51

Odp: FloB - aktualizacje

@Mq, Mnie ta odpowiedź nie satysfakcjonuje. Wychodzą kolejne update-y, które nie działają ze starszą wersją MaxFlash-a, więc po sprawdzeniu wracam do wersji 1.0, a przy nowej poprawce mam kilka wersji do przeskoczenia. W związku z tym pytanie, czy kolejne wersje wymagają instalacji po kolei, czy można je instalować dowolnie, również w dół? Myślę też że downgrade do wersji 1.0 też by się przydał (powinien chyba działać bez poprawki?), inaczej tracę wtedy postęp w grze. Przydałyby się też pełne instalki każdej wersji, które jak sądzę działałyby z tą wersją MaxFlash-a i umożliwiałyby zainstalowanie od razu wybranej wersji, Ewentualnie gdyby taką funkcjonalność miał update. No i nie mogę się już doczekać działającej na real hardware aktualnej wersji :)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-11 19:10:30)

52

Odp: FloB - aktualizacje

QTZ napisał/a:

No i nie mogę się już doczekać działającej na real hardware wersji :)

Proponuje kupic oryginalny kartridż jak nie możesz się doczekać. Bo możliwe że się nie doczekasz.

Sorry, ale Twoje roszczenia są troche nie na miejscu. Gra nie była pisana pod stary model MaxFlasha i nie będzie.
To że działa z nowym to skutek uboczny tego, że kartridz wykorzystuje analogiczną architekturę jak nowy MaxFlash.

A przydało by sie to, przydałby się to, przydałoby się jeszcze to... Poświęciłem na tę gre 9 miesięcy życia, udostępniłem ją za darmo i nie będę teraz dla jednej osoby przygotowywał specjalnej wersji, bo masz stary kartridż i Tobie nie działa. Litości.
Kod źródłowy gry jest udostępniony, updater też - jakby Ci sie przydało to sobie zrób,

Sorry, ale sie wkurzyłem, bo serio takie jojczenie że Ciebie to "nie satysfakcjonuje", a masz niewspierany kartridż to jest nieco żenujące.

Mnie nie satysfakcjonuje roszczeniowa postawa niektorych i jakoś musze z tym życ.

Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-08-11 19:19:40)

53

Odp: FloB - aktualizacje

Roszczenia? Przecież po tym jak wspólnie ustaliliśmy w czym jest problem, po poradach Xxl-a sam napisałeś, że w weekend taką wersję przygotujesz, także skąd taki ton? Jeżeli z jakiś przyczyn zrezygnowałeś trzeba było o tym poinformować - ja już kilka razy od tamtej pory wspomniałem o tym problemie, więc miałeś co najmniej kilka okazji.

Edit: Nie satysfakcjonuje mnie *odpowidź Mq*, który odpowiedział As...owi. Wyłącznie co co obecnego stanu i jego przypadku. Jeżeli będą kolejne poprawki to również As... będzie miał ponownie ten sam dylemat.

Edit2: Pin też napisał, że czeka na działający update, a z pewnością nie jestem jedyną osobą, która ma starszą wersję, mam ją z zakupu, który zrobiliśmy wspólnie o ile pamiętam w kilkanaście osób, możesz sprawdzić na AOL, kto wtedy jeszcze zamawiał, a i pewnie taką wersję mają i inni, którzy kupili indywidualnie, a i za granicą może ich być sporo.

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-11 19:31:38)

54

Odp: FloB - aktualizacje

No to Twój ton mnie zirytował, że to Cie "nie satysfakcjonuje" i wymienianie listy życzeń co byś chciał jeszcze żeby się dało zrobić z Twoim niewspieranym kartem. Rozumiem, że chciałbyś pograć na real HW i wiemy w czym leży problem, ale naprawienie go wymaga ode mnie nakładu czasu którego aktualnie nie mam. Są żródła, wszystko jest dostępne, wiesz w czym leży problem, Naprawiaj! Nie pogniewam się. Ja aktualnie nie mam na to czasu. Utrzymywanie dwóch wersji updatera też mi sie niespecjalnie uśmiecha.

Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-08-11 19:33:12)

55

Odp: FloB - aktualizacje

I przepraszam za mój może ostry ton, ale mam dziś zły dzień i nieprzysiadalny nastrój ;)

Faktycznie może niepotrzebnie sie podpaliłem, przepraszam. Serio mam zły dzień. I serio aktualnie nie mam czasu tego poprawić.
Już nie będę mędrkował i jak dojdę do siebie to wrócimy do tematu, ok?

Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-08-11 19:43:20)

56

Odp: FloB - aktualizacje

QTZ napisał/a:

Nie satysfakcjonuje mnie *odpowidź Mq*, który odpowiedział As...owi. Wyłącznie co co obecnego stanu i jego przypadku. Jeżeli będą kolejne poprawki to również As... będzie miał ponownie ten sam dylemat.

Po pierwsze to ja nie wiem co Cię może satysfakcjonować lub nie satysfakcjonować w mojej odpowiedzi skierowanej do AS-a. Przecież to nie było w ogóle do Ciebie, ani nie dotyczyło w najmniejszym stopniu Twojego przypadku, tak czy nie?
Po drugie AS nie będzie miał żadnych dylematów, bo ma oryginał Flob-a, na którym działają wszystkie flashery, wszystkie updatery i w ogóle wszystko jest poprawnie, to jest kompletnie inny przypadek niż Twój.

Na oryginalnych kartridżach z Flob-em działają poprawnie wszystkie update'y, więc nie ma z tymi poprzednimi wersjami żadnych problemów i nie będzie z żadnymi ewentualnymi następnymi wersjami.
Dodatkowo dopowiem, że wszystkie kartridże, które ja wysyłałem, miały już zaprogramowaną "fabrycznie" wersję 1.02, więc są na dzisiaj aktualne, a starszą wersję FloB-a miały tylko te kartridże, które zostały rozdystrybuowane przez bocianu na Lost Party, bo wtedy jeszcze nie było poprawek.

Oryginalny kartridż z grą Flob, jest zgodny z bankowaniem Maxflash 8Mbit startującym z banku 0, z tą różnicą, że ma on 4Mbity, czyli połowę pojemności tego kartridża.

W pierwotnej wersji Floba poprosiłem Bocianu, żeby przygotował ją tak, żeby umiała wystartować zarówno z banku 0 jak i 127, co miało być ukłonem w stronę posiadaczy starszej wersji Maxflasha, bo tym łatwym zabiegiem można było odpalić grę dodatkowo również na takich kartridżach. Patrz mnie na usta: _DO-DAT-KO-WO_ :)

Rzecz jest w tym, że poprawka 1.02 wymaga sflashowania również banku startowego, więc nie jest odpowiednio przystosowana do kartridża typu Maxflash startującego z banku 127, który też by trzeba było poprawić, ale nie ma to sensu w tej chwili, bo we wcześniejszych wersjach w banku 127 są procedury startowe, a należy to zmienić tak, żeby w tym 127 banku było tylko przekierowanie startu do banku zerowego. XXL napisał jak to zrobić i ktoś z posiadaczy takowego kartridża może to zrobić. Takie poprawienie sobie banku 127 spowoduje, że zaczną działać również na tym kartridżu standardowe oryginalne updatery przygotowane do Flob-a. Jak się nie znajdzie nikt, komu będzie to na tyle potrzebne żeby to zrobić samemu i udostępnić innym, to być może bocianu kiedyś to w końcu też zrobi, ale trzeba by go raczej o to poprosić grzecznie, a nie wyjeżdżać z niezbyt podstawnymi roszczeniami.

Edit: a tak po prawdzie, to mnie się wydaje, że wystarczyło by do flashera aktualizacyjnego 1.02 dorzucić ten ostatni bank zrobiony dokładnie zgodnie z instrukcją XXL-a i pewnie sprawa by była załatwiona :)

Ostatnio edytowany przez Mq (2021-08-11 20:23:53)

57

Odp: FloB - aktualizacje

@Mq

AS... napisał/a:

Czy grę można "flasować" od razu od najnowszej aktualizacji ?

