przecież niekompletna, nie istnieje i nigdy nie istniała w pełnej wersji.

391

Odp: Gravity Worms

wiem od autora ze ta gra publikowana na SV jest w pelnej wersji. wiem tez ze powstala wersja rozszerzona.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

392

Odp: Gravity Worms

Wersja z SV została przeze mnie przeszejdła w zakresie wszystkich etapów jakie tam były, a następnie rozczarowałem się mocno, bo brakowało kolejnych etapów, kolejne planety się nie uruchamiały, nie było też zakończenia. No chyba, że jest gdzieś opublikowana wersja zawierająca etapy na wszystkich planetach i posiadająca jakieś zakończenie mówiące o tym, że przeszejdło się wszystko co się dało przeszejdnąć, i że gratulacje. Wtedy proszę o udostępnienie jakiegoś linka do takowej. Mnie nie interesuje, ani nie interesowało nigdy czy to chodzi na ultimate, bo mam normalne Atari, więc interesowało mnie tylko pogranie sobie w tą grę, ponieważ jest świetna i zostawienie jej niedokończonej po prostu jest zwykłym lekceważeniem fanów.

393

Odp: Gravity Worms

a to prawda - na koncu nie ma congratulation.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

394

Odp: Gravity Worms

Nie chodzi o to, że na końcu nie ma congratulations. Chodzi o to, że końca w ogóle nie ma. Ja ogólnie rzecz biorąc jestem zły i rozgoryczony tą grą. Jakość, pomysł, grywalność, zasługują na zwycięstwo, więc wygrała. Ale brak możliwości pogrania w tą grę (poza zajawką pierwszych kilku etapów) sprawia, że ona nie istnieje i jest mi z tym źle.

395

Odp: Gravity Worms

Dobrze prawisz, mojej żonie też się spodobało, ale niestety gra jest niedokończona :(

396

Odp: Gravity Worms

xxl napisał/a:

a to prawda - na koncu nie ma congratulation.

Czyli reszta napisana przez Mq jest kłamstwem? Na to wychodzi wg. tego co napisałeś. Popraw jeśli się mylę.

Ostatnio edytowany przez ccwrc (2022-09-11 22:13:27)

397

Odp: Gravity Worms

ale nie wiem co. faktem jest ze nie ma conrgatulation, wszystkie planety z levelami dostepne sa na starcie z tego co pamietam jest jakis klawisz do przeskakiwania leveli w obrebie planety. to miala byc gierka z dostepnymi levelami natychmiast zeby nie trzeba bylo przechodzic wczesniejszych i zeby mozna bylo odrazu zagrac na wyzszym poziomie. chcialem model taki jak w Loops dx - masz malo czasu idziesz odrazu do trudnego levelu ;-)

wlasnie, dobry przyklad, zobacz na loops of zen i looops dx, tak mniej wiecej widze GW z SV i to nowe...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

398

Odp: Gravity Worms

Chyba rozmawiamy o różnych rzeczach. Wersja, która była opublikowana na forach, miała kilka leveli, z tego co pamiętam można było wejść w trzy pierwsze planety, a na kolejnych planetach nic nie było i jak się na nich wciskało fire, to nic się nie działo. No chyba że byłą jakaś późniejsza wersja dokończona jeszcze, ale potem temat był taki, że fora się poobrażały i publikowane były już tylko jakieś cracki i inne gówna, a gra w oryginale nie. Również na Twojej xxl stronie nie ma do ściągnięcia gry, to skąd można pobrać ostateczną wersję, o której mówisz? Może udostępnij jeszcze raz ostateczną wersję, wskaż że to na pewno ta, wtedy odpalę, sprawdzę o co chodzi, i może się wyjaśni kto tu o czym w ogóle mówi.

399

Odp: Gravity Worms

Dodajmy, że wersja komercyjna (może to ona jest tą pełną?) wciąż jest w zawieszeniu.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

400

Odp: Gravity Worms

Sprawdziłem teraz i w wersji, którą posiadam, trzy planety wysunięte najbardziej na lewo uruchamiają się i mają levele. Jako czwarta uruchamia się jeszcze malutka planeta, czy też księżyc obok jednej z planet. Natomiast trzy pozostałe duże planety nie uruchamiają się, po wciśnięciu fire ekran odświeża się tylko i pozostajemy nadal na planszy wyboru planet.

Innych wersji gry nie znalazłem.