1

Temat: Unreal 3D x 2

;-) kazdy juz prezentowal 3d na malucha to i ja prezentuje:

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: Unreal 3D x 2

To jest w stereo? Na okularach byłoby widać perspektywę?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

3

Odp: Unreal 3D x 2

nie... ale kurde zarabisty pomysl :-)

trzebaby chyba dac w dwoch roznych kolorach ale chyba zbyt duze skoki obrotu i nie bedzie widac... odleglosc miedzy obrazami mozna by sobie wyregulowac (odleglosc miedzy oczami) ale tak dokladnie kat ustawic juz nie :/

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-02-06 01:50:43)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: Unreal 3D x 2

Jeżeli tak jak na tym video, to do oglądania bez okularów - trzeba zrobić odpowiedniego zeza zbieżnego lub rozbieżnego (opcja zamiany prawej strony z lewą). Obraz lewy i prawy powinny być przesunięte - dla lewego i prawego oka, czyli widoczne z małym przesunięciem lewo i prawo.

Kolorowe to analogiczne obrazy, ale nałożone na siebie, tak aby filtry w okularach odfiltrowywały czerwony dla jednego oka i niebieski dla drugiego. Okulary mogą mieć filtry w innych kolorach.

Można też wyświetlać obrazy naprzemiennie dla lewego i prawego oka - do oglądania są potrzebne zsynchronizowane okulary, które będą odpowiednio przysłaniały lewe oko dla prawego obrazu i prawe dla lewego.

Polecam zobaczyć jak to jest na PC.
https://stereo.jpn.org/eng/stphmkr/ <- program, który pozwala składać stereopary i oglądać je na wiele sposobów.
https://www.3dtv.at/Movies/Index_en.aspx <- na tej stronie player video dla PC i filmy

W kontekście Atari było tu:
https://atarionline.pl/forum/comments.p … sionID=968

Edit: O widzę, że nawet odczytałeś mój obrazek :) Edytor o którym pisałem w jakiejś wersji (nie jestem pewien czy finalnej) odnalazłem, nawet nie tak dawno zacząłem przygotowywać do publikacji i zupełnie o tym zapomniałem... a szukając czegoś innego przypadkiem wczoraj natknąłem się na część z tych plików :)

Ostatnio edytowany przez QTZ (2022-02-06 08:47:04)

5

Odp: Unreal 3D x 2

xxl napisał/a:

nie... ale kurde zarabisty pomysl :-)

trzebaby chyba dac w dwoch roznych kolorach ale chyba zbyt duze skoki obrotu i nie bedzie widac... odleglosc miedzy obrazami mozna by sobie wyregulowac (odleglosc miedzy oczami) ale tak dokladnie kat ustawic juz nie :/

Bardziej na myśli miałem takie okulary jak do VR - czyli wyświetlenie dwóch obrazów tak jak u ciebie, ale z przesunięciem punktu patrzenia. Można by to oglądać np. smartfonie z odpalonym emulatorem zamkniętym w okularach. Stereoskopia pod okulary dwukolorowe może być o tyle problematyczna, że potrzebne są konkretne kolory, których nie wiem, czy w palecie mamy.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

6

Odp: Unreal 3D x 2

mam watpliwosci czy to by dzialalo - jeszcze jak teksture nalozysz to bedzie kaszana ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: Unreal 3D x 2

Przeczytaj uważnie - mi NIE CHODZI o dwukolorowe okulary. Mi chodzi o rozwiązanie typu Google Cartboard (i droższe rozwinięcia). Ograniczeniem może być ewentualnie rozdzielczość obrazu niepozwalająca oddać różnic w widzeniu lewym i prawym okiem.

Ostatnio edytowany przez perinoid (2022-02-06 11:42:21)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

8

Odp: Unreal 3D x 2

no wlasnie. za mala rozdzialka...

moge sprawdzic z teksturami - jak ktos zrobi jakas fajna tym programem http://matosimi.websupport.sk/atari/atari-fontmaker/ (latwiej konwertowac)

rozmiar tekstury to 16 pixeli na.... na tyle zeby fajnie wygladala. 4 kolorowa dla trybu 7 basica

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Odp: Unreal 3D x 2

A próbowaliście z takimi okularami, jak Nosty rozprowadzał? Właśnie takie na dwa obrazy oddzielnie dla jednego i drugiego oka.

Sikor umarł...

10

Odp: Unreal 3D x 2

No właśnie o takich mowa. Ale próbować to chyba nikt jeszcze nie próbował.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

11

Odp: Unreal 3D x 2

No, grafiki jako takie (ale statyczne) pod te okulary swego czasu Larek konwertował i dawały radę.

Sikor umarł...

12

Odp: Unreal 3D x 2

To co właściwie widać na tym filmiku? Bo jeżeli obydwa widoki są generowane niezależnie, to wydaje się możliwe do zrobienia 3D przesuwając wyłącznie punkt widzenia z jednej strony nieco w lewo, z drugiej nieco w prawo i już będzie można zobaczyć 3D. Pierwsze 3D realtime na Atari!