Mq napisał/a:

@AS, przede wszystkim na kartridżu, który dostałeś masz już najnowszą wersję, więc nie musisz nic "flasować"

As... pytał *ogólnie*, a odpowiedź dotyczyła jego przypadku i obecnej sytuacji. To, że As... owi wystarczyła taka odpowiedź nie zmienia faktu, że nie odpowiedziałeś konkretnie na pytanie przez niego postawione, a ja chciałbym wiedzieć jak jest, o co szczegółowo *dopytałem*, pisałem w kontekście wersji kartridża, która miała być obsługiwana - jak wcześniej zapowiedział Bocianu "będę fixował" - czyli nie miałem powodu, żeby tego kontekstu unikać, jednak moja wypowiedź dotyczy tak samo *pozostałych* kartridży i *emulatora* (na którym uaktualnianie się też przydaje aby zachować progres gry). A i As... może mieć dylemat - w przyszłości jeżeli pojawią się kolejne update-y.

Myślę, że kolejność update-ów jest dowolna, ale wymagana jest wersja 1.0 (lub inna), sprawdzę na emulatorze, jednak zawsze może być coś o czym jako użytkownik nie wiem.

@Bocianu jak coś jest dobre (nawet bardzo) to dlaczego nie ma być jeszcze lepsze... i nie chodzi tylko o mnie i "moją wersję" kartridża, co wyjaśniłem wyżej i powyżej. O SIC!-u napisałeś, że nie przewidujesz takiej wersji i tego tematu nie poruszam. W nawiązaniu do Twojej wypowiedzi - mam nadzieję, że do tematu obsługi starszych MaxFlash-y wrócisz, ale już z pozytywnym nastawieniem.

Update: Odnalazłem wątek z zakupem MaxFlash-y na AOL, zakupiliśmy łącznie 25 sztuk, As... również posiada tę wersję ;-)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-12 03:00:12)

58

Odp: FloB - aktualizacje

Jednym słowem odpowiedź jest prosta: w każdej następnej grze wspomagany będzie jedynie flasher do oficjalnej wersji cartridge-a. Wtedy nie będzie żadnych dylematów.

Sikor umarł...

59

Odp: FloB - aktualizacje

Na kartridżu w wersji od Bociana wszystko działa. Hmm... Może to jest rozwiązanie?

Ostatnio edytowany przez VLX (2021-08-12 07:10:09)

60

Odp: FloB - aktualizacje

@Sikor, @VLX
...przecież As... pytał o oficjalny cartridge... nie ma to żadnego znaczenia czy oficjalny czy nie, przeczytajcie pytanie As... a. Tłumaczyłem też moją wypowiedź powyżej - równie dobrze może się tyczyć "oficjalnego carta" (wystarczy pominąć kontekst tego "nieoficjalnego", jednak było to uzasadnione, bo ta wersja miała być obsługiwana).

---
@Xxl
Próbuję wstawić wartości, które podałeś, sprawdzam na emulatorze i niestety nie działają. Nie wiem jak działa start w MaxFlash - dlatego wstawiam na ślepo na sam koniec wymienionych 8kB bloków, zostawiając to co tam jest wcześniej (wykasowanie ostatniego bloku ff-kami też nie pomogło). A że nie wiem jak to działa, to zupełnie nie rozumiem dlaczego modyfikujesz też zerowy blok?

Sprawdziłem, że jak skopiuję bez zmian oryginalny zerowy blok na ostatni to działa - tak zresztą jest w ostatniej wersji obrazu cartridge-a.

Jeszcze pytanie jak to zrobić na Atari? Od biedy mógłby to być osobny program, który będzie kopiował zawartość zerowego bloku na 127-my? ;-)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-12 07:28:19)

61

Odp: FloB - aktualizacje

@QTZ, ok, nie zrozumiałem poprawnie do czego się odnosisz. Teraz już wiem:-)

Otóż: jeśli mamy na kartridżu wersję 1.00, to chcąc przejść do wersji 1.02 możemy zastosować od razu ten ostatni update, nie musimy stosować pośrednio najpierw 1.01. Ale nie musi to być regułą w przyszłych updateach, chyba że bocianu przy updateach będzie pilnował, żeby tak było.

Wynika to z tego, że program do updatowania FloB-a jest uniwersalnym programem, który potrafi flashować tylko wskazane banki kartridża. Zajrzyjcie sobie do pliku atr i zobaczcie jakie tam są pliki. Wszystko tam widać, zawartość poszczególnych banków jest w oddzielnych plikach ponumerowanych bankami. To co napisałem powyżej wynika z faktu, że update 1.02 nadpisuje wszystkie banki, które były w update 1.01 oraz wiele innych banków.

Nie znam tego programu do updatowania i nie bawiłem się nim, ale być może wystarczyło by zrobić obraz banku 127, dorzucić go do atr-a i już. Z tego co bocianu mi mówił, to updater potrafi sobie sprawdzić na dyskietce jakie są pliki banków i robi z nich odpowiednią listę do updatowania.
Tylko uwaga: ze względu na specyfikę pamięci eeprom, które nie pozwalają kasować pojedynczego banku, tylko zawsze kasują cały sektor 64kB, trzeba też uwzględnić sąsiednie banki i w updaterze umieścić wszystkie te, które składają się na dany sektor. Czyli w ostatnim sektorze mamy banki od 120 do 127. Nie ma jednak potrzeby umieszczać banków, które mają być i tak puste (wypełnione FF), a tak właśnie jest w bankach 120-126, że nic tam i tak nie ma, więc w tym konkretnym przypadku wystarczy update banku 127 i tylko ten trzeba umieścić w updaterze, a resztą nie trzeba się przejmować.
Updater od bocianu nie dotyka sektorów spoza listy banków umieszczonych na dyskietce.

Konkluzja jest taka, że zapewne jest to do zrobienia, może nawet bardzo proste, ale trzeba do tego usiąść, mieć na to czas, zrobić testy itd, dlatego nie zostało to jeszcze wykonane. Po powyższych informacjach jednak, być może ktoś niecierpliwy przygotuje prostą poprawkę i zadowoli posiadaczy kartridża Maxflash startującego z banku 127.

Edit: kartridż z grą FloB ma 4Mbity, więc banku 127 nie ma wcale. Prawdopodobnie z tego względu nie jest to uwzględnione w updaterze od bocianu. Proponuję więc zrobić osobny updater z tylko jednym bankiem 127 na potrzeby tej poprawki, co naprawi wskazany bank tylko dla posiadaczy Maxflash startującego z banku 127. Można tam przenieść chyba w całości bank zerowy i to powinno działać poprawnie, ale bocianu wstrzymał się z tym z tego względu, że w taki sposób problem będzie powracał z każdym kolejnym updatem i ciągle trzeba by robić specjalne uwzględnienie dla tej wersji kartridża. O wiele lepszym rozwiązaniem jest to co zaproponował XXL - czyli w banku 127 tylko przekierowanie na bank 0 i wtedy bank 127 nigdy więcej nie będzie już wymagał żadnego więcej update'u.

Ostatnio edytowany przez Mq (2021-08-12 11:24:50)

62

Odp: FloB - aktualizacje

@Mq, Dzięki, to mi wiele wyjaśniło :)

Sprawdziłem udostępnione pliki car / bin (również te z źródeł - są tam wersje opublikowane i inne niż opublikowane). Wszystkie mają kopię banku 0 w banku 127, stąd na emulatorze działają niezależnie czy się je uruchomi z banku 0 czy 127.
Update czystego MaxFlash-a do aktualnej wersji 1.0.2 (po dwukrotnym potwierdzeniu) daje plik car/bin, różniący się tylko tym, że ma blok 127 pusty (poprzedni stan), stąd po użyciu updatera (również po zmianie wersji) gra nie startuje z banku 127, a wyłącznie z banku 0.
Przy updacie jest informacja, że sektory (po 8 banków), kiedy zapisywane są w nich banki, są czyszczone, więc można zrobić update nie mając na carcie żadnej wersji gry, gdyż potrzebne dane się nagrają a banki, które są oryginalnie puste zostaną wyczyszczone - czyli nie trzeba wgrywać wersji 1.0.0, a od razu można wgrać wersję 1.0.2.
Uwaga: update do wersji 1.0.1 nie zawiera wszystkich plików w związku z tym nie zainstaluje się cała gra, więc i downgrade nie jest wskazany.
Przy updacie nie zostanie wyczyszczony obszar gdzie powinien znajdować się zapis stanu gry (od banku 56), więc jeżeli zostaną tam przypadkowe dane, może być konieczne wyczyszczenie tych danych z poziomu gry - skasowania wadliwego stanu gry (updater weryfikuje te dane, więc może nie będzie to jednak koniecznie). Przypominam, że kiedy użyjemy update-u na istniejącą na carcie wersję gry, prawidłowy zapis stanu gry pozostanie.