13

Odp: Unreal 3D x 2

nie wiem czy samo przesuniecie juz wystarczy, wydaje mi sie trzeba takze zmienic (troche) kat dla jednego oka... i wlasnie to troche jest problemem bo tu nie mozesz wybierac dowolnego kata ;-)

poza tym juz jestem w innym punkcie...

mam fajny pomysl na optymalizacje :-) i caly czas z teksturowaniem...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: Unreal 3D x 2

Kąta nie zmieniasz. jak nagrywasz w stereo to obiektywy masz w jednej linii skierowane na wprost, podobnie oczy, jeżeli zmienisz kąt każdego niezależnie to tak jakbyś patrzył zezem :)

Ważne żeby algorytm 3D wyświetlał odpowiednio głębię, a tu chyba jest tak jak trzeba. Czyli, żeby przedmiot w oddali był widoczny z bardzo małym przesunięciem, a przedmiot który jest blisko z dużym. Czyli może być tak, że w jednym widoku filar będzie widoczny z prawej, a w drugim będzie widoczny z lewej (czy nawet będzie przysłonięty czymś co jest bliżej), a im dalej odejdziemy filar będzie widoczny na środku na obydwu obrazach.  Patrząc równolegle - filar zleje się w jeden i będzie odpowiednio oddalony.

Edit w sumie to chyba niezależnie jak byś generował to 3D to i tak głębia będzie widoczna.

Ostatnio edytowany przez QTZ (2022-02-09 15:44:54)

15

Odp: Unreal 3D x 2

Wystarczy podłączyć atarkę do telewizora 3D i wybrać w nim tryb wejścia side-by-side.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

16

Odp: Unreal 3D x 2

maly update: 48 bajtow, bloki 1,2,3 wypelniane sa kolorem a 4 i wyzej juz teksturami, bloki lezace daleko wypelniane sa kolorem lub inna tekstura (mipmap ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: Unreal 3D x 2

fajny zaczątek Wolfenstein 3D

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

18

Odp: Unreal 3D x 2

no i juz nie trzeba liczyc skalowania tekstur - indeksy pobierane z tablicy, dziala szybciej ale zabiera dodatkowe 4KB :/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

Odp: Unreal 3D x 2

jakby byla jakas magiczna sztuczka ktora w 3 bajtach wykona to co ponizej to by byl niezly speedup

bajt w akumulatorze:

:4 asl @
lub
:4 lsr @

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Odp: Unreal 3D x 2

jakas roznica? dodalem 5kb speed kodu do kopiowania ekranu

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

Odp: Unreal 3D x 2

Z każdym kolejną rzeczą co udostępniasz zadziwiasz mnie coraz bardziej.

22

Odp: Unreal 3D x 2

jak uda ci się dodać przeciwników wyglądających na ludzi, to może być bomba!
edit: prędkość jest ok a obszar gry  nie musi być większy

Ostatnio edytowany przez gorgh (2022-02-21 12:55:42)

23

Odp: Unreal 3D x 2

w tej wersji na pewno sie nie uda. juz pisalem ze skanuje ekran po jednym promieniiu wiec nie mam bufora dla generowania spritow...

musze ogarnac rozne techniki. najpierw optymalny sposob wyswietlania :-)

w kolejce

- ekran 2c (2 pixele na bajt) a nie 4 - tu widze ogromny potencjal przyspieszenia (teoretycznie x2) i zeby byc dobrze zrozumianm - rozdzielczosc tekstur bedzie taka sama, chodzi tylko o przeliczanie co drugiego promienia... obecnie przeliczam co 1 stopien a to jest o wiele za "gesto" - tu bedzie speedup
- cienkie sciany
- drzwi
- sprity

jak dojde do 2 punktu to bede zadowolony ;-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-02-21 16:46:20)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

24

Odp: Unreal 3D x 2

jeśli szukasz efektywnego sposobu renderowania 3d na postawie tablicy Y i offsetów textur to mam dość szybki i skuteczny sposób, ostatnio mając wenę przepisałem prawie od nowa ceły engine z dema maze i po 2 miesiącach kodowania mam całkiem sensowne renderowanie poprawiając praktycznie wszystko

Ostatnio edytowany przez swiety (2022-02-22 10:54:48)

25

Odp: Unreal 3D x 2

mam zrobione wlasnie renderowanie na podstawie pobieranych z tablicy ofsetow. wygenerowalem to sobie w excelu i okazalo sie ze nie jest tak zle i calosc zabiera chyba tylko 4 kb:

https://obrazki.elektroda.pl/3990179400_1645525908.png

mam jeszcze pomsly jak pozbyc sie przesuniec (translacji kolumny tekstury na kolumne obrazu)

mam pytania:

- renderujesz na ekran bezposrednio czy do bufora kolumny i dopiero po wypelnieniu kolumny wrzucasz na ekran
- obliczasz najpierw caly bufor Z czy pojedynczo promien i odrazu render dla promienia
- cienkie sciany?
- rybie oko - mnozysz odleglosc przez wspolczynnik czy zmieniasz kat przed obliczeniem odleglosci ?

---
niestety dla kolorowego obrazu zauwazylem ze mi wyszly bledy przy obliczaniu granicy tekstury (przekraczam szerokosc)


predkosc sie poprawi jak wprowadze zmiany na translacje kolumn tekstury


----

masz kawalek video ?

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-02-22 11:49:01)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.