Standardowo update kończy zapis na sektorze 6, więc nawet jak dogramy banki z zapisem stanu gry (BANK_56.BNK, BANK_57.BNK...) to zostaną pominięte, pominięty zostanie też bank 127 z kopią banku 0, jeżeli taki umieścimy na dyskietce.
W związku z tym wyszukałem w źródłach gdzie jest ograniczenie zapisywanej liczby sektorów i zmieniłem z 7 na 16, czyli z 6 na 15 (nie wiem jak się kompiluje ten program, więc odnalazłem tę wartość w pliku wykonywalnym i tam ją zmieniłem), co powoduje, że updater może zapisać stan gry, zapisze też kopię banku 0 w banku 127, jeżeli takie pliki umieścimy na dyskietce.
Teraz możliwy jest update, wgranie naszego stanu gry z emulatora na Atari (odwrotnie, jak i z carta na inny cart, być może też - przy użyciu dodatkowego narzędzia o którym napisał Pin) i najważniejsze - możliwe jest uruchomienie gry z banku 127 (przed flash-owaniem kopiujemy BANK_0.BNK na BANK_127.BNK na dyskietce z update-rem).

Pytanie jak się zachowa dedykowany cart, gdy spróbujemy sflash-ować nieistniejący sektor? Nie wiem czy zapisze dane w niewłaściwym miejscu, czy po prostu taką operację zignoruje (zapisze w powietrze)?
Rozumiem, że nawet jeżeli nic złego się nie dzieje chodzi o to żeby było elegancko, czyli żeby updater wykrywał pojemność carta i w zależności od tego wgrywał możliwą maksymalną liczbę sektorów (jeżeli znajdzie pliki do zapisania). A jak się domyślam zrobienie tego wykrywania nie jest proste? Ale może jednak nie ma to znaczenia dla dedykowanego carta i nie jest konieczne?

W załączniku updater-y do wersji 1.0.0, 1.0.1 i 1.0.2, umożliwiające pełną instalację, upgrade i downgrade (uzupełniłem pliki wersji 1.0.1 i przerobiłem wersję 1.0.0 na wersję z updaterem), działające również na starszym MaxFlashu startującym z banku 127 (do każdej wersji dodałem odpowiedni plik).
Jeżeli bank_127.bnk sprawia problem dla dedykowanego cartridge'a to przed użyciem z dedykowanym cartridge'm można ten plik usunąć.

Przy okazji - problem ze sterowaniem z klawiatury (shift i strzałki), będę mógł teraz sprawdzić, czy również występuje na Atari, ale nieco później...

Edit: Update - flasher bazujący na wersji 1.0.3 (oryginalna poprawka dot. wykrywania wersji poniżej 1.0.2 do patchowania) i pliki updatów do najnowszych wersji 1.0.3 i 1.0.3b (1 Bajt zmieniony).

Ostatnio edytowany przez QTZ (2022-08-26 23:48:14)

Post's attachments

flob_100_101_102_103_103b_fixed.7z 229.7 kb, liczba pobrań: 2 (od 2022-08-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

63

Odp: FloB - aktualizacje

Zajrzałem do plików, zrobiłeś po prostu updatery do wszystkich wersji, które nie robią update'u, tylko flashują całość. No to tak zadziała to wszystko i będzie dobrze, jeśli oczywiście nie pomieszałeś nic w tych plikach i są odpowiednie wersje plików w odpowiednich wersjach updaterów (atrów).
Jedna uwaga uzupełniająca: cały sektor 7 jest przeznaczony na sejwy, i cały jest wykorzystywany z czasem. Czyli banki od 56 do 63. I jeszcze jedna uwaga: sejwy w wersji 100 i 101 mają jakiś błąd z tego co pamiętam, updater do wersji 102 poprawia też te błędy w sejwach. Nie wiadomo zatem jak te sejwy będą działały w przypadku upgradowania i downgradowania naprzemiennie. Nie zalecam, po to jest wersja nowsza, że jest poprawiona i takiej należy używać. Ale może coś bocianu doda tu jeszcze jak by co, bo ja tak piąte przez dziesiąte tylko coś tam mniej-więcej wiem na ten temat:-)

64

Odp: FloB - aktualizacje

Oczywiście, że robią update - tak jak oficjalna wersja 1.0.2, która u mnie ma tylko dodany plik BANK_127.BNK i spatchowany 1 Bajt w UPDATER.AR0, i na niej oparłem pozostałe wersje. Wszystkie pliki sprawdziłem przed dodaniem i po dodaniu (zamieniłem tylko te pliki które się różnią i porównałem całość), a także porównałem "updatowane" na czysty MaxFlash pliki bin z plikami oficjalnymi. Wersja 1.0.2 nie ma oczywiście update-u BANK_56.BNK, który jest zapisany w opublikowanym pliku car, więc tym bankiem się różni. Nie uwzględnione są tylko te banki, które w całości pozostają wypełnione FF-kami i w każdej wersji są to te same pliki, więc możliwe jest to wszystko o czym wcześniej pisałem. I tylko tyle potrzeba, aby działała wersja startująca od 127.

Nie wiem jak dedykowany cartridge reaguje na próby zapisu poza dostępnym obszarem? Jeżeli zapisuje "w powietrze", to w zasadzie tyle wystarczy żeby update-y działały na każdej wersji cartridge-a (o odpowiedniej pojemności).

Jak napisałem, zauważyłem, że updater naprawia save-y, ale nie analizowałem na czym to polega. Zaraz sprawdzę czy mój save z wersji 1.0.1, po przeniesieniu go do wersji 1.0.2 będzie działał z wersją 1.0.0 ;-). Poprawka z tego co czytałem i doświadczyłem usuwa niezasłużenie dodany achivement.

Downgrade może się przydać, bo jeżeli wystąpi jakiś problem w nowszej wersji (jak ten z klawiaturą), to można wrócić do poprzednich wersji i sprawdzić jak było wcześniej. Jak save przestanie działać (a wcale nie musi) to i tak lepiej niż było wcześniej, kiedy zostawał całkiem usunięty. Jak ktoś ma save daleko w grze to przed każdą zmianą (downgradem, czy updatem) może zrobić backup sektora 7 (dzięki za info). Oryginalny update do wersji 1.0.1 nie zawiera wszystkich plików - więc jak ktoś zrobi downgrade oficjalną wersją to prawdopodobnie uszkodzi całą grę, gdyż nie wszystkie pliki wrócą do stanu z wersji 1.0.1.

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-13 17:34:54)

65

Odp: FloB - aktualizacje

QTZ, to wszystko co piszesz jest ok, i kawał dobrej roboty zrobiłeś, na pewno pomoże to wielu osobom i będzie wszystko działać. Jednak: docelowo bardziej elegancko było by mieć bank 127 zapisany tylko samym przekierowaniem kartridża na bank 0, wtedy już nigdy w przyszłości nie było by potrzeby tego banku update'ować. Tym sposobem wersje "oficjalne" update'ów by działały już zawsze dobrze również z tymi kartridżami startującymi z banku 127.
Update'y natomiast robią się tylko na wskazanych bankach zamiast na wszystkich z oszczędności czasu i miejsca. To też kwestia chyba tylko elegancji, bo użytkowo Twoje update'e zadziałają całkiem dobrze. Z drugiej strony właściwie takie update'y, które robią zawsze wszystko też są eleganckie pod tym względem, że nie trzeba się przejmować kolejnością wykonywania działań. Wiesz, to wszystko można wykonać na wiele sposobów, a każdy z nich wymaga czasu, żeby to przygotować akurat tak, a nie inaczej.
W sumie to jeden pies :) Ważne, że działa :)

Edit: dopiszę jeszcze w odpowiedzi, żeby nie być źle rozumianym:

Mq napisał/a:

zrobiłeś po prostu updatery do wszystkich wersji, które nie robią update'u, tylko flashują całość

QTZ napisał/a:

Oczywiście, że robią update - tak jak oficjalna wersja 1.0.2

Tak, oczywiście, nie negowałem, tylko miałem na myśli po prostu fakt, że update'owane są wszystkie banki, włącznie z tymi, które tego nie wymagają - co oczywiście w niczym nie przeszkadza, jest ok.

Ostatnio edytowany przez Mq (2021-08-13 17:45:23)

66

Odp: FloB - aktualizacje

Każda oficjalna wersja ma w banku 127 kopię banku 0, czyli Bocianu dba o to, żeby ten bank był aktualny, w ten właśnie sposób. Niezależnie jak ten sektor wygląda, czy Bocianu zaoszczędzi sobie pracy z kopiowaniem czy nie (może ma od tego np. batch-a, co w efekcie oszczędza mu pracy, którą by musiał wykonać, aby przygotować taki skok - niestety ten od Xxl-a wklejony 1:1 nie zadziałał, więc trzeba by było nad tym posiedzieć), nie widzę innego niż elegancja wyjaśnienia dlaczego nie updatować tego banku updaterem, bo rozumiem, że dla dedykowanego carta to nie ma znaczenia, że programuje się coś poza jego pojemnością. Jak już pisałem oficjalny update pod emulatorem też powoduje niespójność tego sektora, co może (zależy jak użytkownik używa pliku gry) również prowadzić do tego, że gra przestanie działać pod emulatorem.

Wersja 1.0.2 flash-uje wszystkie sektory, w których znajduje się gra i tylko te, dlatego aby zrobić skuteczny downgrade analogicznie przygotowałem poprzednie wersje. BTW: W pozostałych sektorach (jeżeli są fizycznie dostępne) - od 8 do 14 - można sobie jeszcze coś innego nagrać ;-)

Edit: A może wiesz jak wykryć dostępną pojemność kartridża, co by zawęziło pracę updatera tylko do dostępnej przestrzeni i zapewniłoby elegancję?

(jeżeli nie, to wg mnie nie ma co poświęcać funkcjonalności i spójności dla elegancji, która do tego będzie wymagała dodatkowej pracy, z drugiej strony jestem ciekawy jak wykryć ilość dostępnej pamięć flash, a obecnie i tak nie jest zbyt elegancko - da się np. updatować grę, kiedy nawet nie ma kartridża ;-))

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-13 19:57:16)

67

Odp: FloB - aktualizacje

Updater na dedykowanym kartridżu chyba wywali po prostu błędy przy programowaniu ostatniego banku przy jego weryfikacji, i chociaż kartridż będzie zaprogramowany poprawnie, to nikt by nie chciał takich błędów zobaczyć update'ując sobie oryginalny kartridż przy pomocy oryginalnego update'u pochodzącego od autora gry. Dlatego zapewne tak to nie będzie zrobione dla celów posiadaczy Maxflasha startującego z banku 127 w oryginalnym updaterze do gry FloB.

Z tego powodu lepszy jest skok z banku 127 do banku 0 dla posiadaczy Maxflasha startującego z banku 127. Taki skok może być zaprogramowany dedykowanym dla posiadaczy takiego maxflasha programem typu fix. Decyzje projektowe dot. gry należą do bocianu, ale ja jestem przeciwny kopiowaniu całego banku, wolę rozwiązanie ze skokiem jako fix dla posiadaczy kartridża, a nie jako fragment projektu gry, czy też update'ów do niej.

68

Odp: FloB - aktualizacje

Takie podejście jest niespójne, a a propos niechcianych błędów i ich rozwiązania dopisałem pytanie i "nawias", powyżej. Cały problem rozwiązało by wykrywanie dostępnej wielkości pamięci flash. Nie byłoby błędów, które są i błędów, które się ewentualnie pojawią, co i tak jest lepsze niż niedziałająca gra.

Edit: To czy będzie to tylko komunikat o błędzie, czy z-flash-uje się niewłaściwy bank zależy od tego jak adresujesz pamięć, bo jeżeli pomijasz bit to może to działać tak, że błędnie z-flash-uje się bank dostępnej pamięci, a błędu nie wyświetli. Może się też tak zdarzyć, że trafi w bank 0 i go po prost zaprogramuje ponownie ;-)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-13 20:16:00)

69

Odp: FloB - aktualizacje

Spośród wszystkich ludzi na świecie (a jest ich podobno jakieś 8 miliardów), tylko Ty nazywasz błędem niedziałanie gry na jednym z typów kartridży. Rozwiązaniem nie jest dopasowanie gry do wszelkich kartridży, tylko w tym konkretnym przypadku fix. Napisałem Ci jak obejść _TWÓJ_ problem i sobie z nim po tych wskazówkach samodzielnie poradziłeś. W czym więc tkwi teraz jakiś kolejny problem, bo nie rozumiem? Czy kilka postów wcześniej wolał byś otrzymać odpowiedź, że nie wiem, albo kompletny brak odpowiedzi? Nie miał byś wtedy działającej gry na Twoim kartridżu, a jednak teraz ją masz :)

70

Odp: FloB - aktualizacje

Mq napisał/a:

Spośród wszystkich ludzi na świecie (a jest ich podobno jakieś 8 miliardów), tylko Ty nazywasz błędem niedziałanie gry na jednym z typów kartridży.

:] to nic osobistego do żadnego z Was ale uznałem, że to zdanie warte było emfazy z mojej strony ;)

71

Odp: FloB - aktualizacje

Właśnie mam wolny wieczór i nastrój na 8-bit. Przejdę Floba, zobaczę jak mi pójdzie bo dawno w nic nie grałem ;)

72

Odp: FloB - aktualizacje

@zbyti :)

Dobra, żeby nie było, bo wyjdę tu zaraz na jakiegoś nie wiadomo kogo:-)
Zupełnie poważnie, trochę się drażnię :) Kurde, się zrymowało :)
Rzecz jest w tym, że łączę trochę ironię z asertywnością, a trochę też piszę dla zabawy, do czego się przyznaję i przepraszam :)

@QTZ: rzecz jest w tym, że to wszystko co piszesz oczywiście da się zrobić. Można wykrywać jaki jest kartridż, można sprawdzić ile ma kości i jakich. Po wykryciu można flashować każdy kartridż wg określonych algorytmów. Niemniej jednak problem nie polega na tym, że tego się nie da zrobić, tylko bardziej na tym, że nikt nie ma na to obecnie czasu. Z tego powodu, ponieważ Tobie na tym bardzo zależało, więc postarałem się wyjaśnić tu dla Ciebie trochę informacji jak to wszystko działa, bo miałem przeczucie, że sobie z tym poradzisz i sobie poradziłeś świetnie. Wersje flasherów, które przygotowałeś są ok, problem dotyczył tylko tego nieszczęsnego kartridża startującego z banku 127, a teraz jest rozwiązany przez Ciebie i jak ktoś jeszcze potrzebuje, to może skorzystać z tego co przygotowałeś i jest super. Od początku FloB-a powstały dwie poprawki i na razie nie ma w planach kolejnych, więc graj w grę a nie kombinuj tutaj i już :)

73

Odp: FloB - aktualizacje

Nie wiem jak 8 miliardów ludzi to postrzega, jakoś się nie wypowiedzieli :P Myślę, że wielu już dawno by się zniechęciło patrząc na taką postawę. To Ty napisałeś o niechcianym błędzie przy flash-owaniu, ja napisałem o innych, które się pojawiają obecnie. To nie jest mój problem, już o tym pisałem, jak zauważasz rozwiązałem go najprościej jak się dało, udostępniłem rozwiązanie, a jak będę chciał to sobie zaprogramuję MaxFlash-a. Nie chodzi o wszystkie kartridże. Wiadomo o co chodzi i jak rozwiązać problem, a  żeby było elegancko również dla _TWOJEGO_ kartridża i nie wyświetlało niepożądanych błędów, jak je nazwałeś, to podpowiadam, że wykrywanie dostępnej pamięci flash pozwoliłoby się ich pozbyć.

Edit: Muszę teraz lecieć, a widzę, że jeszcze się pojawiły jakieś wpisy, później przeczytam, do zoo :)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-08-13 20:52:34)

74

Odp: FloB - aktualizacje

Drogi @QTZ wielu ludzi się nie zniechęciło bo ma to w pompce ;)

Niewielu ludzi jest tak drobiazgowa jak Ty (i to nie jest zarzut). Byłbyś znakomitym testerem Floba, chociaż nie wiem czy z Bocianu bylibyście dobrą drużyną ;)

Bocianu jest bardzo pedantyczny w swej pracy ale też na tyle doświadczony zawodowo, że wie gdzie odpuścić by zdążyć na czas.

A teraz czasu nie ma :]

75

Odp: FloB - aktualizacje

Mq napisał/a:

Od początku FloB-a powstały dwie poprawki i na razie nie ma w planach kolejnych

Otóż jest w planie kolejna, bo pod NTSC psują sie kolory w creditsach :D
Ale jak już wspominałem wyżej - chwilowo nie mam czasu, ale z pewnością wersja 1.03 się pojawi prędzej czy później.

PS: i pewnie przy okazji dodam jakąś podpowiedź w miejscu które sugerował nosty ;)

Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-08-13 21:36:54)